vervelende knieen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Svadie_

vervelende knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 23:30

Ik heb al een tijdje (2 jaar ofzo) gigantisch veel last van mijn knieen. In september 2005 heb ik me laten overhalen om een keer naar de huisarts te gaan. Die heeft me met spoed doorgestuurd voor foto's. Op de foto's was niks te zien en ik mocht gewoon naar huis.

Een maand later was het nog niet over en ik ging terug. De huisarts dacht toen dat het een vergroeing was en zei dat als het over 2 maanden niet over was, ik terug moest komen.

En ja hoor, 2 maanden later in maart 2006 zat ik daar weer. Ik heb een aantal (Kijk)opertaties gehad, maar het loste niks op. Ik September 2006 ben ik gestart met fysiotherapie. Dat heeft uiteindelijk ook niks geholpen.

Vandaag had mijn fysiotherapeut een gesprek met mijn huisarts. Ze hebben even besloten dat ik niet meer mag sporten, rennen en paardrijden. Morgen moet ik weer foto's maken en krijg ik waarschijnlijk weer een kijkoperatie.

Ik ben er kapot van dat ik ineens niet meer mag paardrijden. Normaal reed ik vrijwel elke dag.

Denise

Re: vervelende knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:31

Gaaaap Wat erg! Je zou dat maar te horen krijgen... Ik zelf zou het gewoon doen, maar je wilt natuurlijk wel van je klachten af. Sterkte ermee, heb je eigen paarden trouwens?

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 23:33

Verzorgpony. Die rijd ik normaal vrijwel elke dag, omdat ze niet meer zonder beweging kan. Dan Slaat ze op hol in de wei en wil ze weg vluchten. De eigenaren hebben haar als eens op straat getroffen...
Ik zou ook best gewoon door willen blijven rijden, maar de tranen staan in mijn ogen van de pijn!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:33

Heb je het constant, of komt het en gaat het?

Raar dat ze niks kunnen vinden! Scheve mond
Beterschap.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:35

Dat is niet leuk om te horen nee!! Nou veel succes ermee!!

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 23:36

eigenlijk altijd.
sinds kort is het ook al bij het stilzitten vervelend. ze denken nu dat het in mijn spieren iets is.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:38

spastic schreef:
eigenlijk altijd.
sinds kort is het ook al bij het stilzitten vervelend. ze denken nu dat het in mijn spieren iets is.

Is het ook geen kraakbeen probleem dan?

Ik heb ook kniepijn, en ben daarmee naar de dokter geweest. Hij zei dat het kraakbeen ruw is (oid) en dat het daarom wat stroef over elkaar heengaat.

Weet niet of dit ook bij jou het geval is.

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 23:42

Joonsel schreef:
spastic schreef:
eigenlijk altijd.

Is het ook geen kraakbeen probleem dan?

Ik heb ook kniepijn, en ben daarmee naar de dokter geweest. Hij zei dat het kraakbeen ruw is (oid) en dat het daarom wat stroef over elkaar heengaat.

Weet niet of dit ook bij jou het geval is.

maar heb jij er ook last van dat je je knie alleen kan bewegen als je je handen laat helpen?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:47

hadden ze mij ook 5 jaar geleden gezegt , hoe oud ben jij ? indien je mijn verhaal wilt horen pb me Lachen heb geen zin om het hele verhaal op bokt te doen Lachen
ik rij nog altijd paard Haha!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:50

spastic schreef:
maar heb jij er ook last van dat je je knie alleen kan bewegen als je je handen laat helpen?

Nee, dat heb ik niet.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:13

Dit klinkt misschien heel raar, maar zit er veel spanning in je schouder, rug of bekken?

Ik heb ook een aantal jaren knie klachten gehad. Ben ook overal naartoe gestuurd, maar ze konden niets vinden. Ik word nu sinds een half jaar 1 keer in de twee tot drie weken gemasseerd, en sindsdien heb ik vrijwel geen last meer van mijn knieën, bij mij is de spanning in mijn rug/schouders en bekken vrijwel weg.

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:42

Ga eens naar een osteopaat. Misschien kan die je verder helpen.
Artsen roepen vaak dat je van alles niet meer mag. Ik had ook altijd pijn in mijn knie....zat 's avonds met een coolpack tegen de pijn. Tijdens kijkoperatie veel los kraakbeen weggehaald. En ik rij met beugels met een veer, ideaal. Maar misschien dan een osteopaat je verder kan helpen als het idd met spieren ed te maken heeft. Sterkte!

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:42

Mloesje schreef:
Dit klinkt misschien heel raar, maar zit er veel spanning in je schouder, rug of bekken?

Ik heb ook een aantal jaren knie klachten gehad. Ben ook overal naartoe gestuurd, maar ze konden niets vinden. Ik word nu sinds een half jaar 1 keer in de twee tot drie weken gemasseerd, en sindsdien heb ik vrijwel geen last meer van mijn knieën, bij mij is de spanning in mijn rug/schouders en bekken vrijwel weg.

spanning in schouders heb ik inderdaad.
vervelend met paardrijden als ik ze moet ontspannen

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:56

spastic schreef:
Mloesje schreef:

Je hebt die spanning dus ook als je niet aan het rijden bent?
Doordat je spanning in je schouders hebt kan het heel goed zijn dat je daardoor last hebt van je knieën.
Ga evt. naar een masseuse toe, lekker laten masseren en kijken of je het daardoor makkelijker kan ontspannen. Evt kan een fysio het ook nog wel masseren ( al heb ik daar niet zo'n hele fijne ervaring mee Clown)

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:17

Mloesje schreef:
spastic schreef:

Je hebt die spanning dus ook als je niet aan het rijden bent?
Doordat je spanning in je schouders hebt kan het heel goed zijn dat je daardoor last hebt van je knieën.
Ga evt. naar een masseuse toe, lekker laten masseren en kijken of je het daardoor makkelijker kan ontspannen. Evt kan een fysio het ook nog wel masseren ( al heb ik daar niet zo'n hele fijne ervaring mee Clown)

Ik zal als ik morgen dan toch naar de Fysio, huisarts en ziekenhuis moet even vragen...
bedankt Knipoog

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:16

Succes!!
Laat je weten hoe het is gegaan? (bij de ha, fysio, ziekenhuis Knipoog)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:56

dit komt heel bekend voor

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:59

spastic schreef:
Ik heb al een tijdje (2 jaar ofzo) gigantisch veel last van mijn knieen. In september 2005 heb ik me laten overhalen om een keer naar de huisarts te gaan. Die heeft me met spoed doorgestuurd voor foto's. Op de foto's was niks te zien en ik mocht gewoon naar huis.

Een maand later was het nog niet over en ik ging terug. De huisarts dacht toen dat het een vergroeing was en zei dat als het over 2 maanden niet over was, ik terug moest komen.

En ja hoor, 2 maanden later in maart 2006 zat ik daar weer. Ik heb een aantal (Kijk)opertaties gehad, maar het loste niks op. Ik September 2006 ben ik gestart met fysiotherapie. Dat heeft uiteindelijk ook niks geholpen.

Vandaag had mijn fysiotherapeut een gesprek met mijn huisarts. Ze hebben even besloten dat ik niet meer mag sporten, rennen en paardrijden. Morgen moet ik weer foto's maken en krijg ik waarschijnlijk weer een kijkoperatie.

Ik ben er kapot van dat ik ineens niet meer mag paardrijden. Normaal reed ik vrijwel elke dag.

hey,wat erg,ik heb ook jaren met mijn knie gelopen en naar mijn kijkoperatie was het gelukkig over!maar nog rijd ik niet zo veel meer!dan voel ik hem nog af en toe,maar veel sterkte groetjes

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:03

Ik zou gewoon blijven rijden , dat uurtje per dag gaat het niet uitmaken als je met de rest rustig aan doet ..

Veel sterkte !

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:08

Mloesje schreef:
Succes!!
Laat je weten hoe het is gegaan? (bij de ha, fysio, ziekenhuis Knipoog)

ik zal het je laten weten Knipoog

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:11

heey meld zich nog een persoon

ik heb al 5 jaar last.. Knipoog

speciaale banden aan laten meetjen 140 euro voor 2 stuks.. bleek dat ik instabiele kruisbanden had.. dus niet meer gymen.. in de 2de..

ik was 2 jaar terug gevallen van me fiets. . broek kapot en knie stuk .. rechter.. erg pijn bleef ik houden ik naar de HA kreeg ik medicijnen artec.. erg zwar maar hielp niet.. ik naar het ziekenhuis doorverwezen voor foto's niks op te zien.. nou ik bleef die pijn houden met traplopen.. als ik van me paard af kwam (naar beneden liet glijden) en.. steeds steken nou ik weer terug naaar de HA nou we gaan voor een MRI scan oke..

nou ik ben toen 17 jan voor mri geweest.. kreeg ik morgen 2 weken geleden Knipoog de uitslag niks op te zien dus ook geen miniscus.. ik blij maar toch wel pijn.. zij de chirurg.. nou we kunnen je inspuiten met anticiotica en kijken of het over gaat ik nou jah als het moet moet het maar.. ik niet blij natuurlijk hou niet zo van naalden Knipoog

nou ik op dat bed.. drukt hij VOL met zijn duim in die zere bult.. (had daar dus op me knieschijf een bultje) jaaaaaaaah daar jah.. nou hij nog harder drukken.. n hop zo die spuit er in nou heb nog nooit zo veel pijn gehad jah (met blindedarm) en jah loop dus al 2 weken kreupel ken niet eens op de wc zitten.. Clown

en dus ook niet rijden.. morgen terug..

jij succes.. dan he Lachen

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:14

CoriienRN schreef:

speciaale banden aan laten meetjen 140 euro voor 2 stuks.. bleek dat ik instabiele kruisbanden had.. dus niet meer gymen.. in de 2de..

ik was 2 jaar terug gevallen van me fiets. . broek kapot en knie stuk .. rechter.. erg pijn bleef ik houden ik naar de HA kreeg ik medicijnen artec.. erg zwar maar hielp niet.. ik naar het ziekenhuis doorverwezen voor foto's niks op te zien.. nou ik bleef die pijn houden met traplopen.. als ik van me paard af kwam (naar beneden liet glijden) en.. steeds steken nou ik weer terug naaar de HA nou we gaan voor een MRI scan oke..

nou ik ben toen 17 jan voor mri geweest.. kreeg ik morgen 2 weken geleden Knipoog de uitslag niks op te zien dus ook geen miniscus.. ik blij maar toch wel pijn.. zij de chirurg.. nou we kunnen je inspuiten met anticiotica en kijken of het over gaat ik nou jah als het moet moet het maar.. ik niet blij natuurlijk hou niet zo van naalden Knipoog

nou ik op dat bed.. drukt hij VOL met zijn duim in die zere bult.. (had daar dus op me knieschijf een bultje) jaaaaaaaah daar jah.. nou hij nog harder drukken.. n hop zo die spuit er in nou heb nog nooit zo veel pijn gehad jah (met blindedarm) en jah loop dus al 2 weken kreupel ken niet eens op de wc zitten.. Clown

Auw.. Ik leef helemaal met je mee..
En die Artsen zijn dan ook zo subtiel met druken enz enz. Ze weten altijd het juiste plekje te vinden, en houden er niet even rekening mee dat als hij drukt dat het dan wel eens zeer zou kunnen gaan doen Clown

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:20

Mloesje schreef:
CoriienRN schreef:

Auw.. Ik leef helemaal met je mee..
En die Artsen zijn dan ook zo subtiel met druken enz enz. Ze weten altijd het juiste plekje te vinden, en houden er niet even rekening mee dat als hij drukt dat het dan wel eens zeer zou kunnen gaan doen Clown

daar houden ze volgens mij ook inderdaad geen rekening mee :p

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:12

ik heb ook erge last van mijn knieen, al een hele tijd. De fysiodinges zei dat het waarschijnlijk iets met mijn kraakbeen is, dat het niet helemaal goed meezit. Maar raadde mij een kijkoperatie sterk af. Dit omdat ze meestal niks vinden en je evengoed met littekenweefsel achter blijft en er kans is dat je dáar weer last van krijgt.
Bij mij helpt het als het heel erg zeer doet er een wamre kruik op te leggen, het word dat wel wat minder.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:38

Farouche schreef:
ik heb ook erge last van mijn knieen, al een hele tijd. De fysiodinges zei dat het waarschijnlijk iets met mijn kraakbeen is, dat het niet helemaal goed meezit. Maar raadde mij een kijkoperatie sterk af. Dit omdat ze meestal niks vinden en je evengoed met littekenweefsel achter blijft en er kans is dat je dáar weer last van krijgt.
Bij mij helpt het als het heel erg zeer doet er een wamre kruik op te leggen, het word dat wel wat minder.

Dat zeiden ze tegen mij ook altijd!!
Heb je er vooral last van bij koud weer? Ik wel altijd igg Bloos