Vraagje voor mensen die drugs gebruik(t)en.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaiya

Vraagje voor mensen die drugs gebruik(t)en.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 21:20

Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet: mijn excuses.

Laatst toen ik uit was gegaan met een vriendin, werd er iets van drugs in iemands drinken gedaan die bij ons zat. (Wrsl. XTC). Diegene kreeg toen dus toen een vette trip.
Ik vond het eng om te zien hoe die persoon toen deed, hij wist echt niet wat 'ie deed enzo.
Die vriendin waar ik mee was & ik, konden er ook echt niet met ons hoofd bij waarom iemand zoiets vrijwillig zou willen slikken. Natuurlijk, het kan onder de juiste omstandigheden misschien lachen zijn, maar dát was gewoon echt niet grappig. Geloof ook dat die persoon het zelf ook niet zo leuk vond, want die werd hondsagressief. Nagelbijten / Gniffelen

Nou is mijn vraag aan mensen die vaker drugs hebben gebruikt, of vrienden hebben die drugs gebruiken (en dan bedoel ik niet mensen die af & toe een jointje roken), wat voor hen of hun vrienden de reden is dat ze zoiets gebruiken of gebruikt hebben, en of het ooit fout is gegaan en wat er toen gebeurde.
Ik zal mensen echt niet gaan veroordelen ofzo, ik ben gewoon benieuwd wat voor hen de reden is. Dus, kom maar op!

ellepel

Re: Vraagje voor mensen die drugs gebruik(t)en.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:22

wat gebeurde er nou precies dan?
kun je het wat duidelijker uitleggen?
is er ook bloedonderzoek gedaan en wat kwam daar uit? ik neem tenminste wel aan dat die persoon langs de huisarts of ziekenhuis geweest is?

ik gebruik zelf, en veel vrienden van me ook,gelukkig zijn we allemaal wijs genoeg om goed te kunnen doseren. Knipoog

enige wat ik fout heb zien gaan waren mensen die teveel hadden gehad en dan gewoon bewusteloos raakten of gigantisch over hun nek gingen

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:26

Ik heb ik mijn jonge jaren wel eens xtc gebruikt, helemaal niet aggesief van geworden.
ben er niet trots op,maar schaam me er ook niet voor.
ik was jong en dom.
iedereen deed het dus, waar niet?
nou ja dom dus zoals ik al zei.
maar weet nog wel dat ik er nooit echt raar van ging doen. alleen maar extra behulpzaam en vrolijk. en natuurlijk de hele nacht door gaan met dansen enzo.
( dit is zeker een jaartje of 11 a 12 geleden)
vind dat iedereen het zelf moe weten, maar waarom het nou in iemand anders drinken moet worden gegooid?? nooit gesnapt

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 21:29

Pfoe, ik was er niet meteen bij, we werden later gehaald. Toen stond die persoon tegen de muur, ontzettend aan het zweten. Had het eerst koud, toen weer warm. Kon niet stil staan, wilde niet drinken (er werd 'm wel door vrienden water naarbinnen gegoten, hoewel hij dat niet wilde).
Op een gegeven moment rende hij naarbuiten en is toen met een ongelofelijke snelheid de straat over gevlogen. Nagelbijten / Gniffelen Er was nog iemand bij die ook hard kon rennen dus die heeft 'm toen weer terug kunnen halen. Toen werd hij weer gedwongen om wat te drinken, hebben een stuk of 4 mensen hem vast gehouden zodat hij niet zo beginnen te slaan of weer weg zou rennen.
Daarna hebben ze 'm ergens mee naar binnen genomen naar het huis van een vriend en schijnt hij daar de boel een beetje verbouwd te hebben. Nagelbijten / Gniffelen
Toen is hij naar het ziekenhuis gebracht, en wat ik verder nog weet is dat ze zijn maag hebben leeggepompt.
Verder weet ik niets van wat er uit het ziekenhuis onderzoek is gekomen ..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:32

~Ik heb ook jarenlang ieder weekend gebruikt, omdat het voor mij echt iets toevoegd aan stappen. Ik heb van xtc nog nooit iemand agressief zien worden. En ik heb ook niet meegemaakt dat ik na een pilletje zo van de wereld was dat ikniet meer wist wat ik deed. Mijn vraag: waarom denk je dat er xtc in het drankje is gedaan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:34

dat was geen xtc, daar word je niet aggresief van, ik denk zelf toch eerder aan misschien wel speed?
krijg je veel energie van,gevoel van onoverwinnelijk zijn,en sommige mensen kunnen er wat aggresiever van worden omdat dat gevoel dat zo stuurd zeg maar.
maar kan ook evengoed wat anders geweest zijn....er moet dan via het ziekenhuis een laboratoriumrapport zijn wat aangeeft wat er gevonden is voor drug.
als je dat navraagd dan kunnen we je misschien ook een wat beter antwoord geven?

heb dit in elk geval nog nooit zo meegemaakt, Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:36

Nee, dat ken ik ook niet van XTC, maargoed heb ook nog nooit meegemaakt dat een pilletje fout viel!
Zelf gebruik ik niet, maar een paar vrienden van mij wel.
Ik heb er verder ook niks op tegen en misschien ga ik het zelf ook ooit een keer doen, maar dan wel thuis bij vrienden en geen hele, haha

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:40

Nee ik ook niet. Vrienden van me hebben altijd veel pep gebruikt, gingen daar hele weekenden op door en daar kun je idd wel wat agressiever van worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat je dat niet proeft in je drankje....is niet zo lekker.....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:40

als mensen fout gaan van een pilletje gebeurd er ongeveer dit:
mensen worden bleek in het gezicht,ogen rollen weg en ze zijn nauwelijks te verstaan als ze willen praten.
ook hebben ze vaak last van slikproblemen, en kunnen ze gaan kwijlen.
mensen zijn gedesorienteerd, zijn suf,weten niet waar ze zijn,wat ze doen en met wie,
overgeven hoort er echt bij...

dit zijn wel ongeveer de symptomen denk ik voor een verkeerd vallend pilletje Knipoog

maar ja...pilletje verkruimelen en dan in een glas drinken gooien?

nee denk ik niet,zal wel wat anders zijn geweest Knipoog

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 21:46

Nouja, zoiets zou het ziekenhuis hebben gezegd, dat het waarschijnlijk XTC was (of iets anders, maar ik zou bij God niet meer weten hoe het heet .. Nagelbijten / Gniffelen )
Maar het lijkt me dat jullie het wel weten aangezien jullie het zelf hebben gebruikt. Haha!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 21:47

sifra01 schreef:
Nee ik ook niet. Vrienden van me hebben altijd veel pep gebruikt, gingen daar hele weekenden op door en daar kun je idd wel wat agressiever van worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat je dat niet proeft in je drankje....is niet zo lekker.....

Dat hij het niet zou hebben geproeft zou me niet verbazen aangezien hij al veel bier op had en ook al half dronken was. Nagelbijten / Gniffelen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:22

Kaiya schreef:
sifra01 schreef:

Dat hij het niet zou hebben geproeft zou me niet verbazen aangezien hij al veel bier op had en ook al half dronken was. Nagelbijten / Gniffelen

Was het geen acohol vergiftiging ofzo?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:25

(veel) alcohol icm drugs is sowieso niet aan te raden.
Dit klinkt mij trouwens niet als XTC/MDMA in de oren, ik zit ook meer aan speed te denken.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:27

Misschien GHB? Of zeg ik nu iets doms.. Word je daar juist suf van?
Heb er ook niet echt veel verstand van Schijnheilig

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:29

drowning schreef:
Misschien GHB? Of zeg ik nu iets doms.. Word je daar juist suf van?
Heb er ook niet echt veel verstand van Schijnheilig

GHB staat in zulke gevallen meer bekend als de rape drug. Van teveel GHB en Alcohol samen kun je ´out´ gaan. (buiten bewustzijn raken)
Van G wordt je iig niet agressief. Haha!

pascaleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:32

ellepel schreef:
als mensen fout gaan van een pilletje gebeurd er ongeveer dit:
mensen worden bleek in het gezicht,ogen rollen weg en ze zijn nauwelijks te verstaan als ze willen praten.
ook hebben ze vaak last van slikproblemen, en kunnen ze gaan kwijlen.
mensen zijn gedesorienteerd, zijn suf,weten niet waar ze zijn,wat ze doen en met wie,
overgeven hoort er echt bij...

dit zijn wel ongeveer de symptomen denk ik voor een verkeerd vallend pilletje Knipoog

maar ja...pilletje verkruimelen en dan in een glas drinken gooien?

nee denk ik niet,zal wel wat anders zijn geweest Knipoog

kwijlen? Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
hihih maar ik gebruik niet,zal ik ook NOOIT doen en hoeft ook geen vrienden die dit doen!
Laatst bijgewerkt door pascale op 04-03-07 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:33

Ja, ok. Het was inderdaad de drug waar mijn moeder mij altijd voor waarschuwde: "houd altijd je glas bij je!". Maar ik dacht dat het misschien dan verschillende uitwerkingen had.

Sokje is expert Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:36

drowning schreef:
Ja, ok. Het was inderdaad de drug waar mijn moeder mij altijd voor waarschuwde: "houd altijd je glas bij je!". Maar ik dacht dat het misschien dan verschillende uitwerkingen had.

Sokje is expert Knipoog

Het is nooit verkeerd om je te interesseren voor verschillende onderwerpen.
Even als een side-note, ik gebruik inderdaad sporadisch drugs, maar voordat ik hiermee begon wist ik al veel van het onderwerp. Ik mag graag weten waar ik mee bezig ben. Knipoog

pascale schreef:
hihih maar ik gebruik niet,zal ik ook NOOIT doen en hoeft ook geen vrienden die dit doen!

Waarom niet? Lachen

pascaleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:39

sokje87 schreef:
drowning schreef:

Sokje is expert Knipoog

Het is nooit verkeerd om je te interesseren voor verschillende onderwerpen.
Even als een side-note, ik gebruik inderdaad sporadisch drugs, maar voordat ik hiermee begon wist ik al veel van het onderwerp. Ik mag graag weten waar ik mee bezig ben. Knipoog

pascale schreef:

Waarom niet? Lachen

hey tja vaak mensen die dat doen(bedoel ik niet sommigen van hier hoor)zijn anders!niet zo als ik laat ik het zo maar zeggen! Haha! Knipoog

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:40

Ik heb genoeg vrienden die gebruiken, of gebruikten.. Zelf nooit iets raars gedaan.
Het is maar hoe je jezelf opstelt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:41

pascale schreef:
hey tja vaak mensen die dat doen(bedoel ik niet sommigen van hier hoor)zijn anders!niet zo als ik laat ik het zo maar zeggen! Haha! Knipoog

Ik begrijp wat je bedoelt.
Maar probeer niet alle drugsgebruikers over 1 kam te scheren, er zit nogal een verschil tussen iemand die elke week 3 gram pep op snuift of iemand die een paar x in het jaar een pilletje pakt. Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:41

drowning schreef:
Ik heb genoeg vrienden die gebruiken, of gebruikten.. Zelf nooit iets raars gedaan.
Het is maar hoe je jezelf opstelt.

Ja

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:42

Ik heb gewerkt in een discotheek en ben hier dus vaak mee in geconfronteert.. regelmatig draag je dan od'ers naar buiten enzo.. Scheve mond

wat jij beschrijft klinkt mij eerder als Vloeibare of Liquide in de oren.
De meeste gevallen van od'ers (overdossisen) zijn ook personen die vloeibare gebruiken. Liquide is een vloeibare substantie die je proeft, maar als je nu al wat op hebt (en daarmee bedoel ik gedronken) dan kan het wel zijn dat je dat niet proeft.

Ik heb niets tegen druggebruikers, ik heb zelf ook getest etc..
maar mensen die het in andermans drinken doen.
zijn ZO achterlijk, 1 je gooit zelf geld weg aangezien die dingen niet metteen goedkoop zijn, en die persoon is er ook maar weer mooi mee gekl**t
Zielig noem ik dat...

Ik hoop allensinds dat jou vriend er nog goed vanaf is gekomen. Het is altijd uitkijken, zo'n dingen zijn ZO snel gebeurd en jammer genoeg zijn het meestal vrienden, (echt waar Scheve mond ) die het in je drinken doen.

pascaleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:42

sokje87 schreef:
pascale schreef:

Ik begrijp wat je bedoelt.
Maar probeer niet alle drugsgebruikers over 1 kam te scheren, er zit nogal een verschil tussen iemand die elke week 3 gram pep op snuift of iemand die een paar x in het jaar een pilletje pakt. Knipoog

ja idd daar heb je wel gelijk in!
moest wel grinniken bij sommige dingen die ik hier lees!
ik weet wel dat er veel verschil is! Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:43

Het is inderdaad achterlijk Fiej.
Drugs of niet, dat is ieders eigen keus, en niemand kan die voor een ander maken. Bovendien is het zo gevaarlijk!