Tips tegen hoofdluis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fieke_

Tips tegen hoofdluis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 22:39

Ik heb al zo'n 2 weken ontzettende jeuk aan mijn hoofd. voornamelijk achter mijn oren en bij mijn nek. Me moeder heeft me net grondigt onderzocht: Luizen! Ik heb dit in groep 6 ook al gehad, het komt volgensmij nu omdat mijn vriendin het ook had. Ze komen alleen op schoon haar af, en ik was mijn haar overdreven veel Bloos . Morgen gaat mijn vader langs de drogist om allemaal spullen te halen, alle beddengoed is net verschoond, maar:

Wie heeft er nog goede tips tegen hoofdluis?

Laat het asjeblieft weten!!
Haha! Gr.

Naamloos1

Re: Tips tegen hoofdluis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:40

alles uitwassen en je haar wassen met luizenshampoo.. owja... hou je jas en kleren apart van je medemens

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:41

Van vroegah weet ik dat ons mam mijn haar idd waste met spul wat onwijs lang in moest trekken (echt TE lang als je klein bent en wilt gaan spelen). En daarna moest ze met een heel fijn kammetje mijn haar kammen, om die eitjes eruit te krijgen.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:41

Het enige wat je ertegen kunt doen volgens mij is wassen met speciale shampoo.
Als je dit gedaan hebt, zou ik het bed nog een keer verschonen. Ze verspreiden zich heel erg snel.
Misschien kun je op internet zoeken naar grootmoeders tip ofzo. Die hebben misschien nog wel huis tuin en keuken middeltjes.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:42

Tong uitsteken Heel stom, maar nu ik het lees jeukt mijn hoofd ook gelijk Bloos

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:43

Je moet een stalen luizen kam kopen. GEEN plastik. Je kan ook het beste bij de drogist een lotion kopen. Eerst hadden ze ook shampoo. Maar die shampoo werkt minder goed (vind ik). En heel goed kammen. Ook al doet het pijn blijven kammen Je cap in de vriezer leggen (als je met cap rijd) Jassen kleren en alles appart van elkaar houden. Nog een tip voor als jullie donkere banken enz hebben. Leg er allemaal witte laken op. Als ze dan aan de wandel gaan zie je het. Knipoog

Oja, je haar wassen met cremespoeling. (kan alleen al heb je die lotion gekocht, volgens mij) Door de cremespoeling word je haar glad en gleien de eitjes en de luizen er makkelijker uit. Is voor je zelf trouwens ook iets fijner, al heb je dik haar en er moet zo;n stalenstof kam doorheen dan ben je niet blij. Daarom is de cremespoeling ook al een aanrader Knipoog. Succes!!
Laatst bijgewerkt door _pauline_ op 15-03-07 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:44

hahah dat heb ik ook! Nagelbijten / Gniffelen

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:05

@ DianneF: wat? luizen??

Nu zit ik met nat haar, handoek eronder, me haar uit te kammen met een stalen kam. en pijn dat het doet.. met al die klitten. Borstel is gewassen in kokend water, lagen echt iets van 100 bruine dingen in de bak.. weet niet of het luizen waren. maar toen ik net me haar waste met dat spul, kwam er écht een grote luis uit. ENG! echt bijna 1 cm! ieeelll.

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:12

Ik vind dat toch zo vies.. loop ik hier mijn haar uit te kammen. klop het uit op wit papier. ja gatver. weer een enorm ding die probeert te ontsnappen. Gelukkig durfde mijn pappie heel dapper hem dood te slaan. dat durf ik niet Tong uitsteken

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:13

Vooral goed spul kopen en dat is meestal verschrikkelijk duur maar dan ben je er zo vanaf. Knipoog En je haar misschien wat minder vaak wassen? Hoevaak was je je haar?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:15

Paar weken je haar niet wassen gaan ze vanzelf weg zo vies Tong uitsteken
Kijk in de drogisterij wat ze hebben een luizen kammetje is ook niet overbodig !

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:18

Je kunt ook een paar druppels tea tree olie in je gewone shampoo doen en op de kraag van je jas.De hoofdluis kan daar niet tegen!
Edit; en vergeet de hoofdsteunen in de auto en van je bankstel niet schoon te maken Duivel Bloos

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:20

Je hebt ook een lotion die een nacht moet intrekken.. Top spul! werkt namelijk 4 weken! Lachen daarna wel even heeeeel goed je haar wassen met Herbal Essences (of een andere shampoo die heel erg lekker ruikt) Want de stank wil nog wel eens wat uurtjes blijven hangen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:24

Wij hadden een hele goede lotion vroeger, pas weer gebruikt omdat ik luizen had van mn oppaskinderen. Stonk enorm, was echt een soort gif!!! Het heet Prioderm Lotion

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:29

Ik waste mijn haar bijna elke dag. Dat doe ik zoveel, omdat ik mijn haar heb geverft, en wil het zo snel mogenlijk weer blond hebben. het is ZO vies. 2 papieren naast me, en dan zit ik met dat luizenkammetje de eitjes eruit te halen. 1 luis is eruit, alleen echt MILJOENEN eitjes. als ik 1x een paar x kam, klop het flink uit, komen er ongeveer 20 eitjes. geverdemme!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:33

Ik heb vroeger ook luizen gehad, en inderdaad met zo'n kammetje en shampoo.
Nooit meer last van gehad. Sindsdien hebben we altijd een tubetje staan.

offtopic;
jeeeej daar hebben we Fieeeekk weer Haha! met dr ridderpakje Vork

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:37

HAHA.
Ik ga sirieus dood hier.
Ik hou echt niet van die kleine prielbeestjes.
steeds als ik op dat witte papier sla liggen er weer 5 (Ja! Het is minder geworden) van die eitjes.
brrr... ik scheer mezelf zo nog kaal. dat ze weg zijn..

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:38

Had trouwens een vraagje: kunnen luizen ook overspringen op pony's ?

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:39

Azijn...s'nachts in laten trekken en in de ochtend haar wassen of gewoon douchen Knipoog Stinkt wel maar is een goedkoop goed middeltje Knipoog

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:40

Lijkt mij wel poedersuiker hoor, luizen. Die tips die dan gegeven worden door jullie zijn wel handig denk ik. Ik hoop zelf noooit luizen te krijgen!!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:40

Azijn werkt idd goed Ja

Verder heb je nog speciale kammetjes om de achtergebleven neten uit je haar te halen

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:46

Ja zo kammetje is ook handig ja Tong uitsteken lekker boeiend bericht haha Bloos

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:47

Hmmm.. zal het vanavond proberen die azijn!!
Hoe doe je dat dan, gewoon over je haar heen gieten ? en dan nacht in laten trekken (word je kussen dan niet ontzettend goor?) en volgende ochtend weer eruit wassen?

Het is wel al veel minder geworden, steeds als ik mijn luizenkammetje uitklop, zijn er minder eitjes..
ben benieuwd hoelang dit doorgaat, want word écht gek hiervan!

Bedankt voor de tips allemaal!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:50

ik heb vroeger ook 1 gehad, dankzij mijn zusje, haren gewassen, uit voorzorg met zulke shampoo, en kwam welgeteld 1 beestje uit gekropen.
All jassen, banken, beddegoed goe dwassen, alles wat niet in machien kan in een zak knopen of ik vriezer leggen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:52

Ohh F#ck zeg, dat is balen!!
Het is ook mijn worst nightmare om die beesten nog eens te krijgen, bah! Gelukkig veel goeie tips.
Sterkte ermee...