Eet veelste weinig fruit. Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_Jarig

Eet veelste weinig fruit. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:25

Ik eet écht véélste weinig fruit. Ik sla het zovaak een paar weken over. Nagelbijten / Gniffelen

Nou ben ik ook niet echt makkelijk met fruit eten. Sigaar Ik lust alleen appels als ze zoet zijn, niet te droog en niet een beetje korrelig. Sinaasappelen alleen als ze zoet zijn en mandarijntjes alleen als ze zoet zijn en niet van die harde vellen hebben.

Verder moet ik eigenlijk geen fruit. Wie heeft er tips om toch voldoende fruit binnen te krijgen?

avanoort

Re: Eet veelste weinig fruit. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:27

Fruit 2 day

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:28

Ik eet ook véélste weinig fruit. Beter gezegt: Geen. Heel afentoe als ike rzin in heb ofzo. ik wacht ook op DE tip. Tong uitsteken

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:29

Die drankjes waar dat fruit in zit. Kan even niet op de naam komen.

Mango_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:29

avanoort schreef:
Fruit 2 day

Tsja, ik denk niet dat ik dat lekker ga vinden. Daar zitten vast ook soorten fruit in die ik echt niet moet. En ik hou zowieso al niet van fruitdrank.

En ook geloof ik niet echt dat dit iets is wat je kan nemen wat echt het fruit eten vervangt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:29

Koop een blender, gooi er fruit, yoghurt, melk en een beetje suiker in, ben er sinds ik er een heb aan verslaafd;) At ook nooit fruit.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:30

Van Hero heb je een soort 'fruit2day' . "je dagelijkse behoefte aan fruit in 1 flesje" Ikzelf vind het superlekker... misschien dat je zoiets eens moet proberen?

En sapjes, drink je dat wel, of ook niet? Dan zou je dat natuurlijk ook gewoon kunnen drinken. En verder.... Vitaminesupplementen met extra Vit. C?

Maik79

Door de yoghurt (evt. met muesli) bij ontbijt of als toetje. Kan prima met zowel appel als sinaasappel, of eigenlijk met elke soort fruit. Aardbei, jum! Dan valt het ook niet zo op als de appel wat korreliger is Haha!. En vraag de groenteboer (op de markt) eens naar zoete appels, dan weet je in ieder geval welke soort je het beste kunt kopen.

Quarterh0rse

en sinaasappels persen? dat is erg lekker en drinkt goed weg.

Mango_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:31

myrtheJ schreef:
Van Hero heb je een soort 'fruit2day' . "je dagelijkse behoefte aan fruit in 1 flesje" Ikzelf vind het superlekker... misschien dat je zoiets eens moet proberen?

En sapjes, drink je dat wel, of ook niet? Dan zou je dat natuurlijk ook gewoon kunnen drinken. En verder.... Vitaminesupplementen met extra Vit. C?

Fruitsappen hou ik echt niet van. Ja dubbelfris met mandarijn en sinaasappel. Das dan ook echt alles. Nagelbijten / Gniffelen Sinaasappelsap of andere dingen hoe je aan mij niet te geven.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:31

Kun je niet zelf smoothies/fruithapjes maken in de blender ofzo?
Dat is misschien al lekkerder?
Of jezelf gewoon dwingen om het op te eten, want die vit. heb je toch eht wel nodig Ja
Ook kun je misschien wat apart fruit nemen (mango, kiwi, druiven...) maar dat is wel erg duur nu Lachen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:33

Jeetje, om het makkelijk te maken Nagelbijten / Gniffelen

uhh... Tsja denk dat je toch maar gewoon zoveel mogelijk verschillende dingen moet gaan uitproberen, en ik denk persoonlijk dat het van sommige dingen ook wel een kwestie is van leren eten/drinken......

Mango_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:35

myrtheJ schreef:
Jeetje, om het makkelijk te maken Nagelbijten / Gniffelen

uhh... Tsja denk dat je toch maar gewoon zoveel mogelijk verschillende dingen moet gaan uitproberen, en ik denk persoonlijk dat het van sommige dingen ook wel een kwestie is van leren eten/drinken......

Haha. Ja, ik ben daar echt niet makkelijk in. Nagelbijten / Gniffelen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:40

Eeh fruit gewoon toch leren eten? Verder werkt een blender waar in je allerlei fruitsapjes en smoothies kan maken ook al. Anders hebben ze bij AH hele lekkere kant en klaar (wel duur). Probeer fruit te verwerken in je avondeten. Toetje met fruit en zoek warme gerechten met fruit erin verwerkt. Zoek maar eens op http://www.ah.nl Misschien dat je een rijstschotel met kip en perzik wel wegkrijgt.

Mango_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:42

Fleurtje100 schreef:
Eeh fruit gewoon toch leren eten? Verder werkt een blender waar in je allerlei fruitsapjes en smoothies kan maken ook al. Anders hebben ze bij AH hele lekkere kant en klaar (wel duur). Probeer fruit te verwerken in je avondeten. Toetje met fruit en zoek warme gerechten met fruit erin verwerkt. Zoek maar eens op http://www.ah.nl Misschien dat je een rijstschotel met kip en perzik wel wegkrijgt.

Het leren eten is ook iets wat ik maar gewoon moet gaan doen denk ik. Bij het ontbijt een appel of ander stuk fruit nemen en s'middag/s'avonds ook. Dat zal wel niet zo makkelijk gaan, maar vooruit. Tis een stuk gezonder.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:47

Je hoeft niet meteen 3 stuks per dag te eten ofzo, maar ik zou proberen aan 1 fruitstuk per dag toch wel te komen. Leg het op een aantrekkelijke plek, maak een mooie fruitschaal op tafel. Dan pak je het ook al sneller, en idd snij je appel anders af en toe is in stukjes en doe er wat suiker over als ie te zuur is. Probeer wel een beetje te blijven varieren, en probeer ander fruit ook te leren eten! En je kan het natuurlijk ook is vervangen door een lekker fruitdrankje of appelmoes bij het eten oid! Succes ermee Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:10

Knorr vie Ja

'50 % van je dagelijkse behoeften aan groenten en fruit in een flesje'

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:56

Ik vind het soms ook lastig om genoeg fruit te eten. Die dingen van Hero en Knorr vind ik echt heel vies.
Wat ik wel heel lekker vind is een fruitsalade met allerlei verschillende soorten fruit (bijv. appel, peer, banaan, kiwi). Als je daar een bakje van eet dan zit je wel aan je hoeveelheid voor een dag. In de blender gooien is ook wel lekker. Ik vind het alleen vervelend dat dat altijd zo'n gedoe is om klaar te maken Clown

Lekkere appels kan je hier prima halen in de polder bij de boer, die zijn veel lekkerder dan die muffe dingen uit de super. Verder kan je het fruit ergens in beeld leggen, zodat het vaak ziet. Wat ik ook nog wel eens probeer is onderweg naar school een appel eten, dan heb je het op voor je er erg in hebt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:11

Njen schreef:
Koop een blender, gooi er fruit, yoghurt, melk en een beetje suiker in, ben er sinds ik er een heb aan verslaafd;) At ook nooit fruit.

Hier het zelfde idee. Ik ben er ook helemaal gek op. Ik doe het dan alleen zonder suiker i.v.m. mijn afvallen. Het is idd een echte aanrader.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:13

Ik hou ook van een heleboel dingen niet, maar wel van bananen en kiwi's Vingers aflikken Echt, als je goede, rijpe kiwi's hebben, ik weet zeker dat jij die ook lust, Jen Lachen

Verder kersen, maar die zijn zo enorm duur.

Mango_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 19:19

Hehe, ik heb eigenlijk nog nooit echt kiwi gegeten. Ik vind dat ze er smerig uitzien. Clown Moet ik het toch maar eens proberen. Ja

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:16

Wel grappig dat je dan "Mango" heet. Clown

Smoothies van de AH, echt super lekker. Maar denk dat je dat ook niet lust als ik je zo hoor.
Jammer hoor, kan het me bijna niet voorstellen.

Knorr-vie dan? Als je dat niet lekker vindt moet je gewoon even doorzetten, zijn maar 2 slokjes. Haha!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:45

vitamine c tabletten of bruistabletten..

doe ik meestal, eet idd soms weken geen fruit omdat ik het gewoon vergeet
maar als ik het koop en neerzet in de keuken dan juist wel

en hero fruit 2 day, alleen jammer dat ze best prijzig zijn..

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:12

Zoals Renskeeee al zei.. Je moet allemaal soorten fruit in de blender doen, dat doe ik ook heel vaak. Dat is echt vet lekker!!! Haha! Haha! Ik doe er dan altijd ook nog een beetje roosvicee en suiker door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:13

Ik neem standaard al fruit mee naar school en eet het 's avonds omdat mn ma het altijd zegt.
Wat wel lekker 'fruit' is zijn die blikken met fruitsalade er in Knipoog
Niet droog door het vele sap en ook lekker zoet, veel verschillende soorten fruit Lachen