Vaccinatie tegen Baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stitatio

Vaccinatie tegen Baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 09:14

Wat vinden jullie hiervan? En zijn mensen het zelf ook van plan?

Ik ben van plan het wel te gaan doen maar ben erg bang voor spuiten, maar ik denk voorkomen is beter dan genezen Lachen

Graag jullie meningen Lachen

Stitatio

Re: Vaccinatie tegen Baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:19

Niemand van plan? Lachen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:21

Mijn schoonmoeder wil dit graag bij mijn schoonzusje laten doen.
Ze wilde alleen nog even afwachten of het vergoed zou worden door de verzekering of niet. Lachen

Ik vind het op zich wel een goed initiatief, alleen beetje jammer dat het alleen werkt bij mensen die nog geen sexueel contact hebben gehad Clown

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:23

Is dat zo? Oke, wist ik niet! Eigenlijk ook wel logisch natuurlijk aangezien baarmoederhalskanker vaak (niet altijd) veroorzaakt word door sex zonder condoom..

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:36

Hoe kan kanker veroorzaakt worden door onveilig sex? Kanker kan volgens mij alleen komen door mutatie van cellen, chemische stoffen en fysische factoren...

Als het wel na ontmaagdig zou kunnen zou ik het wel over na denken.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:40

Tatjanaa schreef:
Hoe kan kanker veroorzaakt worden door onveilig sex? Kanker kan volgens mij alleen komen door mutatie van cellen, chemische stoffen en fysische factoren...

Nee, dit heb ik toegestuurd gekregen:

Vaccinatie is alleen van nut als je nog maagd bent. Baarmoederhalskanker wordt (voor een groot gedeelte) veroorzaakt door het Human Papilloma Virus (HPV). Bij geslachtsgemeenschap kan dit worden overgebracht, dus vaccinatie heeft daarna niet zoveel nut meer.

Het is dus een virus en in dit geval geen mutatie van cellen, chemische stoffen en fysische factoren..

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:43

Ja dit schijnt nieuw te zijn!

Zelf moet ik waarschijnlijk sowieso dit vaccijn binnenkrijgen, want ik ben een 2e generatie DES-dochter.
Even langs de huisarts Party!!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:43

Aster_ schreef:
Tatjanaa schreef:

Vaccinatie is alleen van nut als je nog maagd bent. Baarmoederhalskanker wordt (voor een groot gedeelte) veroorzaakt door het Human Papilloma Virus (HPV). Bij geslachtsgemeenschap kan dit worden overgebracht, dus vaccinatie heeft daarna niet zoveel nut meer.

Het is dus een virus en in dit geval geen mutatie van cellen, chemische stoffen en fysische factoren..

Edit: lees dit nu pas. Dan ben ik te laat, best jammer!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:46

En de werking van het vaccin op lange termijn is nog niet bekend
Vind het maar redelijk gevaarlijk Lachen

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:28

Nou gevaarlijk lijkt me niet.. Ze zijn al meer dan 4 jaar bezig met dit onderzoek..
Trouwens ik heb nergens gelezen dat de werking op lange termijn niet bekend is.. Ik heb wel gelezen dat ze niet weten hoelang het vaccin werkt..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:29

Is een heel drukte over geweest Lachen zoek maar op

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:41

Oke Lachen Ik had het nergens gelezen
Nu wel Haha!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:50

IK ben er niet zo'n voorstander voor. Je weet de lange termijn gevolgen nog niet.

Het is trouwens ook zo dat als je het virus hebt je de kanker niet hoeft te ontwikkelen.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:50

ik ga de prikken ook halen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:24

Mijn moeder begon er ook al over... Maandag moet ik toch naar de dokter, even overleggen. Lachen

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:18

heb het er wel met mijn ouders over gehad, die willen graag dat ik het doe. maar het is 3x een spuit met een half jaar ertussen, dus als je klaar bent, ben je een half jaar verder.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:58

goh ja klumpertje, ik ben gevaccineerd tegen hepatitis A & B, tegen dat je die volledige reeks hebt gehad, ben je ook een jaar verder of zo hoor. Dus daar zou ik het niet voor laten.

Maar waar krijg je die prik dan ? Toch gewoon in je schouder of zo, hoop ik ?

Nu ja, ik kan mij blijkbaar toch niet meer laten vaccineren. Nagelbijten / Gniffelen

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:27

Citaat:

Er staat kan, dus je hoeft het virus niet te hebben. Hoe zou je er achter kunnen komen of je het hebt?

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:33

Volgens mij kreeg je dit niet verzekerd en kost het nog aardig wat centen en inderdaad kan je dit alleen nog maar doen als je Maagd bent. Voor de mensen die maagd zijn natuurlijk wel handig zo`n spuit.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 14:49

Ja, de gevolgen zijn nog niet bekend maar ik geloof dat het in Duitsland al verplicht is!
Ik ga de spuiten ook halen.. Het kost bij elkaar geloof ik 400 euro!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:59

jokari schreef:
goh ja klumpertje, ik ben gevaccineerd tegen hepatitis A & B, tegen dat je die volledige reeks hebt gehad, ben je ook een jaar verder of zo hoor. Dus daar zou ik het niet voor laten.

Maar waar krijg je die prik dan ? Toch gewoon in je schouder of zo, hoop ik ?

Nu ja, ik kan mij blijkbaar toch niet meer laten vaccineren. Nagelbijten / Gniffelen

haha ik hoop wel dat ie in de schouder ofzo moet.. maar toen iedereen opeens moest worden ingeent tegen hersenvliesontsteking of wat was dat toen toch.. heb ik een allergische reactie erop gehad.. dus ik vind het nog wel eng Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:43

katrien214 schreef:
Citaat:

Er staat kan, dus je hoeft het virus niet te hebben. Hoe zou je er achter kunnen komen of je het hebt?

Uitstrijkje laten maken.
Het is trouwens een veel meer voorkomend virus dan mensen denken, ik geloof dat een kwart van de mensen al de bewuste wratten hebben (Human Papilloma) die door dat virus ontstaan. Dus denk niet "dat overkomt mij niet".

Je kunt het ook gewoon krijgen via en vochtige handdoek die door een besmet persoon is gebruikt bv.

Overigens gaan die cellen dus wel gewoon muteren. Dit zijn dan die onrustige cellen die ze vinden bij een uitstrijkje.

Ik heb geen baarmoeder meer en kan er dus ook geen kanker aan krijgen, en kan ook niet zwanger worden, maar heb toch geen onveilige sex, want ik heb dus liever geen invasie van wratten op intieme plekken.

Het is altijd verstandig om voordat je aan sex zonder condoom begint bij een nieuwe vriend, je beide te laten testen op soa´s.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:07

Iedereen die geïntresseerd is in zijn/haar gezondheid zou zich eerst beter kunnen verdiepen in vaccinaties voordat ze zich bang laten maken voor joost-mag-weten-wat.
Farmaceuten propaganderen enkel de voordelen, nooit de nadelen.
Van de site: www.vacinatieschade.be

Citaat:
'Vaccins zitten vol met schadelijke stoffen. Zo wordt als bewaarmiddel Thimerosal gebruikt dat 50% kwik bevat, het tweede giftigste element op deze planeet. Kwik heeft een desastreus effect op onze immuniteit en legt dus een basis voor maatschappijgebonden ziekten. Auto-immuniteitsziekten zoals lichen, ms, astma, kanker, verkoudheden, tbc, cvs, kanker, verlammingen, leiose, psoreasis en andere weefselstoornissen.

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat Thimerosal in vaccins de belangrijkste oorzaak is van mentale handicaps als autisme en ADHD. Thimerosal bestaat voor 50% uit kwik en werd als bewaarmiddel gebruikt in zo goed als alle kindervaccins. Als een kind gevaccinneerd wordt, moet het minstens een half uur onder dokterstoezicht blijven, omdat het kind in shock kan gaan. Thimerosal wordt geproduceerd door de farmaceutische industrie en is is zwaar giftig. Zoals uit andere gelijkaardige praktijken bleek, verdient deze industrie heel veel geld aan het verwerken van chemisch afval, hetzij gif in vaccins.

Griepvaccin
De huidige griepvaccinatiecampagne is bedrieglijke reclame. De suggestie dat het vaccin vrijwaart van ziekte, en veilig is, is tweemaal onjuist.

Het griepvaccin geeft nagenoeg geen bescherming tegen infectie met het influenzavirus. Reden daarvan is dat het dode virus vaccin IgG-antistoffen aanmaakt die ons niet beschermen ter hoogte van de slijmvliezen van de luchtwegen, dus de plaats van infectie. Daar hebben we IgA-antistoffen nodig, maar die worden door het vaccin niet aangemaakt. Bovendien is het pokeren om acht maanden voor de winter het juiste virus te voorzien in een vaccin.

Sommige vergelijkende onderzoeken tussen gevaccineerden en niet- gevaccineerden in ouderlingentehuizen toonden geen enkel voordeel aan voor de gevaccineerde groep.

Daarentegen is het vaccin absoluut niet vrij van risico's. Veel gevaccineerden maken juist een ergere vorm van griep door. Longontsteking na vaccinatie komt niet zelden voor, vooral bij ouderen. Astma en bronchitis na vaccinatie treden eveneens op. Problemen met bloeddruk en bloedstolling zijn in de litteratuur beschreven, evenals angor pectoris (pijn aan het hart door zuurstoftekort). Allerlei vormen van verlammingsverschijnselen zijn ook bekend; meest bekend is Guilain-Barré, een pijnlijke, opstijgende verlamming van de benen, maar ook verlamming van de aangezichtszenuwen of de ledematen is mogelijk. Meest gevreesd is wellicht het risico op anaphylactische shock, waarbij de patiënt meteen na vaccinatie in geen tijd zijn bloeddruk verliest en kan overlijden.

Ergerlijk is de hypocrisie van de overheid die eerst beperkte risicogroepen aflijnt welke in aanmerking zouden komen voor vaccinatie, dan vaccinatie binnen bedrijven stimuleert, en tenslotte bij monde van officiële ambtenaren toch vaccinatie van de hele bevolking propageert. Gezonde volwassenen en jongeren zijn beslist geen doelgroep voor vaccinatie. De enige logica achter dergelijke politiek is niet medisch of wetenschappelijk, maar economisch. En daarmee bedoelen we wel degelijk de verkoop van het vaccin, niet het redden van arbeidsuren, want op dat vlak haalt het vaccin ook niets uit. Studies toonden aan dat op iets langere termijn gevaccineerden zelfs meer verletdagen tellen dan niet-gevaccineerden.

Kortom, zowel het jaarlijks terugkerend rondje paniekvoetbal rond "de zwaarste epidemie in jaren in aantocht", als de onverholen reclamecampagnes voor vaccinatie, doen vragen rijzen rond de onafhankelijkheid en de objectiviteit van sommigen. Onze bevoking heeft recht op eerlijk en neutraal advies, en dat krijgen ze nu niet.

Preventie vaccinatieschade vzw
PB 533, 3600 Genk
Tel/Fax: 011 262575
e-mail: info@vaccinatieschade.be
site: http://www.vaccinatieschade.be

De vzw Preventie Vaccinatieschade wil nevenwerkingen van vaccins helpen voorkomen door kritische informatie aan de bevolking.'

De paniekvoetbal wordt nu niet met de griep gespeeld maar met baarmoederhalskanker. Als je je verstand gebruikt en niet onveilig vrijt hoef je niet bang te zijn baarmoederhalskanker te krijgen.
De farmaceuten hebben het weer knap gebracht, iedereen denkt weer dat ze veilig zijn als ze maar een shot gif in hun lijf laten spuiten. Dat de lange termijngevolgen van deze enting e.d. niet bekend zijn mag niet deren

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:40

Als je je verstand gebruikt en niet onveilig vrijt hoef je niet bang te zijn baarmoederhalskanker te krijgen.

Is het dan zo dat je baarmoederhalskanker krijgt van onveilig vrijen? Nagelbijten / Gniffelen

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 18:26

Ja Ja