Ik heb ook altijd veel nagelsgebeten (en gepeuterd aan al die losse randjes enzo) en ik heb op een gegeven moment ook besloten dat het zo niet meer kon. Het ziet er inderdaad niet uit. Ik ben toen elke dag heel bewust met mijn nagels bezig gegaan, elke avond in de olie zetten (is heel gezond voor je nagels en volgens mij groeien ze er ook beter door), een half uurtje laten intrekken, cuticle remover (maakt je nagelriemen zacht) er op doen, met een wattenstaafje je nagelriemen terugduwen, en daarna lakken met een nagelverharder. Doordat ik er zo bewust mee bezig ging, bleef ik er toen verder ook vanaf. Niet in een keer hoor, maar als ik weer beet of peuterde, stopte ik er meteen mee. Ik nam ook een nagelvijl mee in mijn tas, zodat als ik weer een stukje had gebeten en er zo'n lekker peuterrandje ontstaan was, ik die meteen recht kon vijlen. Het was wel een beetje vreemd om je nagels die je bijna niet hebt te vijlen, maar het werkt wel!
Na een tijdje werden mijn nagels al wat langer, waar ik natuurlijk erg trots op was(!), en toen wilde ik er ook echt niet meer aanzitten. Na al die moeite die ik had gedaan om ze zo 'lang' te krijgen, vond ik het zo zonde om ze kapot te maken.
Inmiddels heb ik 10 mooie lange nagels, ik moet ze echt regelmatig vijlen omdat ik anders overal achter blijf hangen en mezelf krab (hoe dom).
Let wel op als je nagelverharder gebruikt (ik heb het van Herome gebruikt), het droogt je nagels wel uit als je het wat langer gebruikt. Vandaar dus dat je ze wel goed in de olie moet zetten. Het kost wat moeite in het begin, maar het is het zeker waard hoor.
Dus ga maar lekker bezig met je nagels optutten, het is er goed voor en het helpt je er af te blijven.
Veel succes!