Gat in mn kies, hellup!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Gat in mn kies, hellup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 08:58

Zo'n anderhalve maand terug was ik bij de tandarts, en .. tot mijn grote schrik vertelde hij mij dat ik een gaatje had, een redelijk groot gaatje. Nu was hij heel druk, en kon ik pas 7 of 9 mei terecht voor het boren. Prima dacht ik bij mezelf, dat duurt nog eeeeuwen.

Maar nu begon mn kies gister heeel erg pijn te doen, dus ik gisteravond kijken met een spiegeltje enzo.. Wat blijkt, zit in het midden van mn kies gewoon een gat. Echt een gat, waar je het tandvlees gewoon door kan zien. Das toch niet normaal?! Sigaar Dus tandarts gebeld, druk druk druk. Kan er morgen pas terecht. Dus nou bel ik vanmiddag naar de arts voor spoedgevallen. Ik vind mezelf in ieder geval een spoedgeval haha! Maar hoe kan het dat mn tand gewoon 'weg' is van binnen? Is het gaatje dan gewoon door mn tand heen gegaan en is zo mn tand weggerot ofzo?

Bienotje

Re: Gat in mn kies, hellup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:37

Heeft de tandarts niet al eerder het één en ander gedaan aan die kies? Kan het geen vulling zijn die heeft los gelaten?

Sowieso als je pijn over is en je morgen terecht kan, lijkt me halsoverkop naar de arts voor spoedgevallen een beetje overdreven.

èén dagje redt je waarschijnlijk ook wel. Waarschijnlijk valt het wel mee (tenzij je vorige bezoek jaren terug was ofzo)..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:41

Ja, daar zat ik ook al aan te denken dat er misschien een vulling heeft gezeten die eruit is. En anders kan het ook een gaatje zijn waar je nu last van hebt dat nu erg groot is geworden en pijn doet. Misschien je zenuwen wat nu pijn doet?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 09:43

Nee heb nog nooit een gaatje gehad ofzo dus geen losgeslagen vulling. En mn pijn is niet over maar wordt alleen maar erger, straalt zeg maar uit naar mn wang enzo.

En een normaal gaatje is toch zwart? Ik heb gewoon een mooie witte kies met in het midden een mooi roze gat. Waar is het zwarte gat dan? Koe

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:44

Is er niks afgebroken ofzo?
Ik zou de tandarts bellen of je niet eerder terecht kunt, zeker omdat je pijn hebt!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 09:46

Nee volgens mij niks afgebroken omdat het binnenste gedeelte weg is zeg maar. En heb dus gebeld maar kan er morgen pas terecht, dus daarom bel ik naar de tandarts voor spoedgevallen, kan vanaf 12u.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:46

dat heeft mijn man ook gehad, en toen ie eenmaal geboord was heeft ie er toch een pijn aan gehad...
Omdat het zo'n enorm gat was.... hij kon er idd ook zo inkijken, hij kon ook met spoed terecht omdat het niet echt goed voor je kies is, i.v.m. verder kapot gaan afbrokkelen enzo..
Succes ermee..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:27

Nou ben al geweest, en ... Hij is eruit Haha! Zenuwbehandeling kon niet omdat t gat al bij de zenuw zat ofzo en dan moest er een kroon op en hield ik dezelfde pijn en blablabla. Nu is het de bedoeling dat mn verstandskies naar voren gaat groeien, op de plek van deze getrokken kies. Dus dan hoeft mn verstandskies er niet meer uit later Haha!

Toch blij dat ik gegaan ben, was niet voor niks dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:30

Ben je bij je eigen tandarts geweest of bij de spoed tandarts? Lachen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:32

Eigen, mn ma heeft gebeld dat ze het een schande vond enzo haha Haha! Arme tandarts!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:40

Sorry dat ik zeg maar dat is een slechte tandarts, als hij zoiets ziet is hij verplicht om je meteen te helpen.. Ik weet het namelijk omdat mijn pa ook tandarts is.. En heb een paar keer meegelopen in de praktijk, en ik daar zelf een paar mensen gezien heb wat gaatjes hadden, en mijn pa deed ze meteen weer schoonmaken en dichten.. Het enige wat wel geweest kan zijn is dat hij meer geld wilde verdienen aan je.. Of dat het hem teveel werk was om het gat te dichten..
En als mijn ouders spoeddienst hebben is dat ook 24 uur per dag, niet vanaf een bepaald tijdstip..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:42

Hij kon m wel gewoon dicht maken maar dan zou ik pijn houden. Dan zou hij ook een zenuwbehandeling moeten doen ( wat niet kon ) en moest er een kroon op. Komt nog bij dat de kans dat mn verstandskies er op den duur uit zou moeten, alleen maar groter werd. Dus dat hij geld wou verdienen lijkt me niet, dan had hij een zenuwbehandeling moeten doen, boren, vullen, kroon en later verstandskies trekken.

Dus denk niet dat je zo kan zeggen dat t een slechte tandarts is Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:47

Als het zo ernstig was, had hij je de vorige keer niet meer de deur uit moeten laten lopen met het advies een nieuwe afspraak te maken (die vanwege de drukte nog eens pas erg laat kon ook, begreep ik)..

Wat dat betreft denk ik wel dat je tandarts hier geen ´goede tandarts´ statement heeft gemaakt..

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:48

Nee maar als hij dat meteen had gedaan, die 1,5 maand geleden dan had je dat allemaal niet gehoeven, had je zeg maar wel je tand nog gehad.. En ook geen pijn gehad..
Na de verstandskies kan ik niks over zeggen..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:50

Dat ben ik met je eens bienotje. 2 maand wachten terwijl het gaatje al redelijk groot is, is behoorlijk lang. Maar zoveel verstand heb ik daar niet van Knipoog

@Zera: mijn tandarts boort nooit als je een afspraak hebt gemaakt voor een gewone controle. Daar heeft hij het te druk voor denk ik.

Maaaaaaaar het kan mij allemaal niks meer schelen, ik ben eraf Koe

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:54

Na te druk of niet, uitlopen of niet.. Dat hij het dan of meteen doet, of zorgt dat je sneller aan de beurt komt en niet 2 maanden wachten.. Of dat hij zegt ga dan maar na de spoeddienst, die helpen je wel verder..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 13:06

Zoals ik al zei: 2 maand wachten lijkt mij ook vrij lang. Maar ik zou zeggen: bel hem op Haha! Wil je zn nummer?

Ericc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:21

Heb je zeker weten niet eerder moeten vullen?
Ik had ook een keer erg pijn aan een kies toen keek ik in de spiegel en zat er ok een gat in leek wel helemaal roze.
Maar later bleek toen ik weer naar de tandarts moest dat het gewoon roze vulling was.
en uiteindelijk zat er niet eens een gat

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 13:23

Haha neen er zat niet eerder een vulling, zeker weten Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:49

Ik heb 4 gaatjes. Die zijn volgens mij in februari ofzo geconstateerd en kan pas 4 juni terecht om ze te laten vullen :/ Belachelijk hé? Als ik er dan ben, heb ik er alweer 4 bij..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:10

Als jij goed je tanden poetst zal dat wel niet het geval zijn sfiejj Knipoog Ze zijn niet besmettelijk in je mond ofzo..

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:26

hoelang blijft de verdoving zitten weten jullie dat? of ze misschien kortere verdoving hebben voor alleen maar 2 gaatjes vullen? want k ben bang voor boren en alles dus bij mij doen ze liever met verdoving.. mr duurd die verdoving net zo lang als bij de normale verdoving die je ook krijgt bij een tand trekken ofz?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:43

Duurt toch wel een paar uurtjes hoor (althans, bij mij)

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:58

hm oke, ik ben er zo bang voor maar k twijfel of k met of zonder.. verdoving heb geen zin om 4 of 5uur met zown lamme gezicht te zitten Clown

Ericc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:22

Mijn verdoving voor drie gaatjes was pas uitgewerkt na 3 uur Bloos