Kindje van vrienden gaat niet goed (en voel me zo stom)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Kindje van vrienden gaat niet goed (en voel me zo stom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 23:48

Vorige week is bij vrienden van ons een kindje geboren. Na de eerste juichberichten bleek dat het kindje een ernstige hartafwijking heeft. De afgelopen week ging het best goed met het kindje. Vandaag is ie geopereerd, we kregen eerst een sms-je dat de operatie gelukt was, maar nu krijgen we net bericht dat er complicaties zijn en dat het niet goed gaat.

Ben er erg verdrietig van en nou heb ik ook nog een domme actie uitgehaald. Ik had nl meteen na zijn geboorte een rompertje gekocht om alvast kado te doen. Daarna hoorden we dus dat het niet goed was. Ik heb zitten twijfelen wat ik zou doen, maar ik dacht ja, ze hebben wel een kindje, om nou met alles te wachten tot je zeker weet dat het goed zou gaan vond ik ook zo wat. Dus ik heb er een mooi kaartje bij geschreven, dat ik niet wist waar ze op dit moment op zaten te wachten maar dat ik hoopte dat ze tussen alle emoties door ook blij konden zijn met hun kindje en vandaar dat kadootje dan. Maar ik heb het niet direct op de bus kunnen doen en dat heb ik dus vandaag bij ze in de bus gedaan, met "sterkte" (en een tekstje) erbij opgeschreven voor de komende operatie. Nou hoorden we dus vanmiddag dat ie dus vandaag al geopereerd werd (dacht dat dat morgen was) en nu dus dat het niet goed gaat. Ik voel me zo ongelofelijk stom daarover, straks gaat het helemaal niet goed met dat kindje en dan heb ik zo'n blij rompertje door de bus gedaan.

Heb hun familie (ook vrienden van ons) al ge-smst wat ik gedaan had en of misschien iemand dat pakje moest onderscheppen. Ik voel me zooo stom, dat is toch erg pijnlijk als ze dat pakje vinden als het niet goed afloopt? Pfff....

Qimm

Re: Kindje van vrienden gaat niet goed (en voel me zo stom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:53

Ik denk niet dat ze je dat kwalijk nemen. Het is 100% goed bedoeld en dat zullen zij ook weten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:55

idd dat denk ik ook,je bedoelingen zijn goed en lief geweest ik denk niet dat ze je het kwalijk nemen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:55

Ze zullen vast wel begrijpen dat het goed bedoeld is, misschien vinden ze het zelfs ''leuk'' dat ze iets krijgen want ik denk dat een hoop mensen niets zullen sturen/geven i.v.m. de slechte toestand van het kindje.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:58

Voel je niet schuldig, het is natuurlijk heel erg al die problemen met zo'n lief hummeltje, maar je hebt er toch een kaartje bij gedaan met sterkte, je laat op deze manier wel merken dat je aan ze denkt.
Hoop dat alles goed komt met de kleine, veel sterkte.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 23:59

(*snif, hoopte al op zulke reacties*)

@sronnie, ja, zo dacht ik er dus ook over, het kindje IS er wel, anders vond ik het net of het "er pas mocht zijn" als het gezond was ofzo. Het is wel je kindje dan. Had het alleen meteen langs moeten brengen, ik vind mijn timing wel erg beroerd nu...

ohhh vind het zo erg, heb zelf een kindje van 10 mnd, ik moet er echt niet aan denken dat ik dit voor mijn kiezen had gekregen...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:01

hm, k denk dat ze vast wel begrijpen dat jij het ook alleen maar goed bedoeld.. Wie weet loopt het allemaal goed af en is het pakje straks super getimed!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:11

Desnoods gooi je nog een briefje in de bus met uitleg, dat je niet zeker wist of je het wel moest doen.
Begrijp heel goed hoe je je voelt, ik heb ook een kind(3 jaar) en gelukkig tot nu toe kerngezond, bij vrienden van ons is laatst hun pasgeboren kindje na 4 weken overleden, en ook ik had al een kaartje op de bus gedaan voelde me ook erg rot. Gelukkig vatte ze het positief op, ik voelde me toen ook naar omdat mijn kind wel gezond is, zoiets gun je niemand en het leven is gewoon oneerlijk, die vrienden hebben mij verzekerd dat ze mijn kaartje niet erg vonden en dat ik ook niet kon weten dat het zo slecht zou aflopen.
Nogmaals veel succes.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:21

daar kan je niks aan doe voel je niet schuldig, ik ben ook pas moeder geworden en als het slecht zou zijn gegaan zou ik steun kunnen gebruiken, ik zou zeggen laat die mensen weten dat je er voor ze bent, al geef je ze een helpende hand zodat ze alle tijd bij hun kleine kunnen zijn achteraf zullen ze dat waarderen. Hun zitten nu in een moeilijke fase en ik denk dat het kaartje/kadootje grotensdeels langs hun door gaat. De eerste weken ervaar je als moeder heel wazig het lijkt net een film. Maak je niet zo druk over wat ze over jou denken daar hebben ze het nu te druk voor.
Succes

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:24

Ik heb bijna hetzlefde gedaan. Ik had een kadootje gekocht voor iemand die net zwanger was. Een week later hoorde ik dat ze een miskraam had gekregen Verdrietig . Maar toch op dat moment was het kadootje o zo welkom. En kon je het geluk delen.
Ik denk dat jou kadootje ook geen kwaad kan, ondanks dat het kindje zo ziek is. Even dat kleine beetje afleiding, een kleine troost. En misschien later zeggen ze, dit pakje kreeg je toen je zo ziek was. En net wat je zelf schrijft, doe er een persoonlijk briefje bij, ook al word dat nu misschien niet echt gelezen, later wel. Het doet ouders goed om te weten dat er familie/vrienden met hun meeleven. Sterkte hoor Ach gut

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 10:39

Ok, bedankt voor jullie reacties!
Maar het leek me zo pijnlijk als ze dan een rompertje krijgen terwijl dat kindje misschien wel net overleden is (ik weet nog niet hoe het nu met hem gaat, zit hier de hele tijd met een brok in mijn keel, bah).
Maar ik voel me wat beter bij mijn actie...

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:44

idd het is goed bedoeld dus ze kunnen het je niet kwalijk nemen en misschien vinden ze het wel leuk. Haha! En zoniet komt het waarschijnlijk alleen door de emotie.

Maar wie weet overleeft het kindje het wel en hebben ze een mooie rompertje Knipoog

Hou je ons wel op de hoogte?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:49

sterkte, en ook ik vind dat je niks doms gedaan hebt. Kindje is er, en dat hij ziek werd en zo slecht mee zou gaan wist jij ook niet. is alleen goed bedoeld, en mss gaat alles straks ineens goed, en hebben wze leuk cadeautje. Sterkte voor je vrienden en ik denk aan die kleine, sterkte

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:52

Ik denk dat ze je het echt niet kwalijk nemen. Je uit toch je medeleven maar, hoeveel mensen blijven weg als het niet goed gaat, omdat ze bang zijn iets fout te doen. Ik denk dat ze het best zullen waarderen dat je aan ze denkt. Sterkte!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:56

Hee meis, je moet je niet rot voelen! Jij wilde in hun blijdschap delen, ik denk dat ze er alleen maar blij mee zijn (of iig zullen worden) dat jij met ze meeleeft in hun blijdschap. Dat het nu allemaal anders loopt is heel vervelend, maar je laat tenminste wat van je horen. Er zullen genoeg mensen zijn die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan en die niets van zich laten horen.

Bovendien hebben ook zieke kindertjes leuke rompertjes nodig!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 12:35

Krijg net bericht dat er niet veel veranderd was, er was een bloedwaarde die zich "niet naar behoren gedraagt" aldus de sms. Maar het kindje heeft in ieder geval de nacht gehaald...
Ik hoop zo dat het goedkomt, je moet er toch niet aan denken!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:30

Het is in ieder geval al heel goed dat hij de eerste nacht na de operatie goed heeft doorgemaakt. Dat is vaak het zwaarst Ja

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:51

Ik denk dat je vrienden heel erg blij mogen zijn met jou! Ik vind het gewoon een teken van betrokkenheid bij je vrienden en dat je met ze meeleeft. Hoe je het ook verwoord hebt, de boodschap zal echt wel goed aangekomen zijn! Heel veel sterkte ook voor je vrienden en ook voor jou!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:56

hey

voel je absoluut niet schuldig hoor
dat je dat rompertje geeft wil toch alleen maar betekenen dat je het positief ziet
zj zullen er zekerste weten steun en wat troost uit kunen halen dat er mensen zijn die aan hun denken
en mochten ze het nu even niet begrijpen door de emoties dan komt dat zekerste weten later wel

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:09

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Geef het rompertje en doe er desnoods ook een "sterkte-kaartje" bij. Wij (vriend en ik) hebben ook in deze situatie gezeten, helaas is dat kindje wel overleden na 3 maanden ziekenhuis. Na de begrafenis spraken we met de ouders en zij vonden het zeer fijn om ondanks de vervelende situatie toch nog kadootjes te krijgen. Iets vrolijks in een minder fijne periode zo benoemde zij het. Na een tijdje is ze weer zwanger geworden en hun andere kindje droeg de spulletjes. Voor haar gevoel was het overleden kindje nog op deze manier aanwezig. Gelukkig is het nog niet zo ver in de situatie die je beschrijft.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:14

Het is goed bedoeld, dus je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen. Ik denk dat het gebaar opzich al wordt gewaardeerd.
Daarbij je hebt er toch een kaartje bij gedaan, waarop op stond at je niet wist wat je moest doen.
Ik denk dat ze het waarderen Lachen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 21:27

Dank jullie wel voor de reacties, doet me wel goed! Ach gut We kregen vandaag een mailtje van de moeder zelf waarin ze de situatie beschreef, ze zitten in het Ronald McDonald huis. Net kregen we nog een sms-je dat het wat beter ging met het kindje, dus dat was erg fijn. Heb haar nog een mailtje terug gestuurd en ook verteld wat ik gedaan had en dat ik me wel een beetje stom voelde, dus nou hoop ik maar dat het allemaal goed overkomt!
En ik hoop zo dat het kindje het redt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:29

wat goe dom te horen dat het nog steeds aan vechten is, en nu hopen dat alleen maar de betere kant op blijft gaan en zo weer thuis is met jouw rompertje aan

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:31

Jeetje wat erg..
Ze zullen je het echt niet kwalijk nemen. Ik denk zelfs dat ze het gebaar enorm zullen waarderen. Lachen
Dus ga je alsjeblieft niet schuldig voelen.
Hopelijk overleeft het kindje. Sterkte voor de familie en natuurlijk voor jou! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 09:32

jemig wat erg hoop maar dat ze de tijd die ze hebben methem/haar wel volmaken want het kan zo gebeurt zijn