Slecht slapen als je niet thuis slaapt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Slecht slapen als je niet thuis slaapt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:52

Weet niet of hier al een topic over is, zoja, dan kan het wel gesloten worden..

Ik heb er altijd al last van gehad, niet goed kunnen slapen bij vriendinnen, vriendjes, op vakantie en noem maar op. De laatste paar jaren ging het steeds beter. Afgelopen zomer op vakantie geweest en ik moet zeggen, ik had nog nooit op zo'n slecht liggend bed geslapen! Maar slapen ging elke nacht gewoon goed, ondanks de warmte en dat ik niet thuis was natuurlijk..

Nou heb ik sinds een paar maanden een superlief vriendje maar ik kan gewoon niet in slaap komen als ik bij hem slaap. De volgende dag loop ik dan rond met wallen en een duf gevoel alsof ik de nacht tot laat op stap ben geweest. Nagelbijten / Gniffelen Ik dacht eerst dat het gewoon even moest wennen, maar het lukt me inmiddels nog niet. Ik heb al van alles geprobeerd, kussenruil, ruilen van kant, etc. Niks werkt!

Wie heeft hier nog meer last van en heeft wat bruikbare tips?

Kipje39

Re: Slecht slapen als je niet thuis slaapt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:59

ik slap overal slecht, lig tot 2 uur wakker en nog kan ik net slapen...
ik lees meestal een boek ofzo zodat me ogen moe worden en ls ik die dan dicht doe valik meestal wel in slaap na 4uur wakker gelegen te hebben...
de dokter doet er iig ook niets aan...

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:57

IK had dat ook bij me vriend maar kussenruil heeft bij mij wel flink geholpen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:07

Had ik ook altijd bij vriendjes, maar het went. Gewoon doorzetten, na een paar maanden zul je daar ook lekker slapen. Tot die tijd: je niet te veel irriteren aan het feit dat je niet kunt slapen, lekker tegen hem aan kruipen of een boek lezen en relaxen!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:10

Had ik eerst ook altijd, bij vriendjes zou ik niet weten Knipoog
Maar het gaat nu eigenlijk wel beter Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:12

gelukkig geen last van. vroeger ook nooit. ben een goede slaper(te goed)laatste jaar bijna alleen maar in mijn eigen bed gelegen. tot vorige week. even 1 nachtje bij moeders geslapen. nou heb het geweten..... geen oog dicht gedaan. maar dat kwam niet omdat ik slecht slaap bij andere, maar door een stelletje ruzie makende katten die aan het vechten waren om een krolse poes.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:14

Ik heb dat ook, maar ik ben er al heel lang achter dat ik wel slaap als mijn vriend er is. Ik weet van mezelf dat ik vrij ehm... ik zou bijna zeggen 'waaks' ben, ik slaap gewoon slecht omdat ik moet weten wat er om me heen gebeurd, want stel... Bij mijn vriend voel ik me dermate veilig dat ik wel slaap gelukkig. Nou moet ik erbij zeggen dat we bijna 9 maanden een relatie hadden eer we samen in één bed sliepen, in het begin kon ik ook niet bij 'm in slaap vallen.

Kun je wel slapen als hij gewoon bij jou thuis slaapt? Helpt het niet als je je eigen kussen mee neemt? Ik sleepte mijn kussen ook overal mee naar toe, ook naar mijn vriend...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:37

Ik heb het ook... Maar ook als er iemand bij mij slaapt. Meestal wordt het na een paar nachtjes gelukkig wel beter.
Ik ben sowieso een 'slechte' slaper.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:44

o ja slaap trouwens wel slecht als ik weet dat een achterdeur los is. als ik bij andere mensen ben moet ik wel altijd checken of de deuren op slot zijn. maar wel zo dat er een sleutel in zit en ik er dus zo uit kan. ik kan niet slapen als een deur los is, maar word gek als ik weet dat ik er niet uit kan(dat ik bv naar de sleutel moet zoeken ofzo)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:51

Een vreemd bed is altijd lastig....en als je niet gewend bent om het bed met iemand te delen al helemaal.

Misschien helpt een milde slaaptablet? Of drink een glas warme melk voor het slapen gaan. Ik zou geen alcohol gebruiken, dat kan zorgen dat je snel inslaapt, maar midden in de nacht wakker wordt en dan de slaap niet meer kunt vatten.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 10:18

Sylvia schreef:
Kun je wel slapen als hij gewoon bij jou thuis slaapt? Helpt het niet als je je eigen kussen mee neemt? Ik sleepte mijn kussen ook overal mee naar toe, ook naar mijn vriend...

Ik slaap eigenlijk altijd bij hem, hij heeft een eigen huisje en ik woon nog thuis.
M'n eigen kussen meenemen is idd ook een goeie, ga ik volgende keer proberen.

Ook heeft mijn vriend 2 deuren in zijn slaapkamer (naar de keuken en de hal) die hij altijd open heeft, hij kan niet slapen met deuren dicht.. Misschien heeft dat ook wel invloed, omdat ik áltijd m'n deur dicht heb.

Bedankt voor alle tips verder!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:32

ik slaap niet overal slecht maar heb het vooral als ik ergens anders ben en dan op de grond moet slapen dan wordt ik altijd na twee uur weer wakker en dan kan ik niet meer slapen en het is vooral erg als ik naar school moet verder heb ik geen tips sorry

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:36

Ik neem áltijd mijn eigen kussen mee als ik bij mijn vriend ga slapen. Anders kom ik gewoonweg niet in dromenland Dromen

Heb er altijd moeite mee om bij anderen te slapen, gewoon andere geluiden enz. Maar het went op een gegeven moment wel..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:50

ik slaap niet superslecht ergens anders, maar wel gewoon minder goed, ben moe-er als ik gewoon niet in mijn eigen bedje lig. en als je een eigen kussen meeneemt kan het ook al helpen Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:17

Deuren open zou ik ook wel heel irritant vinden, denk dat ik dan ook niet slaap... Is dat met reden? Anders ga jij - als vent zijnde - aan de kant van de (gesloten) deur liggen? Clown

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:05

Ik slaap ook echt overal heel slecht behalve thuis. Zelfs na 7 jaar verkering sliep ik nog slecht bij mijn (inmiddels) ex...
ik wil gewoon mijn eigen bedje.....

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:11

Jep. Hier nog 1. Zelfs als baby (van m'n moeder gehoord) lag ik eerst uren de kamer rond te kijken voordat ik licht in slaap viel. Wat bij mij nog wel is helpt is mijn eigen kussen mee te nemen. Boos!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:20

Ik slaap bij mijn vriend juist héél goed en als ik thuis in mijn eigen bed lig duurt het steeds vreselijk lang eer ik in slaap geraak.. Haha!
Ik ben niet zo'n snelle slaper in het algemeen...Een goed kussen kan wonderen doen en het raam openzetten voor frisse lucht doet veel!!
En het is nog gezellig ook..Als het te koud wordt heb je een leuk excuus voor wat dichter tegen je vriend aan te kruipen Tong uitsteken

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:24

ik had het ook altijd, maar slaap tegenwoordig bij mijn vriend beter als dat ik in mijn eigen bed doe!

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:05

Ik heb hier ook last van. Als ik bij mijn vriend slaap ben ik gewoon heel vroeg wakker, en slaap ik pas laat. Ach, ik ga de volgende dag gewoon vroeg naar bed en ben dan weer helemaal fit. Maar echt handig is anders..

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:42

ik slaap ook slecht bij andere mensen...
lig dan de hele nacht wakker met mn ogen open..

bij mn vriend ook.
heb nu meer als een jaar, maar soms kan ik echt niet slapen, moet dan echt mega moe zijn.
ik heb al verschillende kussens gehad,, plek geruild en wel pyama of geen pyama... een knuffel van thuis mee genomen,

enigste wat ik eigenlijk moet gaan proberen is een eigen deken mee nemen,, dus aparte deken.
ik wikkel mij eigen altijd heel erg in... en hij heeft dan geen deken..
ik kan er ook niet tegen als je allebei aan het uiteinde van bed lig en deken strak trek, dan ligt een kant va je lijf helemaal koud.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:46

Sylvia schreef:
Deuren open zou ik ook wel heel irritant vinden, denk dat ik dan ook niet slaap... Is dat met reden? Anders ga jij - als vent zijnde - aan de kant van de (gesloten) deur liggen? Clown

Dat is het um juist, het zijn 2 deuren dus aan allebij de kanten eigenlijk een deur. Nagelbijten / Gniffelen Het heeft idd een reden, anders kan vriendje niet slapen, dan heeft hij een beklemmend gevoel en voelt zich op gesloten.

Idd dat van die deken, vreselijk Ukster haha. Ik wikkel mezelf idd ook erg in, heb het snel koud..
Vind het ook vreselijk als hij telkens op 'mijn helft' komt zodat ik weer wakker wordt. Nagelbijten / Gniffelen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:47

Ik weet hoe je je voelt. Ik ken het probleem. Na een huwelijk van ruim 19 jaar slaap ik nog slecht met mijn echtgenoot naast mij. Gelukkig heeft hij weleens nachtdienst en ben ik alleen. Super! in mijn uppie in het grote bed en ik slaap als een roosje. ook als we op vakantie gaan en in de caravan moet slapen is het hopeloos. Ik slaap gewoon slecht, want ik moet wennen aan het bed, andere geluiden, slaapzak i.p.v. dekbed, ander licht. En na 3 weken went het een beetje en dan gaan we weer naar huis. En de eerste nacht in mijn eigen bed is weer hopeloos. Ik neem wel mijn eigen kussen mee op vakantie. Ook als we ergens anders slapen, slaap ik slecht. Gelukkig maak ik me er niet druk om. ik weet gewoon dat het gebeurt en dan zie ik er maar moe uit met wallen. Soms ga ik radio luisteren of even lezen. Als ik me druk ga maken slaap ik helemaal niet meer. Soms heb ik ook nachten dat ik lekker slaap, maar ik word vaak 's nacht wakker enzo. Erg lastig. Ik denk ook niet meer dat het nog over gaat......

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:46

Iets meenemen van thuis werkt heel erg. Heb je geen heimwee? Het is gewoon alleen het niet kunnen slapen? Misschien kun je dan eens aan lichte homeopatische middelen denken, hebben mij vroeger erg geholpen en nu kan ik overal slapen, nergens moeite meer mee. Lachen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:54

pff, slapen lukt mij ook niet geweldig, ook omdat we samen in 1 bed liggen, daar moet ik echt aan wennen dat dat 2 persoons bed niet meer voor mij alleen is Tong uitsteken
Verder slaap ik dan aan de andere kant van het bed en dan ga ik gek liggen doen dus word altijd stijf wakker (heb ook ander kussen ligt het ook aan denkik), maar het is wel al beter.
Heb wel als ik bij anderen ben dat ik moeite heb om 's avonds naar toilet te gaan oid, dan durf ik nauwelijks de kamer uit als anderen al slapen, omdat ik bang ben da ik mensen wakker maak.

Wissel het met die deuren anders af? De ene keer open, de andere keer dicht. Dan slaapt hij niet iedere keer goed en jij iedere keer slecht...