Ik ben bang!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_C_Design

Ik ben bang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 17:06

Hallo!
ik zal het eerst even uitleggen waarom ik bang ben:

Om een uur of 2 stond ik met mijn moeder in de Action en ik had al verschrikkelijk buikpijn en het duurde zo lang enzo... Staan we eindelijk bij de kassa word ik helemaal misselijk. Ik pak mijn moeder even bij haar schouder -die zich rotschrok van mijn gezicht, die was namelijk hélémaal wit. Normaal heb ik ook van die rode appelwangen weet je wel. En toen werd het helemaal zwart en wit voor mijn ogen. Ik kon in een fractie van een seconde niks meer zien, of horen. Het leek écht een droom, dat valt gewoon niet uit te leggen. Ik vroeg me ook af of dit allemaal wel echt gebeurde. Kennelijk hebben ze me nog op een krukje kunnen laten zitten. Ik was bijna op de grond gevallen, ik voelde toen ook dat ik helemaal slap was. Ik was toen ik mijn hoofd tussen mijn knieën had, er weer een beetje bij en ik kreeg even een glaasje water. Mijn moeder ging wel even de auto halen en heeft wat koekjes daar voor me gekocht, zodat ik iets binnen zou krijgen. Ik heb nog heel veel last van mijn buik gehad, eindelijk ben ik voor de tv in slaap gevallen en nu weer wakker. Nu is de buikpijn weer over, maar ik ben nog wel een beetje duizelig.

Dat was het dus als je ''even'' naar het dorpje gaat Bloos

Ik ben nu bang dat als ik weer in actie kom, dat ik weer flauw val.
Ik wil ook niet te druk aan doen, maar misschien ben ik wel over- bezorgt over mijzelf?
Wie heeft dit ook meegemaakt?
Groetjes,
Maryse.

loveyoutoo

Re: Ik ben bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:08

Ik zou naar de huisarts gaan en je bloed laten nakijken, je zou bijvoorbeeld bloedarmoede kunnen hebben.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:12

Heb je hier vaker last van?
Had je vantevoren wel gegeten?
Probeer een oorzaak te vinden hiervoor, heb je er vaker last van ga dan direct naar de dokter!

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 17:14

mickey1989 schreef:
Probeer een oorzaak te vinden hiervoor, heb je er vaker last van ga dan direct naar de dokter!

Nee, dit is de 1e keer dat ik dit heb.
Mijn moeder zegt ook dat het door te weinig eten komt.
Ik heb vanochtend een volle bak met yoghurt en banaan gehad en gewoon gedronken.
Ik ben wel laat uit mijn bed gekomen, een uur of 10:30 ofzo.

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:15

Idd even naar de huisarts gaan. Ik heb ongeveer hetzelfde als jij beschrijft als ik flauwval. Zwart en wit voor mijn ogen, hoort even niks en mijn gezicht ziet er dan altijd verschrikkelijk wit uit. Was je ook erg duizelig?

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 17:16

_Ismay__ schreef:
Idd even naar de huisarts gaan. Ik heb ongeveer hetzelfde als jij beschrijft als ik flauwval. Zwart en wit voor mijn ogen, hoort even niks en mijn gezicht ziet er dan altijd verschrikkelijk wit uit. Was je ook erg duizelig?

ja, nogal.. volgens mij viel ik ook om omdat ik zo duizelig was.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:17

Ik heb het ook een keer gehad [of twee geloof ik, alleen de tweede weet ik niet meer..] Maar de eerst keer hadden we lang in de auto gezeten, en ik was in slaap gevallen en lach helemaal in de zon, of zoiets was het. En tijdens een tussenstop kreeg ik helemaal zwarte vlekken en kreeg ik een heel raar gevoel in mijn hoofd. Dus toen ben ik snel met mijn moeder naar de wc gegaan daarzo, en mijn polsen onder koud water gehouden en op de grond gezeten met mijn hoofd tussen mijn benen. Daardoor werd het wel iets minder. Ik weet niet of het hetzelfde is als bij jou, maar wat ik lees uit jou verhaal lijkt het er wel op.

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 17:18

Missy_ schreef:
Ik heb het ook een keer gehad [of twee geloof ik, alleen de tweede weet ik niet meer..] Maar de eerst keer hadden we lang in de auto gezeten, en ik was in slaap gevallen en lach helemaal in de zon, of zoiets was het. En tijdens een tussenstop kreeg ik helemaal zwarte vlekken en kreeg ik een heel raar gevoel in mijn hoofd. Dus toen ben ik snel met mijn moeder naar de wc gegaan daarzo, en mijn polsen onder koud water gehouden en op de grond gezeten met mijn hoofd tussen mijn benen. Daardoor werd het wel iets minder. Ik weet niet of het hetzelfde is als bij jou, maar wat ik lees uit jou verhaal lijkt het er wel op.

mwah.. ik was gewoon neergestort en ik hoorde en zag niks meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:20

Wat jij hebt gehad heb ik ook gehad precies hetzelfde! Het gebeurde bij mij als ik ongesteld was. Oorzaak ik vloeide zovel dat ik beetje bloedarmoede had, en moest van die zinktabletten nemen. Nu heb ik er nooit meer last van.

Totaal heb ik 2 van zulke anvallen gehad..

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:23

ik heb het ook gehad.
was toen met de fiets gevallen (uitgegleden op ijs) maar wel verder gefietst naar school en had toen al een beetje buikpijn toen ik binnen kwam in de school werd ik helemaal misselijk en duizelig en zag alleen maar zwarte en witte vlekken.
vriendin zag mij ook helemaal wit worden en ze had toen snel mijn arm gepakt en naar receptie gegaan met mij.
ik hoorde bijna niks en zag niks, vond het dood eng.
scheen ook dat ik alles heel strak vast had , ik had namelijkk na een tijdje haar hand mega strak vast, pakte jij je moeders schouder ook heel strak vast?
hebt het daarna trouwens nooit meer gehad.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:33

M_C_Design schreef:
mickey1989 schreef:

Nee, dit is de 1e keer dat ik dit heb.
Mijn moeder zegt ook dat het door te weinig eten komt.
Ik heb vanochtend een volle bak met yoghurt en banaan gehad en gewoon gedronken.
Ik ben wel laat uit mijn bed gekomen, een uur of 10:30 ofzo.

Eet je altijd een volle bak met yoghurt?
Dan zou dat niet de oorzaak zijn lijkt me...
Ik weet niet precies wat er gebeurd is en of je nog last hebt ergens van, maar ik zou voor de zekerheid even langs de huisarts gaan. Zou goed kunnen dat je bloedarmoede oid hebt, zoals al aangegeven door iemand anders.
sterkte Ach gut

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:47

Kan een kwestie zijn van een te lage suikerspiegel Ja Je meot ook gewoon suiker nemen, geen zoetstof Knipoog Bij je ontbijt is suiker geen probleem, want de motor (je lichaam dus) moet 's ochtends op gang komen en gebruik van suiker is dan niet erg Knipoog

chanelchanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:49

Ik heb het ook regelmatig. Bij mij zeggen ze dat het gewoon even een bloeddrukval is en ik moet dan meer zout eten (niet overdrijven natuurlijk Lachen) en idd zinktabletten nemen. Bij mij gebeurt het als ik te snel rechtsta of telang heb rechtgestaan...

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:52

Mijn vriendin heeft dit ook een keer gehad, ineens in het dorp. Bleek dat ze pfeiffer had. Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en bloed laten prikken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:56

Ik heb het ook 1 keer gehad!
Mijn moeder had gekookt en ik wou niet eten Clown
Dus met een lege maag naar school gegaan en toen viel ik zo van de pinnen...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:56

Het kan heel erg goed dat je door die buikpijn bent flauwgevallen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:47

OMG dit klinkt me echt zo bekend in de oren.
Vorige week had ik hetzelfde, ik viel niet helemaal flauw maar het scheelde echt heel weining.

Ik was in de keuken wat eten aan het pakken en opeens kreeg ik supererge buikpijn (het voelde net also het samentrok ofzo) en ik kreeg het heel warm en ik werd duizelig, voordat ik het wist lag ik op de grond en er was een stuk van m'n voortand afgebroken. Toen ik op stond was ik nog steeds helemaal duizelig enzo, gelukkig was m'n broer er die me begeleidde naar de bank (ik viel bijna nog een keer, maar kon me nog net vasthouden). Ik wist ook helemaal niet of het nou echt gebeurde of dat het niet echt gebeurde.

Ik was in het begin wel bang dat het weer zou gebeuren , maar bij mij kwam het waarschijnlijk gewoon omdat ik die dag te weinig gedronken had en ik voelde me al niet lekker. Maar het was ook zo ontzettend warm opeens...

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:55

Misschien stel ik je gerust als ik je vertel dat elke meid een keer flauw valt in haar leven. Flauwvallen kan door meerdere oorzaken komen. Het is natuurlijk erg vervelend, maar ik denk niet dat je er te veel bij stil moet staan...

Misschien had je te weinig gegeten, was je verschrikkelijk ongesteld, had je te weinig gedronken, te lang in de zon gezeten, te snel opgestaan, teveel ingespannen zonder voldoende vocht en zo zijn er nog veel meer oorzaken te bedenken. Vaak is de oorzaak niets medisch, mocht je je nou heel veel zorgen maken of het gebeurt meerdere keren na elkaar, dan zou ik even langs de huisarts gaan...

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:03

Hallo!
Ik wete niet hoe oud je bent, maar ik ben nu 13 jaar en heb daar ook last van.. Ik ben er 3 keer voor onderzocht in het ziekenhuis.. Ze wisten niet precies wat het was.. Maar ze zeiden dat het met de puberteit te maken had. Ik weet niet of je al ongesteld bent? Maar als je dat bent wordt het allemaal minder! Voor de zekerheid zou ik even naar de huisarts gaan! En je bloed laten nakijken.. Je weet maar nooit Knipoog
Als je er nog vragen over hebt.. Je kan me altijd pb-en Knipoog

titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:07

Ik had dit ook een keer in de boekenwinkel,
Ik was door de warmte bevangen, ik stond daar, was ook misselijk en alles werd zwart en ik hoorde niks meer. Toen ben ik ook gaan zitten en heb veel gedronken.
Veel water drinken is mijn advies, dat helpt vaak ook al als je duizelig bent. En ook als het vaker voorkomt even langs de huisarts gaan.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:09

Ik heb dit heel vaak gehad, ik heb bloedarmoede. Zal er toch maar even mee naar de huisarts gaan. Gewoon voor de zekerheid.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:13

ik zou me niet teveel zorgen maken, ik heb het ook vaak gehad, het kan zo ontzettend veel oorzaken hebben, bij mij kwam het door de stress, en echt alles was destijds onderzocht, ogen, organen , bloed etc etc

ik heb erdoor toen een fobie gekregen, ik werd misselijk en duizelig in winkels, of drukke gelegenheden, omdat het dus vaak gebeurde destijds,
praat jezelf dus niets aan, want dan gebeurt het juist vaker, en kan het en fobie worden, ik ben ervoor behandeld, en er helemaal van af, ben nog wel eens duizelig,maar schrik daar niet van, ik heb dan gewoon teveel gedaan, ben moe, of heb te weinig gegeten Knipoog
het gebeurt nu hooguit eens in de twee maanden

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:29

crossmonster schreef:
ik zou me niet teveel zorgen maken, ik heb het ook vaak gehad, het kan zo ontzettend veel oorzaken hebben, bij mij kwam het door de stress, en echt alles was destijds onderzocht, ogen, organen , bloed etc etc

Ik ben zelf nooit flaugevallen maar wat je zegt van stress erken ik wel iets in.
een tijdje geleden had ik een stressvolle tijd toen werd ik wel eens extreem duizelig wakker, ik waggelde steeds naar de WC en ging daarop zitten. (ik weet ook niet waarom ik dat deed.) waarschijnlijk zat ik toen wel vlak bij flauwvallen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:10

Zou idd even langs de dokter gaan, ik heb hier ook wel eens last van( maar blijf dan nog net staan en het is maar een paar seconde) ik moet nu meer zout eten, want er was iets met mijn bloeddruk ofzo (kom er even niet meer op Bloos )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:36

het kan ook hyperventilatie zijn geweest