Allergie-testen online

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Allergie-testen online

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 12:06

Hallo mede-bokkers,

Ik vroeg me af of jullie sites weten waar je echt goede allergie-testen kan doen. Waarbij er een duidelijke diagnose gegeven wordt. Ik denk namelijk dat ik misschien allergisch geworden ben maar voor wat weet ik niet. Zou misschien hooikoorts kunnen zijn als ik vrienden zo hoor die het ook hebben.

Op dit moment als ik buiten loop, loop ik maar te niezen, kriebel in/aan me neus en een gevoel alsof er een zijden doekje in zit zeg maar. Me ogen tranen ook gigantisch door het niezen daarom wil ik graag een goede allergie test online doen voor ik besluit naar een dokter te gaan. Ik loop hier al 5 jaar mee rond. En steeds in dezelfde tijd van het jaar: april begint het meestal, de eindtijd weet ik niet meer. Ik weet dat ik allang naar een dokter had moeten gaan maar mn moeder vond het niet nodig en die denkt niet dat het hooikoort en/of een allergie voor iets anders kan zijn. Ik ben namelijk nog minderjarig. Nu 16.

Bedankt voor de hulp, groetjes!

Emori

Re: Allergie-testen online

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:07

dan zou ik niet op internet zoeken
maar gewoon ff naar de huisarts gaan Knipoog
je kan zo naar de huiarts gaan hoor
ik heb dr ook last van
maar zit nu aan de aerius en rhinocort
en gaat al stuk beter

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:12

edit: 800ste post..whee

friendly schreef:
Ik weet dat ik allang naar een dokter had moeten gaan maar mn moeder vond het niet nodig en die denkt niet dat het hooikoort en/of een allergie voor iets anders kan zijn. Ik ben namelijk nog minderjarig. Nu 16.

en omdat je minderjarig bent kun je geen hooikoorts hebben? vind dit een beetje raar klinken Nagelbijten / Gniffelen

maareh..alles wat jij voor zover omschrijft lijkt op hooikoorts
voor wat info hier een linkje:
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/hooikoorts.htm

verder zijn er geen "online" testen. Voor een echte officiele test moet je naar de huisarts..
En alleen in april kan wijzen op een specefieke allergie voor een bepaald soort pol. (kan je zo niet vertellen welke)

En tzja, blijf erbij dat je eigenlijk gewoon snel naar de dokter moet gaan. (al doe je het om je moeder heen..)
zijn zat medicijnen voor en er is niks irritanters dan hooikoorts.
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 02-04-07 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:13

denk dat ze bedoelt dat ze niet alleen naar de dokter kan omdat ze minderjarig is
haar moeder vind t onzin
maar je kunt zo naar de dokter stappen!
hoef je niet meerderjarig voor te zijn

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:17

whaha wat een onzin mijn zoontje is 6 jaar jong
en heeft hooikoorts
dus meid hup even naar de huisarts en een test laten doen dan weet je precies waar voor je zo loopt te huilen en te snotteren
succes

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 13:14

Juist, mijn moeder vind het maar onzin en ik ben een beetje huiverig om naar de dokter te gaan. Maar ik denk toch echt dat ik maar eens een afspraak ga maken voor een allergie-test. Misschien dan geen hooikoorts maar iets anders ofzo maar daar komen we dan wel achter. Ik zei overigens niet dat het alleen in april was, maar het begint altijd in april de symptomen. Bedankt voor de adviezen!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 19:00

Ook heb ik een beetje een loopneus, althans dat gevoel. Ik weet het nu trouwens ook 100% zeker. Ik laat mijn moeder (heb het erg druk) een afspraak maken bij de dokter en vind ze het nog steeds onzin jammer dan, dan doe ik het wel zelf. Ik wil het nu eens zeker weten of ik een allergie heb ja of nee! Knipoog

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:03

BINGO!!
mooizo..en gewoon gaan..ookal heb je het druk!
veel succes ermee Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:04

goedzo!
ff fel zijn Knipoog

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 13:36

En anders wie niet horen wil moet maar voelen! Hamer Nee hoor grapje, dit is serieus. Ik ga, doordat ik het zo druk heb met school (maak lange dagen) niet veel tijd heb, mijn moeder een afspraak laten maken voor aankomende vrijdagmiddag dan heb ik vrij vanaf half 3. En anders moet het maar tijdens schooluren of volgende week. Maar ik wil het zo snel mogelijk weten. Na 5 jaar lang gewacht te hebben, wordt het hoog tijd.

EDIT: Dat wordt zeker bloedprikken?! Ach gut Dat vind ik doodeng! Nou ja, dan weten we het tenminste wel zeker..

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:07

Idd gewoon gaan, klinkt als een allergie...iets wat met simpele pilletjes op te lossen is ...of soms zelfs alleen al een neusspray (of een combi van die twee). En dat geeft een hoop verlichting. Gewoon bloedformulier mee en prikken maar (gewoon bloedprikken hoor Knipoog ).
En daarnaast...je bent 16 dus je in principe zelfstandig een zorgovereenkomst aangaan (als in naar de dokter gaan).
Als iemand bij mij zou komen met jou klachten zou ik er niet echt lang over nadenken en het gewoon laten bepalen. Dus...als het te lang duurt gewoon lekker zelf een afspraak maken hoor. Ik maakte vanaf mijn 15e zelfstandig afspraken bij de dokter.
Het wordt inderdaad hoog tijd, hoogst irritant zijn die klachten (heb ze zelf ook). Wie weet krijg je wat verlichting van prevalin neusspray? Je zal allicht nog even moeten wachten.
En je moeder kan zeggen dat ze het onzin vindt, zij heeft geen last van die klachten, dus dat is lekker makkelijk!

Goed dat je doorzet!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:55

Op mijn stage heeft iemand me al korreltjes aangeboden die ze nog heeft staan omdat haar zoon, die al uit huis is, ook hooikoorts had. Maar ik wil liever eerst weten OF ik hooikoorts heb zo dan niet iets anders voordat ik middelen ga nemen dat hooikoorts tegengaan. Eerst maar even dat onderzoek afwachten dus.

Maar ik moet dus maar gewoon bellen dat ik een bloedonderzoekje wil of hoe moet ik dit aanpakken? Ik vind dit sowieso wel reuzehandig om te weten. Ik weet wie mijn vaste huisarts is.

Desalnietemin heb ik een godsgruwelijke angst voor naalden maar in dit soort gevallen moet het maar. Als de klachten ervan weggaan is alles geoorloofd zou ik zeggen. Maar even door de zure appel heen bijten dacht ik zo. Desnoods neem ik iemand mee waarvan in zn/haar hand evt mag breken Tong uitsteken

Ik heb nu mn moeder een email gestuurd, door haar werk spreken we elkaar niet vaak, dat ze een afspraak voor me moet maken en met de link die een van jullie me gaf. Kan ze zelf ook eens kijken.

Bedankt voor de steun allemaal!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:59

Je kan gewoon je HA opbellen, zeg je dat je klachten hebt als loopneus ed en sinds wanneer en dat het elk jaar terug komt. En dan vragen of je wat kan krijgen en of je een allergietest kan krijgen.
Maarrruhh..of je hooikoorts hebt...ik denk dat ik wel een wedje durf te maken hoor. Daarbij...ik zou niet die korreltjes nemen. Maar een neusspray als prevalin onderdrukt reacties van het neusslijmvlies..en dan is het om het even of je nou allergisch bent voor grassen en bomen (hooikoorts) of de hond of kat van de buren hoor.

Ik gebruik prevalin zelf ook bij noodgevallen (als mijn flixonase (van de HA) op is en ik zeg maar te laat ben geweest met bijbestellen Bloos )

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:02

Hoe je het moet aanpakken kan ik je niet vertellen.
Ik kan je wel vertellen hoe ik het zou doen.
Namelijk naar die afspraak gaan. Neem een briefje mee waar je op schrijft waar je alst van hebt!!! al klinkt het idioot en stom, zo vergeet je niks (als ze bijvoorbeeld doorvragen)
Dan zal de dokter zeggen, ik wil dit proberen dat doen of misschien wel een bloedtest.

bloedprikken kan..maar maak je daar nou echt geen zorgen over.
Het doet GEEN pijn..als ik jou sla voel je er meer en langer van dan wanneer zij die naald in jouw arm porren. Weet niet of je ooit goed van je paard afgeknikkerd bent..maar dat is pijnlijker..
(ga zelf trouwens liever de hele dag een in leerstoel zitten zodat mensen me kunnen prikken dan dat ik hoofdpijn heb...)

Geen zorgen overmaken.

En nahjah, hopen dat je moeder de afspraak maakt, zo niet..zelf doen. Ik ga (helaas) regelmatig naar de dokter. Eerste keer dat ik alleen ging was ik 13... 't mag en 't kan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 19:08

@kitty84: Dat heb ik ook gedaan. Ik ben gisteren al gaan opschrijven aan de hand van een link in dit topic welke symptomen ik ervan vertoon. Best veel eigenlijk. Ik heb er namelijk geen zin in dat ik iets vergeet waardoor de HA zegt dat ik geen hooikoorts heb terwijl hij dat wel zou zeggen als ik iets niet was vergeten. Hoop eigenlijk dat ik hooikoorts heb dan weet ik tenminste zeker wat ik heb (of niet).

@lotteke: Mn moeder heeft de afspraak gemaakt. Volgende week woensdag om 14.10. De assistent wilde alleen weten welke symptomen ik had waar mn moeder niet op kon antwoorden, ik was niet thuis. Maar ze had erbij gezegd dat ik ze had opgeschreven en ze naar de afspraak zou meenemen.

Ik hoop alleen wel dat dit geen aanstellerij van mezelf is. Straks heb ik mezelf die symptomen ''aangepraat''. Dat hoor je toch wel eens? Dat als je over een ziekte lees dat je ineens van alles bij jezelf herkent? Al denk ik het eigenlijk van niet want dat zou niet verklaren waarom ik er al zeker 4 jaar mee rondloop..

Ik heb liever geen naald in mn arm maar als het moet, dan moet het. Je voelt het idd maar even.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:03

Ey...niet zo onzeker zijn...ik heb dezelfde klachten als jij..en heb echt wel hooikoorts hoor...en beter een keer te vaak dan een keer te weinig.
Je loopt al vier jaar met je klachten, dat je moeder je niet echt gelooft is een ding, maar het zou anders wel heel toevallig zijn dat je al zolang in bepaalde seizoenen met die symptomen rondloopt.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:56

Ik heb 2 weken geleden een test gedaan waarvoor ik precies allergisch ben.
Ik loop al zo'n jaar of 8 rond met hooikoorts. En had daar ook medicijnen voor.
Maar met het oog op een vervolgopleiding wilde ik graag weten waar ik allergisch voor was.

Ik was ook heel zenuwachtig, maar het stelde niets voor. Ze prikken gewoon wat bloed. Echt met 5 minuten kon ik weer gaan.
En een week later kreeg ik de uitslag al. Al was die in mijn geval niet zo gunstig helaas..
Maar voor dat bloedprikken hoef je zeker niet bang te zijn. Je voelde het nauwelijks.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 11:00

Zo snel al? Dat is mooi. Vervelend voor jou Yannuh dat het niet zo gunstig is afgelopen, ik weet niet wat je hebt, maar het zal niet erg leuk zijn.. Heel naar.

Het is alweer bijna zover..

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:48

Je krijgt inderdaad heel snel de uitslag!
Maar ik ben dus allergisch voor paarden.. Scheve mond Ik had gevraagd of ze daar ook naar wilden kijken. Omdat ik daar mee wil gaan werken. Maar dat kan ik dus wel vergeten.
Niet dat ik helemaal stop hoor! Maar elke dag de hele dag is iets te veel van het goede, helaas. Verdrietig

Ik werd trouwens getest op: boompollen, graspollen, kruidpollen, huisstofmijt, hondenroos, kattenroos en schimmels.
En paardenroos had ik dan gevraagd.

Edit: Laat je wel ff weten wat er uit komt? Knipoog

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 13:29

Dat is het ergste nieuws wat je als hevige paardenfan kan krijgen Yannuh! Gelukkig laat je je er niet klein door maken.

Ja tuurlijk laat ik weten wat de uitslag is. Woensdag is t zover..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:56

Ik ben benieuwd naar je uitslag. Het is altijd fijn om zekerheid te hebben waar je allergisch voor bent en waarvoor niet.
Als je een pinda-allergie hebt zou ik je ook laten testen op lutinemeel, dat gaat vaak samen.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:17

friendly schreef:
Dat is het ergste nieuws wat je als hevige paardenfan kan krijgen Yannuh! Gelukkig laat je je er niet klein door maken.

Ja tuurlijk laat ik weten wat de uitslag is. Woensdag is t zover..

Het was idd niet zo leuk om te horen Clown
Maar goed, ik loop er al zo lang mee. Je leert er mee leven.. Nagelbijten / Gniffelen
En als hobby blijf ik wel gewoon blijven rijden.
En ik ben al druk op zoek naar een andere studie. Beter dat ik er nu achter kom, dan dat je al begonnen bent!

Maar succes morgen, en ik hoop dat je medicijnen krijgt die bij jou wel werken! Tong uitsteken

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 19:36

Ik eet niet vaak pinda's Plien91 dus ik denk niet dat ik een pinda-allergie heb, pindakaas vind ik bijv. ook smerig dus dat eet ik niet maar ik tig andere producten zullen ook wel pinda's zitten waar ik geen weet van heb. Dus zou evt ook nog kunnen.

Ik hoop/denk ook niet dat het een paarden-allergie heb (oh please help me God!) want ik rij al ruim 10jaar en ga al die 10jaar intensief met paarden om dan zou het erg vreemd zijn dat 4 jaar geleden dat me de kop opsteekt. Al is dit sowieso vreemd want pas op mn 12e kreeg ik de klachten. Alles is dus mogelijk. Al bid ik voor de hooikoorts en bid ik ervoor dat het GEEN PAARDENALLERGIE is!! Tong uitsteken

Dat laatste hoop ik ook Yannuh en dank je.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:17

Ik kreeg er last van toen ik ongeveer 9/10 jaar was.
En ik heb ook "gewone" hooikoorts, maar voor paarden ben ik meer gevoelig als bv voor honden en katten.
Ik heb ook altijd medicijnen gehad. Neusspray, oogdruppels en pilletjes. Maar nooit iets wat heel goed hielp.
Zelf denk ik dat ik die extra overgevoeligheid voor paarden in de loop der jaren heb opgebouwd. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Dat ga ik de volgende keer nog wel ff vragen.

Ik zou als je een test laat doen, ook vragen of ze naar paarden willen kijken. Dat kun je gewoon vragen, en misschien heb je er wat aan!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 13:16

Zal ik doen, moet zometeen heen, ik hoop niet dat ik ''last'' heb van de paarden.. Dan wordt het dág paard vrees ik..