waarom schamen voor huilen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

waarom schamen voor huilen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 20:18

Waarom word je eigenlijk een aansteller genoemd als je moet huilen, en waarom schaam je je er voor als je het doet in bij zijn van andere mensen?
Ik zelf hoef niet zo snel te huilen, maar ik vraag het me eigenlijk af.. Huilen

Phrono

Re: waarom schamen voor huilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:25

Ik weet het niet eigenlijk? Ik voel me soms ook wel een beetje een aansteller, zeker als ik ongesteld ben kan ik om niks huilen. Emotioneel persoon denk ik. *LOL*

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:38

Ik huil bijna nooit. Waarom weet ik niet. Misschien omdat ik het idd niet bij andere mensen wil/zou doen. Het is natuurlijk niet erg, maar mensen die overal om huilen vind ik best wel irritant.
Als het een reden heeft, maakt het mij niet uit, maar als het alleen om aandacht is...Verder vind ik niet dat je je hoeft te schamen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:54

Omdat sommige mensen niet hoeven te zien dat ik huil. Dat er iets met mij is of wat dan ook. Dan krijg je direct weer allemaal vragen van wat is der, kan ik iets doen enz. Gaan mensen viavia weer dingen te horen krijgen die ze eigenlijk helemaal niet hoeven te weten waardoor je bijv. weer 'zielig' gevonden word. Zo'n dingen hoeven van mij allemaal niet Lachen
Ik vind niet dat je als er écht iets is je je ervoor hoeft te schamen ofzo. Dat zeker niet.

Ik heb wel bijv. snel dat als ik moet lachen (en er zijn nogal wat lachbuien vaak Schijnheilig) ik snel tranen in mijn ogen krijg enz. Daar schaam ik me niet voor voor die tranen en deze maken me dan ook helemaal niks uit ook al denken mensen dan dat ik écht aan het huilen ben. Lachen

Echt huilen is dan ook iets wat ik niet snel/vaak doe. En zoiets, zo'n andere kant van mij zegmaar hoeft niet iedereen te zien van me. Op zo'n manier denk ik daar meer over.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:56

Ik huil bijna nooit waar andere mensen bij zijn. Maar wat bij mij ook vaak meespeelt is dat ik er dan niet over wil praten. En als je in het bijzijn van andere mensen gaat huilen willen ze natuurlijk ook weten waarom Tong uitsteken

Ik heb wel regelmatig staan huilen bij de dierenarts Bloos Paardje is afgekeurd maar daar zijn heel wat onderzoeken enzo aan vooraf gegaan, en het is gewoon zo'n domper als je hoop hebt dat het beter is en dan inene te horen krijgt dat het helemaal niet beter is. Huilen

Ik vind meestal niet dat mensen die huilen zich aanstellen hoor, maar het ligt er natuurlijk wel een beetje aan waarom Knipoog

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:59

Tja, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je dan je 'kwetsbare' kant toont...
je gevoelige kant...
je bent dan nog vatbaarder voor opmerkingen enzo...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:12

Wat jolienleon zegt, dat denk ik ook.

Als ik ongesteld ben, kan ik echt nergens tegen. Of als ik heel moe ben, dan moet ik ook wel snel huilen. Paar maanden terug, in de week dat ik ongesteld was ging ik mijn vriend bellen, maar zn mobiel stond uit, en daarom moest ik heel erg hard huilen Nagelbijten / Gniffelen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:22

Dat kan gebeuren hihi. Ik heb niets tegen huilen, maar het moet niet zijn om aandacht te trekken. Soms lopen er van die meiden rond en die doen echt de vreemdste dingen. Dat vind ik vervelend.
Als ik iemand zie huilen ga ik heen om te kijken of ik kan helpen. En ik vind niet dat je voor schut staat, maar het ligt wel een beetje aan de reden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 11:56

Wat ik dan ook wel raar vind is, dat op een begravenis meestal iedereen zich zo inhoud.. Nagelbijten / Gniffelen En waarom als je verteld dat je bijvoorbeeld gevallen bent, ze vaak vragen of je gehuild hebt? Nagelbijten / Gniffelen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:01

Bij een begravenis hoef ik eigenlijk niet te huilen, tot dat de muziek begint Clown

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:37

Ik huil heel snel, vaak ook echt om niets Clown Maar als ik huil in het bijzijn van anderen is er ook wel echt wat aan de hand en dan schaam ik me er ook niet voor. Mochten mensen er problemen mee hebben, so it be.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:44

Ik huil ook heel snel, soms ook om niets. Maar dat gebeurd ook in het bijzijn van anderen..Ik probeer het op te houden maar het gaat niet Nagelbijten / Gniffelen Maar de laatste tijd gaat het een stuk beter Haha!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:46

Ik ben ook heel emotioneel en moet vaak huilen, eigenlijk ben ik daar heel blij om, omdat ik dat echt moest leren! Vroeger huilde ik nooit, en stapelde het verdriet zich alleen maar op!

Ik huil niet bij iedereen, maar als ik moet dan moet ik Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:53

Ik schaam me er absoluut niet voor. Het is een emotie die iedereen overkomt. Wel vind ik het nog steeds apart dat het door jongens "als niet stoer" wordt gezien Haha! Mijn beste vriend bijvoorbeeld claimt dat hij nooit moet huilen, terwijl ik dondersgoed weet dat hij het in een bepaalde situatie wel doet. Hij zal het echter nooit toegeven, tenminste niet tegen mij Verward Daar kan ik trouwens absoluut niet tegen wanneer een ander moet huilen, dan begin ik dus ook Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-03-07 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:55

Ik huil ook liever niet in het bijzijn van andere mensen, je stelt je dan heel kwetsbaar op en ook eigenlijk beetje zielig. Maar ik ben een emotioneel en af en toe hou ik dus ook niet meer

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:58

Vroeger mocht ik nooit huilen, dan zeiden mijn ouders idd dat ik zwak was enz.. (ik was toen tussen de 6 en 12 jaar...)
Ik snap ook niet waarom je je ervoor hoeft te schamen eigenlijk, maar bij mij is het erin geprent dat ik me dan aanstel. Als iemand anders huilt denk ik er niet zo over, dan vind ik het normaal. Maar ik leer al steeds meer om mijn emoties te uiten, iedereen zou dat moeten doen. Is toch lekker soms, ff flink huilen.
Idd, als iemand anders moet huilen, moet ik ook.
En als ik bij iemand ben en ik moet huilen, probeer ik het in te houden of te verbergen, ik huil meestal ook zonder geluid, alleen de tranen blijven stromen (als ik in me eentje ben ben ik niet altijd zo stil hoor Haha! )
Emoties heb je niet voor niets toch?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:53

Roelke_ schreef:
Ik weet het niet eigenlijk? Ik voel me soms ook wel een beetje een aansteller, zeker als ik ongesteld ben kan ik om niks huilen. Emotioneel persoon denk ik. *LOL*

Dat heb ik dus ook Vork
Tja, je laat dan een andere kant van jezelf zien zegmaar. En tja, daar schamen mensen zich voor (ik ook hoor Clown )

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:56

Ik huil niet snel, maar om sommige dingen, pfoeh ben dan net een waterkraan *LOL*
Kan er ook niet goed tegen als iemand gaat huilen, ik weet dan niet wat ik moet doen...
Zelf heb ik altijd een 'beschamend' gevoel als ik moet huilen, vooral als mensen naar me gaan kijken Nagelbijten / Gniffelen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:08

Ik schaam me zeker niet voor huilen, maar ik kan het gewoon niet zo snel bij mensen in de buurt. Pas als ik mensen echt vertrouw en goed altijd mn verhaal bij ze kwijt kan dan lukt dat echt. Opzich ben ik wel een huilpersoon hoor. Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:07

Ik huil (bijna) nooit, en zeker niet als er andere bij zijn Vork.
Ik vindt het juist knap als mensen hun emoties tonen, dus huilen als ze verdrietig zijn en lachen als ze bij zijn.
Lachen kan ik waar iedereen bij is, maar huilen echt niet..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:13

omdat het volgensmij een teken van zwakte is ik weet niet

ik huil ook alleen als ik alleen ben of op een begravenis/crematie

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:23

Ik voel me dan zwak. Ik geef toe aan mijn zwakheid in mijn ogen.

Maarja, als ik juist ga denken; 'niet huilen, niet huilen'
Dan wordt ik eerst heel rood en ga ik heel veel slikken Clown.
En dán wordt er gevraagd; Is er iets..?

Tja. Dan komt het.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:54

Ik voel me een soort van voorschut, zwak en zielig als ik huil bij andere.

ik kan mijn gevoel niet uiten in bijzijn van andere, als er erge dingen gebeuren of gebeurd zijn, krop ik het altijd op tot ik niet meer kan, huil uit op mijn vertrouwde plekje (kamer) en praat hier en daar wat via MSN.

in het dagelijkse leven kan en wil ik niet praten, dit heeft denk ik vooral te maken met je karakter

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:31

fixture schreef:
omdat het volgensmij een teken van zwakte is ik weet niet

Ik ken idd iemand die huilen een teken van zwakte vindt. Ik kan me daar totaal niet in vinden.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:31

omdat "men" dat inderdaad als een teken van zwakte ziet.......en ergens is dat de grootste flauwekul die er bestaat, want als je altijd maar je emoties opkropt dan kun je daar echt letterlijk en figuurlijk ziek van worden!
inmiddels weet ik uit ervaring dat niets zo op kan luchten als een flinke huilbui.....