Buikje wegtrainen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Buikje wegtrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:22

Ik ben zelfs heel slank gebouwt, maar alles wat ik eet komt bij me buik eraan Scheve mond
Ik weet wel dat fietsen en situps helpen, maar ik wil ook de zijkant meetrainen en dat schiet niet zo op, ook omdat bij situps alleen de bovenste buikspieren worden getraint en dat is niet echt meer nodig. Wat helpt bij jullie het beste?

Zwelgje

Re: Buikje wegtrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:42

Sylke schreef:
Ik ben zelfs heel slank gebouwt, maar alles wat ik eet komt bij me buik eraan Scheve mond
Ik weet wel dat fietsen en situps helpen, maar ik wil ook de zijkant meetrainen en dat schiet niet zo op, ook omdat bij situps alleen de bovenste buikspieren worden getraint en dat is niet echt meer nodig. Wat helpt bij jullie het beste?

Eerst maar eens goed op je eten letten als het vet zich zo makkelijk bij je buik opstapelt. Daarnaast zou ik eens beginnen met wat cardio, hardlopen, fietsen of wat je maar leuk vindt.
Daarnaast gerichte buikspieroefeningen doen. Laat je eens inlichten bij een sportschool in de buurt.
Maar eerst en vooral kritisch naar je eten kijken, eet je veel koolhydraatrijk eten??? Vaak zit daar al een bottleneck. Pas dan kan je training ook vruchten afwerpen.
Ik train mijn buik voornamelijk Pilates stijl, daarbij moet je door je 'flanken' blijven ademen en gebruik je dus in alle oefeningen de zijkanten en zijdelingse buikspieren. Ik heb er veel baat bij. Daarnaast doe ik nog de crunches, rechte en schuine. Heb hierdoor een slanke taille van 65cm met volgens mij niet al te veel vet, buikspieren zijn heel goed te zien. Ik probeer nu met krachttraining nog zo'n 5cm eraf te krijgen. Vind 60cm wel een mooi streven Knipoog
Maar daarbij let ik goed op wat ik eet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:13

interessant topic dit! ben ik ook heel benieuwd naar!
zo te lezen heb jij echt een duidelijk plan van aanpak, Zwelgje (beeldige boktnaam trouwens!:D)

Sylke, bedoel je met "de zijkant" je lovehandles toevallig?
want dat is echt iets waar ik ook vanaf wil en ik heb geen idee hoe!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:19

Laat je idd wel goed voorlichten bij een sportschool ofzo hoor. Je moet namelijk best wel oppassen met het trainen van je buikspieren. Als je buikspieren en je rugspieren niet meer in verhouding zijn dan krijg je heel makkelijk last van je rug. Je rugspieren moeten ongeveer 2 keer zo sterk zijn als je buikspieren. Bij sportscholen zijn daar bepaalde programma's voor, als je een bepaalde hoeveelheid buikspieroefeningen doet zitten daar automatisch rugspieroefeningen aan gekoppeld die je dan ook moet doen Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:32

Aurora3 schreef:
Laat je idd wel goed voorlichten bij een sportschool ofzo hoor. Je moet namelijk best wel oppassen met het trainen van je buikspieren. Als je buikspieren en je rugspieren niet meer in verhouding zijn dan krijg je heel makkelijk last van je rug. Je rugspieren moeten ongeveer 2 keer zo sterk zijn als je buikspieren. Bij sportscholen zijn daar bepaalde programma's voor, als je een bepaalde hoeveelheid buikspieroefeningen doet zitten daar automatisch rugspieroefeningen aan gekoppeld die je dan ook moet doen Knipoog

Daar is Pilates bijvoorbeeld weer ideaal voor. Daar train je JUIST je rug om zo beter met je buikspieren te kunnen werken. En je houding wordt ook nog eens beter.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 22:57

Ow volgens mij zijn bij mij mijn buikspieren sterker. Ik heb even op internet gekeken voor een sportschool hier in de buurt, zit er 1 tegenover mijn huis!! (= oude Verkade fabriek, je kan het niet zien vanaf mijn kant) Het is daar 39 euro per maand en dat is all-in ofzo, met sauna, zonnebank, coach die een programma met jou gaat samenstellen enz.

@ Barbalala....ja idd lovehandles. Omdat ik zelf slank gebouwt ben valt mijn buikje opzich nog wel mee, maar ik vind het gewoon niet passen bij de rest van mijn lichaam
(en het is alweer februari he, in de zomer MOEEET ik een plat buikje hebben anders durf ik weer geen korte truitjes aan... :/ )

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:02

wil je vet verbranden moet je cardio trainen.

Er is alleen een hele grote maar.....
je kan absoluut niet plaatselijk vetverbranden. De plaats waar je vet opslaat is genetisch bepaald. daar kan geen training tegenop.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 23:09

Wat us cardio dan? k ben niet zo thuis in al die termen... Knipoog

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:14

Hmmm, herkenbaar probleem *LOL* Ik was altijd een superslanke den maar sinds een week of 4 vind ik dat er toch echt een buikje te zien is. Sportschool heb ik niet zo'n zin in, gezond eten en veel thuisoefeningen probeer ik het dan maar mee te doen. Nou nog de goeie oefeningen...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:27

cardio is je uithoudingsvermogen. dus lopen, fietsen, roeien. Dat soort dingen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:28

Jaa ik heb dat probleem ook, 2 broodjes hagelslag in de morgen en ik heb alweer een hele dikke buik Scheve mond
Van mezelf ben ik heel mager, was vroeger 10 kilo te licht ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet dat het komt van de tussendoortjes, maar dat is zó moeilijk daarmee te stoppen. Ik heb een paar dagen op appels ipv chocola geleeft, maar dat hield ook snel op na het weekend Scheve mond

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:46

topsylover schreef:
Jaa ik heb dat probleem ook, 2 broodjes hagelslag in de morgen en ik heb alweer een hele dikke buik Scheve mond
Van mezelf ben ik heel mager, was vroeger 10 kilo te licht ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet dat het komt van de tussendoortjes, maar dat is zó moeilijk daarmee te stoppen. Ik heb een paar dagen op appels ipv chocola geleeft, maar dat hield ook snel op na het weekend Scheve mond

Je geeft het hier zelf al heel duidelijk aan, het zijn JUIST die vette en suikerrijke tussendoortjes die het em doen. Als je dan al gevoelig bent voor het opslaan van vet rond de buik (wat bij de meeste dames zo is Knipoog ) dan is het lastig dit er af te krijgen en te houden.
Eerst je vetverbranding maar eens omhoog krikken door je eten aan te passen, dus tussendoortjes vervangen door fruit, magere zuivel, noten en dergelijke.
En begin eerst maar eens met wat cardio, kan je je ook bij je sportschool over laten inlichten.
Verwacht in het begin niet teveel, gaat best traag. Volhouden is het motto.
Veel mensen laten zich ontmoedigen als er niet snel genoeg resultaat komt en vervallen dan snel in hun oude regime.
Je hele patroon omgooien is de enige optie, bewegen en gezonder gaan eten met zo nu en dan een lekker junk dagje Vingers aflikken
De aanhouder wint uiteindelijk.
Ik weet dat ik zelf ook heel veel moeite zal moeten doen om mijn taille tot een omvang van 60cm te brengen. Ik merk dat ik steeds rond de 63 - 65cm schommel. Maar ik ga gewoon door omdat ik het leuk vindt en dan komt dat wel.
En het is ook geen vereiste maar ik zou het wel leuk vinden Knipoog

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:04

Ik pak mijn buikje gecombineerd aan. Punt 1 is minder snoepen en meer gezond "normaal" eten. Ten tweede meer bewegen, door de dagelijkse dingen, met de trap ipv met de lift en fietsen ipv met de auto. Ook ga ik naar de sportschool. Ik volg daar zowel pilates als spinning. Ik voel al wel het verschil. Ik ben al een paar kilo kwijt en heb al een wat strakkere buik en vooral een betere conditie.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:05

Dieuwke1989 schreef:
Hmmm, herkenbaar probleem *LOL* Ik was altijd een superslanke den maar sinds een week of 4 vind ik dat er toch echt een buikje te zien is. Sportschool heb ik niet zo'n zin in, gezond eten en veel thuisoefeningen probeer ik het dan maar mee te doen. Nou nog de goeie oefeningen...

Zag net nog zo'n dergelijk meisje op de sportschool. Dun, recht en dan zo'n vetrol. Die kan je natuurlijk wegtrainen, maar ik denk dan meteen: doe er wat borst/rug/bicep/triceps bij, dan krijgt je daar tenminste ook wat vorm in en valt die buik ook niet meer zo op...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:37

Maar ik lees hier toch best wel wat jonge meiden waarvan het volgens mij vrij normaal is dat je op een gegeven moment geen rechte streep meer bent maar dat je wat rondere vormen krijgt. Een klein buikje is redelijk normaal hoor, we hoeven ons niet allemaal suf te trainen om een superplatte buik te hebben, je buik is nou eenmaal om eten in te bewaren Lachen

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 08:43

Haha ja dar heb je zeker gelijk in, maar omdat ik zelf slank ben gebouwt vind ik het gewoon niet mooi staan, vooral niet aan de zijkant dat vind ik nog het ergste, de rest vind ik niet zo erg (als het nodig is kan je je buik inhouden maar je love handles niet)
Ik ben nu een beetje bezig met hardlopen, heb maandagochtend en net hardgelopen. Maar ik denk niet dat dat echt gaat helpen voor mijn buik? Wel voor mijn benen, had nog spierpijn van maandag. Maar van mijn benen hoeft niks af...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:56

hardlopen is in ieder geval gezond Lachen. Lekkerrrr spierpijn haha. Nee hoor, ik begrijp het wel, wilde alleen een beetje nuanceren. Succes iig

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:14

Ik zat net wat verveeld voor tv te zappen en daar kwam ik zo'n tell cell achtig programma tegen. Ze hadden iets uitgevonden daarmee moet je verschillende dans dingen doen, en dat schijnt allemaal erg goed te werken. Had geloof ik te maken met latino dans achtig iets.

Het was vooral dus de dans dingen waarmee je je buikspieren strakker maakte, maar ook cardio waarmee je dus vet verbrand. Nu ben ik wel precies de naam vergeten. maar de oefeningen waren heel simpel, heb het direct geprobeert en je voelt (als je je hand op je buik legt) heel duidelijk dat je de spieren aan de zijkant traint. Het ging vooral om de beweging die je met je heupen maakt... naar voor en naar achter, van links naar rechts, en rondjes draaien. Het is opzich wel een leuke oefening voor thuis en geef er een beetje je eigen draai aan. Ik ga het gewoon proberen omdat de sportschool voor mij te ver weg is. Lachen

*edit.. Owja.. en natuurlijk zoals hierboven word gezegd... denk ook een beetje om je eetpatroon. Je hoeft niet ineens heel gezond en alles gezond te gaan eten.. een keertje cola drinken, of een stukje chocola pakken is helemaal niet erg, maar probeer dit wel met mate te doen. Bijv ipv 2 stukjes chocola gewoon 1 stukje. Ipv een halve fles cola op een dag, 1 of 2 glazen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:26

Ik zou persoonlijk toch naar een goeie sportschool gaan en je goed laten inlichten als je blijvend resultaat wilt hebben.
Ik heb zelf nooit een buikje gehad maar met mijn 5 keer per week cardio waarvan 3 keer ochtendcardio en 2 keer een duurloop van 60-70 minuten en daarnaast nog wat krachtoefeningen en Pilates moet ik zeggen dat mijn buik zelfs platter is dan ooit. Ben zeker weten centimeters kwijt, mijn broeken in maat 34/36 beginnen om de taille ook al ruim te zitten. En ik weet zeker dat ik in kilo's niks ben afgevallen.
Alleen maar door doordeweeks goed en gezond te eten en veel afwisselend te trainen. Maar je moet het volhouden want het resultaat laat lang op zich wachten als je het goed doet Knipoog
Het moet gewoon een deel van je levenspatroon worden. Voor mij is de ochtendcardio echt een ritueel geworden en ik vind het heerlijk. Je voelt dat je lichaam de hele dag door aan het verbranden is en je voelt je veel energieker. Pluspunt natuurlijk is dat je vet% op deze manier gereduceerd wordt. Voor mij hoeven er ook echt geen kilo's af, het mag alleen wat meer 'afgetraind' eruit zien. En dat vergt veel tijd, maar ik heb liever dat het wat trager gaat en dat ik langdurig resultaat heb dan dat het effect maar van korte duur is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:31

Zwelgje ik zou niet eens de tijd hebben om zoveel te trainen..ik werk heb een paard en dan ben ik s' avonds toch vaak te moe,
Momenteel train ik 1x in de week 20 min cardio en verder meet ik gewoon alles elke week zodat ik niet ineens centimeters aankom.

Maar een taille van 60 das niet haalbaar hoor..mijn taille schommelt tussen de 68-69 cm en topmoddelen hebben een taille van 64 cm dus hoe kom je in godsmaan aan 60?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:31

Ja dat heb ik ook gezien een week terug ofzo. Maar ik geloof nooit zo in die tell cell reclames, ook al lijkt het zo leuk.
als het je leuk lijkt dat dansen, ga dan lekker op een dansschool

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:34

tita schreef:
Zwelgje ik zou niet eens de tijd hebben om zoveel te trainen..ik werk heb een paard en dan ben ik s' avonds toch vaak te moe,
Momenteel train ik 1x in de week 20 min cardio en verder meet ik gewoon alles elke week zodat ik niet ineens centimeters aankom.

Maar een taille van 60 das niet haalbaar hoor..mijn taille schommelt tussen de 68-69 cm en topmoddelen hebben een taille van 64 cm dus hoe kom je in godsmaan aan 60?

Ik weet ook helemaal niet of ik de 60cm ooit ga halen hoor. Ik ben van 68cm gekomen en op een half jaar tijd ongeveer blijf ik nu hangen op +/- 64-65cm. Waarschijnlijk is dit met mijn bouw dan waarschijnlijk het hoogst haalbare, ik weet het niet.
Ik dacht dat ik die 4-5cm er ook nog wel af zou kunnen trainen Knipoog
Ik kan het altijd proberen, toch?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:40

tja dus als jij rechtop staat dan zie je al je ribben.

Bij mij stuk dikker dan jij is het soms echt smerig om te zien alles zie je zitten....mijn bovenlijf past ook absoluut niet bij mijn onderlijf Huilen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:52

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:58

Kan iemand mij uitleggen wat 'Pilates' precies is?
(zwelgje had het er over..)