ogen laseren? wie heeft ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

ogen laseren? wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 21:09

ik ga (waarschijnlijk) misschien mn ogen laten laseren, maar nu wil ik wat ervaringen horen van jullie.. hoe bevalt het jullie, waar hebben jullie het gedaan. welke behandeling hebben jullie gehad? doet het zeer? en is het het waard?

dank jullie! Clown

Arzil

Re: ogen laseren? wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:15

Mijn moeder heeft het laten doen, jaar of 5 terug. Dit heeft zij gedaan na de ervaringen van een vriend van haar en die waren positief. Beide kunnen weer super scherp zien zonder bril.

Mijn tante wilde het laten doen, dat is enkele jaren geleden geprobeerd, maar dat lukte niet. En met de verniewde technieken is ze vorig jaar onder het mes gegaan. Ze heeft een te bol netvlies of iets dergelijks. Er is een klein beetje verbetering, maar ze moet nog steeds een bril dragen. Ze is wel redelijk teleurgesteld.

Mijn andere tante heeft het laten doen en dat is ook allemaal heel goed gegaan.

Voor zover ik weet deed het geen zeer, behalve bij mijn ene tante waarbij het niet goed is gelukt. Je bent volledig bij bewustzijn en dan maken ze krasjes in je netvlies. Daarna mag je een poos niet aan je ogen komen en krijg je een alien bril op, zodat je niet per ongeluk in je ogen wrijft.

Volgens mijn moeder is het het dubbel en dwars waard geweest, ze is echt super blij met het resultaat.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:23

een vriendin van me is net teruyg uit istanbul heeft het daar laten doen! geen slecht woord ervoor over

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 20:53

ok al 2 positive reacties!
ik heb net naar care-vision gebeld en ze bellen me morgen terug voor een afspraak!! ik ben benieuwd of ik in aanmerking kom!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 17:20

nou woensdag om 4 uur heb ik een afspraak voor een voorcontrole om te kijken of ik geschikt ben... ik ben benieuwd... wanneer ben je trouwens niet geschikt? weet iemand dat??

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:23

Als het niet gevaarlijk of schadelijk kan zijn. Is je netvlies of hoornvlies te dun dan kan het gevaarlijk zijn.

Ik ben pas 15 maar wil ook graag mn ogen laten laseren als ik 18 ben! Ben benieuwd naar andere reacties.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:28

Mijn man heeft het een jaar of 6 geleden laten doen. In Belgie, gewoon beide ogen tegelijk. Hij ziet nu perfect en heeft geen enkele klacht gehad.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:31

mijn mam en zus hebben het in belgie laten doen. ZIjn erg echt heel tevreden mee.
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ze raden je aan om ouder te zijn dan 21.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:34

Ik heb het in Nederland laten doen. 6 jaar geleden, en ik geniet er nog elke dag van. Echt fantastisch als je weer kunt zien zonder bril of lenzen. Op maandag heb ik ze laten laseren en op donderdag kon ik al auto rijden zonder bril.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 19:25

ik ben 21 wordt in july 22

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:29

Wat kost dat nou & wordt er wat van vergoed?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 19:32

er is nu een aanbieding tot 31 april.. 990 euro per oog.. normaal 2000... en volgens mij krijg ik er niks van vergoed.. Boos!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:33

Waar b etaal je dat van dan? Scheve mond

Ik wil het ook ontzettend ontzettend graag, maar goed.
Ik wil ook samenwonen en mijn rijbewijs enzovoort Clown

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:34

Ik zou het persoonlijk nooit laten doen. Ken er zowel goede als slechte verhalen van. Heb nog geen oogarts gezien die het zelf heeft laten doen. Men weet nog niks over de effecten op lange termijn. Wel is bekend dat de vorm van de cellen van je hoornvlies anders wordt. Ik weet nu wat ik heb maar ik weet niet wat ik (op lange termijn) krijg.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 19:35

rijbewijs heb ik al Knipoog samenwonen wil ik nog niet (heb ook nog geen vriend ahaha) en van mn spaarrekening... tis wel een bedrag, maar je haalt het er wel uit in de loop van de jaren.. kijk maar eens wat een nieuwe bril of lenzen kost... pfff

maud_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:40

Mijn moeder is in Rotterdam geweest om te kijken of het bij haar kon. Maar het kon niet! Je hoornvlies moet 270 zijn en zij had 240 ofzo.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:29

Hmm ik heb lange tijd een leesbril gehad maar m'n ogen waren wat slechter geworden en heb nu inmiddels lenzen. Zit er nu ook aan te denken om m'n ogen te laten laseren maar ik geef eerlijk toe dat ik een schijterd ben. Ik heb 1 verhaal gelezen van iemand die voor 60% blind werd na zo'n laserbehandeling en ik moet er niet aan denken dat ik niets of nauwelijks meer kan zien Bloos

Weet iemand waar je dat het beste kunt laten doen? Ik hoop dat ze me dan over kunnen halen Bloos

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:31

Houd er wel een beetje rekening mee dat je wel een beetje nachtblind kunt worden.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 19:43

Rawr schreef:
Hmm ik heb lange tijd een leesbril gehad maar m'n ogen waren wat slechter geworden en heb nu inmiddels lenzen. Zit er nu ook aan te denken om m'n ogen te laten laseren maar ik geef eerlijk toe dat ik een schijterd ben. Ik heb 1 verhaal gelezen van iemand die voor 60% blind werd na zo'n laserbehandeling en ik moet er niet aan denken dat ik niets of nauwelijks meer kan zien Bloos

Weet iemand waar je dat het beste kunt laten doen? Ik hoop dat ze me dan over kunnen halen Bloos

ik doe het bij care-vision, daar geven ze je levenslange garantie mee, ze hebben een keurmerk en bij ooglaservergelijking.nl scoren ze op een schaal van 5 een 4.7! dus dat is heel goed!
lees hun site maar eens door www.care-vision.nl een paar mensen die ik ken hebben het daar ook gedaan en zijn er super tevreden over!! en zijn elke dag nog blij dat ze het gedaan hebben.
ik ga er woensdag heen voor voorcontrole om te kijken of ik geschikt ben om te laseren. (ik hoop het zo!!! Clown )
ps. er is trouwens nu een aanbieding, 50% korting op laseren!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 21:03

nou ik ben er geweest en ik kan gelaserd worden!! joehoe!
27 april wordt ik al geholpen!! kan niet wachten maar ergens word ik ook zenuwachtig! haha! ik krijg trouwens de lasek behandeling...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:47

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn ogen laten laseren bij Care-Vision in Rotterdam en niets dan goed.
De Lasek behandeling is vwb genezing 2 dagen langer dan de Lasik zoals ik hem had.

Als je binnenkom doen ze je ogen met druppels verdoven en wordt het schoon gemaakt (ontsmet)
Dan ga je op een tafel liggen en moet je naar een rode punt kijken.
Ik stond in een kwartier weer buiten... wat ik zelf gedaan heb is 2 weken voor het laseren geoefend om mijn ogen stil te houden, dus focussen op 1 punt. Ik kreeg een compliment dat mijn ogen zo mooi stil lagen.

Als ze ook die laag eraf halen voor het laseren wordt die rode stip heel groot en zodra je lens er weer op zit is hij weer klein... schrik daar niet van. Probeer zo stil mogelijk te blijven liggen dan heb je meer kans van slagen.

Ik heb 2 dagen met een donkere zonnebril gelopen die ook aan de zijkant dicht was. Dit geef rust. en die heb je hard nodig.

Slaap met je oogkapjes op, ik heb ze na 2 dagen eraf gehaald maar ik werd wakker van mezelf omdat ik in mijn oog lag te wrijven... (tja stom.... )

Ik heb 1 maand niet paard gereden... en opgepast met stof en vuil

Je hoornvlies is het snelst genezende orgaan die is genezen binnen een paar uur alleen door de lasterstraal is het daaronder nog beschadigd en dat moet genezen en daar staat ongeveer 3/4 weken voor.

Ga voor de behandeling je haren wassen want je mag 2 dagen ivm water in je ogen je haren niet wassen... ik ben op dinsdag geholpen, woensdag controle, en vrijdag pas mijn haren gewassen en weer gaan werken.
Pas op met internetten doe dit niet te lang dan worden je ogen moe.

Wees er niet bang voor het is echt positief vooral als je uit die behandelkamer kom en zonder brilletje alles kan zien.... GEWELDIG.....

Ik heb er echt nog geen spijt van.

Heel veel sterke, laat weten hoe het is gegaan en alles komt wel goed.....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:49

Ps ik heb het ook voor 2000 euries gedaan die aanbieding hebben ze al heel lang.
Ik werd door een speciaal ingevlogen Israelische arts geholpen, had mijn bedenkingen maar daar hoef je niet bang voor te zien.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:47

ok dankje mando! had jij met de lasek behandeling veel last van irriterende ogen na die tijd? of viel het je mee?
ik ben zo benieuwd!!! het lijkt me echt gaaf dat ik straks gewoon alles goed kan zien zonder bril of lenzen!!! Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:31

Ik zou wel goed inlezen over de verschillende manieren van laseren. Ik heb daar laatst een artikel over gelezen.
Veel mensen hebben dan niet door dat het hoornvlies bijvoorbeeld maar 10% van de sterkte overhoudt dan dat het van oorsprong had.

Wees ook op de hoogte van de negatieve bijeffecten!

Groetjes van een medebrillie. Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:58

Tuurlijk heb je ook neven effecten, ik heb bv 2 maanden last gehad van Halo's maar die trokken ook wel weg. en als je jong bent herstelt alles zich beter dan wanneer je ouder bent. Ik was 39 toen ik het liet doen....en nog steeds geen seconde spijt.....

Maar elke operatie kan fout gaan, Mijn moeder heeft op haar 60ste nog een borstverkleining gedaan en er lag een jong ding naast haar van een jaar of 25 die binnen 2 dagen weg was en mijn moeder heeft 3 maanden ellende gehad.... ligt er ook aan hoe je er zelf mee omga. Ik heb 1 maand geen paard gezien of gereden, Alle stof (stro enz enz) vermeden en pas op de plaats.....

Daarom, het ligt eraan hoe ga je er na de behandeling mee om....