Ernstig zweten....wat te doen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boev

Ernstig zweten....wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 11:30

Beste mede-bokkers
Ik heb een nogal genant probleem....Ik zweet heel snel (vooral onder mijn oksels) en mijn zweet ruikt ook nog eens heel sterk Verdrietig
Ik heb qua deodorants en anti-transpirants ongeveer alles geprobeerd. Ook met speciale vloeistof die je met een watje onder je oksels moet smeren zweet ik er na een uurtje doorheen.
Ik schaam me hier best heel erg voor...Ik let er bij kleding kopen op dat ik kleding kies waar je zweetplekken niet zo goed in ziet, en ook dat ik kleding koop van stoffen die minder zweterig zijn (dus geen polyester enzo) maar aan de lucht ontkom je ook dan niet. Hierdoor voel ik me heel erg ongemakkelijk.
Overigens is dit niet iets wat ik me in m'n hoofd haal, mijn ouders en beste vriendinnen hebben me er ook een paar keer op gewezen dat ik beter even iets schoons aan kan doen. Ik heb ook nooit twee dagen hetzelfde T-shirt aan en als ik uit m'n werk/school kom doe ik ook altijd meteen iets anders (fris) aan. Na het paardrijden is het helemaal ernstig en ik ga ook altijd zo snel mogelijk naar huis na het rijden.
Opzich vind ik wat zweten na het rijden wel normaal, maar omdat het zo ruikt vind ik het echt heel naar.

Wie heeft er een briljante tip voor iets dat helpt tegen overmatig zweten?
Ik heb wel eens gehoord dat je je oksels kan laten inspuiten met botox (klinkt raar) omdat je daar dan niet meer kan zweten. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? En hoe lang helpt dat dan?

edit: ik ben vergeten te vermelden dat ik er vooral in de winter last van heb, in de zomer draag ik veel mouwloze topjes en dat gaat redelijk goed. (nog wel zweten maar minder, ik denk omdat er dan meer lucht bij komt als wanneer je een dikke trui aan hebt)

sunshine

Re: Ernstig zweten....wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:01

Hoe oud ben je ?

Ik heb ooit eens een site gevonden, dat zijn soort van " inlegkruisjes Clown " voor in je shirt (dus onder je oksels)
Dit is hun site: http://www.sweatex.nl/
Moet je maar eens gaan kijken, misschien heb je daar wat aan ?

Ik heb geen tips hoe je het tegen kunt gaan, helaas.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:03

Een vriedin van mij had het écht heel erg! Die heeft nu botox in der oxels laten spuiten ... en weg is het er word nog vergoed door verzekering ook Knipoog

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:44

Als ik ga paardrijden doe ik heel vaak gewone inlegkruisjes in mijn truitje plakken. Op zich werkt dat wel heel goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:35

Zit dat niet vreselijk irritant.Het lijkt me zo schuren?
Ik kan je er helaas niet mee helpen,heb er af en toe ook flinke last van..
Meerdere malen per dag deo spuiten is wat ik doe,maargoed,dat doe je wellicht al.
Botoxen is een optie,maar ik vraag me af,of het zweet er dan niet ergens anders uit komt?Op je rug bijvoorbeeld(dit heb ik een tijdlang gehad moet zeggen dat het nu minder is,maar dat is ook niks hoor).

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:38

Het is eventueel mogelijk dat het zweet ergens anders uit komt.. maar dat is tot nu toe bij 2 mensen gebeurt bij de rest niet.. en bij mn vriendin tot nu toe ook niet Knipoog maarja daar kom je alleen achter als je het probeerd Knipoog

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:40

Ik kan je niet echt helpen hiermee,
maar door sommige deo's lijk je soms wel heel erg te gaan zweten vanplaats dat het zweet tegengaat. Of ligt dat nou aan mij Verward

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:43

haha nee dat heb ik ook Clown

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:46

Hier nog iemand met het zelfde probleem (waarschijnlijk nog erger). Ik heb hier al jaren heel erg last van. Ik heb tot 1,5 jaar geleden steeds om de 4 a 5 maanden botox injecties gehad. Ik kreeg toen 20-30 prikjes in elke oksel en het zweten bleef weg. Na verloop van tijd moest ik weer terug voor de volgende behandeling.

Helaas heb ik deze behandelingen moeten staken, omdat het op een gegeven moment niet meer vergoed werd.

Ik zou daarom ook graag van Vera23 willen weten, hoe haar vriendin dit heeft geregeld en of je vriendin het nu ook niet zelf moet betalen.

Helaas kost een gemiddelde behandeling zo'n 900 á 1000 euro per keer. En dat gem. 3x in het jaar... Kost een hoop geld, vandaar dat ik geen behandelingen meer krijg en dus weer enorm last heb van het zweten.

Als je meer wilt weten hierover, pb me even. Ik kan je veel vertellen....(helaas)....

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:49

Anoniem schreef:
Botoxen is een optie,maar ik vraag me af,of het zweet er dan niet ergens anders uit komt?Op je rug bijvoorbeeld(dit heb ik een tijdlang gehad moet zeggen dat het nu minder is,maar dat is ook niks hoor).

Het is inderdaad mogelijk dat je na botox behandelingen, (meer) gaat zweten op andere plekken.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:51

Oh dat weet ik niet marcato.... dit is haar eerste keer.. ik weet niet hoelang het bij haar precies gaat werken Bloos en of je het altijd vergoedt krijgt... ik zal het wel eens aan haar vragen... ze zit af en toe wel eens op bokt dus zal anders wel vragen of ze hier wil reageren Knipoog

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:55

vera23 schreef:
Oh dat weet ik niet marcato.... dit is haar eerste keer.. ik weet niet hoelang het bij haar precies gaat werken Bloos en of je het altijd vergoedt krijgt... ik zal het wel eens aan haar vragen... ze zit af en toe wel eens op bokt dus zal anders wel vragen of ze hier wil reageren Knipoog

Ik hoef niet te weten hoe lang het gaat werken hoor, dat weet ik wel. Ik ben alleen erg benieuwd bij wie zij haar verzekering heeft lopen en hoe zij het vergoed krijgt.

Ik heb ook alles geprobeerd om het weer te vergoeden, maar tot op heden niet gelukt.

Dank wel alvast voor het vragen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:25

Ik gebruik (vooral in de zomer) odorex extra dry, ik moet zeggen dat dat bij mij erg goed werk en ben dan 2 dagen zweetvrij Lachen
Ook met paardrijden gaat dan goed. Na 2 dagen moet ik het dan wel weer opnieuw doen, maar daar heb ik geen problemen mee.

Wel vervelend dat niks bij jou helpt, tegen de zweetlucht zou ik ook niks weten, sterke deo, mannendeo wil ook wel eens helpen heb ik mij laten vertellen. Lachen

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:30

Deoleen.. Je gaat er niet minder van zweten maar ik ken NIEMAND die doorheen is gaan stinken!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:19

Marcato schreef:
vera23 schreef:

Ik hoef niet te weten hoe lang het gaat werken hoor, dat weet ik wel. Ik ben alleen erg benieuwd bij wie zij haar verzekering heeft lopen en hoe zij het vergoed krijgt.

Ik heb ook alles geprobeerd om het weer te vergoeden, maar tot op heden niet gelukt.

Dank wel alvast voor het vragen!

Ik ben ook heel benieuwd waar zij dan verzekerd is. Ik ben nog nooit voor botox gegaan mede omdat de kosten zo hoog zijn. Zover ik weet wordt het door verzekeringen niet meer vergoed. Als dit wel zo zou zijn dan ga ik dit zeker opnieuw overwegen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:23

ik heb dit probleem ook, in zomer ruik je zweet meer bij mij, in winter heb ik ook natte plekken onder armen, zonder dat ik me inspan is dit overigens, juist vaak als ik het koud heb juistIdd, vervelend met kleren kopen, drukke prints of donkere kleuren gaat goed, maar geen t-shirt stof licht grijs bv, zie je alles meteen
Ik heb geen tips, lees wel mee totdat hier de gouden tip gegeven word

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:43

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:30

Ik heb volgens mij ook wel eens gehoord dat zulk zeer overmatig zweten ook (voor een deel) verholpen kon worden met accupunctuur, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Misschien toch de moeite waard?
Veel succes in ieder geval!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:07

Ik heb er ook last van,van die zweetvlekken
ik kan sommige shirtjes niet meer aan,maar ik plak wel is inlegkruisjes onder m'n oksels ,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:45

Bij de tuinen kan je DO2 kopen. Dat zijn aluinkristallen in een flesje die je zelf nog aan moet vullen met water. Je blijft droog en de bacterien worden onschadelijk gemaakt waardoor je ook niks ruikt. Flesje kost 6,95 en je kan hem ongeveer tien keer vullen. Per keer kun je er iets van 50 keer mee sprayen.

Verder kan je twee keer per week odorex extra dry gebruiken. Dat sluit je porien af, dus het is nogal rigoreus maar het werkt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:46

Liesurt schreef:
http://www.huikeshovenmedical.nl/producten/do2

ik kwam dit laatst tegen, nog niet geprobeerd maar misschien heeft iemand hier er ervaring mee?

Jij leest dus ook op minettes Knipoog Het werkt super, maar aluin is al erg oud en wordt al heel lang gebruikt in deodorants. Dat eigenlijk nooit eerder iemand op dit idee is gekomen snap ik niet Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:55

Hier ook een zweter Clown

Syneo5 helpt ook heel goed... Na het douchen onder je oksels sprayen, en je bent wereklijk een dag of 5 van je probleem af!!! Je kunt daarnaast een gewone deo gebruiken ook al is dat niet nodig. Je kunt sporten, zwemmen of douchen, het blijft werken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:57

BitchyWitchy schreef:

Syneo5 helpt ook heel goed... Na het douchen onder je oksels sprayen, en je bent wereklijk een dag of 5 van je probleem af!!! Je kunt daarnaast een gewone deo gebruiken ook al is dat niet nodig. Je kunt sporten, zwemmen of douchen, het blijft werken!!!

Is dat niet erg duur?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:00

Liek_ schreef:
BitchyWitchy schreef:

Is dat niet erg duur?

Wat is duur??? Je doet er ook wel een maand of drie mee........... en hoeft geen gewone deo kopen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:02

Nee maar de oplossing die ik aandroeg kost een tientje en daar doe je een half jaar mee Knipoog Dus ben erg benieuwd Knipoog