zooo bang voor bloedprikken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kavama

zooo bang voor bloedprikken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:59

Nou ik moet morgenvroeg om 8 uur bloedprikken en ik ben daarvoor zo erg bang.
Altijd al geweest,
Maar nu vertelde een kennis ook nog dat een van de 3 assistentes niet goed kan prikken.
Ik weet dus niet wie er morgen is of wie er prikt.
Ik had eindelijk een beetje moed gespaard maar na dit verhaal is het helemaal weg.
Iemand tips om het makkelijk te maken ?

groetjes

xNatas

Re: zooo bang voor bloedprikken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:02

Ikzelf ben er ook erg bang van,
Maar als ze eenmaal bloed prikken, denk ik aan iets leuks,,zoiets als.. bv: je vriend je paardje iets wat je die middag gaat doen of wat dan ook.
En zoiezo als een van die asistenten niet goed kanprikken,, zou ik dat even melden, en zoiezo van tevoren zeggen dat je er heel erg van voor bent.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:04

Het is handig om vantevoren te zeggen dat je een beetje bang bent, het is serieus gebeurd voor je er erg in hebt hoor! Andere kant op kijken en toch echt proberen te ontspannen.. Kun je niet iemand meenemen? (broer/zus/moeder/vriendje/vriendin) Maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.. Succes!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:04

Het valt allemaal reuze mee.
Ik zou niet kijken en lekker gaan kletsen over andere dingen (bijboorbeeld de paardjes.)
Verkramp je spieren niet(hou je arm een beetje slap) dan heb je er minder last van!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:06

Het is heel kinderachtig maar meestal beginnen ook al meteen de tranen te vloeien als ik ga zitten of alleen al bij de arts binnen kom.
Ik kan helaas ook niet verder denken dan morgenvroeg 8 uur.
Helaas kan er niemand mee.

groetjes

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:08

Ik vind het ook doodeng hoor!! Vorige keer heb ik het echt een week uitgesteld en zat ik met tranen in mijn ogen in de wachtkamer (was nog bijna weggelopen) Uiteindelijk heb ik van het prikje zelf niets gevoeld.

Gewoon eerlijk zeggen dat je het heel eng vindt, dan leiden ze je wel een beetje af. En niet naar de naald en de buisjes kijken, daar wordt je toch alleen maar bang van.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:22

Ik moet ook best vaak bloed laten prikken en ik vond het de eerste keer ook erg eng, maar ik moet zeggen dat ik er nou helemaal geen problemen mee heb , ik voel er bijna niks van .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:24

Dóódeng! Bloos!

Sinds ik op mijn 15e een keer in de prullenbak heb overgegeven en het zwart kreeg voor m'n ogen durf ik ook niet meer. Ik ben zo'n mietje die altijd iemand mee vraagt en om een kindernaaldje vraagt Knipoog

Succes iig!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:24

ik heb ook een paar keer moeten bloed prikken. Eerste paar ik in m'n arm (deed wel pijn, gelukkig maar een paar seconde). Maar daarna in m'n vinger. Ik dacht echt dat er een naald ofzo in m'n vinger moest maar gelukkig viel dat mee. Het deed helemaal geen zeer. Koe

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:28

Ik vind bloedprikken ook best eng.

Inderdaad gewoon zeggen van tevoren. En niet kijken als ze gaan prikken, gewoon aan iets leuks denken. Of inderdaad kletsen met de prikker/ster Tong uitsteken

Bij mij is nog altijd goed geprikt, en dan doet het inderdaad bijna geen pijn. Je voelt alleen als ze hem erin zetten en eruit halen.

Alleen vorige week ben ik dus verkeerd geprikt. Ik voelde al tijdens het prikken dat het iets meer pijn deed dan normaal en nu loop ik dus met een blauwe/paarse plek Knipoog

Maar je moet maar zo denken: die mensen prikken dagelijks heel veel mensen en ze weten echt wel wat ze doen Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:28

Het is misschien een hele rare vraag, maar waarom vinden jullie het dan eng?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:28

nou omdat het best zeer kan doen.

rare vraag misschien, ik heb nog kalmeringstableten, maar zou dat het bloed beinvloeden of zo ? ja ik doe het echt al in mn broek Verdrietig Huilen
Mijn kids mochten na de inentingen altijd een kadootje uitzoeken, ik denk dat ik dat voor mezelf ook doe Clown
.....erg he

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:30

Nadat ik ooit een verpleegster tegen ben gekomen die niet kon prikken vind ik het ook vreselijk. Had nadien een blauwe plek van 10 cm in mijn elleboog.
Daarom meld ik dat tegenwoordig als ik bloed moet laten prikken. Zeg gewoon eerlijk dat ik het naar vind door een vervelende ervaring. Een goede 'prikker' stelt je dan gerust en praat je er doorheen.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:32

Je kunt bij de dokter ook een zalfje krijgen, die je van te voren op je ader smeert. En dan is je arm verdoofd. Dan voel je niks van die hele prik! Misschien dan gewoon proberen de andere kant uit te kijken? Lachen
Succes!

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:32

Nou ik meld me ook aan.
I DONT LIKE PRIKJES.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:33

Ik vind bloedprikken ook verschrikkelijk!
Niet omdat het zeer doet, want dat vind ik niet zo erg (valt ook altijd wel mee). Maar gewoon die naald, en het idee dat ze dat in je steken Scheve mond
Het slaat eigenlijk nergens op maar ja, ik heb het overgehouden aan een jeugd vol ziekenhuisbezoekjes, en je doet er zo weinig aan he Rolleyes

Celinee_

BrankaZ schreef:
Nadat ik ooit een verpleegster tegen ben gekomen die niet kon prikken vind ik het ook vreselijk. Had nadien een blauwe plek van 10 cm in mijn elleboog.
Daarom meld ik dat tegenwoordig als ik bloed moet laten prikken. Zeg gewoon eerlijk dat ik het naar vind door een vervelende ervaring. Een goede 'prikker' stelt je dan gerust en praat je er doorheen.

Ja, dat heb ik ook gehad, na het prikken was het niet goed afgedekt. Toen had k een blauwe arm. Ik raad je aan om na het prikken dus nog even je hand op de prikplek te drukken. Anders bloed het onder de huid nog door. Knipoog
Maar dat deed geen pijn verder.
Laatst bijgewerkt door Celinee_ op 19-03-07 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

.. ik vind het ook doodeng! de laatste keer dat ik moest prikken was een half jaar geleden en ik zat daar letterlijk met tranen in mn ogen (en dan ben je 18) en toen ik weg mocht had ik het helemaal niet meer... en waar het vandaan komt weet ik niet, ik laat met het grootste gemak een piercing zetten, maar dit.. brr... en weetje wat nog het ergste is, dan krijg je de uitslag en dan hoor je dat je bloed prima is en dat ze niets hebben kunnen ontdekken.. alles voor niets!

maar evengoed succes morgen!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:34

Ik vond bloedprikken nooit eng,totdat ik een keertje geprikt werd,maar 't lukte niet echt,dus moest ze nóg een keertje prikken,en toen werd ik duizelig,dacht dat ik flauw ging vallen ..
Toen vroeg de prikster of ik erbij wou liggen,en dat ging toen een stuk beter.
Dus voortaan vraag ik gewoon even of ik erbij mag liggen Clown

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:35

Ik ook Ik ook !!!! Ik moet eigenlijk ook maar eens bloedprikken voor bepaalde dingen.. Maar ik durf écht niet! Ben helemaal niet bang voor prikken ofzo, daar gaat het niet om. Maar vorige keer dat ik moest bloedprikken ben ik flauwgevallen, en daar ben ik dus wel echt bang voor.. Vooral omdat je nooit weet hoe je valt, vorige keer had ik m'n hele gezicht open gehaald en heb er nu nog littekens van, my god, dat was niet leuk.. Vork

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:36

Ik heb zelf ook een hekel aan naalden. Bloos!
Moest voor vakantie naar Turkije een prik halen tegen Hepatitus A. Het viel reuze mee gelukkig. Ja
Je moet je niet zo druk maken, dan fok je jezelf er alleen maar mee op. Gewoon een andere kant opkijken, is het zo gebeurt. Lachen

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:37

ehm ik zou er gewoon niet te veel op letten (op de naald)
weet niet echt wat ej hier verder evt. aan zou kunnen doen
succes morgen!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:39

xDodox schreef:
BrankaZ schreef:

Ja, dat heb ik ook gehad, na het prikken was het niet goed afgedekt. Toen had k een blauwe arm. Ik raad je aan om na het prikken dus nog even je hand op de prikplek te drukken. Anders bloed het onder de huid nog door. Knipoog
Maar dat deed geen pijn verder.

In mijn geval is er destijds vermoedelijk door de ader heen geprikt. Want ze kon ook niet genoeg buisjes vol krijgen.
Maar ik heb de laatste keer gelukkig een 'prikker' gehad die super prikte. Want ik moest in de loop van de dag zelfs zoeken naar het plekje waar geprikt was. Werkelijk niets te zien!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:40

in begin had ik er oook heel veel bang van
nou heb ik het een half jaar iedere week moeten laten doen en soms nog meer per week
dat ik het ondertussen wel gewoon ben
kon eerst ook niet naar het buisje met bloed kijken nu wel
het is gewoon even een prikje en pikt wat met de ontsmetting
der zijn heus wel ergere dingen dat dat prikje van 30 sec Knipoog
bij sommige prikkers voelde ik het naaldje er nauwelijks in gaan
en van het bloed dat in het buisje loopt voel je helemaal niks van
dus eigelijk maak je je druk om niks Clown

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:40

Herkenbaar.
Ik ben nog nooit voor bloedprikken geweest, maar als ik uberhaut ergens een prik voor moet huil ik al voordat ik een naald heb gezien Clown.
Achteraf gezien valt het altijd mee, maar het is gewoon de angst voor het prikken zelf.
Kan er echt niemand met je mee? Kan je moeder/vader/vriendin niet een uurtje vrij nemen, om met je mee te gaan?
Sterkte Ach gut.