Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pascale schreef:hoi! dit is al het zoveelste topic dat geopend!over dit onderwerp!
pfff**zucht**
eva2 schreef:pascale schreef:hoi! dit is al het zoveelste topic dat geopend!over dit onderwerp!
pfff**zucht**
Sorry![]()
![]()
Ik zie het nergens staan, maar link het even dan ajb!
tinaaz schreef:ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat je zulke dingen moet opgeven.
een vriendin van mij heeft ook een heel mooi fijn gebouwd haflingertje, maar toch vind ik niet dat de pony fijn onder haar loopt.. (door gewicht)
en een manege wil (als het goed is) het beste voor zijn paard. en kan daardoor beter een keuze maken, want ze weten precies wat ze op stal hebben staan..
mijn paard kan echt wel iemand van 100 kilo aan,. en zelf ben ik zo'n prikje dat ik ook op een smalle pony pas. maar ik denk dat je als manege zoiets juist moet vragen, om goed te kunnen selecteren. en er zijn ook op de manege vast wel paarden te vinden die makkelijk een zwaarder iemand kunnen dragen.
suusje26 schreef:Weet je wat ik niet snap, ze kijken altijd alleen maar naar gewicht, maar ook de lengte is belangrijk.
Je kan niet iemand van 175 cm op een shet zetten ook al weegt zij zelf maar iets van 55 kg.
En iemand die veel te lang is voor het paard hindert het paard ook, neem jij maar eens iemand op je rug die zelf net zo groot is als jou, en dan een klein iemand die net zo zwaar is, dan zal je zien dat je moelijker loopt/draagt met iemand die te lang is.
Mijn mening is dus ook dat ik het de grootste onzin vind, ze moeten het gewoon per persoon bekijken.
suusje26 schreef:tinaaz schreef:ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat je zulke dingen moet opgeven.
een vriendin van mij heeft ook een heel mooi fijn gebouwd haflingertje, maar toch vind ik niet dat de pony fijn onder haar loopt.. (door gewicht)
en een manege wil (als het goed is) het beste voor zijn paard. en kan daardoor beter een keuze maken, want ze weten precies wat ze op stal hebben staan..
mijn paard kan echt wel iemand van 100 kilo aan,. en zelf ben ik zo'n prikje dat ik ook op een smalle pony pas. maar ik denk dat je als manege zoiets juist moet vragen, om goed te kunnen selecteren. en er zijn ook op de manege vast wel paarden te vinden die makkelijk een zwaarder iemand kunnen dragen.
Vragen naar het gewicht kan ook wel, maar om bij voorbaat al te zeggen dan mensen boven de 90 kg niet welkom zijn vind ik eeen beetje banketstaaf.
tinaaz schreef:suusje26 schreef:Weet je wat ik niet snap, ze kijken altijd alleen maar naar gewicht, maar ook de lengte is belangrijk.
Je kan niet iemand van 175 cm op een shet zetten ook al weegt zij zelf maar iets van 55 kg.
En iemand die veel te lang is voor het paard hindert het paard ook, neem jij maar eens iemand op je rug die zelf net zo groot is als jou, en dan een klein iemand die net zo zwaar is, dan zal je zien dat je moelijker loopt/draagt met iemand die te lang is.
Mijn mening is dus ook dat ik het de grootste onzin vind, ze moeten het gewoon per persoon bekijken.
maar toch..
je kunt een klein dik iemand niet op een klein paard/pony zetten..
en een paar lange benen die onder een pony uitbungelen vind ik lang niet zo erg.. dan een dik iemand met een klein paard... want bij een lang iemand gaat het om het plaatje. maar je moet juist kijken naar gewicht ten opzichte van het dier
RicardoOpa schreef:tinaaz schreef:
maar toch..
je kunt een klein dik iemand niet op een klein paard/pony zetten..
en een paar lange benen die onder een pony uitbungelen vind ik lang niet zo erg.. dan een dik iemand met een klein paard... want bij een lang iemand gaat het om het plaatje. maar je moet juist kijken naar gewicht ten opzichte van het dier
Nee, het gaat niet om het plaatje. Benen die er onder uit bungelen, kunnen onwijs in de weg zitten en de pony hinderen!
RicardoOpa schreef:Nee, ze bedoelt dat mannen al snel meer wegen dan vrouwen. Dus grotere kans dat hun niet aangenomen zullen worden.