Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 18:30

Mmmm, ja ik heb dus een probleempje met mijn haar. Het valt al mijn hele leven lang uit (niet normaal). Sinds een tijdje is het wel heel erg verminderd (met de helft ongeveer).
Ik doe ook wel erg slechte dingen met mijn haar (ik verf het, eerst vlocht ik nog wel een dreads in, maar daar ben ik meegestopt) Ik heb mijn haar nu al een paar maanden niet meer geverfd. Maar ik wil de kleur zeker niet helemaal laten uitgroeien (ik ben van mezelf héél lichtblond, wat ik echt afschuwelijk vind, voel me net een Barbie) Ik wil per sé een knal kleur in mijn haar. Meestal rood of paars.
Nu had ik een paar vraagjes.
Is er haarverf in felle kleuren die niet zo slecht is voor je haar? (henna heb ik al geprobeerd, maar dat werkte niet op mijn haar)
Is haarmousse slecht voor je haar? Ik wil het daarmee wat voller maken, maar zoveel dingen zijn slecht voor mijn haar, nu wil ik dus eerst weten wat voor uitwerking haarmousse heeft. En gaat mijn haar daar niet heel vies en vet van glanzen?
Alvast bedankt Lachen

Faelivrin

Re: Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:49

Verf is wel erg slecht voor je haar. Net als dreads erin vlechten. Haarmousse is niet slecht voor je haar, tenminste, niet zo slecht dat je haar uit valt. Lachen Het lijkt mij 1 of andere allergische reactie. Misschien je eens laten testen op allergien? Is zo klaar bij een dokter. En dan weet je meteen een hele hoop meer.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:19

Dreads vlecht ik al niet meer in, en mijn haar staat sowieso even op rust Haha! Maar haarmousse ga ik dus een proberen,
Mijn moeder gaat me een keertje meenemen naar de dermatoloog. Lachen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:21

heb je het je hele leven al?? dan denk ik niet dat het door verf of iets dergelijks komt, er bestaan ook aan doeningen waar je haar van uitvalt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:23

Je kan erven met henna, wordt het rood of oranje, dat is beter voor je haar. Maar ik zou het een tijd met rust laten en evt gewoon een keer écjt kort laten knippen. Maar denk dat je dat zonde vind aangezien je wel lang haar hebt Clown

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:24

Ja, ik heb het mijn hele leven al. Mijn moeder heeft ook zo'n last van haaruitval (maar die heeft ook een zeldzame ziekte)
Ik ben ook snel energieloos. En ik heb snel hoofdpijn. Misschien heeft het daar wat mee te maken.
Oja, ik slik sinds ongeveer een maand ook zo'n pillen die haar en nagels sterker maken Lachen

@Brittkitt: Henna werkte helaas niet op mijn haar, het pakte voor geen meter Nagelbijten / Gniffelen
En je hebt gelijk, kort knippen vind ik echt zonde. Dat durf ik écht niet Nagelbijten / Gniffelen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:32

Het lijkt of ik meer heb als ik mijn haar los heb:
Afbeelding (zo is het nu dus)

Maar als ik er een staartje van maak zie je dat het absoluut niet veel is:
Afbeelding

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:35

Waarom zou je je haar verpesten omdat je het niet mooi vind? Wees blij dat je het hebt Knipoog

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:39

Maar ik voel me echt vre-se-lijk met blond haar.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:41

Is weer eens wat anders dan rood toch? Tong uitsteken

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:46

Maar blond is wel oerlelijk. Het is niet donker blond. Het is echt barbie blond Tong uitsteken
Zo dus, deze foto is van 2/3 jaar geleden. Zo wil ik echt niet meer rondlopen Scheve mond
Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:48

Tja ik zou het toch echt blond laten worden, goed verzorgen, advies vragen aan de kapper en dan kan je weer eens beginnen met verven misschien Lachen
Je hebt ook verzorgingsmaskers voor je haar, maar die stimuleren de haargroei niet, die beschermen wel wat je hebt

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:50

Ik ga het op z'n allerlaatst weer in de zomervakantie verven hoor *LOL* (dan ga ik naar Noorwegen)
Mara ik ga maar eens van die haarmaskertjes halen. Bij de kapper kom ik eigenlijk nooit. En kost het geen geld om advies te vragen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:59

Tja, zo door blijven lopen en op een gegeven moment echt niks meer hebben kost je meer aan supplementen, pillen en spul Clown
Ik weet niet of het wat kost, kan je ook ff voor bellen natuurlijk. Ik zou wél een goede kapper uitzoeken dus, niet zo maar eentje omdat ie goedkoop is Lachen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:02

Haha ja, maar bij ons speelt geld een grote rol... Bloos

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:04

Maar als ze het al dr hele leven heeft is het GEEN haar verf kwestie

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:05

In de meeste haarproducten zitten wel allerlei verzorgingsproducten, je kunt anders ook bij de drogist vragen welke producten je het beste kunt gebruiken Ja En meestal weten die ook wel wat van haarverf. Mss kun je je haar ook bij de kapper laten verven, die hebben waarschijnlijk betere/gezondere verf dan in de winkel. En een haarmasker is idd ook goed voor je haar Ja

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:13

Ik ben kapster en geef wel even gratis advies.
Ten eerste valt haar niet uit van verf. Het kan het haar hooguit afbreken bij verkeerd gebruik.
Dreads kan gezond haar prima hebben. Maar bij verkeerd inzetten kan dat ook afbreken. Heb je een ander haarprobleem, kan het wel wat meer uitvallen door het extra gewicht. daarnaast lijkt het altijd meer uit te vallen als je dreads of extensions verwijdert, maar dat is alles wat je normaal verliest.
Henna, maar dan ook echte henna pakt altijd. Maar als je een commercieel merk hebt of je doet het op geverfd haar pakt het anders uit!
Mousse is op zich niet schadelijk. Sommigen drogen je haar wat uit. En fohnen zou ik al helemaal niet doen, net als stylen.
Gebruik geen produkten waar het vet door gaat lijken.
Wij hebben bijv volume produkten. Het helpt niet veel, maar is beter dan alles wat slechter is natuurlijk.
Gebruik vitamine b! Was je haar, maar niet te hard. Gebruik niet teveel cremespoeling. Doe wat in de punten.
Als je een fijne mousse hebt of volume produkt blaas je haar niet te heet droog als je je hoofd onderste boven houdt. Dan komt er wat volume in. En dan ziet het er beter uit.
O,ja, probeer het haar ook niet teveel af te knellen in een staart en als het nodig is een puntje eraf.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:18

en biergist tabletten nemen!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:25

biergist?
Vitamine b kan je hiervoor iig van de huisarts krijgen, maar biergist heb ik nog nooit gehoord iig

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:28

eehhh., volgens mij is dat hezelfde.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:32

Ik heb ook een hele tijd veel haaruitval gehad, gezien je klachten als hoofdpiujn en moeheid kun je een vitamine tekort hebben. Omdat het zo erg uitviel hebben ze het bij mij onderzocht uiteindelijk kwam ik 8 dingen tekort waaronder ook ijzer. Heb je welleens bloed laten prikken hiervoor?
Nu ik mijn tekorten weer heb aangevuld is mijn haar veel beter geworden en ik had op een gegeven moment echt vet weinig haar. Verder zou ik het rustig aan doen met verven ik was dolblij dat ik uberhaupt weer haar had!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:47

volgens mij zijn biergist tabletten en vitamine b niet hetzelfde. Vitamine b heb je echt nodig bij haaruitval, dus vraag dat echt bij je huisarts. daarnaast zou bloedprikken goed zijn voor de rest. Je bent altijd beter af bij een goeie conditie. Gezond en afwisselend eten, omdat anders je voeding naar de meest nodige zaken gaan en als laatste naar je haar etc. Daarnaast veel naar buiten en bewegen. Probeer geen strakke staarten in te doen en zeker niet steeds op dezelfde plek. Verf is iets van buitenaf en kan alleen bij hoge uitzondering en fouten afbreken of je haar droog maken, maar verder niet voor haaruitval zorgen, dat komt altijd van binnen uit.
Succes!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:16

sinds een tijdje gebruik ik spirulina, dat is een multivitamine en sindsdien heb ik geen last meer van haaruitval Haha!
als je schildklier niet helemaal goed werkt kun je ook last krijgen van haaruitval he

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:25

Henna werkt inderdaad niet als je je haar hebt geverfd.... Ik gebruik altijd Indigo op mijn haar.

Wat helpt tegen haaruitval:
- extra vitamine B slikken, je kan bijv. een potje biergisttabletten kopen bij de natuurwinkel.
- Wat voor shampoo gebruik je? Was je je haar elke dag? Je hebt shampoos waarvan je haar gewoon uitvalt. Pantene en Herbal essence zit vol met kankerverwekkende stoffen en siliconen die een laagje om je haar leggen. In het begin is je haar mooi en glanzend (door het laagje siliconen) dan na een tijdje valt het uit of wordt het droog (omdat je haar geen vocht meer kan opnemen door die siliconen) Zo zijn er nog meer merken hoor... En elke dag wassen is ook superslecht! In plaats van wassen kan je ook appelazijn over je haar heen gieten. Dit ontvet en beschadigt je haar niet. Het gaat ook niet stinken als je het goed uitspoelt. Ik was daarna mijn haar dan wel met een natuurlijke conditioner. (neobio, inecto, hennaplus dat soort merken)
- Vlecht je haar als je gaat slapen! Door het gedraai in je slaap breek je heel snel je haren af en wordt het ook dunner.

Kijk eens op http://www.longhair.be

Ik ben naar aanleiding van deze website mijn haar anders gaan verzorgen. Gestopt met wassen en ik gebruik alleen nog maar creme spoeling (conditioner). Mijn haren zijn in 1 jaar tijd 15 cm gegroeid en mijn haardikte is met 6 cm toegenomen.
Laatst bijgewerkt door Sharmila op 20-04-07 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt