's nacht niet kunnen slapen vanwege hoesten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ammanda_rob

's nacht niet kunnen slapen vanwege hoesten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 19:45

Heey,

Ik heb nu zo'n week last van hoesten, maar het is nu 's nacht zo erg dat ik er niet van kan slapen.
Ook overdag hoest ik erg veel, ik heb nu hoestdrank maar het helpt niet zoveeel. Mijn keel& longen etc. gaan ook steeds meer zeer doen.

Iemand een oplossing?
Alvast bedankt,

Amanda

_Barbara_

Re: 's nacht niet kunnen slapen vanwege hoesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:47

misschien even langs de dokter?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:48

Heel veel dropjes eten, goed blijven drinken heel belangrijk! Heb het zelf ook namelijk en heb standaard een grote beker water naast mijn bed staan.

Volgens mijn vriend helpt het om te gorchelen met water waar je een hoop zout in doet. Gorchelen en weer uitspugen... Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:49

Er zijn bij de drogist pilletjes te koop om het hoesten voor een paar uur te onderdrukken (volgens mij heet het fluimiciel ofzo). Dit helpt je iig om te slapen, en anders even langs de dokter!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:50

Ik heb dit ook wekenlang gehad, bleef erbij dat het overging met hoestdrank en heel veel trachitol

heb je ook last van vastzittend slijm??

edit ; als dat zo is zou ik even naar de dokter gaan, bij mij was het namelijk een keelonsteking en een bijholteonsteking (slijm kon niet weg, ging daardoor verschrikkelijk veel hoesten en kreeg daardoor weer een keelonsteking)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:07

Darolan capsules, Trachitol en hoestdrank hebben bij mij geholpen om het hoesten onder controle te krijgen Haha! Erg vervelend altijd.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:01

je hebt verschillende hoest en verschillende soorten hoestdranken

voor slijm kun je het beste de fluimucil nemen, die lost het slijm op

maar is het droog en kriebel het, noscapine of darolan capsules/drank die onderdrukken de hoest

en bij 2 weken hoesten moet je naar de huisarts, dan kan er een ontsteking zitten..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:01

En zoals Invisible zegt, ga dan ook echt naar de dokter

zo dom als ik was wachtte ik er veel te lang mee Scheve mond

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:32

Ik heb ook een tijd geleden behoorlijke bronchitisaanval gehad, kon 's nachts niet slapen omdat ik bijna geen lucht kreeg en dan moest overgeven van het hoesten, ik ben gelijk naar de HA gegaan. Flinke penicillinekuur en het was met een weekje weg. Lachen

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:07

ik heb ook precies het zelfde nu, vet irri.
Word er gek van, hoestdrank helpt niet.

Maar na de dokter, zo exstreem is het nou ook weer niet. (lijkt niet echt op bronchites)
Komt denk door de overgang van het weer ofzo.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:47

ik heb ook precies het zelfde.. naar de dokter geweest die wist van niks .. tests gedaan.. allergie voor rook en lichte astma.. dat is wel fijn om te weten.. dus testen op bronchitis of iets kan je laten doen?? wel fijn om te weten ..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:54

ik moet ook altijd ongelovelijk hoesten, zo erg dat ik er vaak van moet overgeven...
als ik weer last heb hoef ik de dokter maar te bellen of er ligt een recept voor me klaar voor Codeïne. dit is het enige wat bij mij een beetje werkt.
verder gebruik ik smorgens altijd een fluimicil bruistablet om het slijm los te krijgen. en als ik heel benauwd word door het hoesten heb ik een puffertje

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:36

Je kunt aan de huisarts paracetamol vragen met codeïne. Codeïne onderdrukt de hoestprikkel namelijk.
Ik neem daar altijd een voorraadje van mee uit België of Frankrijk, daar kun je heel veel medicijnen gewoon bij de supermarché of de drogist kopen. Haha!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:37

Zou er even door de huisarts naar laten kijken. Ik heb hetzelfde weken lang gehad en dit bleek uiteindelijk een bacterie te zijn waarvoor ik antibiotica heb gehad.

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:11

Heb ik ook een paar dagen gehad, ben heel blij dat ik er weer vanaf ben want het is s'nachts behoorlijk irritant. Ik dronk altijd heel veel water en ik had dan van die speciale hoestdropjes van de drogist. En anders kun je mischien het best langs de huisarts gaan, ja. Dat ga ik de volgende keer ook zeker doen!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:13

Ik heb het de afgelopen winter 3x gehad.Niets hielp ook de tabletjes van de dokter niet.Alle 3 de keren duurde het een week of 6 voordat het weer gesleten was.Ook ik was nachtenlang in de weer tot kokhalzen aan toe.Zorg dat je veel water drinkt.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:14

We hebben hier altijd standaard Codeïne liggen...
Ik ben erg tegen medicijn gebruik, maar met hoesten vind ik dit een super oplossing.
Je kunt rustig slapen en je longen en keel kunnen tot rust komen

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:07

mijn redding bij een kriebelhoest:
een zuur mandarijntje eten en daarna niets meer eten of drinken maar meteen gaan slapen.

(niet zo best voor je tanden, zo'n (fruit)zuur-aanval,...
maar je slaapt wel lekker)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:30

oo .. hier wilde 'k net 'n topic over starten ..
'k heb niet zo zeer 'n kriebelheost maar hm, gewoon dat 't er vastzit? en 'k moét er echt vanaf .. behalve dat 't echt pijn doet aan longen en keel (en daarnaast hoofdpijn en ontzettend warm .. dus gewoon : ziek .. met dank aan m'n lieve schattige kleine neefje die het ziekzijn wel eventjes wilde delen Knipoog ) .. moet 'k woensdag een tentamen maken .. en 'k wil echt niet de persoon gaan zijn die iedereen stoort met haar gehoest Bloos

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:07

Nou Elise88. Neem even een doosje antigrippine tot je en duik je bed in.
Uitzieken!!!

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:12

antigrippine .. gewoon te halen bij de drogist?
.. hm, ik ga sowieso zometeen mn bed opzoeken .. maar moest gewoon nog even 'n poging doen tot leren .. tussen al 't gesnotter en gehoest in, + de koppijn. : leren + dat = geen combinatie.
bedankt iig!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:16

Gewoon even langs de huisarts.. en goed aangeven dat je gewoon echt niet kan slapen! Je hebt dan kans dat hij je een hoestdrank voorschrijft waarvan je ook lekker gaat slapen .. zo komt je keel ook tot rust. Het heet prometazine... wel zwaar middel maar helpt super en je bent er dan zo vanaf! En anders trachitol.. werkt ook fijn en probeer een beetje rechtop te slapen dat helpt meestal ook aardig.. een kussen op je kussen bijvoorbeeld. Veel sterkte verder!! ik heb er ook veel en vaak last van en is geen pretje !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:19

Ga zo snel mogelijk naar je huisarts. Dit duurt te lang en vermoeidheid maakt je klachten alleen erger.
Verder : zoute griotten helpen ook bij keelpijn. Eet er niet teveel van per dag, want dan wordt je misselijk. Drink daarnaast genoeg en probeer zo gezond mogelijk te eten.
Als plat liggen je meer klachten geeft doe dan een plat kussen onder je matras, zodat je hoofd/schouders iets hoger liggen. Dat kan de klachten soms wat verminderen zodat je beter kan slapen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:41

Hoe is het vandaag? beetje geslapen of niet?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:03

Ook heel belangrijk: 's nachts heel goed je slaapkamer ventileren. Dus gewoon lekker het raam wagenwijd open (en de kou maar eventjes voor lief nemen). Anders loop je een zuurstoftekort op, omdat je toch al zo slecht kan ademhalen, en worden je hoestbuien alleen maar erger en vermoeiender.

Overigens verbaas ik mij serieus over de hoeveelheid medicijnen die jullie slikken en het gemak waarmee dat aangeraden wordt....
Ik ben nog van de oude stempel misschien, gewoon goed uitzieken en een paar keer per dag lekker stomen om de luchtwegen weer open te krijgen.