permanent vraagjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

permanent vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:40

Hoe lang blijft het ongeveer zitten?
zijn er manieren om het eruit te krijgen?
Wat voor spul gebruik je bij je krullen om t niet te laten pluizen en voor droog haar?
goed ik heb vandaag dus een permanent gezet, ik heb van mezelf krullen maar had het al 3 jaar kort (matje) met een kuif, omdat ik toch anders wilde heb ik me haar even een zetje gegeven om weer te krullen, ik heb nu een enorme kop met krullen, ik vind t niet erg, en wel mooi, maar stiekem heb ik toch wel spijt. ik had me erop verheugd en nu dit maar goed, wie weet hoelang t ongeveer blijft etc?

_Anouck

Re: permanent vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:44

De 1e keer zat het 8 maand en ondertussen 7 maand maar nog steeds mooi! Ik zou niet weten hoe je het eruit krijgt, kan het moeilijk stylen, maar wil wel. Ik gebruik een speciale pot met shampoo, kun je zo niet kopen! En andrelon voor krul en anti pluis in zo'n pompje. Maar mijn haar is mega droog! Maar het ligt er dus wel aan hoe lang je haar is he!! Als het niet zo lang is, is het natuurlijk zo uitgegroeit! Maar bij mij moet het er echt uitgroeien!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:48

noekiejj schreef:
De 1e keer zat het 8 maand en ondertussen 7 maand maar nog steeds mooi! Ik zou niet weten hoe je het eruit krijgt, kan het moeilijk stylen, maar wil wel. Ik gebruik een speciale pot met shampoo, kun je zo niet kopen! En andrelon voor krul en anti pluis in zo'n pompje. Maar mijn haar is mega droog! Maar het ligt er dus wel aan hoe lang je haar is he!! Als het niet zo lang is, is het natuurlijk zo uitgegroeit! Maar bij mij moet het er echt uitgroeien!

tot op mn schouders en idd het is nu net stro!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:52

ik heb krullen van mijn eigen maar op mn 15e ook eens permanent gehad. Ik deed altijd vochtig maken , dan krulde het beter en dan cocos wax erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:53

Zoals de naam al aangeeft is een permanent echt permanent, blijvend dus.
Het kan de komende dagen nog wel een beetje gaan uitzakken.

Bij het zetten van een permanent zijn je haren in een krul gerold, en is er een vloeistof op gedaan die ervoor zorgt dat de structuur (van glad naar krullen) verandert. Dat is een mooi scheikundig proces, waarbij de zwavelverbindingen in het haar aangepast worden, maar daar zal ik nu niet een heel verhaal over vertellen.

Bottomline is dat je haar voorlopig lekker gekruld blijft.

Ik laat mijn haar al jaren regelmatig permanenten (eens in de 7 á 8 maanden ga ik terug naar de kapper voor een nieuw permanent, zodat mijn uitgegroeide gladde haar ook weer mooie krullen krijgt!), en dat gaat prima! Het is wel belangrijk dat je het haar goed verzorgd, en dat je niet de allergoedkoopste permanent neemt, want die kan je haar zeer ernstig beschadigen.
Mijn oma heeft vroeger d'r hoofd helemaal kaal moeten maken, omdat al haar haar vernietigd was door het te vaak permanenten met goedkope troep. Gelukkig zijn er tegenwoordig betere permanent vloeistoffen bij de kapper!

Ik denk dat je gewoon nog even moet wennen aan je nieuwe kapsel. De krullen zakken de komende dagen nog een klein beetje uit, en dan komt het wel goed joh!
Ik kom ook altijd met een schaap-kapsel terug van de kapper direct na een permanent, maar na een paar dagen zit 't weer prima.

Wassen met een verzorgende shampoo & conditioner, en je kunt tegenwoordig allerlei toffe middeltjes kopen tegen pluis (Andrelon, John Frieda, etc etc.)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:54

PrinCessRomy schreef:
noekiejj schreef:

tot op mn schouders en idd het is nu net stro!

Precies hetzelfde als jij! Zo zonde van me haar! Heb nu me haar zoveel mogelijk 'stro' weg laten knippen kheb de helft dunner haar nu! En tis gewoon niet mooi als ik het los heb! Dus verplicht 2 maand in een staart ofzo! Maar komt bij mij ook mede dankzij ontkleuren enzo!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:58

Ik heb ook permanent laten zetten.
Ik heb het rond oud en nieuw laten zetten.
Maar je ziet het niet meer, als ik de krul weer te vooschijn wil laten halen, sta ik eerst een half uur me haar te kneden om de krul er weer in te laten komen. Als ik er nik aan doe dan is mijn haar gewoon styl

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 00:00

Hypofocus idd het zakt nog een beetje uit zei me moeder ook, ik ga morgen ff spul halen, ik heb een huispermanentje gehad en hij is goed gelukt, ik ben er alleen nu niet zo blij mee, misschien over een paar dagen, duren huispermanentjes ook zo lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:17

In principe werk je gewoon met dezelfde stoffen als een permanentje bij de kapper. Maar ik laat het altijd door de prof doen, dus ik heb zelf helaas geen ervaring met huispermanenten....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:22

ik heb ooit een keer een permanent laten zetten, noooooit meer !!

heb van mezelf al krullen, maar wilde van die leuke kleine krulletjes
je haar is er in elk geval niet blij mee.
ik zou dan ook bij de kapper goed voedende shampoo halen, om stro haar tegen te gaan,deze shampoo is duurder, maar geloof me, je haar knapt daar echt van op!

je hebt genoeg antipluis middelen, die de krullen wat mooier maakt, kun je gewoon bij de kruidvat vinden

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:24

ik heb vorig jaar februari een permanent laten zetten. was op zich wel leuk, maar na 2 weken begon het te zakken... blijkt dat ik zgn "plat haar" heb, en dat mijn haar dus niet kan krullen...
haar was toen wel deels uitgedroogd en kapot gegaan.
heb daar een serum voor gekregen en een crèmebalsem, beide van keune. mijn haar is nu weer gezond, zacht enzo.

antipluis middelen zijn er idd genoeg, hoewel ik er maar 1 ken die echt werkt. van kerastase in een oranje flesje met een pompje.
verder wax, liefst lekker zachte (heb ik ook van keune). het klinkt mss stom of cliché, maar duurdere merken hebben vaak wel producten die echt werken...

en heb ook wel eens gehoord dat als je je haar direct (binnen 18-24 uur) na de permanent wast, liefst met antiroos-shampoo, dat het dan eruit gaat. maar goed, dat kan net zo goed een fabeltje zijn... dat weet ik niet...

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:26

Ik heb ook een keer permanent laten zetten.
Had lang haar, en het zou er volgens hun heel snel uitgaan.
Maar heeft minstens een jaar gezeten. Heb nooit last van droog haar gehad, ( had het ook geblondeerd)

Ik heb er nooit echt veel in gedaan, want pluizen deed het ook niet echt.
Ik wastte het ook met normale shampoo die ik altijd gebruik.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 12:35

ik ga zo maar eens douchen want hoe ik wakker ben geworden bespaar ik jullie Haha!
en dan doe ik het op de manier zoals ik me eigen krullen altijd deed, dan is er vast wel wat van te maken Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:40

Eigen krullen en permanent kunnen elkaar niet verdragen(haha), maar andrelon krul control creme werkt erg goed.Ook die shampoo en creme spoeling van hun werkt goed.En 1 keer per week een masker gebruiken.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:43

Bij de kapper gewoon speciale shampoo en conditioner (van Matrix oid) halen voor krullend/pluizend haar.
Tijdens het inmasseren van de conditioner alleen met je vingers de knopen eruit halen en na het douchen beetje frizz-ease (JF) erin of zoals ik doe: biosilk (duur spul van de kapper).
Hoofd naar beneden en kneden maar om de krul er mooi in te krijgen! Haha!
Werkt bij mij super! Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 12:44

marleen_usar schreef:
Eigen krullen en permanent kunnen elkaar niet verdragen(haha), maar andrelon krul control creme werkt erg goed.Ook die shampoo en creme spoeling van hun werkt goed.En 1 keer per week een masker gebruiken.

ga ik zo gelijk halen Ja

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:59

Creme spoeling mag niet je gebruiken bij permanent dan gaat het er zo uit! Bij de permanent die de kappers in nederland gebruiken is het het beste om je haar een week niet te wassen omdat er anders de mogelijkheid is dat het er snel uitzakt. Als je dus wilt dat het eruit gaat, moet je het gelijk wasse Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:08

C_hristel schreef:
Creme spoeling mag niet je gebruiken bij permanent dan gaat het er zo uit!

Ik gebruik al jarenlang dagelijks cremespoeling en conditioners met mijn permanent, en het is er nog nooit "uitgezakt".... Als je het niet verzorgd, kun je je haar na een tijdje volledig af laten knippen vanwege gespleten punten.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:13

Hypofocus: tja ik heb het ook maar van een kapster vernomen

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:37

Ik heb vorige week mijn haar laten permanten. Het is goed gelukt. Mijn haar voelt beslist niet als stro aan. Ik was het wel elke dag met shampoo voor gepermanent haar. Daarna doe ik er iets van mousse in ook voor gepermanent haar en dan föhn ik het een beetje. Daarna doe ik er nog een beetje wax in. Heb al een keer eerder permanent gehad en toen heb ik er echt wel een jaar lang plezier van gehad.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:03

Ik heb het laten doen ( al een hele tijd terug, zelfs een topic op bokt geopend toen)
Het is echt mislukt bij mij Huilen

Mijn haar is nog altijd stro, kan er niks mee en het is super droog.
Voor mij dus NOOIT geen permanent meer

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:08

Ik heb 2 jaar terug permanent erin laten zetten. Heeft er dik een jaar in gezeten en was heel mooi gelukt! Ik gebruikte altijd shampoo speciaal voor krullen/droog haar en deed er na het douchen spul in voor mooie krullen, John Frida geloof ik. Uitzakken deed het niet, het is er echt helemaal uitgegroeid.

Hier een fotootje van toen het er een half jaar inzat;

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZVBDJHNE

Je ziet wel wat uitgroei, maar niet storend. Later werd de uitgroei wel lelijker, dat is ook de reden dat ik het nu maar bij stijle haren houdt. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:38

Mooi Roelke_!!!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:00

Ik heb het vorige week voor het eerst laten doen, en vind het echt grappig. Heb dun haar van mezelf en ik heb ineens volume Haha! Als ik er ook nog wat spul insmeer krult het ook heerlijk Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:01

Emilia: van fohne krijgt je ontzettend droog haar en is niet echt een aanrader bij gepermanent haar, is mijn verteld