Stoppen met roken en tanden laten bleken ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Stoppen met roken en tanden laten bleken ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 00:21

Ik heb vandaag al mijn moed bij elkaar geschraapt en ben na lange tijd weer naar de tandarts geweest viewtopic.php?f=136&t=744057&hilit=

Ik heb vandaag een vrij zware behandeling gehad ik was doods bang maar heb nu wel zoiets ik wil dat mijn gebit mooi word!

ik heb vroeger een beugel gehad en mijn tanden staan super mooi op rij en heb best mooie tanden al zeg ik het zelf. Echter heb ik wel gelige tanden.....

Nu heb ik na vandaag nog 3 behandelingen van een uur staan om mijn hele gebit op te lappen door achterstallig onderhoud en slechte tandarts die ik hiervoor had.

Nu bedacht ik me dat als mijn gebit straks helemaal opgeknapt is dat ik het graag af wil maken door te laten bleken.

Mijn nicht zou dat ook wel willen en ze had een website gevonden van een goede zaak in breda en nog een plaats (oa bekend van make me beautifull) maar dan ben ik wel 250 euri armer.

Ik rook, en mijn nicht rookt ook. nu bedacht ik me als we stoppen met roken en het geld opsparen wat we daar normaal aan uitgeven kunnen we dat over een tijdje wel bij elkaar hebben.

zoiezo verkleuren je tanden van roken dus een reden om te stoppen , als ik stop heb ik geld om het te betalen + het is beter voor mijn gezondheid Haha!

echter vraag ik me af of me dit gaat lukken. Doordeweek zoiezo wel maar ben best wel een gezelligheids roker dus in het weekend met stappen gaat moeilijk worden.

verder staat er bij de behandeling dat je tanden 10 tot 14 tinten witter worden, behoorlijk wat dus, vraag me af of dat ook werkelijk zo is.

bokkers met ervaring?

Moonny

Re: Stoppen met roken en tanden laten bleken ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:21

Geen ervaring mee! Maar toevallig ben ik afgelopen vrijdag naar de tandarts geweest en ik wilde het ook laten doen. (rook ook en drink veel koffie) Alleen rade hij het mij af omdat de glazuurlaag van je tanden afgaat en je tanden er dun van worden. Dus ik heb eigenlijk maar besloten het toch maar niet te doen.

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:53

Er schijnt dus iets te zijn, dat heet 'brite smile' komt uit Amerika en bij mijn tandarts kun je het laten doen. Het is wel meer dan 250 euro geloof ik maar je glazuurlaag blijft dus intact en je tanden worden witter. Ze zeggen er ook bij, geen rode wijn, koffie en roken want dan worden ze weer sneller geel. Na 3 tot 5 jaar is het 'uitgewerkt' zeg maar en moet/kun je het nog een keer laten doen.
Ik heb van een collega gehoord dat zo'n zelfde brite smile shop ook in Utrecht zit aan de Amsterdamsestraatweg, maar weet dus niet zeker of dat hetzelfde is als mijn tandarts.

Maar als je het zeker wilt weten kun je mijn tandarts even bellen voor informatie, hij heet tandarts Bijkersma, kliniek mondzorg in Doetinchem. Hou ons op de hoogte want ik zit er ook over te denken om het te doen.

Ps, ik ben ook gestopt met roken nadat ik 8 jaar lang een pakje per dag wegpafte en het valt wel mee hoor!!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:07

-> MW

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:33

Wij bleken hier met dezelfde lamp als die van Extreme Makeover. Inderdaad 10 tinten lichter, afhankelijk van je kleur van je tanden, gelige tanden bleken het beste.
Het bleken van tanden is ontstaan in de 2e wereldoorlog toen amerikaanse soldaten waterstofperoxyde mee kregen om hun tanden mee te poetsen. Na afloop van de oorlog viel het op dat de soldaten van die witte tanden hadden gekregen.
Vanaf dit moment is het bleken van tanden in ontwikkeling gegaan.
Bleken is absoluut niet schadelijk voor je tanden en je glazuurlaag wordt er ook niet dunner van, dit is al vele malen wetenschappelijk onderzocht.
Roken, wijn drinken etc. maakt voor het bleken van tanden niets uit omdat de tanden zeg maar van binnenuit gebleekt worden en aanslag zit aan de buitenkant dus die kan een mondhygienist er zo weer af polijsten.

Wanneer je gaat bleken gaan er kanaaltjes in je glazuurlaag openstaan waardoor de waterstof peroxyde naar binnen kan om te bleken. Na het bleken sluit het ook weer zeer snel. Houd er wel rekening mee dat je 24 uur geen produkten met een zuur erin kan gebruiken ( overgevoeligheid ) en ook geen sterk gekleurde voedingsmiddelen ( cola, ketchup etc. ). Tijdens en na de behandeling kan een gevoeligheid optreden die binnen een paar dagen verdwenen is, ibuprofen helpt hier tegen.

Er zijn 2 systemen:

De 1e is home bleaching, dan maakt de tandarts of mondhygienist een bitje die je elke dag met bleekgel vult en een tijdje in moet houden.
De 2e is in office bleaching en dan wordt je tandvlees etc. afgeschermd en kreeg je de bleekgel op je tanden waarna er een lamp op je tanden gezet wordt. Dit is op dit moment het beste en snelste systeem.

Bleken is niet voor iedereen geschikt, als je vullingen in je voortanden of kronen/ facings op je voortande hebt dan kan het niet omdat die niet mee verkleuren.

Waar je het ook laat doen, let goed op dat je gebit eerst gereinigd wordt! Het beste resultaat is op schone tanden anders bleek je hoofdzakelijk de plaklaag.

Bij ons wordt eerst het volledig verwijderd, de tanden gepolijst en daarna worden ze nog met airflow ( een soort straal apparaat ) behandeld. Pas dan heb je een volledig schoon gebit om te bleken met een super resultaat.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 13:52

http://www.perfectsmile.nl/

dit is de site die we gevonden hadden. De prijs vind ik ook nog te doen met schoon maken voor die tijd kom ik dan op 300 euro en mocht het na een paar jaar weer iets verkleuren kan ik een behandeling van 135 euro doen (een opkikkertje) Als je met zijn 2e gaat krijg je nog 20 euro korting ook (ga samen met mijn nicht)

ik heb geen 1000 euro om mijn tanden te bleken

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:58

janderegelaa schreef:
Bleken is niet voor iedereen geschikt, als je vullingen in je voortanden of kronen/ facings op je voortande hebt dan kan het niet omdat die niet mee verkleuren.

Ik heb 2 vullingen in de achterkant van de 2 tanden links en rechts naar m'n grote tanden, omdat daar (aangeboren) gleuven in zaten.
Zou je dat ook blijven zien?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:59

Mijn tandarts zegt dat het slecht voor je tanden is, dus ik zou er in ieder geval niet mee beginnen Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:10

Dit staat er over op de website

Is bleken van tanden onveilig?
Er zijn op de lange termijn geen nadelige gevolgen bekend m.b.t. het bleken van tanden. Op de korte termijn kan een lichte demineralisatie optreden (het oplossen van bouwstoffen uit het glazuur). Dit is vergelijkbaar met het drinken van een blikje cola en is na 24 uur weer tenietgedaan door de bufferende werking van het speeksel. Dit proces wordt remineralisatie genoemd (mineralen uit het speeksel binden zich weer aan glazuur).Het glazuur herstelt zich daardoor weer binnen 24 uur.

• Hoe en hoe lang behoud ik het behaalde resultaat?
De periode waarin het resultaat van de behandeling behouden blijft is afhankelijk van je levensstijl (hoeveelheid koffie, thee en roken). Over het algemeen zal dit tussen de 2 tot 4 jaar zijn. Zodra je het resultaat teveel vindt teruglopen, kan je altijd nog een Light-behandeling laten uitvoeren.

Na onze Light-behandeling krijg je een instructiefolder mee waarin precies staat waaraan je je de komende 24 uur moet houden:
- Zeker geen koffie
- Zeker geen thee
- Zeker niet roken
- Geen verkleurende zaken eten of drinken.
Dit zijn dranken en spijzen, die bij morsen op een wit tafellaken zichtbare vlekken geven.

Bij onze Intensive-behandeling is dit niet nodig.
Door de afsluitende nabehandeling kan je direct weer alles eten, drinken en zelfs roken.

• Wat is peroxide en is dit schadelijk voor mijn tanden of lichaam?
Peroxide is een oxidant. Peroxide valt uiteen in H2O+O2 (water en zuurstof) en bindt zich aan pigmenten (verkleuringen) en dringt in de tanden. Door het gebruik van een plasmalamp wordt het oxidatieproces versneld. Vervolgens valt de peroxide die gebonden is met de pigmenten uiteen in water en zuurstof en wordt deze afgevoerd via de tanden en uiteindelijk door het lichaam. Zoals je weet zijn water en zuurstof lichaamseigen stoffen en dus niet schadelijk.

De veiligheid van waterstofperoxide is onafhankelijk vastgesteld en beoordeeld door de Scientific Committee on Cosmetic and Non-Food Products (SCCNFP), US Food & Drug Administration (FDA), wereldwijde professionele organisaties en key opinion leaders uit de dentale professie. Al deze organen hebben geconcludeerd dat het gebruik voor het witter maken van de tanden zowel veilig als effectief is.

• Krijg ik eerder gaatjes door peroxide?
Uit niets is gebleken dat er enige schade door peroxide wordt veroorzaakt. Je tanden worden niet geëtst zoals met sommige tandpasta's wel gebeurd. Peroxide is ook géén zuur en heeft dus als zodanig géén schadelijke werking op het glazuur.

• Gebruiken jullie een bleekgel, die peroxide bevat?
Ja, maar in een percentage dat door de toch niet altijd even makkelijke FDA (Food and Drug Administration) in de Verenigde Staten is goedgekeurd en alom wordt gebruikt.

• Wat gebeurt er met witte vullingen en kronen?
In de praktijk blijkt het materiaal waarvan witte vullingen zijn vervaardigd ('composiet') toch heel redelijk mee te bleken. Mocht na een bleekbehandeling toch een kleurverschil ontstaan, dan kan je tandarts dit gemakkelijk verhelpen door composiet te gebruiken in de nieuwe tandkleur.

Kronen zijn vaak al wat witter dan de tanden en verkleuren bovendien minder snel. Het is daarom meestal geen probleem om een behandeling uit te voeren.

Tijdens het intake-gesprek direct voor de behandeling, kunnen wij je vanzelfsprekend een persoonlijk advies geven..

• Is het terecht dat mijn tandarts tegen behandeling is?
Er wordt al meer dan 100 jaar gebleekt met peroxide door tandartsen. Om precies te zijn werd in 1886 voor het eerst een behandeling met peroxide uitgevoerd. De plasmalamp wordt al meer dan 10 jaar, zonder bijwerkingen, in de VS gebruikt en voldoet aan de aldaar geldende zeer strenge veiligheidsvereisten. Dus lijkt het ons niet terecht dat je tandarts tegen behandeling zou zijn.

• Kan het bleken van mijn tanden gevoelig zijn?
Soms kan het voorkomen dat je tijdens of na de behandeling lichte tintelingen ervaart. Indien je gevoelige tanden hebt of als je uit voorzorg enige vorm van pijn wilt voorkomen, raden wij je aan voor aanvang van de behandeling een lichte pijnstiller in te nemen. Hierdoor wordt eventuele pijn op voorhand tegen gegaan en zal je nagenoeg geen last hebben.

• Hoe wit kunnen mijn tanden worden?
Wij zijn in staat om tot maximaal 14 nuances witter te bleken dan de oorspronkelijke kleur van je gebit. Natuurlijk is het ene gebit het andere niet maar wij zijn in alle gevallen in staat om spectaculaire resultaten te boeken.

• Hoe lang duurt de behandeling?
Een behandeling duurt maximaal anderhalf uur, exclusief het aanbrengen van de gels en het polijsten en schoonmaken van de tanden (intensive).

Wij hebben besloten om de intensive bleekbehandeling iets langer te doen dan bij de meeste anderen het geval is n.l. 1,5 uur effectieve behandeltijd. Hierdoor zullen je tanden significant witter worden.

• Hoe kan ik het resultaat controleren?
Voordat wij beginnen met de behandeling wordt op een kleurschaal, samen met jou, gekeken welke kleur je tanden hebben. Na de behandeling wordt het behaalde resultaat vergeleken met deze kleurstaal. Je zult versteld staan van het verschil.

• Is het mogelijk om slechts een paar tanden te laten bleken? (bijv. alleen die verkleurd zijn)
Het is mogelijk om één of enkele tanden te laten bleken.
Je betaalt dan niet de prijs van een volledige behandeling.

• Welk licht gebruiken jullie voor de behandeling en is dit schadelijk?
De lamp die bij de behandeling wordt gebruikt is een plasmalamp. Deze straalt licht met een ongevaarlijke golflengte uit. De lamp is tevens bekend als de blauwe lamp die de tandarts gebruikt om vullingen uit te harden.

• Moet ik voordat ik mijn tanden laat bleken mijn eigen tandarts raadplegen?
In principe hoef je niet naar je eigen tandarts toe voordat je een bleekbehandeling laat uitvoeren. Wij werken met erkende, gediplomeerde professionals die onder toezicht staan van tandartsen.

• Word ik beschermd tegen de peroxide en de lamp?
Je tandvlees hoeft bij ons niet beschermd te worden door een siliconenlaagje ofwel "cofferdam" die op je tandvlees wordt aangebracht. De door ons gebruikte producten zijn veiliger en comfortabeler in het gebruik. Je lippen worden ter bescherming ingesmeerd met een beschermgel. Dit biedt voldoende bescherming tegen de lamp en de peroxide die wij gebruiken.

• Welke andere bleekmethodes bestaan er?
Bij de bleekmethodes wordt onderscheid gemaakt tussen thuisbleken en professioneel bleken.
Thuisbleken:
Wittende tandpasta's
Druppels of plakstrips
Thuisbleekset met bitje en gel

Professioneel bleken:
Plasmalamp
Laser
Op maat gemaakt bitje met gel

Bij alle professionele methodes wordt gebruik gemaakt van een waterstofperoxide houdende gel. De peroxide wordt, in het geval van een plasmalamp of een laser, versneld geactiveerd waardoor in korte tijd een goed resultaat te behalen valt.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:34

Ik wil ook mijn tanden laten bleken. Maar het wordt toch vergoed door je verzekering? Mijn tandarts zelf wilt het waarschijnlijk niet doen, moet dus opzoek naar iets waar het ook kan maar wordt het dan ook vergoed?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:35

denk niet dat het vergoed word want je hebt er medische geen last van. Ik opzich wel, ik schaam me al jaren voor mijn tanden omdat ik op mijn voortanden vlekken heb zitten, als mijn tanden witter worden zullen die minder opvallen omdat die vlekken dus heel wit zijn, en witter als wit kan niet Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:43

Breitling schreef:
Ik heb vandaag al mijn moed bij elkaar geschraapt en ben na lange tijd weer naar de tandarts geweest viewtopic.php?f=136&t=744057&hilit=

Ik heb vandaag een vrij zware behandeling gehad ik was doods bang maar heb nu wel zoiets ik wil dat mijn gebit mooi word!

ik heb vroeger een beugel gehad en mijn tanden staan super mooi op rij en heb best mooie tanden al zeg ik het zelf. Echter heb ik wel gelige tanden.....

Nu heb ik na vandaag nog 3 behandelingen van een uur staan om mijn hele gebit op te lappen door achterstallig onderhoud en slechte tandarts die ik hiervoor had.

Nu bedacht ik me dat als mijn gebit straks helemaal opgeknapt is dat ik het graag af wil maken door te laten bleken.

Mijn nicht zou dat ook wel willen en ze had een website gevonden van een goede zaak in breda en nog een plaats (oa bekend van make me beautifull) maar dan ben ik wel 250 euri armer.

Ik rook, en mijn nicht rookt ook. nu bedacht ik me als we stoppen met roken en het geld opsparen wat we daar normaal aan uitgeven kunnen we dat over een tijdje wel bij elkaar hebben.

zoiezo verkleuren je tanden van roken dus een reden om te stoppen , als ik stop heb ik geld om het te betalen + het is beter voor mijn gezondheid Haha!

echter vraag ik me af of me dit gaat lukken. Doordeweek zoiezo wel maar ben best wel een gezelligheids roker dus in het weekend met stappen gaat moeilijk worden.

verder staat er bij de behandeling dat je tanden 10 tot 14 tinten witter worden, behoorlijk wat dus, vraag me af of dat ook werkelijk zo is.

bokkers met ervaring?

Ja, ik heb ervaring. Ik heb ook mijn tanden laten bleken nadat ik 5 jaar was gestopt met roken. Ik was al met al 185 euro kwijt en heb het gewoon bij mijn eigen tandarts laten doen.

Ik heb 2 behandelingen gehad, waarvan 1 niet was aangeslagen doordat de tandarts verkeerd materiaal had gehad (dat deed dus niets). Dit is mij ook verder niet doorberekend... Vervolgens heb ik een andere behandeling gehad en daarbij moest ik 14 dagen lang zelf thuis bleken en dat heeft een heel goed resultaat opgeleverd. mijn eigen tandarts was er ook erg blij mee. Het setje mocht ik houden, dus als ik ooit nog besluit nog eens te laten bleken hoef ik alleen het bleekmiddel te bestellen.

Deze laatste methode is overigens ook niet schadelijk voor de glazuurlaag van je tanden. Daar zat ik zelf erg op, omdat ik al gevoelige tanden heb.

Vooralsnog heb ik er erg veel plezier van en zijn mijn tanden nog steeds heel mooi wit, ondanks mijn coffee addiction... Ik zou het zo nog een keer laten doen, mocht het ooit noodzakelijk zijn... Vooralsnog (tis alweer 2,5 jaar terug) heb ik nog niet te maken gehad met nieuwe verkleuringen...

Het wordt absoluut niet vergoed overigens of je moet er psychisch wel heel zwaar aan toe zijn, denk ik... Maar tis en blijft een cosmetische ingreep en is dus niet noodzakelijk en dus eigen portemonnee trekken (en ergens ook wel terecht uiteraard). Maar bij een goede tandarts zijn het de kosten ook niet echt.

De ene behandeling zou 240 euro kosten en degene die ik heb gehad kostte 184 euro. Met als verschil dat je bij die eerste na een half uur/3 kwartier buiten staat met witte tanden en bij die andere ben je zelf tot max. 14 dagen bezig, maar ik heb er geen nadelige ervaringen aan overgehouden behalve dan dat het een (tijdelijk) rotgevoel op je tandvlees geeft.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:03

Ik ga niet zelf lopen aan modderen. Of ik ga voor de behandeling van 135 euro of die van 245. + schoon maken zit ik dan op 300. Dan heb ik preccies wat ik hebben wil en hoef ik het na een paar jaar alleen op te frissen met die van 135.

maar bij die van 245 staat dat je na de behandeling gewoon weer kunt roken, maar dan verkleurd het toch weer sneller?
want dan zou ik dat ech tzonde van mijn geld vinden.

overigens is de bedoeling helemaal te stoppen Haha!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:44

Het is absoluut misleidend om te zeggen dat je direct na de behandeling weer alles kunt doen, het is al aangetoond dat dat niet waar is.

Het maakt mij natuurlijk niets uit wáár je je tanden laat bleken maar ik zou er niet voor kiezen om met een systeem te bleken waarbij tandvlees niet wordt afgeschermd. Waterstof peroxyde brandt nl. gewoon in je tandvlees.
Er is 1 systeem waar ze geen bescherming van je tandvles maken omdat ze claimen een speciale methode te hebben waardoor vocht van het tandvlees een buffer vormt tussen het tandvles en de bleekgel. Dat zou kunnen, maar iedereen die scheikunde gehad heeft kan opzoeken of weet dat waterstofperoyde in aanraking met een ander vocht instabiel wordt en daardoor dus ook een veel minder goed resultaat kan geven.

Als je een tandartsverzekering hebt die techniek kosten vergoedt zoals de OHRA of de ONVZ die gewoon een bestedingsbedrag heeft krijg je bleken gewoon vergoedt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:10

janderegelaa schreef:
Het is absoluut misleidend om te zeggen dat je direct na de behandeling weer alles kunt doen, het is al aangetoond dat dat niet waar is.

Het maakt mij natuurlijk niets uit wáár je je tanden laat bleken maar ik zou er niet voor kiezen om met een systeem te bleken waarbij tandvlees niet wordt afgeschermd. Waterstof peroxyde brandt nl. gewoon in je tandvlees.
Er is 1 systeem waar ze geen bescherming van je tandvles maken omdat ze claimen een speciale methode te hebben waardoor vocht van het tandvlees een buffer vormt tussen het tandvles en de bleekgel. Dat zou kunnen, maar iedereen die scheikunde gehad heeft kan opzoeken of weet dat waterstofperoyde in aanraking met een ander vocht instabiel wordt en daardoor dus ook een veel minder goed resultaat kan geven.

Als je een tandartsverzekering hebt die techniek kosten vergoedt zoals de OHRA of de ONVZ die gewoon een bestedingsbedrag heeft krijg je bleken gewoon vergoedt.

Nee, je kunt zeker niet alles doen. Ik mocht een periode geen koffie, thee, cola en zeker niet roken!!!Anders verkleuren je tanden gewoon weer terug. En logisch... Je bleekt alleen de verkleuring van je tanden, tis geen wondermiddel.

Ik heb niet zelf aan hoeven modderen. Ik kreeg een set met een gebitje wat ik 1 keer per dag (meen ik) 20 minuutjes moest dragen. Dit was voor mij het alternatief omdat het andere bij mij dus niet was aangeslagen.

Het voordeel is dat ik deze set gewoon kan hergebruiken, hoewel ik niet denk dat dit nodig zal zijn. Ik ben nu heel zuinig op mijn tanden.

Mijn tandvlees werd overigens WEL beschermd met een of ander goedje, maar nog voelde ik het wel. (Maar goed, ik ben ook absoluut een zeikerd met mijn mond, maar dat is een ander verhaal).

Voor mij werd het niet vergoed omdat het een puur cosmetische ingreep was (en ik ben echt uitgebreid en goed verzekerd) daarbij waren mijn tanden verder ook niet geel. Ze waren gewoonweg verkleurd. Ze zijn nu uiteindelijk 2 tinten opgelicht, geloof ik, maar dat was ook echt het maximale. Witter kon bijna niet (op een verantwoorde manier), omdat ik zowiezo een redelijk wit gebit had. Alleen had ik verkleuringen om mijn tanden heen door het roken en dat ontsierde gewoon.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:16

De verkleuringen om je tanden heen van het roken kun je gewoon weg polijsten hoor, beetje zonde om dat te bleken.

Hoeveel tinten je verantwoord bleekt ligt natuurlijk aan de kleur van je tanden maar een tint of 8 kan eigenlijk bij iedereen wel.

Ik ben wel iets verder gegaan, ik ben lichter dan b-o en dan is witter dan melktandjes. Het is 1 tint van The American Smile af dus bijna Tippex tanden Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:24

vriendin van mij heeft het ook gedaan, na een half jaar waren haar tanden weer de zelfde kleur.

Ze rookte wel nog steeds..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:16

janderegelaa schreef:
De verkleuringen om je tanden heen van het roken kun je gewoon weg polijsten hoor, beetje zonde om dat te bleken.

Hoeveel tinten je verantwoord bleekt ligt natuurlijk aan de kleur van je tanden maar een tint of 8 kan eigenlijk bij iedereen wel.

Ik ben wel iets verder gegaan, ik ben lichter dan b-o en dan is witter dan melktandjes. Het is 1 tint van The American Smile af dus bijna Tippex tanden Haha!

Nee, dat kon bij mij dus niet weggepolijst worden. Behalve de verkleuringen rond mijn tanden, wilde ik mijn tanden ook NOG witter hebben.

En veel witter dan wat ze nu geworden zijn, kon bij mij bijna ook niet, want dan werden ze haast transparant... Bovendien hoefde dat voor mij ook niet. Ze zijn exact de kleur geworden, waar mijn tandarts en ik ze in wilde hebben.

Ik zeg niet dat ze niet meer als 2 tinten kunnen oplichten, ik zeg alleen dat dit bij MIJ niet meer kon. Want nogmaals, mijn tanden zijn van nature al wit, alleen wilde ik ze nog witter en daarnaast wilde ik de verkleuringen eraf. Mijn tanden waren, op misschien 1 of 2 tinten na, de lichtste kleur van de kleurenkaart geworden, dus ja... ik ben erg tevreden. En mijn tandarts (die erg estethisch is ingesteld) ook Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:43

Steffie89 schreef:
vriendin van mij heeft het ook gedaan, na een half jaar waren haar tanden weer de zelfde kleur.

oeiii, naja miss komt dat dan toch echt door het roken?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:54

C_hristel schreef:
Steffie89 schreef:

oeiii, naja miss komt dat dan toch echt door het roken?

Mij werd verteld dat als je na het bleken niet voor een bepaalde periode helemaal niet zondigd, je tanden weer heel hard terugkleuren. Hoe dat precies zit weet ik niet, ben geen tandarts, maar ze zeggen dat niet voor niets uiteraard...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:14

Opzich maakt het me ook niet zoveel uit of ik wel of niet mag roken de bedoeling hiervan is namelijk toch om te stoppen!

Misschien dat ik af en toe in het weekend is een sigaretje neem maar denk hoe minder ik ga roken hoe makkelijker ik daar van af kan blijven. Ik ben namelijk al van een pakje per dag naar ongeveer 2 pakjes in de week. VInd ik best knap van mezelf!

Ik wil ook graag tip ex witte tanden Haha! als ik iets doe wil ik het ook gelijk goed doen Haha! en wil ze dus zo wit mogelijk. 2 tinten witter heb ik niet genoeg aan daar ga ik niet zoveel geld aan uit geven. Witter als wit kan niet dus dan ben ik als het goed is ook van mijn vlekken af, ik heb vrij gele tanden (al zeggen andere dat het mee valt maar vind ik zelf) en heb spierwitte vlekken op mijn voor tanden dus ik hoop dat die dan weg zullen zijn.

Heeft 1 van jullie ervaring met de manier waarop het op deze site gebeurt?

voor mijn gevoel is het wel een goede tandarts(bleker) ook omdat ze bekend zijn van make me beautifull.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:23

Breitling schreef:
Opzich maakt het me ook niet zoveel uit of ik wel of niet mag roken de bedoeling hiervan is namelijk toch om te stoppen!

Misschien dat ik af en toe in het weekend is een sigaretje neem maar denk hoe minder ik ga roken hoe makkelijker ik daar van af kan blijven. Ik ben namelijk al van een pakje per dag naar ongeveer 2 pakjes in de week. VInd ik best knap van mezelf!

Ik wil ook graag tip ex witte tanden Haha! als ik iets doe wil ik het ook gelijk goed doen Haha! en wil ze dus zo wit mogelijk. 2 tinten witter heb ik niet genoeg aan daar ga ik niet zoveel geld aan uit geven. Witter als wit kan niet dus dan ben ik als het goed is ook van mijn vlekken af, ik heb vrij gele tanden (al zeggen andere dat het mee valt maar vind ik zelf) en heb spierwitte vlekken op mijn voor tanden dus ik hoop dat die dan weg zullen zijn.

Heeft 1 van jullie ervaring met de manier waarop het op deze site gebeurt?

voor mijn gevoel is het wel een goede tandarts(bleker) ook omdat ze bekend zijn van make me beautifull.

Welke manier bedoel je nu? Want zoals ik al aangaf zijn bij mij beide manieren geprobeerd, waarvan 1 geen resultaat gaf (de behandeling van 240 euro) en de andere een heel mooi (en vooral ook egaal) resultaat heeft gegeven.

Ik kan over beide dus wat roepen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:44

de manieren van de website.
Nadat de bleekgel is aangebracht plaatsen wij een zogenaamde plasma lamp. Deze zal de bleekgel activeren waardoor het bleekproces plaats kan vinden.

Perfectsmile kiest altijd voor de meest moderne behandelmethode en is niet verbonden aan een bepaalde producent. Daarom zijn wij onafhankelijk in de keuze van de producten die wij voor onze behandelingen gebruiken. Momenteel gebruiken wij producten waarmee het niet meer nodig is om het tandvlees te beschermen door het af te dekken. Veiliger en comfortabeler!

Doet het pijn en zijn er bijwerkingen?
Op zich is de behandeling pijnloos, maar het is mogelijk dat je gebit tijdens en na de behandeling toch enigszins gevoelig is. Bijwerkingen zijn niet gemeld

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:45

hebben jullie geen foto van jullie tip ex witte tanden een voor en na foto ofzo Tong uitsteken

ik wil zo ongeveer licht geven in het donker Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:00

Breitling schreef:
hebben jullie geen foto van jullie tip ex witte tanden een voor en na foto ofzo Tong uitsteken

ik wil zo ongeveer licht geven in het donker Haha!

Ik heb precies dezelfde behandeling gehad. Helaas was deze bij mij en bij een aantal anderen dus niet aangeslagen. Vermoedelijk was dit te wijten aan kwaliteit van de gel (en niet aan mijn tandarts Haha!, de gel is ook teruggestuurd ). Het verbaasde hem destijds ook dat er geen verkleuring had opgetreden, maar om het zekere voor het onzekere te nemen heeft hij voor mij direct een afdruk van mijn gebit gemaakt om zo de andere mogelijkheid in werking te kunnen stellen.

Op zich heb ik er verder tijdens de behandeling geen last van gehad, ja tis smerig spul op je tandvlees, dat wel... verder weet ik het eigenlijk niet zo heel goed meer omdat het inmiddels ook alweer 2,5 jaar geleden is geweest.

Deze behandeling was overigens mijn eerste keuze en zo ook die van mijn TA omdat je dus direct met een mooie glimlach naar buiten loopt zonder dat je er omkijken naar hebt (hoewel je tanden tot, ik geloof, 6 dagen na de behandeling nog kunnen oplichten). Dat was overigens ook de tijd die nodig was om het materiaal voor het bleken met een gebitje klaar te krijgen. Volgens mij zijn mijn tanden met de eerste behandeling 1 of geen tint opgelicht (dat weet ik even niet meer), daarna zijn ze met die andere behandeling wel heel erg mooi geworden.

Ondanks het feit dat ik al witte tanden had, kun je het verschil wel heel goed zien. Ik heb 1 porseleinen kroon (die had ik toen al) en dan zie je duidelijk een kleurverschil. Het is voor mij absoluut de moeite waard geweest!

Ik heb helaas geen foto's (vind mezelf niet erg fotogeniek, dus ik ontwijk de camera altijd Clown ).