Enkelbanden gescheurd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Enkelbanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 19:16

Hoi hoi!

k heb afgelopen zaterdag mn enkelbanden gescheurd met hockeyen en nou ben k dus benieuwd wie dit nog meer hebben gehad en hoe lang kon je toen niet sporten? K ben zaterdagmiddag meteen naar t ziekenhuis geweest en heb er toen drukverband omheen gekregen (viel bijna flauw van de pijn.. Verdrietig ) en moest een week op krukken. T drukverband is er inmiddels af en er zit nu n rekverband omheen Lachen mag zaterdag weer proberen te belasten en als dat niet gaat maandag naar de HA om in te laten tapen voor 3 weken, dus hoop dat t goed gaat, want k haaaat t om niet te kunnen rijden Boos!

xXx

maartje_h

Re: Enkelbanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:22

Ik heb het ook gehad
Maar ik had eerst gips er omheen
twee weken lang
Toen drukverband een week
en toen rekverband..
eigenlijk reed ik alweer met het druk verband
maar kracht zetten erop deed wel nog zeer
en ik heb nog een tijd met krukken gelopen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 19:35

Hmm oke, bij mij sprak die arts niet eens over gips. Met drukverband kon k sowieso niet rijden; eerst n kousje dan n laag wattenverband en dan nog is n rekverband er omheen dus k had een soort klompvoet Tong uitsteken Mn moeder zei dat t nog wellis n maand!! kon gaan duren voordat k weer kan rijden..grr kan er echt niet tegen om niks te kunnen! ben over 16 dagen ook nog jarig dus wordt leuk Boos!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:36

afgelopen zomer ben ik ruim 8 weklen uit de running geweest vanwege gescheurde enkelbanden. Eerst 10 dagen gips daarna 4x2 weken tape en fisio. Met de tape moest ik steeds meer me voet gaan belasten. Heb er nog steeds vooral met koud weer last van, dat het stijf aanvoelt. Hou je aan je rust, je voeten moeten nog langer mee. O ik mocht er ttrouwens gewoon mee rijden, maar door de pijn liet ik het wel. Krijg je wel fisio??

Thokki4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:06

Hmm das minder,
ik heb t ook gehad..
heb een week drukverband en krukken gehad
toen 6 weken met tape omgelopen, daarna mocht ik voorzichtig begonnen met sporten.. ik ben toen te snel gegaan en heb daardoor nu na 6 maanden er nog last van.. pas er dus goed mee op!
gr. margot

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:34

twee jaar geleden heb ik mijn enkelbanden gescheurd, lekker eigewijs na een week weer rijden, en na een maand goed hard van paard afgekukeld, met aangalloperen ging ik door mijn enkel en lag er gelijk naast. toen was het pas echt stuk en is het operatief weer aanelkaar geknutseld

rustig aan voorlopig

sas

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:53

* Veel ijs op leggen
* Intapen als je sport
* een kussen onder je matras leggen zodat je voeten hoger ligger
* NAAR EEN KINESIST GAAN !

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 12:39

kine watte !? Tong uitsteken t is nu vooral heel blauw en nog wel pijnlijk bij sommige bewegingen maar t is beter dan t was! t kussen ligt inderdaad nog steeds onder mn matras. Rustig aan doen was ik zeker ook van plan! Maar t is wel klote als je iedereen ziet rijden & hockeyen en je mag zelf niks Tong uitsteken

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:15

WillemYntJee schreef:
kine watte !? Tong uitsteken t is nu vooral heel blauw en nog wel pijnlijk bij sommige bewegingen maar t is beter dan t was! t kussen ligt inderdaad nog steeds onder mn matras. Rustig aan doen was ik zeker ook van plan! Maar t is wel stinkmodder als je iedereen ziet rijden & hockeyen en je mag zelf niks Tong uitsteken

AH, kinesist zal belgisch zijn.
Voor de nederlanders: fysiotherapeut

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 13:41

haha oke ja k denk dat k daar zeker terecht kom. Vrijdag even geprobeerd om dr op te lopen (voorzichtig natuurlijk) maar k voelde me net n paard wat de spaanse pas deed! T was net alsof k opnieuw moest leren lopen echt heel debiel Vork

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:42

Ik heb dat gehad.
3 weken rolstoel en daarna 3 weken krukken.
Ik moet wel zeggen dat het een zwak punt blijft, zodra ik oververmoeid ben of me wat teveel heb belast (hoeft niet eens met sporten te zijn) dan zwelt mijn enkel terug op en heb ik een zwaar drukkend gevoel in de enkel.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 13:43

Wat vervelend zeg.. Sterkte. Ach gut

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:59

WillemYntJee schreef:
haha oke ja k denk dat k daar zeker terecht kom. Vrijdag even geprobeerd om dr op te lopen (voorzichtig natuurlijk) maar k voelde me net n paard wat de spaanse pas deed! T was net alsof k opnieuw moest leren lopen echt heel debiel Vork

Ik had dat in het begin ook.
Eerst heb ik er een dag niet op gelopen. maar probeer daarna voorzichtig te wandelen.

Urielle schreef:
Ik moet wel zeggen dat het een zwak punt blijft, zodra ik oververmoeid ben of me wat teveel heb belast (hoeft niet eens met sporten te zijn) dan zwelt mijn enkel terug op en heb ik een zwaar drukkend gevoel in de enkel.

ja inderdaad. Verzorg het goed.
En scheur ze geen drie keer na elkaar zoals ik Clown.

Op 4 maanden tijd
1ste x: tennis: gewoon dom m'n voet omgeslagen
2de x: tennis: wedstrijd: hard naar achter lopen, tegen het omheining lopen, en voet op het randje van de omheining omslaan, en achteruit vallen Rolleyes.
3de x: windsurfen: achter de voetbanden blijven haperen terwijl je in het water valt.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:56

tja,, ik ook Scheve mond
maar klein scheurtje (hoorde ik een paar weken gelenden Huilen van het lachen het is al 4 jaar geleden)
Je kan het op de foto's nog steeds zien omdat ik er gewoon mee door ben gelopen... (nouja lopen kruipen) haat aan de HA
Maar ga nu ook vaak door me enkel enzo Scheve mond heb er nu spijt van dat ik niet niet naar de HA ben gegaan Nagelbijten / Gniffelen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 22:36

hmm dat is ook vervelend! k ging vroeger toen k klein was veel vaker door mn enkel dan nu, dus mn enkels zijn wel altijd al n zwak puntje geweest. T gaat nu n stuk beter met mn pootje! kon vandaag al redelijk lopen en de trap op ging ook Lachen dus k zit nu te twijfelen of k morgen toch nog de dokter zal bellen voor n afspraak (al is t alleen maar om t even te inspecteren) of niet..?

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:37

WillemYntJee schreef:
hmm dat is ook vervelend! k ging vroeger toen k klein was veel vaker door mn enkel dan nu, dus mn enkels zijn wel altijd al n zwak puntje geweest. T gaat nu n stuk beter met mn pootje! kon vandaag al redelijk lopen en de trap op ging ook Lachen dus k zit nu te twijfelen of k morgen toch nog de dokter zal bellen voor n afspraak (al is t alleen maar om t even te inspecteren) of niet..?

maak beter een afspraak met de fysiotherapeut.
Zal in het begin een beetje pijn doen, maar het gaat veel sneller genezen!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:50

ik heb het ook gehad. was van klimrek gevallen op school. ben er ook nog gewoon op na huis 'gelopen'. mijn juf dacht dat ik me aanstelde. na de dokter gegaan en toen maar meteen door na het ziekenhuis. fotos gemaakt. op de 1 of andere maner had ik heel erg last van mijn scheenbeen dus daar hebben ze fotos van gemaakt en niet van me enkel(ik zat hierin groep 5 van de basis school). werd na huis gestuurd met een stel krukken en moest een week later terug komen. de dag erna was me enkel dus dik en paars/blauw. terug na de huisarts. die heeft er een rekverband om gedaan en na huis gestuurd. week later terug in het ziekenhuis. de arts zag al meteen dat ik me enkelbanden had gescheurd. gips erom heen en weg met die krukken. 3 wken gips gehad en toen heb ik nog 6 weken tape gehad. na het tape begon het drama.
ik was weer gevallen dus kon terug met die enkel na het ziekenhuis. werd zo ongeveer een bekende op de gipskamer en toen weer ingegipsd. 3weken krukken en toen loopgips met 2 weken krukken. na die tijd alles er weer af en tape erom heen gehad weer 2 weken krukken. tape eraf en mocht toen alleen biuj de fysiotherapeut lopen zonder krukken. dat heeft nog een week of 4 geduurd voordat ik zonder krukken mocht lopen.
het kan dus nog ff duren maar je kan er ook met 3 weken vanaf zijn... suc6 ermee!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 01:09

Na een gipsspalk die een week om moest kreeg ik tape. Daar was prima mee te rijden zonder beugels. Lachen Opstappen via een krukje, beugels van het zadel en knolhobbelen maar. Lichtrijden is wel vermoeiend maar kan best zonder beugels. En paardrijden vond ik een stuk minder vermoeiend dan met krukken lopen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 18:29

haha ja dat is zo ! T gaat nu redelijk goed met mn pootje, kan er al aardig op lopen, soms doet t nog pijn dus dan weer even op krukken of gewoon zitten Tong uitsteken Donderdag naar de dokter dus dan maar kijken wat ie dr over te zeggen heeft qua intapen & fysio Lachen K merk wel dat k weer heel erg moet 'wennen' aan t lopen, ben bang dat t toch pijn gaat doen dus doe dr extra voorzichtig mee terwijl t best kan Tong uitsteken

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:38

ik heb mijn enkelbanden gescheurd door van mijnpaard af te stappen. Niet eens omgeklapt, maar gewoon inwendig er door gegaan. Heeft 2 weken geduurd voor ik weer kon lopen, maar zat binnen 2 dagen weer op mijn paard.
afgelopen zomer met het voetballen een scheur in mijn scheenbeen, met kapselvocht erin. Heb er nu nog vaak last van, maar met paardrijden voel ik hem vaak wel...maar doe vooral rustig, en ga het niet overbelasten.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:39

ik heb het ook gehad, mijn kapsel staat nu ook nog net helemaal recht! Maar ik voetbalde na 4 weken alweer Knipoog Rustig aan opbouwen!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:57

En Wil lukt het al om de 100 meter in 1 seconden te rennen, we moeten tenslotte binnenkort wel naar de divoza hahaha!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 20:59

Haha ja bijna! Tong uitsteken nee grapje, k ga morgen naar de dokter dus k ben benieuwd wat ie te zeggen heeft en anders moet k maar mee op krukken he!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:06

Doe het echt rustig aan hoor. Heb vorige zomer m'n enkelbanden ingescheurd en heb er echt een paar weken veel last van gehad. Daarna ben ik lekker eigenwijs niet naar een fysiotherapeut gegaan, maar daar ben ik halfjaar later toch op teruggekomen. Je bent zo snel je kracht kwijt uit je enkel. En het zal altijd een zwakke plek blijven. Dus het is echt belangrijk dat je bij de fysio alles aan leert sterken.
Sterkte ermee!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:43

Ja naar de fysio wil ik ook zeker, mn vader vindt t onzin, maar mn moeder (& oma) zeggen van ga maar je kan er toch niet slechter op worden Lachen T wordt toch vergoed dus waarom niet! K ga nu in ieder geval lekker slapen, ben dood op Tong uitsteken