Sonja Bakker: wie, waarom en hoe gezond voel je je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Sonja Bakker: wie, waarom en hoe gezond voel je je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:25

Ik begin zondag met het dieet van Sonja bakker. Haha!
Ik denk dat ik mij beter ga volen als ik 10 kilo kwijt ben. Kan je het dieet jaren doen, of word je dan te mager?
Ik ben benieuwd naar ervaringen. Wat is jullie streefgewicht?
Ik ben nu 68 kilo en wil naar 58 kilo terug. Bloos
Hoe lang gaat dat ongeveer duren (wil graag in bikini deze zomer Haha! )?

050206051012

Re: Sonja Bakker: wie, waarom en hoe gezond voel je je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:30

Hoor veel over Sonja Bakker, maar ook zat mensen die het niet volhouden.

Snap uberhaupt niet zo goed wat mensen ertoe zet om lang te diëten, maar wie ben ik.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:30

in principe duurt het 10 weken. Tenminste voor zoveel weken heeft Sonja een menu;s samengesteld. Het gaat erom dat je zelf leert om een gezond en gevarieerd eetpatroon aan te leren. En ipv dat jezelf nu alles moet verzinnen schrijft zij het voor, maar niet voor eeuwig. Ik zou het dieet volgen tot je op je streef gewicht zit en dan langzaam aan wat toevoegen zodat je wel meer eet, maar ook niet aankomt Lachen

Succes!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:36

Ik heb het dieet gevolgd. Heb allebei de boeken gedaan en ben daarna gestopt. Ik merk alleen nu dat ik in mijn oude patroon val (als je klaar ben mag je natuurlijk wel weer meer gaan eten, maar ik ga gewoon weer heel veel snoepen en de verkeerde dingen eten). Ik denk dat ik eerdaags dus weer begin ermee. Het is mij goed bevallen. Ik ben in 16 weken 10 kg afgevallen. Dit kan meer zijn, maar ik beweeg niet zoveel i.v.m. ziekte.
Ik zou dit dieet zeker geen jaren doen, ik heb ook gelezen dat dat niet goed voor je is. Je kunt wel de lijn van sonja bakker jaren volgen. Je moet toch je levenswijze omgooien.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:37

Ik heb gehoord dat het dieet vitaminen tekort heeft

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:42

Ik heb het vorig jaar geprobeerd en hield het welgeteld 5 weken vol en viel bijna niet af.
Heb gemerkt dat ik zonder lijnen en met goed eten en genoeg bewegen wel heel langzaam afval. En dan kan ik mijzelf af en toe toestaan om lekker te snoepen.
Ben daardoor al bijna 15 kg in 2 jaar afgevallen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:47

Een dieet kun je nooit jaren volhouden, dat is vreselijk ongezond!

Ik ben van mening dat de beste manier om af te vallen gewoon meer bewegen, minder snoepen/anders eten is Ja
Ga bewuster kijken naar wat je eet, hoe je eet.
Vaak zit 't hem al in kleine dingen: halvarine op je brood ipv roomboter, halfvolle/magere melk ipv volle melk.
Op de site van het voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl) kun je zien welke producten goed en gezond zijn, en daar zitten heus nog genoeg lekkere dingen bij Ja

Als je af wilt vallen, en op gewicht wilt blijven, zul je iets aan je eetpatroon en leefwijze moeten doen.
Veel mensen zien dat extra bewegen echter niet zitten en beginnen aan een dieet à la Atkins, South Beach etc. Alleen zodra je daarmee stopt en weer in oude gewoonten vervalt, kom je weer even hard aan Ja

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:52

Nee, daarom moet je (neem ik aan) wel en beetje het patroon blijven volgen. Je mag gewoon weer en beetje vaker zondigen! Volgens mij is het dieet veel gezonder dan hoe ik nu eet (nooit fruit en veel te weinig water).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:53

Maethoriel schreef:
Veel mensen zien dat extra bewegen echter niet zitten en beginnen aan een dieet à la Atkins, South Beach etc. Alleen zodra je daarmee stopt en weer in oude gewoonten vervalt, kom je weer even hard aan Ja

Voor sommige mensen werken crash-diëten wel Lachen

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:56

Sonja Bakker is niet echt een dieet, het is een verandering in je eetpatroon.. Maar ja, om af te vallen moet je natuurlijk minder en gezond gaan eten.. Mijn moeder is in 6 weken al 10 kilo kwijt en voelt zich prima.. Het is doorbijten..

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:57

toch heb ik het boek een paar keer doorgelezen en het zag er allemaal wel normaal uit vond ik.. niet een echte uithongerings dieet ofzo

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:58

Ik loop sinds kort bij de dietiste en die heeft mij uitgelegt wat er niet goed is aan sonja bakkeren.
Met het sonja bakker dieet krijg je tussen de 800 en de 1000 kal binnen en hierdoor kun je nooit al je voedingsstoffen binnen krijgen die je nodig hebt voor een dag. Ik heb een dieet van 1300 en zit dat preccies op alles wat ik nodig heb en heb dan een volledige voeding.
Het probleem met zon laag kal dieet is dat als je er mee stopt je heel snel weer aan komt ik ben vorig jaar in 4 maand 20 kilo afgevallen door weinig kal tot me te nemen maar toen ik weer een beetje normaal ging eten kwam het er wel weer aan.

ALs je 6 maaltijden per dag eet met in totaal de goede voedingswaarde en veel water etc drink val je ook af en hou je het er af! alleen doordag je de juiste voedingswaarde binnen krijgt kom je niet weer aan na het dieet mits je natuurlijk normaal blijft eten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 20:04

Volgens mij is Sonja Bakker ook gewoon een dietiste toch?
Ik heb wel het gevoel dat alles rin zit als ik de menu's bekijk, maar ik ben geen dietist natuurlijk! Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:06

volgens mijn dietiste zit je op te weinig kal per dag waardoor je dus geen volledige voeding binnen krijgt. Je kunt wel veel mogen eten maar dat betekend niet dat je de goede hoeveel heid voedingsstoffen binnen krijgt. Het zal vast werken maar weet haast wel zeker dat je weer aankomt als je er mee stopt heb ik namelijk zelf ook gehad omdat je dan wel een volledige voeding binnen krijgt en dat zijn meer kal

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:10

Ik denk dat stoppen met snoepen ook voor veel mensen al zou schelen. Ikzelf hou niet van snoep, chocolade, drop en de hele riedel; krijg er kippenvel van als ik er alleen al aan denk.

Maar als je netjes 3x per dag eet en wat verantwoorde tussendoortjes neemt, dan moet het toch ook wel te doen zijn?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:16

Ik hoor er veel positieve verhalen over, maar aan de andere kant (mensen die er verstand van hebben Knipoog ) hoor ik vooral negatieve verhalen.
Een vriendin van mij is door middel van Sonja 19 (!) kilo afgevallen, en die 19 kilo zijn er ook afgebleven. Zij heeft idd haar eetpatroon aangepast. (het doel van Sonja)
Google anders eens op Sonja.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 20:20

Dat doe ik al en ik ben nog steeds niet super slank. Ik houd niet van snoep, neem zeer zelden chocola en koop het zowieso niet, en eet keurig drie maaltijden per dag. De enige tussendoortjs die ik neem zijn rijstwafels. Haha!
Natuurlijk eet ik wel eens gebakje op een verjaardag, maar dat is echt niet wekelijks. Ik kook alles met olijfolie en gebruik geen vet.
Ik ben na het werk hele dagen in de weer met mijn paarden, heb geen zittend werk en rijd 1-2 paarden per dag en mest nog 9 boxen... Tsjah... Haha! Tijd om iets drastischers te proberen dus. Haha!

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:21

Mijn moeder is er 20 kg mee afgevallen, maar ik hou zelfs het volwassene dieet niet vol Nagelbijten / Gniffelen

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:24

Sonja Bakker-dieet is ongezond.
Het voedingscentrum raadt dit dieet dan ook af.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:44

Mirr schreef:

het is meer honder-je-zelf-uit-dieet Nagelbijten / Gniffelen

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:52

Yvonnelind schreef:

Absoluut niet, ze is gewichtsconsulente, verkregen door een LOI cursus en heeft zeker niet de kennis van iemand die 4 jaar lang de opleiding voeding en dietetiek heeft gedaan.

xRavel schreef:
Sonja Bakker is niet echt een dieet, het is een verandering in je eetpatroon..

Tja je veranderd je eetpatroon wel, maar hoe. Een normaal eetpatroon bevat 2000 kcal, sonja bakker dagmenu gemiddeld 1200 kcal. Tja dan val je wel af.

Je kan beter op het voedingscentrum kijken wat je eigenlijk nodig hebt per dag. En goed sporten.
Beetje kort door de bocht verteld zo, maar anders wordt t een beetje een lang verhaal.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:00

Mirr schreef:

kan wel zijn maar met dit ongezonde dieet ben ik in 3 weken zo'n 5 kilo afgevallen! zit nu laatste stukje van week 3 en week 4 t/m 10 ga ik ook nog even volhouden hoor.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:00

Sonja Bakker heeft idd een soort van LOI cursus gedaan.
Maar ze heeft zelf ervaring met afvallen,aangezien ze in haar jongere jaren heel erg dik is geweest. Doordat ze meerdere dieeten heeft geprobeerd is ze er zeer geinteresseerd in geraakt in afvalprocedures,dieeten etc.

Het is idd een pure verandering van je eetpatroon.
En wil je je verloren gewicht op peil houden,dan zul je eigenlijk vooraltijd dat patroon moeten aanhouden omdat je anders weer in je oude eetgewoonten terugvalt.(Zoals bij de meeste dieeten!)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:18

Tien schreef:
Yvonnelind schreef:

Absoluut niet, ze is gewichtsconsulente, verkregen door een LOI cursus en heeft zeker niet de kennis van iemand die 4 jaar lang de opleiding voeding en dietetiek heeft gedaan.

xRavel schreef:
Sonja Bakker is niet echt een dieet, het is een verandering in je eetpatroon..

Tja je veranderd je eetpatroon wel, maar hoe. Een normaal eetpatroon bevat 2000 kcal, sonja bakker dagmenu gemiddeld 1200 kcal. Tja dan val je wel af.

Je kan beter op het voedingscentrum kijken wat je eigenlijk nodig hebt per dag. En goed sporten.
Beetje kort door de bocht verteld zo, maar anders wordt t een beetje een lang verhaal.

sonja bakker is tussen de 800 en de 1000 kal volgens mijn dieetiste ik zit nu op de 1300 en dat is wel een volledige maalijd!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:26

Het is goed dat ze mensen bewust maakt van hun eetgewoontes, maar ik ben zeker geen fan van Sonja Bakker.
Je krijgt te weinig binnen om goed af te vallen.