Anti-transpiranten in deodorant veroorzaakt borstkanker!Lees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Anti-transpiranten in deodorant veroorzaakt borstkanker!Lees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 09:58

Dit ontving ik via via van iemand die studeert en aan een van de ziekenhuizen in Rotterdam werkzaam is
Ik raad iedereen aan om het onderstaande even te lezen.

ALUMINIUM CHLORHYDRAAT zit in de Nivea Deodorant sensitive zonder alcohol en ook inderdaad in de Dove Deodorant Silk dry (gouden dop), niet in Dove fresh touch.
Onlangs woonde ik een seminarie bij over borstkanker. Tijdens het vraag-antwoord moment vroeg ik waarom de oksel de meest frequente plaats was voor de ontwikkeling van borstkanker. Mijn vraag kon toen niet beantwoord worden, maar onlangs ontving ik post waarin ik het antwoord op mijn vraag gevonden heb en dat ik graag met jullie allen zou willen delen.

De hoofdoorzaak voor borstkanker is het gebruik van ANTI-TRANSPIRANTEN. De meeste producten op de markt zijn een combinatie van anti-transpiranten en deodoranten. Deodoranten zijn onschadelijk. Kijk a.u.b. de samenstelling van
uw producten thuis na! Indien zij ALUMINIUM CHLORHYDRAAT bevatten, GOOI ZE DAN ONMIDDELLIJK WEG! (zelfs onder de naam van deodorant). O.a Rexona en Dove deodorant). Probeer andere merken te gebruiken die dit bestanddeel niet bevatten.
De reden is simpel: slechts enkele delen van ons lichaam zijn in staat toxische stoffen te elimineren, zijnde: de knieholtes, achter de oren, tussen de benen en de oksels. Deze toxische stoffen worden uitgestoten onder de vorm van zweet. Anti-transpiranten verhinderen het zweten. De toxische stoffen verdwijnen niet uit het lichaam, maar worden opgestapeld in de lymfeklieren onder de armen. De oorsprong van de meeste borstkankers is in deze bovenzone van de borst te vinden. Mannen zijn minder gevoelig aan de ontwikkeling van dit type ziekte. Zelfs al gebruiken ze anti-transpiranten, blijven deze op de Okselharen kleven en dringen ze niet onmiddellijk in de huid. Vrouwen die anti-transpirant gebruiken vlak na het ontharen hebben nog meer risico omdat via de kleine wondjes de chemische stoffen nog sneller het lichaambinnendringen.
Informeer hierover AUB alle mannen en vrouwen die je kent. Borstkanker neemt de dag van vandaag alarmerende proporties aan. Als we met deze mail slechts een aantal gevallen kunnen vermijden, zal het nooit verloren tijd geweest zijn !

Antheman

Re: Anti-transpiranten in deodorant veroorzaakt borstkanker!Lees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:37

Dit is toch al jaren bekend?

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 10:47

oh ja, ik wist het niet......

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:49

het is bij mij ook al een behoorlijke tijd bekend
volgens mij is hier ook al een topic over geweest
ik ga even voor je zoeken

is niet helemaal hetzelfde maar misschien voor jou wel interessant
de deo staat er ook in
maar ik meen mij te herinneren dat er een heel topic over deo al was
(ik zal het wel weer ergens anders hebben gelezen )
dat geheugen ook van mij Bloos

viewtopic.php?f=136&t=715571&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=deodorant

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:15

Dit is dus absoluut niet waar, he. Stond van de week nog weer in de krant.
Dit verhaal is verspreid door de wereld en een eigen leven gaan leiden. Maar het is absoluut nooit bewezen.

Wil je toch zeker zijn: er zijn ook deo's zonder aluminium chloorhydraat, dus die kan je ook gebruiken (ingrediënten staan op de verpakking).

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 12:00

Welke krant was dat? Dan kijk ik eens op internet.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:59

marijkedam schreef:
De reden is simpel: slechts enkele delen van ons lichaam zijn in staat toxische stoffen te elimineren, zijnde: de knieholtes, achter de oren, tussen de benen en de oksels. Deze toxische stoffen worden uitgestoten onder de vorm van zweet. Anti-transpiranten verhinderen het zweten. De toxische stoffen verdwijnen niet uit het lichaam, maar worden opgestapeld in de lymfeklieren onder de armen

Zweet en toxische stoffen? Volgens mij is zweet water + zouten en je zweet alleen om warmte kwijt te raken, niet om toxische stoffen te lozen. Beetje vreemd...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:00

Kazoo schreef:
Dit is dus absoluut niet waar, he. Stond van de week nog weer in de krant.
Dit verhaal is verspreid door de wereld en een eigen leven gaan leiden. Maar het is absoluut nooit bewezen.

Wil je toch zeker zijn: er zijn ook deo's zonder aluminium chloorhydraat, dus die kan je ook gebruiken (ingrediënten staan op de verpakking).

Precies.

Bovendien, waar krijg je de laatste tijd naar verluid geen borstkanker van?

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:06

marijkedam schreef:
Welke krant was dat? Dan kijk ik eens op internet.

In het AD. Ik meen afgelopen maandag (op maandag is er altijd een deel over gezondheid/medisch).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:08

Zoiets als die reclame van Philips, je fluisterd iets bij iemand in het oor, die fluisterd het door en aan het einde is het ineens heel iets anders.
Er is toen iemand ergens gevonden met borstkanker en die gebruikte en bepaald soort deo, en toen hebben ze onderzocht dat de mogelijkheid zou kunnen zijn dat het aan die deo lag. Maar dat is echter nooit bewezen.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:21

Aha, ik vroeg mij idd ook af van hoeveel mensen het bewezen is dat ze borstkanker kregen van de deo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:22

Tegenwoordig krijgen zoveel mensen kanker, dat is toch niet te bewijzen dat het van een bepaald soort deo is ofzo.. Verward

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:25

het is toch wel zo dat je via zweet afvalstoffen kwijt raakt??
of is dat nou een fabeltje dat m'n moeder me wijs maakt Clown

maar goed, voor ik ga geloven dat dat spul inderdaad borstkanker veroorzaakt mogen ze wel eens keiharde bewijzen geven Ja

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:36

Elise schreef:
Zweet en toxische stoffen? Volgens mij is zweet water + zouten en je zweet alleen om warmte kwijt te raken, niet om toxische stoffen te lozen. Beetje vreemd...

, Je zweet ook om afvalstoffen te lozen. daarom zeggen ze ook dat het goed is om af en toe naar de sauna te gaan. door het zweten loos je de afvalstoffen.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:32

* gelijk even alle deo's na gekeken *
Maar in de dove Fresh Touch zit die stof er wel in hoor!
Schrok er toch wel even van Bloos

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:54

Tieme schreef:
Elise schreef:

, Je zweet ook om afvalstoffen te lozen. daarom zeggen ze ook dat het goed is om af en toe naar de sauna te gaan. door het zweten loos je de afvalstoffen.

Ja, maar de toxische (en dus gevaarlijke) stoffen scheiden je nieren en je lever gelukkig uit, anders zou het niet goed aflopen met onder meer de huid onder je oksels Knipoog

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:06

dit heeft in de krant gestaan,is een broodje-AAP verhaal.
die mail gaat eens in t jaar de hele wereld rond

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:12

Ik denk dat je niet zo gemakkelijk kunt stellen dat dit een broodje aap verhaal is, dan wel dat (bepaalde stoffen in) deodoranten borstkanker veroorzaken.

Het is een feit dat procentueel meer vrouwen borstkanker hebben gekregen sinds ze (meer) deo zijn gaan gebruiken (en veelvuldiger BH`s zijn gaan dragen, en er meer luchtvaart is, en de wereld dichtbevolkter is geworden, etc.). Alleen is een verband nog nooit wetenschappelijk aangetoond en tot die tijd kun je er heel weinig van zeggen.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:59

ik heb de mijne weggegooid
haha

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:00

Ik wist dit al een paar jaar, ik let er wel meestal op.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:56

tuurlijk krijgen we tegenwoordig overal kanker van, maar als het dichtbij komt ga je je echt wel afvragen waarom ik?

Een goeie vriend van mij heeft botkanker en dat op zijn 18e.. Het doet er niet toe of hij het had kunnen voorkomen, maar ik hoef geen deo meer met dat spul erin! Puur voor mij eigen gevoel, dus bij deze: bedankt voor het topic! Er zijn mensen die het een broodje aap verhaal vinden, maar er zijn ook mensen die het wel graag horen, of het nu al bewezen is of niet!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:27

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 08:49

Linda,
Bedankt voor je link.
Maar als ik zo'n bericht lees, denk ik niet direct dat ik het internet ga afzoeken naar meer info. Ik vond het een zeer geloofwaardig verhaal.
Maar als de kankerbestrijding het een broodje aap verhaal vind, zal het ook wel niet kloppen dan.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:12

patos schreef:
Tieme schreef:
:n , Je zweet ook om afvalstoffen te lozen. daarom zeggen ze ook dat het goed is om af en toe naar de sauna te gaan. door het zweten loos je de afvalstoffen.

Ja, maar de toxische (en dus gevaarlijke) stoffen scheiden je nieren en je lever gelukkig uit, anders zou het niet goed aflopen met onder meer de huid onder je oksels Knipoog

Afvalstoffen of toxische stoffen is wel even een verschil. Alles waar je een teveel van hebt wordt op gegeven moment toxisch natuurlijk. Maar dat geldt zelfs voor water.

Samenstelling zweet per liter
Natrium
1200 mg Chloride
1000 mg Kalium
300 mg Calcium
160 mg Magnesium
36 mg
Zink
1,2 mg IJzer
1,2 mg Mangaan
0,06 mg Koper
0,06 mg Melkzuur
1500 mg
Ureum
700 mg Ammoniak
80 mg Fosfaten / sulfaten 40 mg Pyrodruivenzuur
40 mg Vitamine C
50 mg
(http://www.runinfo.nl/water.htm)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:09

Citaat:
Verwarring over het verband tussen deodorants / anti-transpirants die parabenen bevatten en borstkanker, komt mogelijk voort uit het feit dat parabenen een soortgelijke werking als oestrogenen lijken te hebben. Van oestrogenen is een verband met borstkanker bekend.
In het onderzoek van Darbre wordt gemeld dat kleine hoeveelheden parabenen zijn gevonden in monsters van borstkankertumoren. Deze parabenen zouden afkomstig zijn van deodorants.
Onwaarschijnlijk

Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat parabenen die op de huid worden aangebracht via cosmetica het borstweefsel kunnen bereiken. Een oorzakelijk verband tussen parabenen en borstkanker kan niet worden aangetoond.

Het is dus ook niet 100% gezegd dat t niet slecht voor je is, de kans is in ieder geval wel heeel erg klein, gelukkig!

De pil geeft ook een verhoogde kans op borstkanker, en dat komt ook door de oestrogenen.. maar dat zijn er natuurlijk VEEL meer als in de deo's...