Gebruikt er iemand bètablokkers als medicijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henzz

Gebruikt er iemand bètablokkers als medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 14:31

Ik heb afgelopen week bètablokkers voorgeschreven gekregen tegen de migraine.
Zijn er nog meer Bokkers die bètablokkers gebruiken? Wat voor bijwerkingen hebben jullie?

LDRD

Re: Gebruikt er iemand bètablokkers als medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:45

Yep, gebruik ze al 20 jaar voor een hoge bloeddruk. Bijkomend voordeel is dat ik sindsdien zelden meer hoofdpijn heb gehad Haha! .
De eerste 2 weken is vaak even wennen, want ook je hartslag gaat omlaag en dat voel je toch wel (vermoeid). Daarna is dat meestal over en ik ervaar geen enkele bijwerking verder.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 14:55

Dankje voor je reactie!
Ik voel me soms benauwd en inderdaad wat vermoeid. Hopelijk gaat dat snel over. Ik las op internet toch ook wel verhalen van mensen die er altijd last van blijven houden. Wil toch wel graag blijven paardrijden en sporten!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:24

Joh, zo dramatisch is het niet hoor Tong uitsteken .

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:29

Heb ze een jaar geslikt en toen nauwelijks migraine en of hoofdpijn gehad. Was er zo blij mee! Maar nu een jaar begon het weer, toen ben ik een tijdje er mee gestopt en daarna weer begonnen. Maar het hielp niet meer zoals in het begin. Leek wel of er sprake was van een soort gewenning (was volgens mijn arts niets van beschreven in de medische wetenschap). Ik heb nu Naramig tegen de migraine en dat zijn de eerste tabletten die bij mij de aanval stoppen (en ik heb wat soorten uitgeprobeerd!). Ik moet je wel zeggen dat ik altijd erg duizelig was van de propanolol, had ook vaak het gevoel dat mijn hart niet genoeg/snel genoeg pompte. Maar dat klopt ook wel als je de werking weet van het middel. Ik doen het tegenwoordig liever met een Naramigje!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:35

Ik weet niet welke sterkte je hebt voorgeschreven gekregen? Ik ben destijds al heel snel naar een lagere dosering gegaan en daarna had ik ook veel minder bijwerkingen.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 15:41

Wat is Naramig dan precies? Slik je die ook dagelijks ter voorkoming of bij een aanval? Heb je daar bijwerkingen van?

Ik heb Maxalt bij een aanval en nu heb ik Zomig gekregen om te proberen of die ook werken. Ik heb echt héél veel last van bijwerkingen van die Maxalt. 'Durf' ze niet altijd in te nemen (op het werk bijv.).

Duizelig ben ik niet van de bètablokker. Dat van je hart klopt toch ook aangezien ze je hartslag vertragen? Daarom vraag ik me af hoe dat met sporten gaat, want dan kan je hartslag toch niet meer 'genoeg' omhoog?
Ik heb nu minimale dosering om te proberen of het werkt, als het niet werkt, kan ik de dosering verdubbelen. Weet zo even niet hoeveel mg het is (50??).

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:45

Ik deed destijs aan aquarobics en ze hebben me toen uit het zwembad kunnen vissen.... Kon weinig hebben qua inspanning, maar ik heb het toen laten aanpassen naar 60 mg en daarna naar 40 mg.
Naramig is een migraine medicijn: triptaan. Maxalt, Immigran en Zomig: ik werd er nog zieker van dan van de aanval zelf! Naramig kan ik gewoon op mijn werk nemen en na uiterlijk 1,5 uur ben ik helemaal hoofdpijn vrij. Soms nog wel wat duffig, maar alles beter dan een aanval!
Ik slik ze alleen als ik het aan voel komen, dus niet preventief. Mag ook niet, want het kan verslavend werken!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:49

Als je merkt dat het niet goed gaat met sporten, dan meld je dat aan je arts en die zegt dan hoe je je dosis mag aanpassen, niks dramatisch.

@capralbex70: ik heb ook een tijdje immigran gehad en had precies hetzelfde, ik werd er behoorlijk ziek van.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 15:51

Ik word ook beroerd van die Maxalt, maar ben wel van mijn migraine af! Dat vind ik toch wel fijner dan met migraine blijven lopen en geen bijwerkingen hebben. Zomig moet ik dus nog proberen, als dat niet beter gaat, dan zal ik eens Naramig voorstellen aan de huisarts! Ze vertelde me wel dat alle triptanen ongeveer dezelfde bijwerkingen hebben maar het één kan anders uitvallen dan het andere.

Daar ben ik dus wel bang voor, dat ik door die betablokker geen inspanning meer kan leveren, maar LDRD zegt dan weer dat het meevalt. Dat kan per persoon verschillend zijn, neem ik aan. Ik houd het gewoon in de gaten en ik kan het idd aan laten passen ism de huisarts!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:54

Chevax: ik had nog liever de aanval dan de Immigran! Het leek wel of iemand vanaf mijn middenrif al mijn bloedvaten langzaam dichtkneep. Met Naramig voel ik wel de werkzame stof in mijn bloedbaan komen en ik krijg een raar gevoel in mijn neus, maar daarna voel ik de hoofdpijn langzaam wegtrekken.

Henzz: gewoon proberen met die betablokkers! Misschien is het voor jou het middel! En als je je niet lekker voelt, gelijk de dosering laten verlagen. Mijn huisarts zei mij precies hetzelfde over triptanen, maar het ene medicijn past soms beter bij een persoon... Let wel, met Naramig heb ik geen noemenswaardige bijwerkingen. Maxalt deed niets voor mij, werd er alleen nog zieker van.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:59

Ja, zo'n raar strak gevoel in je hoofd, veel erger dan de hoofdpijn op zich.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:00

Het beste medicijn tegen migraine is nog altijd veel vakantie, geen zorgen en vooral veel te paard!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:10

Bij welke apotheek kun je dat halen? Knipoog

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 16:14

Kun je dat ook vergoeden bij je zorgverzekering Tong uitsteken Knipoog

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 16:15

capraibex70 schreef:
Chevax: ik had nog liever de aanval dan de Immigran! Het leek wel of iemand vanaf mijn middenrif al mijn bloedvaten langzaam dichtkneep. Met Naramig voel ik wel de werkzame stof in mijn bloedbaan komen en ik krijg een raar gevoel in mijn neus, maar daarna voel ik de hoofdpijn langzaam wegtrekken.

Henzz: gewoon proberen met die betablokkers! Misschien is het voor jou het middel! En als je je niet lekker voelt, gelijk de dosering laten verlagen. Mijn huisarts zei mij precies hetzelfde over triptanen, maar het ene medicijn past soms beter bij een persoon... Let wel, met Naramig heb ik geen noemenswaardige bijwerkingen. Maxalt deed niets voor mij, werd er alleen nog zieker van.

Ik ga het ook gewoon proberen, wie weet werkt het perfect bij mij. Maar ik geloof niet dat ik moet verwachten dat ik nooit meer migraine heb, wel??

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:17

Nou, ik ben bijna een jaar hoofdpijn- en migraineloos geweest door de propanolol! Proberen meis, dan weet je het.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:19

@Henzz: je moet er inderdaad niet vanuit gaan dat het bij jou ook niet helpt. Laat je niet gek maken door onze indianenverhalen!

Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik sinds ik atenolol slik ook veel minder hoofdpijn heb.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:21

* Steekt de hand omhoog...

Ik gebruik Selokeen, tegen hart ritme stoornis en hoge bloeddruk.
Kan het meteen vernemen als ik vergeet, dus gewenning is wat mij betreft niet aan de orde.
Heb geen last van bijwerkingen..

Toen laatst de dosis werd aan gepast werd ik lichtelijk high en raar in mijn hoofd en had ik het gevoel zwaar aan de dope te zitten, dus maar weer terug gezet op de oude dosering.
Het is even zoeken welke dosering voor jou het beste werkt.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:22

Waarom hebben die medicijnen altijd van die op je lachspierwerkende namen ....

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:23

Is een reactie van mij uit een ander topic, zal zo de link er even bijzetten..
Ik moet zeggen dat sinds ik regelmatig naar de kraker ga mijn migraine is afgenomen.. Helemaal voorkomen doe je het toch niet helaas.

Ook ik heb propranolol voorgeschreven gekregen (huisarts) om migraine te voorkomen. Mijn aanvallen namen zeker wel af van 2 a 3 keer per week naar 2 a 3 keer per maand, de huisarts had mij ook gezegd dat prop. het aantal aanvallen zou verminderen maar niet helemaal zou laten verdwijnen. Dus dit lijkt mij in ieder geval al een antwoord op jouw vraag.

Ik ben ook zelf met de medicijnen gestopt omdat de bijwerkingen bij mij te hevig waren (aankomen, niet meer slapen en dus heel moe, hevige diaree en darmklachten, geirriteerde ogen enz). Ik had dan misschien minder last van mn migraine, maar verder voelde ik me vaak heel slecht.
En ik vond de medicijnen ook eigenlijk veel te zwaar, ben nu 23 en als ik de rest van mn leven beta blokkers (vooral voorgeschreven bij mensen met hartinfarcten en beroertes) moet blijven slikken wordt ik daar niet echt vrolijk van.

Ik zit nu gelukkig in een periode waarin ik minder last van migraine heb (meestal zo'n 2 tot 5 keer per maand) en ik gebruik maxalt smelttabletten als ik een aanval heb en meestal gaat dit redelijk goed.
Overigens mocht ik de maxalt er ook nog bij gebruiken als ik last van migraine had toen ik prop. slikte.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:24

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:29

Dames, sterkte met het hoofd: ik ga naar mijn grote medicijn op vier benen en hoop nog even wat zon op dat hoofd van mij te kunnen krijgen!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 17:00

Dankje voor die link Patricia!

Ik ben 24 en ik ben ineens heel bewust over mijn migraine en nu met die nieuwe medicijen gaan nadenken. Ik wilde juist iets aanpassen omdat ik zoveel last van de bijwerkingen van die Maxalt heb, maar ik vraag me af of ik er nu op vooruit ga... Maar vooruit, positive thinkin' en ik wacht het gewoon af!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 17:02

Ik ga trouwens ook regelmatig naar de osteopaat die dan kraakt. Soms helpt het me, maar soms ook absoluut niet...!