4 kilo in kleine week... vertellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

4 kilo in kleine week... vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:32

Hoi..

Ik ben sinds vorige week donderdag tot vandaag 4 kilo afgevallen. Ik was gewoon een 'normale' meid, gewoon postuur, niet dik, niet dun.

Sinds vorige week donderdag is het uit met mijn vriend, na anderhalf jaar echt heel serieus verkering. Althans, dat wilde hij toen. Maar vrijdag heeft hij al tegen me gezegd dat hj twijfeltde.. en daarom heb k hem toen een nieuwe kans gevraagd. Ik heb gezegd dat als we eens goed rond de tafel gaan zitten we er best samen uit kunnen komen.. en dat geloofde hij ook wel.. maar hij wilde nog wat langer nadenken...

Toen ben ik zaterdagavond meegegaan naar een schaatswedstrijd van m. We zouden dan na afloop samen praten... de ijsbaan is daar niet echt geschikt voor.. Dus toen we weer wegreden daar, gingen we dus praten. Heel fijn, we konden gewoon goed naar elkaar luisteren en er kwamen gewoon echt wat dingen uit die er al eerder uit hadden moeten komen. Maar goed, wordt hij dus opeens gebeld. Zijn moeder. Waar hij blijft, want zijn zusje (die was komen aanmoedigen met haar vriend) was al thuis. Dus hij uitgelegd dat hij met mij aan het praten was.. zegt ze gewoon: nou dat is toch over, kom maar gewoon naar huis. Want ze wilde m nog zien en spreken. Nou is zijn opa, die al een tijdje op sterven lag, is die dag ook overleden.. en hij had zijn ouders nog helemaal niet gezien (hij was na t werken meteen naar de ijsbaan gegaan) Dus ja, met een beetje respect voor die ouders laat je m dan maar naar huis gaan.. Nog heel ff gepraat.. en hij dacht eigenlijk wel dat het weer wat zou kunnen worden...

Krijg ik de volgende dag een mail dat ik niet genodigd ben voor de begrafenis van zijn opa. Zijn ouders vinden dat ik niet meer bij de familie hoor. Ik mag wel gewoon naar de kerk en naar de begrafenis komen, maar ik mag me niet met hun bemoeien. Dus toen werd ik echt heel boos.. en heb ook teruggemaild dat ik dit echt niet vond kunnen. (Uit het oog, uit het hart?)

Een uur later ofzo kreeg ik dus een mail.. dat hij eerst nog twijfelde, maar dat hij nu niet meer wilde. Hij snapte niet dat ik het niet begreep van die begrafenis zeg maar. Dus toen heb k m gebeld, en ik heb gezegd dat ik t recht uit zn mond wilde horen. Maar dat wilde hij niet, hij wilde me niet zien. 'Waarom dan niet? Dáárom niet!' Toen heb ik gezegd.. als je niet naar mij komt, dan kom ik gewoon naar jou.. Wilde die niet, maar kheb gewoon mn fiets gepakt. En toen ik daar was, kon hij t gewoon niet zeggen. We hebben toen weer verder gepraat zeg maar, van wat we de vorige dag hadden besproken, ging echt weer goed. We snapten allebei wat de problemen waren zeg maar.. en wat we eraan konden doen. Alleen is hij gewoon ontzettend bang dat het weer fout gaat.. over een tijdje. En dat wil hij niet...

Wat later kwamen zn ouders thuis... rond koffietijd, we waren net allemaal wat aan het drinken. Begint zijn moeder opeens, echt met vlammende ogen, toen Rick naar de wc was(!), waar ik nou mee bezig was, wat ik m nou dacht aan te doen, waarom ik t niet gewoon accepteerde, etc. Zit ik daar in een volle kamer, bijna iedereen was daar thuis. Niemand die me hielp, die me kon helpen. En ik snapte echt niet wat ik nou fout deed, want ik wilde m alleen maar helpen, door te praten. Dus ik dat voorzichtig gezegd, kwilde toen ook geen fouten maken waarop ze me kon pakken ofzo.. Toen kwam mn 'vriend' weer van de wc.. maar als er een onder de plak zit bij zn ma dan is hij t wel... Dus hij durfde er ook niet op in te gaan.. niet veel in ieder geval.. Nou en ze bleef maar doorgaan, alles wat ik antwoorde was fout, etc. Dus ik ben daar echt huilend de kamer uitgelopen.. en wilde naar huis gaan.

Toen kwamen zijn zusje en haar vriend me achterna, want die wilden niet dat ik alleen in t donker door de polder ging fietsen.. Dus daar stond ik buiten nog even mee te praten.. zn zusje nam t echt op voor haar ma, haar vriend bemiddelde beetje... Komt opeens die ma naar buiten...en die pakte me echt keihard vast bij mn armen met de woorden: nou moet jij eens goed luisteren. Nou echt, ik werd helemaal gek! Dus ik trekken en duwen om weer los te komen.. en toen duwde ze mij daar de heg in, tegen de schuur aan... en niemand kreeg in ofzo! dus ik voelde me echt superkut.. dus ik wilde echt soort van vluchten. Dus toen ik me eindelijk los gerukt had, ben ik naar mn fiets gehold, maar toen kweg wilde fietsen stond dat mens aan mijn fiets te trekken. Dus toen werd mn fiets al achterop de auto gedaan door Rick.. en werd iedereen behalve Rick en ik door zn vader naar binnen gestuurd (die was op de herrie afgekomen) Dus die had mij toen beetje gekalmeerd en met me gepraat.. maar t enige wat ze allemaal kunnen zeggen is dat die moeder het ook niet makkelijk heeft door t overlijden van zn opa.. ze kiezen eigenlijk haar kant. Ze vinden het blijkbaar heel normaal wat die moeder deed...

Naja toen ben ik dus naar huis gebracht door Rick. We hebben nu afgesproken dat we tot zaterdag geen contact meer hebben, zodat we allebei goed kunnen nadenken. Maar ik weet nu wel zeker dat het over is, want ik weet zeker dat zijn moeder ontzettend op hem in gaat praten. Ze is er nl van overtuigd dat we niet bij elkaar passen enzo, dus ze zal alles doen om ons uit elkaar te trekken.

Nou sorry dat het zo'n lang verhaal is, maar ik moest het echt ff kwijt. Ik kan er nog steeds niet over uit. Er is ook niemand van die familie die sorry heeft gezegd. Ik vind het erg raar. Ik heb zondagavond met mijn vriend afgesproken dat we tot zaterdag geen contact hebben.. dan gaan we praten...

Maar nu het moraal van het verhaal... sinds het dus 'uit' is zit ik gewoon ontzettend in spanning. En daardoor eet ik gewoon echt veel minder.. kheb gewoon echt geen trek.. Echt mn lichaam zeg maar ook niet.. mijn maag borrelt bijvoorbeeld ook niet ofzo...

Nou en nu ben ik dus ook nog ziek geworden.. sinds maandagavond. Overgeven, koort, heel erg keelpijn + hoesten, sinds vandaag diarree..

En toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan, kwam ik erachter dat ik 4 kilo ben afgevallen. Ik heb het alleen tegen een vriendin gezegd.. die schrok al heel erg.. Maar ik weet echt niet of ik het nou bijvoorbeeld ook tegen mijn ouders moet zeggen enzo.. Ik eet nu wel weer 'normaal' voor iemand die ziek is enzo.. gewoon kleine dingen, beschuitjes etc. De rest komt er toch weer uit... En sinds vandaag ben ik ook aan de druivensnoepjes, want ik word steeds duizelig..

Wat vinden jullie? Moet ik het vertellen aan mijn ouders? Aan vriendinnen? Aan mijn vriend/ex? En zeg alsjeblieft niet dat ik weer gewoon moet eten, want ik doe mn best. Ik word alleen echt kotsmisselijk van de meeste geuren van eten...

Ezter

Re: 4 kilo in kleine week... vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:42

Dat je nu niet kan eten kan ik me heel goed voorstellen, en ik vind het niet vreemd, en ook niet erg. Zolang je genoeg drinkt is het echt geen punt om een paar dagen of zelfs weken minder te eten. En ja als je nauwelijks eet is het logisch dat je afvalt. En eigenlijk is het ook niet gek dat je weerstand dan wat minder is en je sneller ziek wordt...neemt niet weg dat het heel vervelend is natuurlijk!

Ik denk dat je je helemaal niet druk moet maken om wat je wel en niet eet en of je dan een beetje afvalt of niet. 4 kilo is er zo weer aan als je je weer beter voelt...

Verder vind ik het echt schandalig van die moeder en de rest van de familie....zelfs al hebben ze verdriet, dan nog kunnen ze op een fatsoenlijke manier met jou omgaan!
Ik denk dat je voor jezelf ook eens goed na moet denken of je wel verder wil met je (ex)vriend, als die het helemaal niet voor jou opneemt?

Ik denk dat je het beter even een beetje kan laten rusten wat zijn familie betreft, die hebben het waarschijnlijk al zwaar genoeg. Uiteindelijk gaat het om jou en die jongen, niet om de rest van zijn familie. mocht het nog goedkomen tussen jullie dan zullen ze daar gewoon mee moeten leren leven. Probeer als je weer met je ex gaat praten om dat niet bij hem thuis te doen in ieder geval.

Wens je heel veel sterkte, laat je niet intimideren door zijn moeder hoor ze heeft van jou af te blijven!!!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:54

Ezter schreef:
Dat je nu niet kan eten kan ik me heel goed voorstellen, en ik vind het niet vreemd, en ook niet erg. Zolang je genoeg drinkt is het echt geen punt om een paar dagen of zelfs weken minder te eten. En ja als je nauwelijks eet is het logisch dat je afvalt. En eigenlijk is het ook niet gek dat je weerstand dan wat minder is en je sneller ziek wordt...neemt niet weg dat het heel vervelend is natuurlijk!

Ik denk dat je je helemaal niet druk moet maken om wat je wel en niet eet en of je dan een beetje afvalt of niet. 4 kilo is er zo weer aan als je je weer beter voelt...

Verder vind ik het echt schandalig van die moeder en de rest van de familie....zelfs al hebben ze verdriet, dan nog kunnen ze op een fatsoenlijke manier met jou omgaan!
Ik denk dat je voor jezelf ook eens goed na moet denken of je wel verder wil met je (ex)vriend, als die het helemaal niet voor jou opneemt?

Ik denk dat je het beter even een beetje kan laten rusten wat zijn familie betreft, die hebben het waarschijnlijk al zwaar genoeg. Uiteindelijk gaat het om jou en die jongen, niet om de rest van zijn familie. mocht het nog goedkomen tussen jullie dan zullen ze daar gewoon mee moeten leren leven. Probeer als je weer met je ex gaat praten om dat niet bij hem thuis te doen in ieder geval.

Wens je heel veel sterkte, laat je niet intimideren door zijn moeder hoor ze heeft van jou af te blijven!!!

Ik vind het ook erg moeilijk.. ik heb m nog wel een mail gestuurd dat ik niet meer op de begrafenis kan komen, omdat ik ziek ben, toen mailde hij ook terug dat hij het jammer vond en beterschap..

Tprobleem is echt dat hij zo bij zn ma onder de plak zit.. hij doet echt vaak wat zijn ma zegt.. en dat heb ik m beetje afgeleerd zeg maar.. maarja.. dat vond zn ma natuurlijk niet leuk.. En omdat ik nu zoon tijd geen contact met m heb, kan zn ma m echt helemaal overhalen.. (net als zondag, met dat mailtje, wat hij dus eigenlijk ook niet echt meende...)

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:00

Ik denk dat je je even niet zo druk moet maken over die kilo's. je hebt verschrikkelijk liefdesverdriet en daar is dat een gevolg van. het moet natuurlijk zo geen weken door blijven gaan, dat is ook niet erg gezond.
ik vind het een hele vreemde reactie van zijn moeder! wat een naar mens!!! als je vriend inderdaad bij haar onder de plak zit heb je denk ik een groot probleem!

heel veel succes!!!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:21

Hoe oud is je vriend eigenlijk? En wil die moeder alles voor hem regelen, of vindt hij het zelf wel makkelijk?

Verder zou ik hem wel even met rust laten tot zaterdag (of wat jullie afgesproken hadden in ieder geval) zodat hij ook eventjes rust krijgt. Het moet ook vreselijk voor hem zijn om er zo tussenin te zitten. Of misschien wel iets langer afstand nemen...zodat zijn moeder ook weer een beetje er overheen is (van die opa) en dat hij zich daar niet meer druk over hoeft te maken, zodat hij echt even wat energie in jou kan steken, om daar over na te denken en te beslissen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:28

Rare reactie van die moeder... ook al is haar vader net overleden, dat geeft haar neit het recht om zo te reageren.. Wat zeiden jouw ouders hier van dan? Ik geloof dat als jij mijn dochter was en je kwam met zo'n verhaal thuis, ik wel even verhaal zou gaan halen bij die moeder..

Maar daar heb jij niks aan.. Je moet aan je ouders vertellen dat je nu zo weinig eet.. en dat je je duizelig voelt.. Zij kunnen je steunen hier in!
Je moet opletten dat je in ieder geval goed blijft drinken.. als je ook diaree hebt, moet je uitkijken voor uitdroging.. En eet dan maar dingen waar je wel zin in hebt..

Sterkte hoor!! Ach gut

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:32

het is inderdaad een vervelende tijd, weet wat je doormaakt. ik had toen ook een vriend en dat was ook serieus en met een jaar was het uit, ook daar heb ik veel verdriet van gehad en ben in die tijd iets van 8of9 kilo afgevallen. heb het er nu wel weer bij iets te veel eigenlijk vind ik zelf Bloos maar zoek veel afleiding zodat je niet zoveel met hem bezig bent. n ik denk dat je het best gewoon kunt vertellen dat je al 4kilo afgevallen bent. ik heb het toen ook tegen mn ouders en vriendinnen verteld en ook aan mn ex. ze schrikken er wel ff van maar dat komt wel goed.
ik wens je vast heel veel sterkte nog.
groetjes linda

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 16:43

Lame schreef:
Rare reactie van die moeder... ook al is haar vader net overleden, dat geeft haar neit het recht om zo te reageren.. Wat zeiden jouw ouders hier van dan? Ik geloof dat als jij mijn dochter was en je kwam met zo'n verhaal thuis, ik wel even verhaal zou gaan halen bij die moeder..

Maar daar heb jij niks aan.. Je moet aan je ouders vertellen dat je nu zo weinig eet.. en dat je je duizelig voelt.. Zij kunnen je steunen hier in!
Je moet opletten dat je in ieder geval goed blijft drinken.. als je ook diaree hebt, moet je uitkijken voor uitdroging.. En eet dan maar dingen waar je wel zin in hebt..

Sterkte hoor!! Ach gut

Ja mijn ouders waren ook echt laaiend.. mijn moeder heeft ook erg slecht kunnen slapen de volgende dag.. Ze had ook echt zin om een sms ofzo te sturen vertelde ze.. maar ik denk dat het alleen maar erger maakt..

Ja ze weten het hier ook wel van het niet zo veel eten enzo.. ik word goed verwend Lachen Maar toch.. die 4 kilo weten ze niet.. daar kwam ik vanochtend achter en nu is alleen mn broer thuis...

hyawatta schreef:
het is inderdaad een vervelende tijd, weet wat je doormaakt. ik had toen ook een vriend en dat was ook serieus en met een jaar was het uit, ook daar heb ik veel verdriet van gehad en ben in die tijd iets van 8of9 kilo afgevallen. heb het er nu wel weer bij iets te veel eigenlijk vind ik zelf Bloos maar zoek veel afleiding zodat je niet zoveel met hem bezig bent. n ik denk dat je het best gewoon kunt vertellen dat je al 4kilo afgevallen bent. ik heb het toen ook tegen mn ouders en vriendinnen verteld en ook aan mn ex. ze schrikken er wel ff van maar dat komt wel goed.
groetjes linda

Ja afleiding kreeg ik ook wel.. allemaal dingen afgesproken met vriendinnen enzo, met mijn moeder shoppen, etc. Maarja.. dat kon allemaal niet meer omdat ik ziek werd.. Boos! En omdat ik afgesproken heb met mn ex dat we even geen contact hebben weet ik dus niet of k t m moet vertellen.. ergens heb k dan ook weer t gevoel alsof ik m dan 'dwing' om terug te komen..

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:50

jeetje wat een verhaal zeg Verdrietig
En wat een reactie van die moeder, echt heel raar Boos!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:46

hyawatta schreef:
groetjes linda

Ja afleiding kreeg ik ook wel.. allemaal dingen afgesproken met vriendinnen enzo, met mijn moeder shoppen, etc. Maarja.. dat kon allemaal niet meer omdat ik ziek werd.. Boos! En omdat ik afgesproken heb met mn ex dat we even geen contact hebben weet ik dus niet of k t m moet vertellen.. ergens heb k dan ook weer t gevoel alsof ik m dan 'dwing' om terug te komen..[/quote]

dat is zeer vervelend jah dat je ziek bent geworden. heb je misschien ook dingen waar je je afleiding bij kunt vinden in huis? lezen (als je ervan houdt), muziek luisteren, school, pc. noem maar wat hoop het wel voor je ook al kun je je hoofd er bijna niet bij neer zetten, je bent toch maar met 1ding bezig. ik ken het. en toch dingen blijven zoeken om afleiding te hebben, is ook absoluut zeer moeilijk.
sterkte en beterschap Ach gut
groetjes linda

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:44

Misschien wil je dit niet horen maar de hele toestand is een beetje je eigen schuld.

Hij stuurt je een mail dat je niet als "vriendin van" welkom ben op de begrafenis. Dit omdat zijn ouders in de veronderstelling zijn dat jullie relatie over is.
Hierop stuur jij een boze mail terug. Vind ik persoonlijk van weinig respect getuigen.
Vervolgens stuurt hij een mail dat het nu over is en je niet meer wilt zien en wat doe jij. Je springt op de fiets en gaat naar hem toe.

Ik snap dat je het een en ander hebt willen uitpraten.
Maar dit was echt een hele beroerde timing van je.
Die mensen zijn in de rouw en zitten op zo'n moment niet op jou te wachten.

Ik ben het met je eens dat zijn moeder je met respect had moeten behandelen.
En dat ze zich niet netjes heeft gedragen.
Aan de andere kant had jij daar niks te zoeken.

Ik hoop dat jullie het een en ander nog gaan uitpraten.
Heel veel beterschap.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:06

Als zijn ma dat bij mij doet zal ik echt woest worden en mn handen neit thuis kunnen houden. Wat mankeerd dat mens om jou te "grijpen" dan kan ze zich nog wel rot voelen maar vind dat niet normaal. Als ouder hoor je een goed voorbeeld aan je kinderen te geven. Toch?

Ik zou niet eens meer iets met die fam. te maken willen hebben.
Verder heb ik het probleem met ruzie goed praten ruzie goed praten ruzie goed praten ect. ook gehad met mn ex. Maar dat schoot niet op. Dan ga je je anders voordoen dan je bent. En loopt het weer spaak. Meid er lopen zat leukerds rond voor je ! Echt!

Stel je voor, als jij met hem verder gaat. 'gezellig' op fam. bezoek. Zal jij je dan veilig voelen bij hun?

Veel Liefs, Madieke

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:24

luuntje schreef:
Misschien wil je dit niet horen maar de hele toestand is een beetje je eigen schuld.

Hij stuurt je een mail dat je niet als "vriendin van" welkom ben op de begrafenis. Dit omdat zijn ouders in de veronderstelling zijn dat jullie relatie over is.
Hierop stuur jij een boze mail terug. Vind ik persoonlijk van weinig respect getuigen.
Vervolgens stuurt hij een mail dat het nu over is en je niet meer wilt zien en wat doe jij. Je springt op de fiets en gaat naar hem toe.

Heel veel beterschap.

Nou ik zou precies zoals zij gereageerd hebben, als je zoveel om iemand geeft wil je gewoon verhaal halen en het uit ZIJN mond horen. En niet achterbaks d.m.v. een mailtje, nee hoor ik snap het wel.

Meis heeeeeeel erg veel sterkte laat het allemaal even bezinken, en ga er alsjeblieft niet te hard achteraan lopen, dat werkt vaak averechts. Als het echte liefde was ook van zijn kant uit zou hij snel genoeg inzien dat jij zijn meisje was/bent. Doe rustig aan en ziek even lekker uit je hebt veel aan je hoofd!! Good luck...!!! Mijn PB staat altijd open! Ach gut

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:32

Wat Luuntje zegt heeft wel een kern van waarheid, al hoeft zijn moeder ook niet met je te gaan gooien.. Zij hebben verdriet en jij komt de boel een beetje verstoren en je gram halen. Ik snap het van jouw kant ook wel, maar ook die van hun.

Jij hebt luduvudu en je wilt dat rotgevoel kwijt, zij hebben een familielid verloren die ze nooit meer zien en moeten dat verwerken. Je had er ook mee kunnen wachten, de boel af leten koelen en er op een later tijdstip op terug kunnen komen.

Hoe dan ook, zodra je buik weer wat beter aanvoelt ben je die 4 kilo zo weer bij hoor Lachen Ik heb ook wel eens met een enorme streessituatie te maken gehad, waardoor ik spontaan zo ziek werd, dat het letterlijk van boven en van onderen eruit moest..

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:48

Heej,

Wat naar voor je zeg, dat hele verhaal.
Maar het is niet zo raar dat je wat minder weegt als je ziek bent. Omdat je hele maag leeg hebt gebraakt weeg je gewoon minder, en omdat je ziek bent eet je ook nog eens minder. Het kan natuurlijk wel een beetje aan je spanning liggen maar ik zou weer op de weegschaal gaan staan als je een paar dagen beter bent. Het zou goed kunnen dat je dan al weer op je oude gewicht bent.

Succes met alles he! x

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:51

En pride ik ben het met je eens. Het is niet je eigen schuld die moeder is misschien wel in de rouw maar ze had nooit zo ageressief mogen reageren en als het anderhalf jaar dik verkering was vind ik het raar dat ze je er ineens niet meer bij willen hebben terwijl jullie elkaar nog wel zagen enzo

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 23:06

Hey.. bedankt voor alle reacties!

Wat luuntje zegt, dat ze ook moeite hebben etc. met de rouw.. ja natuurlijk is dat waar! Maar die opa lag al anderhalve week op sterven.. ze waren er al een aantal keer bijgeroepen.. dus het was gewoon te verwachten. Het was eigenlijk een 'opluchting' voor iedereen dat zijn lijden was afgelopen...

Die moeder zei eigenlijk ook (niet letterlijk hoor) dat ik niets op de begrafenis heb te zoeken, omdat het mijn opa niet is. Ze doet echt net alsof ik nooit bij de familie heb gehoord zeg maar.. dat vind ik wel erg hard.. Zeker omdat ze in die anderhalf jaar dat ik bij hun over de vloer kwam altijd hartstikke lief en behulpzaam deed...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:35

Ondanks dat opa al even op sterven lag is het erg verdrietig wanneer iemand echt is overleden. Dan ga je pas beseffen dat iemand er niet meer is.

Blijf ik erbij dat zijn moeder je met respect had moeten behandelen.
Ze had je nooit in bosjes mogen gooien.

En dat ze nu doet alsof je nooit bij de familie hebt gehoord vind ik erg cru. Tuurlijk hoorde je erbij.

Probeer je vooralsnog niet te druk te maken over je gewicht, hoewel het afvallen in dit tempo niet te lang moet duren.
Kijk of je een gesprekje met hem kan aangaan op neutraal terrein.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:42

Hier even een berichtje als "moeder". Ik was verhaal gaan halen bij dat mens, niemand komt aan mijn kind, verdriet om opa of niet, ze moet met d'r handen van je afblijven is ze helemaal besodemieterd. Ze heeft geluk dat ik je moeder niet ben! Verder als je vriend zelfstandig geen beslissingen kan nemen omdat ie onder de plak zit bij zn mams, geloof me, dan ben je ondanks je verdriet beter af. Komt goed meis en denk aan jezelf, sterkte!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:07

Net weer gewogen.. met hemd en ondergoed, sokken en nat haar van het douchen... 56.9... Gisteren met pyjama aan 57.5... het lijkt eraf te vliegen! Terwijl ik zoveel eet als ik kan..

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:23

Mariannedeb schreef:
Net weer gewogen.. met hemd en ondergoed, sokken en nat haar van het douchen... 56.9... Gisteren met pyjama aan 57.5... het lijkt eraf te vliegen! Terwijl ik zoveel eet als ik kan..

Komt wel weer goed Ach gut maar idd wel goed blijven eten!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:25

Jeetje wat vervelend voor je!
kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om te eten maar wat al is gezegd als je maar blijft drinken! Zonder veel eten overleef je wel een paar maand dus zeker deze dagen zou ik me daar niet zo veel zorgen over maken. En gezien je gezond bent komen de kilos er ook weer bij als je weer kan eten.

Verder over het verhaal met je vriend, al kan hij nog zo fijn met je praten ik zou het hier opgegeven hebben. Het is anderhalf jaar het is moeilijk en ik geef je helemaal groot gelijk dat je verhaal bent gaan halen! maar als ik dit zo zou lezen! Nee, ik zou het niet meer doen.

Wat die moeder betreft, die mag blij zijn dat ik jou niet was want dan had ik haar daarna de bosjes ingepleurd. Al scheld je dr zoon uit voor de hele famillie ze heeft haar handen van jou af te houden.

Enneh, om dit op het verlies van een opa af te schuiven? Sorry hoor, zwak excuus. Vervelend dat je in rouw zit er is niks naarders dan iemand in je directe omgeving te verliezen daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar het is absoluut GEEN excuus om een meid die je anderhalf jaar lang gezien hebt en WEL behandeld hebt als famillie zo te behandelen dan.

@Luuntje: beroerde timing? k vind dat die vriend t nou ook niet bepaald handig bedacht heeft en tactvol gebracht niet? En dan had ie op zijn minst het fatsoen kunnen hebben om te bellen en het uit te leggen als hij haar niet had willen zien.
En niet via email.

Sorry als ik misschien lomp over kom, maar ik vind datgene wat ik net lees beneden fatsoen. Van die famillie, van jouw vriend....
Ik hoop dat je nadat de gemoederen weer wat gekalmeerd zijn jullie er toch nog samen over kunnen praten en dat die moeder misschien uiteindelijk toch nog kan inzien dat wat ze gedaan heeft niet klopte.
En natuurlijk dat je er gewoon als goede vrienden uitkomt.
En veel succes ermee!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:29

En ja opa overleden....
Maar de ts staat ook op het punt iemand te verliezen en die beseft ook ineens hoeveel ze hem mist/om hem geeft.

Slechte timing of niet, ik zou deze reactie ook niet begrijpen. Ik zou ook net als de ts gehandeld hebben...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:36

luuntje schreef:

Heel veel beterschap.

Mijn gedachte ook, mijn visie hierop gaat je weinig troosten ook vrees ik.

De familie heeft je (nogal duidelijk) laten weten dat ze je aanwezigheid als familielid niet op prijs stellen. Het is uit, dus terecht ook lijkt me. Je had er beter voor kunnen kiezen om als ´vriendin´ naar de begrafenis te kunnen gaan als steun/ respect voor je ex-vriend. Met je acties nu zet je je ex voor het blok tussen zijn moeder (die hem nodig heeft) en jezelf.

Het getuigt ongelooflijk van beroerde timing als je juist terwijl het uit is, alle aandacht van je ex-vriendje gaat opeisen onder die omstandigheden. En tegen de wens van de familie (voor je eigen ikje) bij de familie langs gaan terwijl ze hebben laten weten dat ze dat liever niet hebben. Klinkt mij niet respectvol in de oren.

Het is uit en gebeurt is gebeurt. Even lekker janken en dan weer doorgaan, want hopen dat het weer goedkomt zal ik als ik jouw was niet meer aandenken. Even rust, leer ervan dat je volgende keer misschien beter een andere aanpak kunt kiezen. Dat eten komt vanzelf wel weer.

Licht sowieso je ouders in, dan kun je in ieder geval erover praten en kunnen zij je adviseren. Zij kennen jouw het beste.

Sterkte.. Ach gut

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:41

Ik heb het vorige week uitgemaakt met mijn vriend en ben sindsdien 2 kg afgevallen (weeg nu 50kg, terwijl ik 1,75m ben!). Mijn vriend is er 9 kwijt...hoort er nu eenmaal bij.
Ga het niet tegen je ex-vriend zeggen, dan lijkt het alleen maar of je zielig wil doen. Dat heb ik in ieder geval wel, wanneer mn ex (vind het nog steeds raar klinken, na 7 jaar relatie) naar me toe komt om te zeggen dat ie zoveel is afgevallen.
Je hoeft het sowieso niet echt tegen iemand te vertellen; daarmee kom je niet opeens weer aan ofzo! Maar als jij het graag aan iemand kwijt wil, is dat natuurlijk een ander verhaal...
Succes met alles!