Ooglidcorrectie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Ooglidcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 12:44

Beste bokkers,
Zijn er hier ook bokkers die een ooglidcorrectie hebben gedaan ivm overtollig huid boven de ogen wat vermoeiend is voor je ogen omdat je oogleden hangen?
Graag zou ik hiervan ervaringen willen horen mochten er mensen zijn die dit hebben gedaan.Je mag me uiteraard ook een persoonlijk bericht sturen!
Groeten,

juline

Re: Ooglidcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:00

wil het ooit nog een keer gaan laten doen dus hou dit graag even bij. heb verschrikkelijke verdikkingen boven me ogen waardoor ik hele kleine ogen heb gekregen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:06

Op mijn 14e heb ik aan 1 ooglid een correctie gehad. Vreemd, maar mijn ooglid ging hangen. De andere kant niet.

Wat wil je erover weten? Voor mij is al meer dan 20 jaar geleden, ik ga er vanuit dat de technieken inmiddels wel zijn veranderd.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 23:47

Nou ik zou graag willen weten of het tegen valt of juist mee valt.En of het de moeite waard is of je er echt wat van gemerkt hebt.En hoe het na de ingreep is.Veel pijn of dat het mee valt.Dat soort dingetjes Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:58

Erg veel pijn deed het niet. Een paar dagen erna is het behoorlijk dik. Ik moest toen nog helemaal onder narcose en heb vier dagen in het ziekenhuis gelegen. Dat is tegenwoordig anders. Iemand die ik ken heeft hetzelfde laten doen, maar dan vorig jaar. Het was haar heel erg meegevallen. Dat ging met plaatselijke verdoving.

Ben je er al mee naar de dokter geweest? Als je er namelijk echt last van hebt, kan hij/zij je misschien doorverwijzen.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:01

Nee ik ben er nog niet mee naar de dokter geweest.Dit ga ik doen zodra ik echt besloten heb om het te doen.
Ik heb het 1 en ander op internet gelezen.Ze doen het binnen 1 uur en daarna kan je gewoon met een coolpack koelen enz.
Maar op internet lees je niet echt ervaringen van mensen en dat wil ik graag weten Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:12

Volgens mj valt het echt wel mee. Kijk leuk is het natuurlijk niet en je hebt er echt wel even last van, hoewel denk ik minimaal, maar als het restultaat is dat je daarna beter en minder vermoeiend uit je ogen kan kijken, is het het echt wel waard.
Operaties zijn natuurlijk niet leuk, maar het gaat om het resultaat.

Tegenwoordig is dit een kleine ingreep. Mijn operatie is meer dan 20 jaar terug. En toen vond ik al dat ik belachelijk lang in het ziekenhuis moest blijven. Het viel echt wel mee.

Succes met je beslissing en ik zie wel wat je beslissing is. Als je nog meer te vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:14

Het is een relatief kleine ingreep, je loopt alleen wel een tijdje met een flink blauw oog. Voor oogartsen is het een routineklus; veel oudere mensen hebben er last van en laten zich behandelen.

Als je er echt hinder van ondervind kan je langs de huisarts, die kan je doorverwijzen naar een oogarts.

Bron: mijn moeder die op de anesthesie afdeling van het oogziekenhuis werkt Lachen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:16

Handig zo'n moeder.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:18

na jaren bij operaties te hebben gezeten (ja in het oogziekenhuis Tong uitsteken ),kan ik inderdaad zeggen dat het een relatief kleine ingreep is Ja

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:02

Mijn moeder heeft het nu een half jaar geleden ongeveer laten doen in een prive-kliniek in Amsterdam. Het werd helemaal vergoed door de verzekering en het is haar zeer goed bevallen. Ze raad het iedereen aan die twijfelt!
Ze had ook wat cholesterolbultjes daar zitten en die heeft de beste man ook direct weggehaald. Mijn moeder is 1 keer voor een intake-gesprek geweest en een week of 3 later moest ze er weer heen voor de ingreep. Ze was onwijs zenuwachtig maar het viel reuze mee. De ingreep duurde maar drie kwartier geloof ik en daarna moest ze nog een uur blijven om eerst te koelen (kan ook dat het minder is maar dat weet ik niet meer precies). Thuis heeft ze ook veel gekoeld en van te voren arnica-druppels genomen tegen de zwelling. Mijn moeder had wel blauwe ogen na de ingreep maar het viel eigenlijk reuze mee. Nu heeft ze echt hele mooie ogen en ze heeft nergens meer last van. Tuurlijk was het in het begin wel wat pijnlijk maar met dit superresultaat is ze dit allang weer vergeten.
Dus volgens mijn moeder: gewoon doen!!!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 11:00

Ontzettend fijn dat jullie reageren zeg!En vooral ook de postieve reactie's en de mensen die er ervaring in hebben.
Ik ga eens een afspraak maken met mijn huisarts eens kijken wat die ervan zegt.
Ik heb geen idee of ik er voor in aanmerking kom.
Mocht ik er wel voor in aanmerking komen dekt mijn verzekering het ook als hun het goedkeuren dus dat scheeld ook al een hoop.
Uiteraard zou ik nog meer reactie's meer dan welkom vinden.
De mensen die nu gereageerd hebben onwijs bedankt! Haha!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 11:02

Ow ja nog 1 klein dingetje.Hoe zit het met de verdoving is die erg pijnlijk?
Ik ben als de dood voor spuiten maar zal me daar toch overheen moeten zetten maar is wel fijn om te weten wat je dan te wachten staat.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:16

Mijn moeder vond het ook heel erg eng, maar ze vond ook de verdoving zelf wel meevallen. Tuurlijk is het prikje wel vervelend, maar dat blijft toch een naar gevoel en zeker als het zo dicht bij je oog zit.
Gewoon lekker naar de huisarts gaan en dan horen we het wel als het zover is!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:22

Mijn moeder heeft het ook laten doen, aan 1 kant omdat ze aan die kant een verlamming heeft gehad en dat ooglid is blijven hangen. Ze had wel een behoorlijk blauw oog maar het is haar allemaal erg mee gevallen. Uiteindelijk had ze nog wel wat meer effect verwacht, maar er is in ieder geval een duidelijk verschil te zien

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 17:38

Thanks!Ik zal van de week eens een afspraak maken met mijn huisarts. Ja

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:43

Me moeder heeft dit gehad omdat het over haar ogen ging hangen. Even een paar dagen last gehad en blauwe ogen, maar nu is het weer helemaal goed!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 12:01

Nou ik heb de dokter gebeld en heb 20 maart een afspraak.Ik hoop dat het niet teleurstellend is en ben benieuwd!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:03

Reken er wel op dat je een tijd uit de running bent, je mag heel lang niet bukken en zo.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 12:08

Ja er staat 1 week voor zeggen ze dus zo lang zal het wel niet zijn toch?
Misschien is mijn werk ook vermoeiend geen idee ik zit 5 uur per dag achter de pc.
Eerst maar eens zien of de dokter het wel erg genoeg vind en of ik wel toestemming krijg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:16

Ik ken iemand die al langer dan 1 week uit de roelatie is.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 12:20

Ahaa zou je daar wat meer over kunnen vertellen.En waarom het langer duurt?De genezing of viel het tegen?
En wat ze zoal niet mag/kan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:21

Ik weet er niet zo veel van alleen dat je een hele tijd niet mag bukken, maar dat laat je volgens mij ook wel.Ik weet dat diegene erg weinig kan, maar weet niet waarom?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:28

Oeh hee, ik heb het laten doen en ik doe het NOOOOOOOOOIT meer......er na was geen enkel probleem, ik had al een week Arnica geslikt dus zo goed als geen zwelling, maar die verdovingen!!!! Niets doet zo'n zeer als dat dus al hangen mijn oogleden tot op mijn wangen....ik doe het echt nooit meer!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:47

Bang voor spuitjes?
Volgens vinden de meesten het het wel waard. Het zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om het niet te doen.