Ik weet wel dat fietsen en situps helpen, maar ik wil ook de zijkant meetrainen en dat schiet niet zo op, ook omdat bij situps alleen de bovenste buikspieren worden getraint en dat is niet echt meer nodig. Wat helpt bij jullie het beste?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sylke schreef:Ik ben zelfs heel slank gebouwt, maar alles wat ik eet komt bij me buik eraan![]()
Ik weet wel dat fietsen en situps helpen, maar ik wil ook de zijkant meetrainen en dat schiet niet zo op, ook omdat bij situps alleen de bovenste buikspieren worden getraint en dat is niet echt meer nodig. Wat helpt bij jullie het beste?
Aurora3 schreef:Laat je idd wel goed voorlichten bij een sportschool ofzo hoor. Je moet namelijk best wel oppassen met het trainen van je buikspieren. Als je buikspieren en je rugspieren niet meer in verhouding zijn dan krijg je heel makkelijk last van je rug. Je rugspieren moeten ongeveer 2 keer zo sterk zijn als je buikspieren. Bij sportscholen zijn daar bepaalde programma's voor, als je een bepaalde hoeveelheid buikspieroefeningen doet zitten daar automatisch rugspieroefeningen aan gekoppeld die je dan ook moet doen
topsylover schreef:Jaa ik heb dat probleem ook, 2 broodjes hagelslag in de morgen en ik heb alweer een hele dikke buik![]()
Van mezelf ben ik heel mager, was vroeger 10 kilo te licht ofzo![]()
Ik weet dat het komt van de tussendoortjes, maar dat is zó moeilijk daarmee te stoppen. Ik heb een paar dagen op appels ipv chocola geleeft, maar dat hield ook snel op na het weekend
Dieuwke1989 schreef:Hmmm, herkenbaar probleemIk was altijd een superslanke den maar sinds een week of 4 vind ik dat er toch echt een buikje te zien is. Sportschool heb ik niet zo'n zin in, gezond eten en veel thuisoefeningen probeer ik het dan maar mee te doen. Nou nog de goeie oefeningen...
tita schreef:Zwelgje ik zou niet eens de tijd hebben om zoveel te trainen..ik werk heb een paard en dan ben ik s' avonds toch vaak te moe,
Momenteel train ik 1x in de week 20 min cardio en verder meet ik gewoon alles elke week zodat ik niet ineens centimeters aankom.
Maar een taille van 60 das niet haalbaar hoor..mijn taille schommelt tussen de 68-69 cm en topmoddelen hebben een taille van 64 cm dus hoe kom je in godsmaan aan 60?