Wel, ik heb er geen ervaring mee ( heb 1 jaar bv gegeven).
Maar ik vind zeker, als je er zo over denkt ( en dit is zeker niet aanvallend bedoeld) dat je er heel goed aandoet om je kindje meteen de fles te geven. Een heel wijs besluit.! echt waar
Enne, ik ken er verschillende in mijn omgeving die er net zoals jij overdenken en dus het ook zo gedaan hebben en ik zou me niet kunnen voorstellen wat voor nadelen dit zou kunnen hebben op de baby. De huidige flessenvoeding, daar zit ook alles is en je liefde voor je kind veranderd heus niet omdat je de borst of een fles geeft.
Het is een feit dat als je bv geeft je zeker tijd moet nemen voor de voeding, ik heb mijn dochter altijd op aanvraag gevoed. De eerste maanden was dat soms om de 2 u, er waren zelfs dagen dat het om het uur was. Gelukkig sliep ze door als ze 8 weken was. Ik zag er enkel voordelen in ( in bv). Ik zag er tegen op om te sterriliseren en die melk zeker te maken. Ik vond het gemakkelijk dat ik mijn melkfabriek altijd bij me had
Maar als je twijfelt en onzeker bent moet je gewoon voor flessen gaan. Je kindje voelt jouw onzekerheid ook en je hoeveelheid melk gaat ook naar benenden bij onzekerheid enzo. Flessen is op dat punt dan ook veel gemakkelijker dat je kan controleren wat ze binnen hebben, en dat je dat heel gemakkelijk kan regelen ( kwa tijd er tussen)
Ik weet dat mijn schoonzus ( die ook direct een fles gaf) na de bevalling een spuitje heeft gekregen om haar melkproduktie direkt stil te leggen en heeft er niet zo heel veel last van gehad. En die heeft nu een gezonde jongen van 11 ( en nog nooit ziek geweest
) Zij heeft 3 kinderen , de eerste heeft ze geprobeert om bv te geven, maar was alles wat jij beschreef en had dus niet genoeg melk, met als gevolg dat hij ondervoed was en steeds maar weende. En is dus na een week of 3 overgeschakkeld op flessen. De 2de was meteen flessen, want ze wou haar kindje niet weer te kort doen ( zo zei zij hetzelf). De derde ( een verschil van 7 jaar en met samen met mij bevallen) heeft ze 6 maand zonder probleem bv gegeven. Gewoon omdat ze zelf er open voor stond.
Dus trek het je niets aan van wat ze je allemaal zeggen, en gewoon doen wat jij denkt dat het beste is voor jou en je kindje !
Veel succes met de bevalling