Bijna flauwvallen en ineens heel misselijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Bijna flauwvallen en ineens heel misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 14:17

Ik heb al heel lang dat als ik zit en te snel opsta, dat het zwart voor mijn ogen word en ik bijna flauwval. De dokter zei dat ik dropjes moest eten, nou houd ik niet zo erg van drop en heb het toch geprobeert. (is al heel lang geleden)
Het hielp dus helemaal niet, mijn moeder had het ook en mijn zus heeft het ook. De dokter weet niet wat het is. Nou heb ik het ook soms als ik ga koken, dat ik het ineens heel erg benauwd krijg, het gevoel dat ik moet overgeven en dat ik heel snel moet gaan zitten omdat ik anders flauwval. Onder de douche heb ik het ook soms. Heel vervelend, stond ik zaterdag te douchen samen met mijn vriend, ik snel onder de douche uit en op de wcbril gaan zitten. Hij stond ook al te kijken van wat heeft zij ineens Clown
Ik weet wel dat ik een lage suikerspiegel heb, maar ik weet niet of het daardoor komt.
Weet iemand misschien wat het is, en hoe ik ermee om moet gaan?

mbkaatje

Re: Bijna flauwvallen en ineens heel misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:22

Als ik jou was, zou ik toch nog een keer naar de dokter gaan. Misschien kan je bloed onderzocht worden. Ik heb het ook een tijdje gehad dat ik het af en toe had. Heel vervelend en best wel een beetje eng ook. Bij mij is het, zonder dokteren, wel weer overgegaan.

Sterkte ermee.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:23

Ik heb dat ook, niet zo heel ernstig.
Als ik zit of lig en ik sta op, ik loop dat een stukje, en dan wordt ineens alles zwart voor mijn ogen en wankel ik wat en val dan bijna neer. Mijn moeder vraagt vaak wat er is.. Maar het helpt niet.
Als ik dan eventjes ga zitten, gaat het weer. Daarna krijg hoofdpijn, maar dat is na enkele seconden weer over.
In mijn biologieboek zijn we nou met iets bezig en daar las ik iets over laag en hoog bloeddruk. Als je een lage bloeddruk hebt, dan kun je zwart voor je ogen zien als je te snel opstaat als vanuit het zitten of liggen en misselijk worden en zelfs hoofdpijn, maar een lage bloeddruk is niet gevaarlijk. Ook heb ik dit als ik te weinig water heb gedronken of als ik te weinig heb gegeten, dan drink ik wat en dan is het weer goed.
Een hoge bloeddruk is wel gevaarlijk!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:34

of een lage bloeddruk,ik had hetzelfde ,maar ik heb een te lage bloeddruk,dat kan ook

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:44

Sylke schreef:
Ik heb al heel lang dat als ik zit en te snel opsta, dat het zwart voor mijn ogen word en ik bijna flauwval. De dokter zei dat ik dropjes moest eten, nou houd ik niet zo erg van drop en heb het toch geprobeert. (is al heel lang geleden)
Het hielp dus helemaal niet, mijn moeder had het ook en mijn zus heeft het ook. De dokter weet niet wat het is. Nou heb ik het ook soms als ik ga koken, dat ik het ineens heel erg benauwd krijg, het gevoel dat ik moet overgeven en dat ik heel snel moet gaan zitten omdat ik anders flauwval. Onder de douche heb ik het ook soms. Heel vervelend, stond ik zaterdag te douchen samen met mijn vriend, ik snel onder de douche uit en op de wcbril gaan zitten. Hij stond ook al te kijken van wat heeft zij ineens Clown
Ik weet wel dat ik een lage suikerspiegel heb, maar ik weet niet of het daardoor komt.
Weet iemand misschien wat het is, en hoe ik ermee om moet gaan?

ik heb hetzelfde ben bij mijn HA geweest en hij zei dat het kwam omdat ik erg ''tenger'' was, Het bloed dat vanuit het hart naar de hersenen gaat wat langzamer, als bij wat ''dikkere'' mensen, daar gat het sneller, mijn HA zei dat ik er overheen zou groeien, heb er nu minder last van als vroeger. Ik vond het eigenlijk nergens opslaan Clown , maar hij had wel gelijk ik heb er nu al minder last van Vork

[edit] mijn bloeddruk was tevens wat lager als normaal, maar was niks ernstigs

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:46

Hm, ik heb dit ook wel eens, maar weet niet van wat ofzo. Volg dit even. Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:47

Ik heb hier ook last van, maar weet ook niet wat het is
Ik heb het vaak benauwd, buikpijn, misselijk en duizelig (vooral als ik opsta).
Mocht iemand een oplossing weten hoor ik het graag, want mijn bloed is goed, in mijn maag/twaalfvingerige darm is niks te vinden..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:49

Ziekte van Meniere? Google maar even.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:50

capraibex70 schreef:
Ziekte van Meniere? Google maar even.

Dat heeft meer te maken met oorsuizen en slecht horen e.d. Clown

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:51

Dat stukje van onder de douche komt mij heel erg bekend voor. Ik heb dit ook regelmatig. Vooral als ik in een heet bad ga zitten of te heet douche...

Ik wordt dan spontaan heel erg duizelig en misselijk en het enige wat ik dan kan doen is zitten/ liggen wachten tot het weg is.

Maar bij mij ligt het dus aan het te warm douchen... Maar ik heb dat niet altijd maar af en toe.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:51

# Slechthorendheid.
# Oorsuizen.

Heeft de TS volgens mij geen last van?

Edit; Dat hoort bij die ziekte Knipoog

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:56

Maar helaas hoort er ook bij dat je denkt dat je flauw gaat vallen en dat je ineens heel misselijk kunt zijn. Mijn tante heeft het en mijn vriend mogelijk ook.

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:58

Ik heb dit ook allemaal, maar als t dan echt steeds erger wordt dat je echt (bijna) flauwvalt krijg ik er wél een soort oorsuizen bij en hoor ik echt heel vaag dingen om me heen, je ziet ook niets en ineens gaat t licht zeg maar uit. Best eng opzich als je er zo over na denkt. Bij mij gooien ze alles op mijn veel te lage bloeddruk. En het recept? ZOUT Dus inderdaad; drop, boullion, enz..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:59

capraibex70 schreef:
Maar helaas hoort er ook bij dat je denkt dat je flauw gaat vallen en dat je ineens heel misselijk kunt zijn. Mijn tante heeft het en mijn vriend mogelijk ook.

Ja maar deze ziekte heeft toch echt voornamelijk met oorklachten te maken hoor. Mijn vader heeft bij ons aan de stroomdraad van de paarden gehangen met z'n hoofd, is toen met een klap neergevallen, sindsdien last van suizingen en bij hem is er ook getwijfeld of hij het zou hebben maar dat is toch niet het geval. Kennis van ons heeft de ziekte wel maar die hoort dan ook bijna niets meer..

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 16:19

Ik heb geen last van oorklachten nee. Ik ben bij de dokter geweest, mijn zus ook. En die wist niet wat het was. Het kan wel dat ik een wat lage bloeddruk heb, maar ik ben niet te dun. En die dropjes eten hielp dus niet. Fijn....ik elke keer zo een grote doos Venco drop halen en eten voordat ik mijn bed uitging precies zoals de dokter zei, kreeg het al amper mijn strot door, vooral in de ochtend Clown
Maar dat hielp dus niet. Lage suikerspiegel en lage bloeddruk, dan zou de dokter toch wel weten dat het daaraan zou liggen?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:01

Ik heb er ook last van. Kan niet 's ochtends vroeg douchen want dan val ik iedere keer bijna flauw. Ik kan het nu vroeg genoeg herkennen, dus dan ga ik zo snel mogelijk de douchecabine uit de frisse lucht in. En zo snel mogelijk iets eten.

Ik heb het er met de verpleegkundige van de HA erover gehad, het schijnt vooral te gebeuren bij jonge meiden en bij ouderen. Er hoeft geen reden voor te zijn. Mijn bloeddruk was iig goed, ik moest gewoon goed op blijven letten en genoeg eten en drinken.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:28

klinkt als een te lage bloedruk (heb het zelf ook, maar niet in een erge vorm) eet dingen waar zout in zit..

herken het opstaan en het donker worden ook Ja

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:52

Ik heb dat ook weleens gehad! Dan werd ik heel misselijk en kon ik echt niet meer blijven staan. Maar ik bleef dan ook de hele dag daarna slap en moe... Ik denk dat het kwam door douchen in een benauwde badkamer (hoewel dat vaak genoeg wel goed gaat?) en/of hyperventilatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:56

ik heb het ook 2 keer gehad, stond bij de bus (was op de fiets gelukkig) en werd ineens misselijk en kon bijna niet meer op mn benen staan, overgeven, toen maar op de fiets terug gestaan, nog meer kokhalzen, maar wou doorfietsen, wou zo snel mogelijk naar huis, ben mn bed ingegaan, en ik was ook nog heel slap die dag, en ik heb het smorgens een keer gehad, ook metteen mn bed weer ingegaan.. ik heb ook heel vaak, dat als ik loop, ik ineens zwart voor mn ogen word, even stil blijf staan en dan is het weer goed, dit is niet bij het opstaan..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:47

Dat te snel opstaan, moet je denk ik niet koppelen aan die andere momenten dat je duizelig bent. Veel mensen zien zwart voor de ogen als ze snel opstaan.
Met dat douche sta je in een warme ruimte en dan voel je je ook al sneller licht in je hoofd. Dat je duizelig wordt is natuurlijk niet normaal, maar het kan veel oorzaken hebben. Zoals je zelf zegt kan het een lage suikerspiegel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:10

wat zou het bij mij kunnen zijn dan? ik word soms ineens zwart voor mn ogen als ik gewoon loop, de rest staat 2 posts hier boven?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:12

Misschien te weinig ijzer in je bloed? Ik moet zeggen dat alles wat je opnoemde, dat het me heel bekend voorkomt. Alleen word ik niet snel misselijk, maar snel duizelig en dat ik dus ook helemaal niets meer kan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:24

wat kan ik hier aan doen dan? had gistermorgen dat ik ineens heel erg begon te zweten, even blijven zitten, en het zakte weer af, heb jij te weinig ijzer in je bloed? en wat doe je eraan? mischien zou ik dat ook kunnen proberen Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:26

Ik heb wel degelijk een tekort aan ijzer inderdaad, neem hier nu van die tabletten voor in, maar of het daar aan ligt?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:28

Ik weet niet of ik te weinig ijzer in mijn bloed heb, maar heb welk last van vaak duideligheid, zweten, buikkrampen en dan misselijkheid.

Mijn moeder is ook vaak duizelig, zwart voor de ogen, snel moe etc. en zij heeft dus een te laag ijzergehalte. Zij is naar de dokter gegaan, en kreeg pillen mee. Misschien is het beste als je naar de dokter gaat.