Morgen naar dokter -> altijd moe (en hoofdpijn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Morgen naar dokter -> altijd moe (en hoofdpijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 15:41

Morgenochtend moet ik naar de dokter, maar nou ben ik toch wel een beetje (best wel) zenuwachtig!
Ik loop al maanden rond dat ik heel vaak moe ben. Ik lig dan 's avonds om 10uur al in bed en wanneer ik dan 's ochtends om 7 uur wakker wordt, heb ik helemaal niet het gevoel dat ik uitgerust ben. Maar ik kan in het weekend ook niet langer slapen dan tot uiterlijk 8 uur, hoelaat ik ook naar bed gegaan ben.
Daarbij komt dat ik in het weekend minimaal 1 volle dag ongeveer in bed lig, dus of zaterdags of zondags, omdat ik dan zo moe ben van mijn werkweek (stage van 40 uur per week).

Daarnaast heb ik heel vaak hoofdpijn en dit is geen migraine. Maar hiervoor ga ik over 2 weken naar een osteopaat. Maar zou ik dit dan ook morgenochtend vertellen aan de dokter? Omdat daar dan over 2 weken ook al naar gekeken word. Maar aan de andere kant is het misschien wel beter om te vertellen voor het totaalplaatje van de dokter.

Ik ben bang dat ik morgen weer de helft vergeten ben waar ik last van. Hmjah m'n geheugen is ook niet super, en volgens mij nu ik dit zo schrijf vergeet ik nog de helft waar ik vaak last van heb.

Alle tips/supports zijn welkom!!

Anoniem

Re: Morgen naar dokter -> altijd moe (en hoofdpijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:43

Maak een lijstje van alle klachten Knipoog
Dan weet je zeker dat je niks vergeet.
Ik ben laatst ook naar de dokter gegaan omdat ik last had van vermoeidheid en hoofdpijn, daar kwam helaas niks uit..
Ook niet uit een bloedonderzoek. Ik hoop dat het voor jou wel meer duidelijkheid geeft! Succes Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 15:44

Had jij al langer last van vermoeidheid en hoofdpijn? Of was het maar een tijdelijk iets (griepje oid)?
Ik hoop eigelijk toch wel dat er iets uit komt, dan weet ik tenminste dat er echt wat aan de hand is en kan er misschien wat aan gedaan worden.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:47

Het heerst ook wel hoor die vermoeidheid en hoofdpijn, komt door de warme winter.. Ik heb er zelf ook last van, maar niet zo erg als jou, maar ik heb dan ook niet zon lange werkweek..(heb maar maximaal 20uur school per week)

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:50

Hier nog iemand die heel veel moe is (al vanaf klein kind, ben nu 29) en veel hoofdpijn heeft. Zo'n beetje iedere dag, ook al jaren.
Ik zou wel tegen je huisarts zeggen dat je hoofdpijn hebt. Het is goed als hij / zij al je klachten weet, zo kan de huisarts het beste een diagnose stellen.
Ik ga trouwens volgende week naar een hoofdpijnpoli, ben benieuwd of ze daar wat kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door xjudithx op 12-03-07 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 15:51

Maar bij mij was het al voor de winter begin Tong uitsteken
Eerlijk gezegt kan ik me niet eens meer herinneren wanneer het echt begonnen is, maar iig al een hele tijd! Het is er langzaam ingeslopen geloof ik. Niet plotseling van de ene op de andere dag, denk ik.

@ judith: ben jij al eens bij een osteopaat geweest? Die schijnen ook heel goed je te kunnen helpen tegen de hoofdpijn!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:54

Ook ik heb hier heel veel last van, bij mij is er ook niks uitgekomen, Heb dan wel een ziekte maar kan niet alles daarop gaan gooien.

veel sterkte in iedergeval..

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:57

ThaGirl schreef:
@ judith: ben jij al eens bij een osteopaat geweest? Die schijnen ook heel goed je te kunnen helpen tegen de hoofdpijn!

Nee, ben nog niet bij een osteopaat geweest. Wil eerst de hoopdpijnpoli afwachten. Als ze me daar niet kunnen helpen ga ik verder kijken.
De laatste tijd is mijn vermoeidheid wel heel erg. Wordt er soms een beetje gek van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:02

ThaGirl schreef:
Had jij al langer last van vermoeidheid en hoofdpijn? Of was het maar een tijdelijk iets (griepje oid)?
Ik hoop eigelijk toch wel dat er iets uit komt, dan weet ik tenminste dat er echt wat aan de hand is en kan er misschien wat aan gedaan worden.

Ik had er al 3 maanden last van toen ik naar de dokter ging. Ik ben toen er niks uitkwam bij het bloedonderzoek Supradyn tegen vermoeidheid gaan slikken, en veeeel gaan slapen, en nu gaat het al een heel stuk beter Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 16:05

Maarjah dat is dus mijn probleem. Ik slaap al heel veel van 10 tot 7/8 uur is heel veel vergeleken met leeftijdsgenoten (ik ben 18). En dan kan ik wel nog eerder naar bed gaan, maarjah dan hou ik helemaal geen leven meer over en het lijkt me ook niet goed dat ik zo veel moet slapen.
Eigelijk ben ik ook een beetje bang om bloed te prikken Tong uitsteken
Maarjah ik wil toch nou wel eens weten of er wat mis is met me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:08

Bloed prikken is niks engs aan joh Lachen
Gewoon niet kijken als ze prikken, en aan iets leuks denken, dan voel je hooguit een heeeel klein prikje Knipoog

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:10

Heb jij ook dat je dan moet gaan liggen omdat je niet meer kan blijven staan ??

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 17:20

moet je staan dan als ze prikken? noujah we zulle wel zien. ik hoef iig vast niet morgen al gelijk bloed te prikken, want dat doen ze denk ik niet bij de dokter. of wel??

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:23

Bij mij kwam er pfeiffer uit... eerste instantie voorhoofd/bij-holte ontsteking, dat kan bij jou ook heel goed zijn.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:28

Ik ben nu al een jaar moe.. het begon met dat ik me steeds minder fit voelde..uiteindelijk ben ik nu amper in staat om te werken..ik heb nu 2 dagen geslapen en voel me nu redelijk wakker..maargoed dan ga ik een dagje werken en dan moet ik weer 2 dagen uitrusten..ik word er echt moedeloos van.
Ik wacht nu ook op het zoveelste bloedonderzoek er komt toch nooit iets uit bij mij..deze keer denk ik ook niet.
Veel sterkte bij de dokter ik hoop dat er iets uit komt!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:29

hm heb ik een enkele jaren geleden ook gehad dat ik eigenlijk elk moment van de dag wel kon slapen. bloedtest laten doen maar is niks uitgekomen. het is nou niet zo overdreven meer maar heb nooit het gevoel meer gehad dat ik uitgerust was.

succes bij de dokter en hopen dat je er met rust en een pilletje weer vlotter word!!:)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:33

ik heb pas een onderzoek gelezen dat heel veel mensen slaap apneu hebben en daar vermoeidheidsklachten van krijgen en dat als je alleen slaapt dat een moeilijke diagnose is..
weet niet of je alleen slaapt maar je zou eens kunnen vragen aan iemand om erop te letten.

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:35

Heb ik ook gehad bleek viver ( weet niet precies hoe je het schrijf) te zijn
Ben er gelukkig nu vanaf

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:37

Dit is apneu:
In de slaapkamer klinkt een stevig gesnurk. En dan ineens houdt het op. Je bent gestopt met ademen. Na een aantal seconden tot een minuut begin je met een enorme snurk weer te ademen. Je weet het zelf niet. De partner meestal wel! Het sluipt er met de jaren in. Het gebeurt 's nachts. De klachten zijn overdag: vermoeidheid, in slaap vallen en wellicht hartritmestoornissen. Wat is het verband? Er zijn wel een miljoen mensen in Nederland die snurken. Apneu is toch iets anders. Apneu kan je slopen.

Ik weet in ieder geval dat ik het niet heb. Ik slaap niet alleen en ik heb nooit snurkklachten gehad. Dus mijn vermoeidheid komt ergens anders vandaan...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:47

Hmmmm ik schijn wel te snurken tijdens mijn slaap, ben ook wel allergisch voor t een en ander, en dat tast vaak mijn bovenste luchtwegen aan...
Ik heb nu al jaren dat ik niet goed slaap, moe wakker wordt.. onrustig slaap, lig te draaien... heb nu een paar kussens onder mijn matras gelegd, en heb wel t idee dat ik nu wat beter slaap.
Ook heb ik gehoord dat veel vrouwen die stoppen met de pil ineens een stuk minder moe blijken te zijn... dus dat gaat binnenkort ook gebeuren.

Ben heel benieuwd wat er bij jou uitkomt.

Voor de mensen die daar misschien wat meer verstand van hebben, bij een slaap apneu... mocht dat geconstateerd worden, zijn er dan behandel methodes????

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 23:29

Ohjah nou jullie er zo over beginnen! Ik snurk absoluut niet (vriendlief slaapt heel vaak bij mij), maar ik praat wel in m'n slaap, heel erg vaak. 't is nog net niet zo erg dat ik slaapwandel, maar ik draai wel om in m'n bed 's nachts en ga recht overeind zitten 's nachts, doe m'n licht aan in m'n slaap.
allemaal heel rare dingen.
zou ik dat ook moeten vertellen aan de dokter, of heeft dat er niks mee te maken?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 08:48

Whaaa..... 't is bijna zo ver!
Ik hou jullie op de hoogte

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:02

"al" 10 uur? Nagelbijten / Gniffelen
Ben zelf ook dagelijks vermoeid en heb bijna dagelijks hoofdpijn.
Lig regelmatig om half 8/ 8 uur te slapen Nagelbijten / Gniffelen

Succes!!!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 10:58

Ben net terug van de dokter. Ze dacht (gelukkig) niet aan pfeiffer, maar misschien ijzer te kort of iets met alvleesklier ofzo. Morgen moet ik bloed laten prikken Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:04

Ja dat zat er wel in dat je bloed moet laten prikken, dat laten ze je meestal doen Lachen
Maar iets met ijzertekort zou het heel goed kunnen zijn, alvleesklier zou ik niet weten..