Borderliner persoonlijkheisstoornis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

Borderliner persoonlijkheisstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:23

Ik heb gekeken maar kon geen echte topic erover vinden maar als dat er wel al is hoor ik het graag.

Wie heeft dit nog meer? En wat vinden jullie er vervelend aan?? (ook voor mensen die kinderen, ouders, vrienden etc met borderliner hebben). Tegen welke obstakels komen jullie te staan door borderliner??

Owke ik zal eerst even beginnen met mijn verhaal Clown

Ik ben 19 jaar en word volgende maand 20 (jeetje wat oud alweer hahaha). Maar op mijn 13de zijn mijn ouder gescheiden met veel ruzie. Ik heb daar veel moeite mee gehad vooral omdat na de scheiding iedereen vertrokken was. Mijn zus (8 jaar ouder) ging op zichzelf wonen, mijn vader ging bij mijn oom wonen en mijn moeder kreeg nieuw vriendje en was dus vaak weg. Sinds die tijd zijn de problemen gaan groeien. Met de tijd raakte het uit en was mijn moeder weer wat vaker thuis. Opzich had ik er geen problemen mee tot ik vorig jaar een vriendje kreeg.

Sinds die tijd merkte ik wat voor problemen het gaf en in november 2006 heb ik me aangemeld bij GGZ (geestelijke gezondheidszorg). Daar vertelde ze dat ik last had van borderliner persoonlijkheidsstoornis. Ze dachten eerst dat ik alleen de symptomen had maar na het vertellen en uitleggen etc kwamen we er toch achter dat ik het gewoon helemaal had Bloos

Mijn grootste obstakels zijn dat ik moeilijk met andere mensen om kan gaan als ze te dichtbij komen (niet letterlijk natuurlijk) en ik met mezelf vaak in de knoop zit. Ook heb ik vaak ruzie.

Probeem wat ik nu heb is dat ik vaak ruzie heb met mijn moeder en met mijn vriend. Mijn moeder dreigt dan mij het huis uit te zetten en mijn vriend met uit te maken. Daardoor gebeurd er dus juist waar ik moeite mee heb en dat is verlatingsangst. Ik probeer er wel over te praten maar heb het idee dat ze het niet begrijpen ookal zeggen ze van wel. Verdrietig

Voor de mensen die niet weten wat het is. Borderliner mensen reageren eerder, heftiger en langer emotioneel op situaties waardoor er problemen met zichzelf en de omgeving onstaan.

De persoon is vaak:

- Ontregeld in gevoelens (in de war met eigen gevoelens)
- Ontregeld in denken (denken zwart-wit of iets is heel goed of iets is heel slecht)
- Ontregeld in gedrag (Persoon doet iets wat hij niet zou moeten doen, weet niet wat ie doet of doet iets wat zij beter niet kan doen)
- Ontregeld in relaties ( Moeite met onderhouden van relaties en vast te houden. Grote behoefte aan binding maar tegelijk angst ervoor maar ook angst voor verlaten te worden).

Het ontstaan kan vaak doordat het in je genen zit maar ook door gebeurtenis in je leven wat veel inpak op je heeft gehad.

Ik hoop zo wat uitgelegd te hebben erover. Deze topic heb ik niet opgezet om medelijden te krijgen van andere want dat hoef ik echt niet maar juist om ervaringen en tips te delen. Dingen zoals hoe er mee om te gaan of hoe andere er mee om kunnen gaan.

lovelygirly

Re: Borderliner persoonlijkheisstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:36

Ik had een vriendin die dat ook heeft.Op je 18e kun je het pas defintief vast stellen,(had ik gehoord) maar bij haar is het gewoon eigenlijk wel duidelijk.
Ze snijd zich zelf, ze doet/deed? nog wel eens zelfmoordpogingen, maar dan zonder resultaat, waarschijnlijk dus meer voor de aandacht.
1x heeft ze zoveel tabletjes genomen,waardoor ze naar het ziekenhuis moest (maar ze had wel haar vader? gebeld om te zeggen wat ze gedaan had.)
Ze veranderde soms gewoon van karakter om maar zo te zeggen.
De ene keer is het vet leuk en dan ineens niet meer.

Ze gooide zoveel dingen over mij heen, de andere vriendinnen moesten het meerdere deels van mij horen.
1 vriendin heeft als eerst het contact verbroken.
Nadat ze voor de 2e keer alles over mij heen gooide( vroeg alleen wat, maar ze dacht dat ik haar als de ''boeman'' zag terwijl dat niet zo was.(toen ging ze gelijk maar allerlei andere verhalen erbij halen wat ze dacht.) heb ik besloten om het contact ook maar te verbreken, omdat het zo mijn leven kapot kan gaan maken.Ik moet zeggen dat dit erg fijn is.Zo is het veel beter.(Ze was het er toen die tijd wel mee eens.)

Ze heeft dan nog wel eens gesmst, dat ze mij en de andere vriendin mist(en ze had ook gemaild) en dat ze wilt dat alles goed komt,maar ik heb besloten nu zeker nog geen contact te willen hebben. Ik wil zelf alles op een rijtje gaan zetten.Aangezien ik nu in het examenjaar zit, gaat het gewoon al helemaal niet.Plus dat mijn moeder zegt: Het kan zo weer gebeuren wat ze gedaan heeft.(Dus beschuldigingen en hele verhalen over mij heen gooien.)
Het kan natuurlijk wel goed komen,maar het zou niet meer zijn zoals het eerder was.
Ik zie wel wanneer en of het echt goed komt.Dat kan ik nu niet zeggen.

Overigens dacht ik ook beetje dat ze me ''gebruikt.'' ( Hier dacht ik een tijdje geleden pas aan.)
Ze was mijn beste vriendin, maar zodra we met z'n 2en waren, was ze heel rustig en had ze zoiets van joah.Beetje stil en of alles niet echt interresseerde.(Er waren ook tijden dat het echt leuk was) maar zodra de andere er bij waren begon de lol pas voor haar.)

Ps. Ze dacht wel dat het hier heel vaak ikke ikke was, en dat we haar niet wouden helpen enzo, maar hoe kan dat, wie vangt ons op terwijl wij haar opvangen?Maar toen ze al haar verhalen over me heen gooide, had ze eigenlijk alleen de negatieve dingen verteld,maar ze vergat wel de positiefe dingen etc.Erg zonde.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:38

Een van mijn beste vriendinnen heeft borderline.
Het is soms best moeilijk, maar omdat zij er ook altijd voor mij is blijft onze vriendschap bestaan.
Wat ik heel prettig vond, is dat ze mij uitnodigde op avonden die speciaal waren voor mensen die betrokken zijn bij een borderliner, hoe er mee om te gaan enzo...

Soms kan ik haar wel achter 't behang plakken hoor Clown
Zo wisselvallig, je weet nóóit wat je te wachten staat.
Wat me ontzettend zwaar viel op een gegeven moment zijn haar zelfmoordpogingen.
Op een gegeven moment zat ik constant in angst, bang voor hét telefoontje: 'het is haar gelukt'
In een dikke anderhalf jr tijd heeft zij zestien keer op de IC gelegen, best heavy.
Daar heb ik me een beetje voor af moeten sluiten op een gegeven moment, en ging ook niet meer naar haar toe in het ziekenhuis( ze was toch alleen maar superkwaad, had ook weinig zin )

Wat zij heel slecht vond, was (een onderdeel van) therapie. Dat was samen met andere borderliners en ze namen idee-en van elkaar over, zo slecht!
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere mensen met borderline dat ervaren (hebben) ?

Al met al hebben wij een heftige vriendschap door haar borderline, nog steeds ben ik wel bang dat ze uiteindelijk écht zelfmoord pleegt (ze is/was behoorlijk suicidaal, het gaat nu al een tijd goed. maar het kan zo weer omslaan)
Daarnaast is ze nu zwanger en ik hou mijn hart vast voor het kindje.
Heel eerlijk: ik heb er weinig vertrouwen in.

Overigens is zij wél een goede vriendin voor mij in tegenstelling tot de ervaring van lovelygirly.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 11:38

Ik heb het niet zo heftig als bovenstaande verhalen. (gelukkig maar voor mezelf en omstandigers) maar ik begrijp wel bepaalde dingetjes.

Alleen bij onze cursus mag je niet met elkaar praten over je problemen of dingen die je wilt doen of gedaan hebt. Je mag alleen goeie ervaringen vertellen en goeie tips geven. De "slechte" dingen moet je met een persoonlijke psycholoog bespreken.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:49

Die vriendin waar ik het over had, die zit nu overigens in een 2e ?? instelling.
Ze zat eerst in een open, daar kreeg ze veel vrijheid en hoe dan ook ze kon zich daarzelf alsnog snijden. (hier mag je maar een bepaalde periode zitten en zat geen school bij.)
Ze is tussendoor een tijdje thuis geweest en ze zou weer naar school gaan, maar het ging weer slechter, en toen was ze weer tijdelijk in de open instelling opgenomen. ( ik weet niet of er ook een dichte erbij inzit.)
(of het echt open is weet ik ook niet, maar dat idee had ik iig wel)
Nu zit ze hier een eind vandaan, in halsteren.Ik hoop dat het daar beter gaat.

ps. in die verhalen dat ze over mee heen gooide stond ze overigens wel te vertellen, als het slechter met me gaat dan weet je wat er gebeurd! dus ik ja, dan ga je snijden toen zei ze : ja of erger : zelfmoordpogingen. Als ik daar nu zo aan denk komt het over alsof ze het heel normaal vind.(weet niet of ze dat ook echt vind?)

Ik heb ook wel eens beelden voor me dat ze zelfmoord pleegd: doormiddel van bijvoorbeeld voor de trein springen en soms dat ze dat dan voor mijn ogen doet.
Of door zichzelf hier naast de deur op te hangen.Dus bij de boom in hun tuin.
De ene keer kan ik haar redden en de andere keer niet.
Ik heb ook wel eens van die beelden dat ze mij overal dan de schuld van geeft.

Hiervan heb ik soms het idee : Sharon( mijn echte naam) het lijkt net alsof je aandacht wilt, maar soms komen die beelden gewoon voor me en dat is gewoon niet leuk.
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 25-04-07 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:51

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:44

radnah2 schreef:
Ik heb het niet zo heftig als bovenstaande verhalen. (gelukkig maar voor mezelf en omstandigers) maar ik begrijp wel bepaalde dingetjes.

Alleen bij onze cursus mag je niet met elkaar praten over je problemen of dingen die je wilt doen of gedaan hebt. Je mag alleen goeie ervaringen vertellen en goeie tips geven. De "slechte" dingen moet je met een persoonlijke psycholoog bespreken.

Dat si al stukken beter!
Bij haar werd daar dus wel in groepsverband over gepraat, wat er voor zorgde dat iemand die bv zichzelf sneed van een andere borderliner hoorde dat ze pillen nam, en het dan ook ging doen!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 14:46

lovelygirly: Dat is wel heftig. Je hebt bij de mijne en open instelling (ben je gewoon vrij om te staan waar je wilt) en gesloten instelling. Ik heb geen idee hoe het precies in elkaar zit want ik zit er zelf niet. Voorlopig kan ik nog thuis blijven. Misschien als het wel slechter gaat thuis dat ik dan daar heen ga maar zie ik dan wel. Hoop het niet.

In groepsverband erover praten lijkt mij niet echt verstandig want idd krijgen andere er ideeën van. Zo vertelde die man die mij alles uitlegde het ook uit en daarom mogen wij er niet met elkaar over praten.

Die topic heb ik gezien maar heb het idee dat het nu niet meer over borderliner gaat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:08

ik weet sinds mijn 25ste dat ik borderline heb(naast adhd, wat
ik een drie maanden daarvoor als diagnose heb gekregen )
ben nu 27,
heb verstraining gedaan , en strakjes op naar de vers twee Knipoog
heb ook alle 9 aspecten, alleen niet in heel heftige mate
(of niet meer in heel heftige mate hoe je het bekijken wil Lachen )
tegenwoordig gaat het allemaal vrij okay, moet wel opletten dat ik op tijd rust neem en genoeg rust neem
en sociaal netwerk op orde houden wil nog wel eens flink werken zijn

bij de training die ik heb gevolgd hadden we het over de negatieve en positieve dingen
juist omdat het positief zonder het negatieve niet eens kan bestaan en je moet leren om van een negatieve emotie weer naar een positieve te komen
en groepsverband communiceren kan juist heel erg goed zijn
maar dat ligt ook wel aan de samenstelling van de groep en welke aspecten er in welke mate bij de groepsgenoten aanwezig zijn

terrortitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:14

hoe kom je erachter dat je het hebt?

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 06:53

terrortitus schreef:
hoe kom je erachter dat je het hebt?

Als de dingen die boven besproken zijn je bekend voor komen kan je afspraak maken met die dokter en die kan je doorsturen naar zo'n zorg instelling. Volgens mij kan je ook meteen daar aanmelden maar dat weet ik niet zeker.

Daar heb je een paar gesprekken met een psycholoog en dan gaan hun concluderen wat je hebt. Knipoog

Pfff gister heeft m'n vriend het uit gemaakt. Aan de ene kant geef ik hem gelijk. Het is niet makkelijk om met mij om te gaan maar aan de andere kant vind ik het ook erg moeilijk (verlatingsangst) maar ook gewoon vervelend want hij had gezegt dat ie me zou steunen met GGZ. Huilen En ik voelde me eindelijk weer eens positief. Zo zie je maar weer. Als je vecht om positief te blijven krijg je toch weer een tegen slag Huilen

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:27

Vrienden van mijn moeder hebben een dochter met borderline. Op de basisschool ging ik regelmatig met haar om, maar toen was er al 'iets' met haar. Je kon nooit van haar op aan, en ze ging er letterlijk vandoor als er iemand te dichtbij kwam. Op de middelbare school ging het bergafwaarts, ze sneed zichzelf vrijwel dagelijks en is zelfs een aantal keer bij de spoorlijn vandaan gehaald. Omdat toen nog niet geconstateerd was dat zij borderline had, dacht men dat het aan haar thuissituatie lag (al was daar niets bijzonders mee). Ze heeft toen een maand of 2 bij ons gewoond, onder de voorwaarde dat ze een baantje zou zoeken (ze was inmiddels gestopt met school) en niet zou snijden. Op een nacht stond ze met haar polsen open naast mijn ouders bed en toen is ze naar de PAAS afdeling van het ziekenhuis gebracht. Ze heeft ook in het Triversum gezeten (meerdere malen), maar dat lukt allemaal niet. Ze kan geen werk of studie volhouden, heeft veel snel wisselende vriendjes en wil zelf niet inzien dat er wat aan de hand is.
Als ik jouw openingspost lees, krijg ik een heel ander beeld, veel minder heftig. Ik vind het wel knap dat je er zelf actie op hebt gezet, daar is heel wat lef voor nodig.
Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt nu je vriend het heeft uitgemaakt. Natuurlijk is het voor hem ook niet makkelijk, maar hij moet er onvoorwaardelijk voor je zijn om je steunen als het even wat minder gaat en dat kan hij kennelijk niet. In een relatie moet je er voor elkaar zijn, en als hij dat niet kan/wil, dan is het beter dat hij vertrekt, dan verdient hij jou niet.
Overigens voelde dat meisje zich het prettigst met dieren of kinderen, in de omgang voelde ze zich het rustigst dan.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:14

Ik heb me niet zelf aangemeld hoor. Eigelijk heeft mijn (toenmalige) schoonmoeder dat gedaan. Zij had gezegt als ik hulp wilde dat ik dat op dat moest zeggen en dat ik niet meer terug kon. Zo is dat gekomen anders had ik het nu nog niet geweten.

Mijn borderliner is ook veel minder ernstig hoor want ik snij mezelf niet maar begint wel erger te worden dus ik hoop dat ze me snel helpen want voor andere is het niet leuk maar voor mezelf ook niet.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:18

Eey mariel... ff een stipje, dan kan ik je volgen!!!
Nogmaal sterkte... niet niets om te horen te krijgen

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:11

Ik ben nu 18, bijna 19 en bij mij is ook borderline vastgestelt, bij mijn vader ook, bij mijn zus (20) ook en zelfs bij mijn zusje (15) al mag het officieel pas na je 18e vastgestelt worden.
Het is natuurlijk geen toeval dat we het allemaal hebben, wij hebben echt veel meegemaakt wat ik hier liever niet neerzet.
Ik ben sinds kort begonnen met schematherapie speciaal ontwikkeld voor borderline, in totaal duurt het 3 jaar. Het is het 1e jaar 2x per week, het 2e jaar 1x per week en het 3e jaar 1x in de 2 weken. Het is een therapie die nog maar net in Nederland is, komt officieel uit Amerika en het word dus nog een beetje onderzocht, ik ben nu ook een soort proefkonijn en alle gesprekken worden opgenomen op bandjes (worden natuurlijk vertrouwelijk behandelt, het is voor de therapeut om te kijken of ik vooruit ga o.i.d)
Ik weet onderhand wel redelijk wat over borderline, door ervaring en lezen. Mijn beste vriendin heeft ook borderline trekjes.
Aks je vragen hebt kan je me PBen Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 19:17

Ze zeggen dat het ook in je genen zit. Dus dat je moeder bijv borderliner heeft dat je als kind ook daar kans op hebt. Maar ook word het vaak versterkt (of juist gemaakt) door ervaring in je leven die veel impact op je heeft gehad (negatieve zin).

Mijn cursus duurt 1 jaar. Eerst half jaar alles behandelen en daarna nog eens herhalen. Ik vond 1 jaar al lang genoeg maar 3 jaar is nog langer. Jeetje! Maarja ligt er denk ook aan hoe je vorderd. Als het bij mij bijv na 1 jaar nog niet beter is zal het wel langer duren. Maar hoop het niet!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:58

Ik heb een tijd erg in de knoop gezeten met mezelf..
Hiervan zijn wel meerdere oorzaken..
Maar ik merk wel dat ik erg moeite heb met relaties met mensen, dat als ze té dichtbij komen.. dat ik dan niets meer van me laat horen enz.. Ik vind het zelf vréselijk..
Gelukkig gaat het steeds beter, ik heb op het moment een erg leuke vriendengroep enz. maar ze weten erg weinig van mijn 'verleden'. Ik ben bang ze weer kwijt te raken (of dat ik zelf zorg dat ik ze kwijtraak) als ik ze meer over mezelf ga vertellen..
Ik heb niet echt Bordeline ofzoo.. maar wel een trekje van..

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 22:18

dat ken ik idd. Ik irriteer me heel snel aan mensen en krijg ook snel ruzie met mensen als ze te dichtbij komen. En vaak heb ik daarna nooit meer contact met ze of heel vaag maar dan niet meer zo close als daarvoor. Ik vind het zelf vreselijk maar het lijkt net alsof ik er zelf niks aan kan doen en of ik vast gehouden word (figuurlijk he).

Zo heb ik heel wat vrienden uit het oog verloren.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:20

Met mijn therapie leer je zegmaar je schema's te kennen, kan bijv. emotionele verwaarlozing zijn, wantrouwen, misbruik/mishandeling e.d, die dingen beinvloeden je 'schema's '
Ieder mens denkt in schema's. Bij mensen met borderline kloppen die schema's niet altijd met de werkelijkheid door nare ervaringen en het zit idd in de genen.
Met mijn therapie zoeken ze uit welke schema's je hebt, en leer je de valkuilen ervan te herkennen in het normale leven en in (liefdes)relaties.
Je denkt automatisch altijd 'slecht' over dingen, omdat dat in het leven voor jou normaal is en mensen met borderline worden vaak aangetrokken tot verkeerde partners, dus in het liefdesleven krijgen ze het ook zwaar! Met mijn therapie leren ze dus die valkuilen te herkennen en hoe je ermee om kan gaan, hoe je met je irrationele gedachtes om moet gaan en de 'werkelijkheid' te laten zien. Ik vind het zelf eigelijk best erg dat ik borderline heb, heb het ook lange tijd ontkend toen mensen om mij heen het al over hadden, toen was ik 17, ben dus toch anders gaan denken en een persoonlijkheidsonderzoek aangevraagd, wat ze in de eerste instantie trouwens weigerden, terwijl voor mijn 18e mijn voogd ook wilde dat ik het deed, maar ik het er toen dus niet mee eens was.
Het is wel belangrijk dat je er hulp mee zoekt idd, ik heb ook gelezen dat vroeger mensen met borderline gewoonweg niet gelukkig konden worden. Als je dat leest geeft dat ook geen fijn gevoel, omdat borderliners over het algemeen al niet zo gelukkig zijn he Knipoog
Ik vond het ook moeilijk om er over te praten, en over de gebeurtenissen in mijn leven.
Borderliners hebben ook extreme gevoelens, dat ik wat ik het moeilijkste vind. Je weet wel, als je je zooo poedersuiker voelt en je weet niet eens waarom. Het is vaak ook dat die emotie zo sterk is omdat het niet alleen de emotie van DAT moment is, maar omdat je je zovaak zo klote voelt en dat komt dan allemaal in 1x naar boven. Ik vraagme eigenlijk af of iemand bekend is met de therapie die ik heb? Mij is ooit wat laten lezen uit de magriet geloof ik, ging ook over deze therapie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:43

even over het in je genen zitten....
borderline is niet erfelijk
ja je word met een bepaalde gevoeligheid geboren
maar er moet toch echt iets gebeuren waardoor het getriggerd word.. een traumatische ervaring in de, meestal vroege jeugd

hoe kom je erachter dat je het hebt, broderline mag alleen gediagnostiseerd worden door een arts(psycholoog//psychiater) je kunt bij psychologische problemen dus contact opnemen met bijvoorbeeld ggz waar ze verder kunnen helpen met behandeling, therapie en een eventuele diagnose .

Sylke, hoe heet de therapie die jij volgt?
klinkt heel erg als de Vers

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:00

radnah2 schreef:
dat ken ik idd. Ik irriteer me heel snel aan mensen en krijg ook snel ruzie met mensen als ze te dichtbij komen. En vaak heb ik daarna nooit meer contact met ze of heel vaag maar dan niet meer zo close als daarvoor. Ik vind het zelf vreselijk maar het lijkt net alsof ik er zelf niks aan kan doen en of ik vast gehouden word (figuurlijk he).

Zo heb ik heel wat vrienden uit het oog verloren.

Dit lijkt mij heel moeilijk idd!!
Mijn vriendin is ook zoveel vrienden verloren..
Eigenlijk ben ik de enige die ze niet is kwijtgeraakt, andere mensen konden er niet tegen en werd het teveel.
Mij ook wel eens hoor, maar kan me er nu vrij goed tegen beschermen.
In het begin wilde ik weten wat er in haar omging, hoe het allemaal kán dat ze is zoals ze is en doet zoals ze doet.
En ik begrijp het nog steeds niet maar heb me er bij neergelegd.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:18

Jeeh Mariel... je zei het idd woensdag avond al dat je het aanvoelde komen... ... Ach gut ..
Moet je maar snel weer spreken meid Lachen ! Als ik terug kom van vakantie spreken we anders wel een keer af Lachen ?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:33

De Vers ken ik niet, voor zover ik weet heet dit gewoon schematherapie, ze hebben geloof ik ook een site, www.schematherapie.nl .
Deze vorm van therapie word ook gegeven aan bijv. verslaafden alleen is deze dus voor de bordies Lachen

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 18:51

ik vind het zelf ook wel moeilijk dat ik borderliner heb maar mijn psycholoog noemde als voordeel dat borderliners vaak wel heeeel blij zijn als ze blij zijn. Dat vond ik wel leuk om te horen en komt me ook wel bekend voor want als ik blij ben dan is dat ook vaak duidelijk te merken.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 02:20

Haha, ja dat zeg ik ook altijd, op de momenten dat ik ECHT blij en gelukkig ben dan is niemand op deze wereld zo gelukkig als ik! Maar persoonlijk merk ik meer van het extreme niet gelukkig zijn. Maar als ik blij ben, ben ik helemaal hyper Tong uitsteken