leven na de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

leven na de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:29

Geloven jullie in leven na de dood? Zo ja, waarom en wat?
Ik ben benieuwd. Knipoog

saskiakefie

Re: leven na de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:49

?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:50

ja ik geloof dat je na je lichamelijke dood doorleeft bij God.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:51

en dan, wat gebeurd er dan?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:51

Ik geloof in reincarnatie, al hoeft dat niet direct te gebeuren na je dood.
Eerst maar eens wat tijd vertoeven met je overleden familieleden, bijpraten enzo. Clown

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:52

gewoon, dan ben je bij God.
dar is vrede en rust,
in de Bijbel staat wel een uitgebreide omschrijving over wat je je erbij kan voorstellen.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:52

Ik wel opzich...
Ik weet niet percies hoe en wat maar ik denk dat er wel wat is na de dood Ja

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:54

ik heb meer zoiets van dood=dood. Maarja je moet toch ergens blijven?? Ik kan me er moeilijk bij voorstellen dat je gewoon weg bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:05

Een hele pittige kwestie, waar wetenschappelijk (helaas) nog weinig over te bewijzen is.
Maar daarom juist erg interessant!

Aan de ene kant denk ik dat er géén leven na de dood is, omdat er heel veel dingen in je lichaam tot stand komen door interpretatie van chemische stofjes. Je emoties, etc. worden ook geregeld door chemische stoffen, waar de delen in je lichaam op reageren die doel zijn van die stoffen. Verliefdheid bijvoorbeeld voel je rond je hart en je buik (vlinders in je buik).
Dat maakt het voor mij moeilijk om te zeggen dat onze 'persoonlijkheid' (die wordt gevormd door emoties) nog ergens blijft als we dood zijn (en dus geen chemische stofjes meer krijgen van ons lichaam).

Aan de andere kant wil ik heel graag geloven dat er nog "iets" is na de dood. Dat het "leven" of het "niet leven" niet gewoon stopt, maar dat er méér is. Bijvoorbeel reïncarnatie of de hemel.
Geesten waarnemingen van veel mensen "bewijzen" min of meer wel dat er "iets" is. Maar wetenschappelijk is er helaas nog maar weinig over aan te tonen.

Waar "je" blijft?
Tja, onder de grond, of in een urn als as.

Voor mensen die méér willen weten/zien over de geheimen van het leven, ik heb een leuke tip:
"What the Bleep do we know?" en "What the Bleep, down the rabbitswhole" zijn fantastische films die je méér in het leven laten zien!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:08

Hypofocus schreef:
Een hele pittige kwestie, waar wetenschappelijk (helaas) nog weinig over te bewijzen is.

Aan de ene kant denk ik dat er géén leven na de dood is, omdat er heel veel dingen in je lichaam tot stand komen door interpretatie van chemische stofjes. Je emoties, etc. worden ook geregeld door chemische stoffen, waar de delen in je lichaam op reageren die doel zijn van die stoffen. Verliefdheid bijvoorbeeld voel je rond je hart en je buik (vlinders in je buik).
Dat maakt het voor mij moeilijk om te zeggen dat onze 'persoonlijkheid' (die wordt gevormd door emoties) nog ergens blijft als we dood zijn (en dus geen chemische stofjes meer krijgen van ons lichaam).

Aan de andere kant wil ik heel graag geloven dat er nog "iets" is na de dood. Dat het "leven" of het "niet leven" niet gewoon stopt, maar dat er méér is. Bijvoorbeel reïncarnatie of de hemel.
Geesten waarnemingen van veel mensen "bewijzen" min of meer wel dat er "iets" is. Maar wetenschappelijk is er helaas nog maar weinig over aan te tonen.

Waar "je" blijft?

Voor mensen die méér willen weten/zien over de geheimen van het leven, ik heb een leuke tip:
"What the Bleep do we know?" en "What the Bleep, down the rabbitswhole" zijn fantastische films die je méér in het leven laten zien!

he bah...dat klinkt zo eng...

ik geloof wel in leven na de dood...

ik weet nog goed dat mijn overgrootmoeder tegen haar dochter zei...als ik zometeen dood ben EN er is iets na de dood..dan laat ik je het weten...inmiddels 14 jaar later hebben we nog niks gemerkt en is haar dochter (mijn oma ) ook overleden..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:44

Ik denk van wel en hoop het ook!!

Citaat:
Ik geloof in reincarnatie, al hoeft dat niet direct te gebeuren na je dood.
Eerst maar eens wat tijd vertoeven met je overleden familieleden, bijpraten enzo. Clown

Ja dat geloof ik ook wel Knipoog

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:46

ik geloof niet . Ik denk dat je gewoon dood bent, maar niemand wil dat horen en daarom bedenken ze maar iets Tong uitsteken Maar ik geloof dus niet echt in iets.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:48

Ik weet niet wat ik ervan moet denken of er leven na de dood is.
We zeggen het eigelijk wel altijd.Maar of het zo is weet ik niet.Of igg een dubbel gevoel erover.

Ik denk dat je dit pas kan mee maken als je dood bent.En dat zijn we niet.

Iedereen gelooft wat hij of zei wilt.Het is hellaas niet bewezen.
Dus te weten komen zullen we het nooit.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:54

Ja ik geloof dat je dan in de Hemel mag komen.. of in de hel natuurlijk.. Ik vind dat het heel mooi in het boek Deadline is beschreven.. aan alle mensen die nieuwsgierig (zijn ge)worden, zeker een aanrader! Zeg maar totaal niet zo'n 'christelijk zeurboek'..(daar word ik zelf nl vaak gek van.. )

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:00

Ik geloof wel in een "leven na de dood"

Op het moment dat je "dood" gaat, gaat je ziel uit je lichaam. Waarna je zelfde ziel, na een tijdje in een ander lichaam komt: reïncarnatie.
Zo denk ik er in ieder geval over Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:05

Ik hoop het wel, dan kan ik mijn vader en moeder nog eens zien. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de dood gewoon het einde is, jammer genoeg.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:08

ik geloof niet in leven na de dood.

Ik geloof wel in dood na het leven Haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:50

Ik denk zelf van wel. Soms denk ik een moment: Nee, je gaat gewoon dood en klaar. Maar als ik dan dieper na denk, vind ik het toch wel heel raar, het idee dat er nooit meer iets is... Soms word ik er ook wel een beetje bang van. Nee, ik beschouw het absoluut niet als iets moois, want ik weet het niet en nooit zeker..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:56

Soms denk ik van wel, soms van niet.
Wanneer een dierbare van je overlijd, en die er heilig in gelooft dat die in de "hemel" komt. Dan denk ik toch wel eens van ik hoop dat het bestaat en dat je het er nu goed hebt.

Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat het bestaat.
Maar ik denk het niet, ik kan me er niets bij voorstellen. Moet dat dan hier op aarde zijn? Als je tv kijkt dan hoor je de hele tijd dat overledenen bij je zijn. Als geest zeg maar. Met dat char gebeuren enzo. Of van die geest verhalen. Ik geloof daar wel eens in. Er gebeuren soms zo veel onverklaarbare dingen.

Maar dan denk ik weer. In de wetenschap kunnen zo ontiechelijk veel dingen meten/waarnemen. Maar dan zullen ze zoiets toch ook moeten kunnen waarnemen. Er zal toch wel verschil in samenstelling in de lucht zitten in een deel zonder en met geest. En als elk mens die ooit geleeft heeft zou veranderen in geest op aarde. Hoe druk moet het hier dan wel niet zijn? Clown

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:57

ik hoop dat er iets is
maar ik weet t niet Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:59

Ik geloof in reincarnatie Lachen

Zowiezo is dat altijd een waarheid, want je resten worden altijd voeding voor een lager diersoort.
Circel van het leven Knipoog
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-02-07 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:00

Nop Dood=Dood.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:04

over zulke dingen moet je nooit te lang nadenken, dan word je gek Haha!

ikzelf geloof er niet in, in leven na de dood.
Kan me bv ook moeilijk voorstellen dan bv insecten (om ma iets te noemen), die ook levende wezens zijn ook 'bij god' komen bv *LOL*

Leven na de dood, god, en al die dingen zijn massale verzinsels, om angsten (bv doodgaan) te verdoezelen Ja

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:46

Hypofocus schreef:

Waar "je" blijft?

ja dat is ook mijn mening erover

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:06

Bokkiej schreef:
ik geloof niet . Ik denk dat je gewoon dood bent, maar niemand wil dat horen en daarom bedenken ze maar iets Tong uitsteken Maar ik geloof dus niet echt in iets.

Dat snap ik dus niet, want als je gewoon dood bent dan is het toch een stuk makkelijker? Dan hoef je geen rekening te houden met God in je leven, of met Allah of met welk geloof dan ook. Dan zou je dus gewoon kunnen leven en doen en laten wat je wilt, daarna ben je dood. Daarna ben je niet meer.
Dus waarom geloven er niet meer mensen in dat er na de dood niets meer is, dat is toch eigenlijk de makkelijkste weg en die willen we toch altijd?

Ik heb écht geen idee meer waar ik in moet geloven, wat ik wil geloven. Het zou iig leuk zijn om na de dood even te kunnen napraten met de mensen waarmee je nog niet klaar was zegmaar. Dat je tegen overleden mensen nog kunt vertellen wat je in het leven niet hebt kunnen zeggen. Zoiets... Ik weet het ook niet.