S'ochtends eten..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytale

S'ochtends eten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 22:22

S'ochtends vroeg eten..
Twee stukken brood die mijn keel niet doorkomen. Scheve mond
En dat is heel vervelend! Meestal ga ik ook wel eens zonder eten de deur uit, om het feit dat ik echt geen trek heb ik brood..
Wordt dan wel chagrijnig en kan me niet goed concentreren om m'n schoolwerk..
Meer dan logisch natuurlijk.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Cyntje

Re: S'ochtends eten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:24

Ja

Ik wissel het af,... brinta, cruesli, yoghurt, brood...

En dat werkt bij mij goed *LOL*

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:25

Ja, ik heb ook wel eens dat ik 's ochtends vroeg echt geen trek heb, maar anders neem ik een extra boterham mee naar school..
Ik dwing mezelf iig om 's ochtends minstens twee sneden brood te eten.. Wordt meestal tosti Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:33

Iets eten wat je heel lekker vindt, brood vind ik zelf niet zo lekker dus ik neem liever een beschuitje, bordje vla o.i.d.
Langzaamaan merk je dat je lichaam toch wel behoefte heeft naar meer 's morgens..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:35

Ik neem meestal Goedemorgen, zo'n pakje. Dat vult wel hoor!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:39

Je moet het gewoon heel langzaam opbouwen.
Vroeger at ik nooit 's ochtends, nu vaak zo'n 60 - 80 gr brinta of 3-4 boterhammen.
Het is echt beter voor je! Ja Neem er ook de tijd voor, probeer niet binnen 2 minuten een broodje naar binnen te proppen.

Gewoon op je gemak gaan zitten, krantje erbij of ontbijtnieuws kijken en lekker broodje eten. Knipoog

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:41

ik eet altijd zo'n drinkontbijt wake-up Tong uitsteken

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:45

Ik kan 's ochtends alleen in de auto eten Bloos Dan ben ik niet zo bezig met het eten opzich, maar met rijden.
Dus in het weekend ontbijt ik meestal niet of een beetje vla.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:47

Ik kan 's ochtends ook nooit iets door mijn keel krijgen. Vooral brood is erg. Meestal eet ik dan een bakje kwark met musli of drink ik een groot glas fruitontbijt. Valt bij mij ook veel prettiger. Ja

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:50

Ja Iris, je moet wel wat eten. En thuis snoep en koekjes eten en de hele dag chagrijnig zijn.
Ga 10 min eerder uit je bed 's ochtends en neem de tijd voor je brood!

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:52

Door de weeks gaat wel, maar in het weekend heb ik echt geen honger echt slecht dat ik dan niet eet maar heb er dan gewoon geen zin in maarja dat verander ik nog wel Knipoog

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:54

Bij mij hetzelfde; kon nooit eten smorgens om dat vervolgens tegen tienen zo'n trek te hebben dat ik op school chocola uit een automaat haalde... Niet echt gezond dus.

Tegenwoordig eet ik iedere morgen; sta er zelfs eerder voor op Nagelbijten / Gniffelen Dan kan ik gewoon ontbijten, op mijn gemak en tijdens het lezen van de krant. Een gewoon plak brood smaakt mij nog steeds niet smorgens dus neem ik meestal een bruin broodje vers uit de oven Haha! Anders iets van muesli met yoghurt, croissantjes o.i.d., lekker luxe Knipoog

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:09

Ik heb 's ochtends altijd zoooooooo'n woeste honger.
Ik bren dan ook de helft van mijn ochtend aan de onbijttafel door! haha.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:28

Haha, ik heb daar dus echt geen last van he.
Ben altijd blij dat ik weer mag eten. Lovers
Heb altijd té veel honger.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:14

Drinkontbijt vult echt niet .
Ik kon 's ochtends ook nooit eten, maar ging me dan al snel beroerd voelen, tegenwoordig eet ik chocoladecruesli met vanilleyoghurt. Misschien niet heel gezond, maar zo eet ik tenminste wel iets.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:05

Oh, nog even om te mierenneuken: het is 's Ochtends in plaats van S'ochtends. Haha!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:11

wat bij mij de gouden tip was: 's morgens direkt als je uit bed komt sinaasappelsap drinken (drinken was bij mij stukken makkelijker dan eten) dit helpt je lichaam op gang, zodra je dan gedoucht hebt krijg je honger.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:08

ik kan wel gewoon eten, maar heb er net altijd zin in om mn brood te smeren. Nu eet ik vaak van die wasa kräkers. Is ook erg lekker met suiker of jam of pasta Vork

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:17

Ik deed nooit aan ontbijt, kon niets door mijn keel krijgen in de ochtend. Maar ik heb besloten dat ik beter en regelmatig moest gaan eten, en daar hoort ontbijt ook bij. Crusli met chocolade met wat melk erover, dat krijg ik wel weg. Net zoals liga of afbakbroodjes. Het is niet veel wat ik eet, maar ik eet wel wat en daar gaat het om. Het grappige daarvan is, is dat ik 's middags weer trek krijg en daardoor ook beter eet, maar ook 's avonds heb ik er weer zin in om te gaan eten en mijzelf daardoor dwing om weer te gaan koken. Een beter bijkomstigheid is, is dat ik veel minder zin heb in tussendoortjes.Vroeger was het voor mij: of niets eten gedurende de dag (maar wel snoepen) en als ik al wat at was het junkfood.

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:20

Ik ontbijt iedere ochtend, maar ik wissel wel heel erg af wat ik eet.
Soms gewoon brood of crackers maar ook wel yoghurt, fruit oid.
Wanneer ik langere tijd hetzelfde moet eten ´s ochtends staat het me ook tegen Bloos

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:20

Ik dacht ook altijd dat ik niet kon eten 's ochtens, deed ik altijd wel maar dan 2 of 3 happen brood, meer kon ik echt niet. Totdat ik een keer broodjes uit de oven had, dat ging er wel in.. Vork Dus nu wissel ik gewoon af en eet iets wat ik echt lekker vind ( en ook gezond ) en krijg nu 's morgens al 2 broodjes weg.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:23

Ik kan ook moeilijk eten 's ochtends, helemaal als ik vroeg op moet. Maar ik probeer wel altijd iets te eten, meestal neem ik 2 beschuitjes, dat ligt een stuk lichter op de maag dan brood.

Ik merk wel het verschil, als ik niet ontbijt heb ik om 11 uur al weer trek en ga je aan de koekjes enz. Als ik wel ontbijt heb ik pas om 1 uur weer honger Ja

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:26

Ik ken het probleem.. Ik kreeg ook niks door mijn keel..
Maar tegenwoordig ben ik gestopt met 's avonds nog dingetjes te eten.. Bijv chippies, nootjes.. Of een koekje bij de koffie.. Nu word ik soms smorgens wakker van de honger..

Soms trekt gewoon brood me ook niet, maar meestal zijn er afbakpistolets in huis.. Of Brinta, Yoghurt.. Vla.. Lekker afwisselend..

Nu ik bij mijn vriend op de boerderij help.. Dus om half 5 uit bed om koeien te melken wil ik wel degelijk zo vroeg wat eten.. Anders na het koeien melken val ik flauw van de honger.. Daarom lukt het me ook beter, kan ook echt merken dat na een aantal dagen mijn lichaam er gewoon om vraagt. En ik eet ook echt veel als ontbijt moet ik zeggen.. Bloos

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:38

Ik heb daar ook zeer veel last van.
S'ochtends ben ik altijd zo misselijk en dan vind ik brood droog enzo.
ik eet dan
\brinta
Goedemorgen + nog iets
brood met kaas, 30 seconde in de magnentron heerlijk.
vla of yoghert.

het verschild.
maar ik kan geen goedemorgen drinken en verder niks, ik heb altijd reuze honger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 11:39

Hier nog zo iemand, ik eet al minstens 10 jaar 's ochtends geen brood meer. Dat lukt gewoon niet. In die 10 jaar heb ik soms een tijdje pap gegeten 's ochtends (met veel suiker Haha! ), yoghurt met cruesi (en eventueel vruchtjes of honing ofzo), crackertjes met smeerkaas, gewoon een hoop fruit en een kop thee... Valt van alles te bedenken Lachen