Slapeloosheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Slapeloosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:01

Mijn excuses als hier al een topic over is die ik over het hoofd heb gezien. Bloos In dat geval mag hier een slotje op en zou ik graag de link naar het andere topic hebben. Lachen

Maargoed.
Sinds een tijdje heb ik ongelooflijk last met in slaap komen.
Als ik dan in mijn bed lig kan ik alleen maar liggen draaien en woelen.
Wat ik ook probeer, ik kom absoluut niet in slaap. Soms (bijvoorbeeld nu) geef ik het maar op na een tijdje en kruip ik dus weer vrolijk (kuch) achter de computer. Want alleen maar een beetje naar m'n plafond liggen staren werkt ook niet echt lekker.
Dus dan wacht ik totdat ik weer moe word, en probeer weer een beetje te slapen. Meestal lukt dit dus niet.
Trouwens, het is niet zo dat ik altijd weer achter mijn computer ga zitten als ik niet kan slapen. Over het algemeen blijf ik gewoon liggen, maar het kan soms echt tot 5 uur/half 6 duren totdat ik eindelijk slaap.
Het is de afgelopen week zelfs een keer voorgekomen dat ik om half 8 pas in slaap viel, om vervolgens om half 9 weer wakker te worden. Scheve mond
's Avonds de computer op tijd afsluiten en eerst nog een boek gaan lezen of iets dergelijks werkt dus niet. Dan val ik alsnog niet in slaap.
Ik word hier dus absoluut niet echt vrolijk van. Clown
Heeft iemand tips/oplossingen? Scheve mond
Alvast bedankt. Lachen

marije86

Re: Slapeloosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:04

ik heb dus geen tips voor je ofzo maar heb het zelf.
tis nu 2 uur geweest en ik wil heel graag slapen alleen het lukt me weer niet ook geen gevoel van dat ik moet ben etc...
Hoop dat er mensen tips hebben!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:07

Inderdaad. Ik heb absoluut het gevoel niet dat ik moe ben ofzo.
Ik zou zo graag gewoon in slaap vallen, maar dan lig ik in bed en dan lukt het gewoon niet. Dromen
Overdag's loop ik er trouwens niet als een zombie bij ofzo. Dat valt best mee, maar ik merk wel dat ik slaap tekort heb gehad.
Maar het is niet zo dat ik elk moment in slaap kan vallen overdag ofzo.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:09

klopt...je ligt maar te draaien en te doen en daar heb je ook geen zin in dus ga je der maar weer uit en weer iets doen om het even later weer te proberen.
Ik ben overdag ook niet echt moe maar merk dus ook wel dat er wel iets meer slaap bij kan.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:15

Precies.
Nou ja, ik hoop dat er vandaag of morgen iemand met de gouden tip komt, want ik zou wel weer eens vóór 5 uur in slaap willen vallen. Clown
Punt is ook dat de hele nacht wakker liggen behoorlijk gaat vervelen. Haha!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:17

ja klopt tis heel ergelijk en je gaat je overal aan irriteren!
Ik neem tegenwoordig me boek mee naar me bedje en lees net zo lang tot ik in slaap val..jammer is dat het steeds vaker voorkomt dat ik net in slaap val als me vader opstaat(6 uur)en ik ook bijna door me boeken heen ben.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:19

Ik doe meestal m'n i-Pod aan.
Maar nadat ik alle (leuke) liedjes zo'n 20 keer heb gehoord en nog niet in slaap ben gevallen word ik er lichtelijk wanhopig van. Sigaar
Probleem is ook dat áls ik slaap, ik van het minste of geringste wakker word. Er hoeft maar een pen van m'n bureau op de grond te vallen en ik zit alweer rechtop in bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:22

Bokken helpt in ieder geval niet tegen slapeloosheid

Wat wel helpt:
- Wodka 7 Up (of anders gemixed) en dan met boek in bed

Als je het gezonder aan wilt pakken of verslavingsgevoelig bent:
- Pot Goede Nachtrust thee van Zonnatura drinken en dan met boek in bed

Dat boek is cruciaal want zo maak je je gedachten leeg (nou ja, niet leeg, maar je zet je dagelijkse 'stress dingen' op de achtergrond).

Mijn slaapritme was ook een hele tijd ernstig verstoord, maar is uiteindelijk weer vrij goed gekomen. Nu alleen even niet, want van de week werd er midden in de nacht tot 2 keer toe keihard op mijn ramen en deur gebonsd, dus nu wil ik regelmatig niet slapen (maar ik ga het zo toch maar proberen Slapen)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:25

Dat bokken niet helpt tegen slapeloosheid snap ik ja. Clown Daarom doe ik dit ook niet altijd. Alleen daarnet was ik het even zo zat dat wakker liggen, dat ik m'n laptop maar weer aangezet heb en ben gaan bokken. Sigaar

Dat Wodka 7 up vind ik een hele leuke oplossing, denk alleen dat mijn moeder er iets minder blij mee is als ik dat elke avond ga drinken voordat ik ga slapen. Knipoog

Dat andere kan ik wel eens proberen ja. Clown Probleem is alleen dat ik van lezen absoluut niet moe word, en zodra ik mijn boek dichtsla, komen al die dagelijkse stressdingen a-la-minute weer terug naar de voorgrond. Scheve mond

In elk geval alvast succes met proberen te slapen. Tong uitsteken

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:37

bokken helpt inderdaad niet maarja het geeft me wel wat te doen totdat ik ga lezen in me bedje..de hele tijd maar wat liggen en lezen is ook niet alles!

ik ga nu me bedje in met een ijzersterk boek die ik van me moeder heb geript hoop dat ik een beetje snel slaap!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:53

Ilzjuh schreef:
Precies.
Nou ja, ik hoop dat er vandaag of morgen iemand met de gouden tip komt, want ik zou wel weer eens vóór 5 uur in slaap willen vallen. Clown
Punt is ook dat de hele nacht wakker liggen behoorlijk gaat vervelen. Haha!

hier nog een plafond staarder / draaier

nu heb ik ewoon teveel aan mijn hoofd , ontspannings oeffeningen zijn wel leuk , val je in slaap om na uurtje weer klaar wakker te liggen Boos!
maar ben ook kompleet uit mijn ritme en heb ook veel au in mijn lijf
word ook door de pillen heen wakker dsu zijn we maar weer meegestopt omdat die ook als reactie geven dat je de gehele dag loom bent

soms ineens moe zo moe dat concentratie nergens is
dan probeer je wakker te blijven omdat je anders snachts helemaal gen oog meer dicht doet , probeer ..meestal slaap ik en sochtends en smiddags toch maar uurtje omat ik simpel weg niet wakker blijven kan en dan heb je savonds geen slaap meer ..

och zo slaap ik ook 6 uur per 24 , met een beetje mazzel Knipoog

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 04:05

en ik lig dus ook nog wakker, dit is dus al de 5e nacht dat ik niet in slaap kan komen. ik denk dat ik warme melk met honing ga maken (schijnt te werken zei mijn jaarleider vandaag:P)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 05:37

En hier nog een nachtbraker die er wat van kan Knipoog
Heb dus ook moeite om savonds rustig te worden en in slaap te komen. Op het moment neem ik savonds 2 tabletjes Dormiplant van VSM, en het lijkt me te helpen. Ik kan daarmee makkelijker de boel " uitschakelen" en in slaap komen Dromen Omdat Dormiplant homeopathisch is kan je dat zo kopen bij de drogist.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:54

Koop een paars kussensloop en je slaapt als een roos.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 10:21

Vicky_88 schreef:
ik denk dat ik warme melk met honing ga maken (schijnt te werken zei mijn jaarleider vandaag:P)

Op de een of andere manier heb ik daar tot nu toe nog nooit wat van gemerkt. Scheve mond Ben niet zo gevoelig voor bepaalde dingen drinken voordat ik ga slapen.
Ik moet natuurlijk geen liters Red-Bull of iets dergelijks gaan drinken voor het slapengaan ofzo, want dan lig ik geheid de hele nacht wakker. Maargoed, dat was ik dan ook niet van plan. Clown
Sliep vannacht ook pas weer rond een uur of half 6 volgens mij.
En op een gegeven moment is de verleiding heel groot om je bed weer uit te komen als je nog steeds niet slaapt, maarja, dan blijf je bezig. Nagelbijten / Gniffelen

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:26

Wat je ook vooral niet moet doen, is al naar bed gaan met in je achterhoofd 'ik kan toch niet slapen' . Probeer elke avond op een vast tijdstip naar bed te gaan en zet de wekker ook elke ochtend weer op dezelfde tijd. Zo bouw je een regelmatig 'nacht'leven op.
Heel veel succes, jullie waren in ieder geval niet alleen vannacht hier Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 10:34

Ik probeer wel elke avond zonder dat idee naar bed te gaan ja. Tong uitsteken
Ik ga het zo maar eens proberen denk ik ja. Ja
Ik hoop alleen dat ik dan wel in slaap val, want als ik voor een uur of 12 in m'n bed stap kan ik het sowieso wel bekijken. Dan ben ik gewoonweg nog niet moe genoeg, dat heb ik altijd al gehad.
Maar het is het proberen waard. Ik hoop dat dit dan werkt. Lachen
Het was inderdaad niet eenzaam op Bokt vannacht nee. Clown

Mijn moeder zegt trouwens dat ik over alle dingen die overdag zijn gebeurd, 's nachts ga liggen piekeren. En dat ik daardoor niet in slaap val. Zou dat kunnen? Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 02-03-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:39

noujah wees blij dat je iig niet moe bent. blijkbaar heb je gewoon weinig slaap nodig. en wat zou als je s avonds gaat sporten of iets anders intensiefs, dat je flink moe bent, warme douch en dan naar bed gaan? Dat werkt bij mij altijd heel goed.

Maar goed ik heb juist het tegenover gesteld van jou. Ik slaap van 10 uur s avonds tot 7uur s ochtends, en ben alsnog gewoon dood moe als ik wakker word

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 10:42

Nee, moe ben ik absoluut niet. Clown
Vandaag; rond half 6 in slaap gevallen, en om half 9 moest ik alweer vrolijk naast mijn bed staan.
Nouja, als de wekker dan gaat heb ik wel even zoiets van; "hallooo?"
Maar als ik dan naast m'n bed sta ben ik wel écht wakker.

Ik zou alleen niet echt weten wat ik 's avonds dan voor intensiefs moet doen. Normaal loop ik altijd hard, maar dit wil ik niet meer 's avonds in het donker doen.
Het moet dus iets binnen zijn.
Warme douche ben ik niet zo gevoelig voor voor het naar bed gaan, maar misschien komt dat dan dus weer omdat ik voor de warme douche niks intensiefs doe?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:43

slaapdruppels, kan geen kwaad, maar zorgt er voor dat je goed slaapt.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 02:09

en we zijn nog steeds niet in dromenland
en verveel me dood

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 02:10

Same here. Clown
Ik ben dus echt absoluut niet moe. Scheve mond En kom ook absoluut niet in slaap.
Lig al een paar uur in m'n bed, en nu heb ik m'n laptop er maar weer bij gepakt want dit gaat niet werken.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 02:13

Ik meld me ook Tong uitsteken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 02:13

Wordt het toch nog gezellig om 10 over 1 's nachts. Clown

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 02:15

Ik heb een speciaal middeltje waardoor je beter zou kunnen gaan slapen (moet ook wel voor die prijs Tong uitsteken) Maar dat moet je een uur voordat je gaat slapen innemen, maar dat doe ik dan niet of ik vergeet het en dan heeft het niet echt zin Knipoog