oorzaak bloedneus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

oorzaak bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 01:02

Mijn zoontje van bijna 10 had toen ie even in bed lag opeens een bloedneus. Dit was zijn eerste ooit.

Nu weet ik hoe ik het kan stoppen en het is allemaal goedgekomen.

Maar op internet staan nogal verschillende redenen wardoor het kan komen. Te hard snuiten, in je neus pulken, flinke dreun en droge lucht. Maar is dat het enige of zijn er nog meer dingen?

Hij heeft zijn neus niet gesnoten en ook niet zitten pulken. Hij lag al bijna te slapen.

Ik hoor graag ervaringen. Moet toch bij de ha zijn en leg het dan ook voor, maar wil wel wat meer horen.

Ik heb er zelf nog nooit 1 gehad

Askim

Re: oorzaak bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:09

dat zou ik ook wel eens willen weten.

Ik heb zelf heel vaak gehad dat ik s'ochtends wakker werd en s'nachts een bloedneus had gehad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:10

niet te druk om maken, bloedneuzen kunnen van echt bijna alles komen, kan ook een keer spontaan optreden hoor.
Pas als het vaak en veel gebeurt zou ik er mee naar de dokter gaan, maar als je er toch toevallig bent kan je het net zo goed vragen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 01:20

Ja, bedankt. Ik maak me er niet zoveel zorgen om. Maar ik zou graag willen horen of mensen weten of er andere oorzaken zijn. Hij sport erg veel bijv, maar doet dat al een hele tijd. Hij heeft heeft het ook niet altijd even makkelijk, dus kan daar iets vandaan komen. De bloedneus zelf, is niet het probleem, maar mocht er een duidelijke oorzaak zijn, heb ik daar wat aan, snap?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:22

zwakke ader in de neus, stress, verhoogde bloeddruk, hooikoorts, huismijt, stof, allergie,... noem maar op... Je kan het zo gek niet bedenken of je kan er een bloedneus aan overhouden.

Ik heb de afgelopen jaren verschillende periodes gehad dat ik bijna leegbloede via mijn neus (tot 4 bloedneuzen per dag, en nog serieus veel ook) Ik ben er mee naar de dokter geweest, die stond in zijn haar te krabben omdat hij niet wist wat hij er mee moest aanvangen.
Ik heb een potje bloedstelpende watte mee gekregen (helpt voor geen meter)

Soms kun je de zwakke ader laten dichtbranden, maar bij mij is dit onmogelijk. Het bloed komt van te hoog en ze kunnen er nooit bij geraken...

Maar als je zoontje maar eens op een weg een bloedneus heeft hoef je er niet mee in te zitten. Tenzij het niet wil stoppen natuurlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:29

idd, heb ik ook gehad ashkerlon. Bij mij bleek het later te komen van mijn neusspray, die zorgde er voor dat mijn neusvlies uitdroogde zoals het hoorde. Maar helaas reageerde ik zo heftig dat er zelfs barstjes in kwamen en het zo ging bloeden. Had iedere nacht bloedneuzen, overdag regelmatig, echt een ramp...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 01:31

Hai, bedankt, dat zijn nogal wat meer oorzaken.

Zoals ik zeg, maak me niet druk, maar ik heb wat redenen om het in de gaten te houden als bepaalde situaties het veroorzaakt

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:40

Ik denk dat het bij mij voornamelijk stres is... ik heb het hoofdzakelijk in de buurt van mijn examens (nooit tijdens mijn examens, vreemd genoeg) en misschien in combinatie met hooikoorts en simpelweg een zwakke ader... kortgezegd; het is zoiets van 'leer er maar mee leven'
Dit jaar heb ik het nog niet vaak gehad en ik hoop dat het ook zo blijft (even afkloppen)

ohja... wat moet je nu eigenlijk doen bij een bloedneus? voorover buigen of hoofd naar achteren? De een zegt hoofd naar achteren, maar de andere zegt hoofd naar voren anders krijg je al het bloed binnen. Maar bij hoofd naar voren stijgt de druk in je neus en blijft het bloeden...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 01:50

Ik heb het genoteerd in mijn agenda, en kijk het aan, hoe vaak ie het krijgt en wanneer.

Ik heb geleerd, hoofd naar voren en net onder je bot dicht drukken een tijdje. Het werkte net prima. En tijdens mijn vrijwilligerswerk bij voetbal ook zo gedaan.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:55

Helaas werkt dat dichtknijpen niet bij mij Verdrietig

Het bloed komt van binnen het harde gedeelte van mijn neus. Dus als ik voorover zit en mijn neus dichtknijp, dan stapelt het bloed zich gewoon op in mijn neusholte... gezellig is dan ook anders Haha! Meestal lukt het wel door te duwen aan beide zijdes van mijn neusbrug en gewoon rechtop te zitten, met een hele prop doekjes onder mijn neus Clown Maar het is toch niet de ideal oplossing.

Ik hoop dat het blijft bij een eenmalige bloedneus van je zoon Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:03

Hier in dit gezin word je zowat geboren met een bloedneus!
Mijn vader, mijn broertje en ik hebben het zo vaaaaaaak gehad.
Echt niet te tellen gewoon.
Meestal spontaan in je slaap.
Dan werd je wakker en alles was onder het bloed!

Ik heb zelfs wel eens zoveel bloed verloren (spoot er echt letterlijk uit) dat ik knock out ging!
De HA is toen ook weleens geweest, maar verweet het vaak aan een griepje of iets dergelijks.
Ik ben er overheen gegroeid en heb vanaf mijn 18de geen echte bloedneus meer gehad (een paar keer een kleintje)
Mijn vader en broertje hebben een adertje dicht laten branden!

Ik zou me er inderdaad niet teveel zorgen over maken..
Ook niet als het morgen en overmorgen weer komt.
Want dan is het vaak gewoon een voorteken van een griepje.
(zo was het vaak bij ons wel.)
Was het griepje er was de bloedneus weer een poosje weg, tot de volgende verkoudheid of dergelijks!
Of spontaan zonder aanleiding!

HA doen er ook niet veel mee, tenzij je een poosje er mee loopt te zeulen!
Mijn broertje is een hartpatient en zelfs bij hem werd er in eerste instantie helemaal niks aan gedaan! (pas na jaaaaaaren)
Het adertje is pas op zijn 12de dichtgebrand.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 02:09

Hij krijgt nu denk ik geen griep, hebben we wel gehad.

Hij is bijna 10 en is eerste keer, dus we zullen het wel meemaken.

Zou het ook erfelijke aanleg zijn dan, de gevoeligheid ervoor? Ik heb het echt nog nooit gehad...........

Zoals ik al zeg, ik maak me om de bloedneus echt geen erge zorgen, maar de redenen die ik op internet vond zijn het niet. En vanwege bepaalde dingen, wil ik het in de gaten houden. wat bepaalde situaties misschien met hem doen, want er zijn wel meer dingetjes. daarom de info en hou ik het even bij, wanneer het gebeurt bijvoorbeeld. dat kan nooit kwaad.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:14

Je kan er wel een genetische aanleg voor hebben, denk ik. Maar het kan er evengoed niets mee te maken hebben. Ik ben bijvoorbeeld de enige in mijn familie die vaak last heeft van bloedneuzen. Het zit dus absoluut niet in mijn DNA...

Het kan ook zijn dat de lucht in zijn kamer te droog is. Als de slijmvliezen in de neus niet vochtig genoeg blijven, dan loop je ook meer kans op bloedneuzen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:17

superpony schreef:
Hij krijgt nu denk ik geen griep, hebben we wel gehad.

Hij is bijna 10 en is eerste keer, dus we zullen het wel meemaken.

Zou het ook erfelijke aanleg zijn dan, de gevoeligheid ervoor? Ik heb het echt nog nooit gehad...........

Zoals ik al zeg, ik maak me om de bloedneus echt geen erge zorgen, maar de redenen die ik op internet vond zijn het niet. En vanwege bepaalde dingen, wil ik het in de gaten houden. wat bepaalde situaties misschien met hem doen, want er zijn wel meer dingetjes. daarom de info en hou ik het even bij, wanneer het gebeurt bijvoorbeeld. dat kan nooit kwaad.

Soms hoeft er geen reden voor te zijn!
Ik heb ze ook regelematig spontaan gehad.
Lag je lekker te slapen word je wakker in een bloedbed!
Volgende dagen nergens last van..
Heel vreemd!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 02:33

nee, daarom we houden het gewoon bij, dat lijkt me prima, kan je altijd nog achter een reden komen of bepaalde situatie. Maar was erg benieuwd. Mijn kind raakte ook niet in paniek, maar zijn hand zat vol en hij maakte zich zorgen dat zijn bed onder zat, maar moest wel wat morsen om uit zijn hoogslaper te komen. Het lag wel echt overal. Meer dan uit een snijwondje bijv. Ook op de grond, echt overal zat het, op zijn benen.
Maar goed, ik weet nu iig meer

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 03:26

echt als ik foto's had van vroeger...
rollen toilletpapier, handoeken vol, mijn kussen dreef.. (ik heb vroeger vaak nieuwe kussens gehad) haha
echt waar, je zou denken dat er iemand doodgebloed was!
Mijn ouders vonden dat ook wel eng hoor.
eht spoot er soms wel een half uur lang uit (echt met een straaltje)
en dan viel ik ook nog flauw.. nou het huis was te klein voor mijn moeder.

Ik was zelf vaak rustiger dan mijn ouders, haha..

ik snap het wel hoor dat je je een beetje zorgen maakt, logisch het is je kind!
Je hoord je denk ik een klein beetje zorgen te maken als je moeder bent!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:40

Ja, er komt veel bloed uit zo een neusje!

Maar zoals ik al een paar keer zei, we raakten niet in paniek ofzo. En ik maak me om een bloedneus echt niet meteen zo een zorgen. Ik wil het alleen in de gaten houden, omdat er meer dingen zijn en ik dan evt kan zien wat het veroorzaakt. Als het vaker voorkomt in een vepaalde situatie of id.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:42

Ik heb dat ook wel gewoon soms ineens als het heel warm is..
Maar dat lijkt me niet deze tijd van het jaar en als je bijna slaapt Tong uitsteken

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:13

Nee, daarom. Het kan van alles zijn, maar meeste dingen zijn altijd al zo, dus waarom je dan opeens een bloedneus zou krijgen. Het kan natuurlijk. Hij sport erg veel en heeft wel wat aan zijn hoofd om dingen, dus misschien een combinatie. Ik hou het gewoon bij. Hij was er zelf ook niet erg van geschrokken. Het was alleen onandig uit zijn hoogslaper komen met een kommetje bloed in zijn hand. Maar mama maakt wel schoon, daar zit ik niet mee. De tijd zal het leren..........

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:01

Ik heb t zelf heel erg gehad, 6x op een dag gemiddeld een half uur..
en waardoor t was.. nobody know's..
heb het onder narcose nog dichtlatne branden.. was t ziekehuis niet uti en ik had alweer een bloedneus

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:47

Ik heb 't sommige periode's ook best wel erg, soms duurt het een kwartier ofzo, vorige week had ik een bloedneus toen ik onder de douche stond, maar was niet zo heel erg. Dus bleef gewoon rustig door douchen en 't ging vanzelf weer over. Vork Vreemd blijft het wel vind ik.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:00

Ik heb het ook heel erg gehad, gewoon als je op de bank zat, aan het wandelen was, zelfs als je aan het paardrijden was. Het gebeurde gewoon, zonder een directe aanleiding.. Maar ik denk dat ik er overheen groei, want het wordt nu een stuk minder Lachen Dus ik zou niet weten waar je zoontje het door zou kunnen hebben..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:08

1x een bloedneus is niet erg. Dat hoort er eigenlijk wel gewoon een beetje bij. Bij een paar x in de maand helpt pindakaas nogal Lachen

Ik had ze als kind soms wel 3x per dag. Uiteindelijk heb ik me neusaders laten aanbranden. Een kriebelig gevoel, maar ik heb nu nog maar 1x in de zoveel weken een bloedneus. En die ontstaat dan altijd hoog in me neus.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:32

Pindakaas eten? Scheve mond Toch wel jammer dat ik dat niet lust dan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:19

Pindakaas? Vanwege de nootjes? Of de olie?
Ik maak me ook geen zorgen, maar omdat het nu opeens gebeurt, dacht ik, even info. Mocht het wel vaker gebeuren of dat je toch merkt dat het op een bepaald moment gebeurt weet ik misschien weer wat meer.
Hij sport wel erg veel bijv en hij heeft het soms een beetje moeilijk met dingen.
Overigens, er komt zoveel uit zo een neus. alles meteen schoon hoor, maar hoedlaken en molton zijn wit. Het dekbedovertrek was AJAX en dus rood, had ie daar niet op kunnen mikken.......Maar zonder gekheid, hij zat van top tot teen onder, dat er zoveel uitkomt zeg! Maar hij was ook rustig hoor, dus geen paniek!