bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje1

bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 23:15

Jaja nog 5 weekjes en dan ben ik dus uitgerekent.
Oftewel dan moet de kleine er zijn Clown

Nu is dit natuurlijk super spannend en het liefst zal ik heel de bevalling overslaan,
maar daar ontkom ik niet aan Clown
Zoals nu gaat alles dus nog goed,en mag ik nog steeds kiezen waar ik wil bevallen.
Nu kan ik dus nog steeds niet kiezen,want alles heeft zn voor en na-delen.

Nu ben ik benieuwd wat de bokkers zullen doen/Of gedaan hebben Knipoog

Iedergeval hier mijn mening over ziekenhuis en thuis bevalling.

Thuisbevalling
vertrouwde omgeving,
maar als het niet lukt moet je weer naar het ziekenhuis verkassen

ziekenhuisbevalling
alles bij de hand,
veel hulp aanwezig en als er wat is,hoef je niet te verplaatsen
Maar minder vertrouwde omgeving(heb het niet op ziekenhuizen Vork )

Redrumfox

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:16

Zou toch maar naar het ziekenhuis gaan, dan voel je je maar even minder vertrouwd; je hebt veel meer zekerheid dat het goed gaat! Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:19

ik zou het zo mogelijk ook thuis doen.mijn moeder wou ook een thuisbevalling van mijn zus. maar mijn zus was zo verschrikkelijk opstandig, en wou er dus niet uitkomen. omdat het risico steeds groter werd dat ze zou stikken is mijn moeder midden in de nacht met gillende sirenes naar het ziekenhuis gebracht.verdere details hou ik voor mij, want dan wil je niet meer denk ik. toen mijn moeder eenmaal van mij moest bevallen(precies op de uitgerekende datum) is ze maar direct naar het ziekenhuis gegaan. maar goed, zo lief en schattig als ik was, floepte ik er zo uit..

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:22

ik zal op t ziekenhuis doen je hebt daar idd alle hulp etc

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:23

Ik heb gekozen voor een ziekenhuisbevalling, was minder onvertrouwd dan ik dacht. Had een mooie kamer, waar ik lag.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:24

is het je eerste ?

in dat geval zou ik naar het ziekenhuis gaan
misschien minder vertrouwd maar wel alles bij de hand
voor het geval dat
en eerste bevalling zijn over het algemeen wat moeilijker en je weeet nog niet wat je te wachten staat

als het niet je eerste is dan zou ik lekker thuis bevallen
je weet wat er komen gaat en hoe het is
en kun je zelf ook beter inschatten

ik zou voor de eerste een ziekenhuis bevalling kiezen
en voor de 2 de (of derde of vierde Tong uitsteken )
lekker een thuis bevalling

maar wat zegt je gyneacoloog ervan dan
die zal dat ook wel het beste kunnen inschatten samen met jou natuurlijk

veel succes met je kleine straks en er lekker van genieten

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:26

He wat leuk wij zijn bijna tegelijk uitgerekent.

Ik heb bij mijn zoontje voor een thuisbevalling gekozen, helaas liep het anders en werd hij bijna 4 weken te vroeg geboren waardoor ik in het ziekenhuis moest bevallen.
Nou dat is me echt heel erg goed bevallen (ik had nogal angst voor ziekenhuizen).

Nu heb ik dus bewust gekozen voor het ziekenhuis.

Maar had je dat al niet allang moeten aangeven?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:29

[LZP] > [MW]

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:34

Mijn keus ging naar een thuisbevalling uit, sterker nog ik moest er niet aan denken om in het ziekenhuis te bevallen. Alles wat aan personeel maar binnen kwam banjeren. Thuis kon ik lekker mijn gang gaan, als ik 1.5 uur onder de douche wilde staan is er niemand die tegen me zegt dat het niet mag Haha! Uiteindelijk werd het een ziekenhuis bevalling omdat op het moment dat de vliezen gebroken waren we er achter kwamen dat vruchtwater bruin was. Het ritje naar het ziekenhuis was niet prettig maar ik woon er 10 minuten vandaan dus het was goed te doen. De verhalen van het ziekenhuis is veiliger is dikke onzin, want het is gebleken dat thuis bevallen net zo veilig is als in het ziekenhuis. Overigens heeft het ziekenhuis ook nadelen denk aan ziektekiemen ed. Je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt. Jij bent diegene die het werk moet doen dus je moet voor jezelf nagaan waar jij je het lekkerste bij voelt! Succes nog met de laatste loodjes!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 23:38

Appelbol,ja ik heb wel meer zekerheid

Paardje2005,ja al die enge verhalen mag je graag houden hihi Clown
Kijk dat zie ik ook niet zitten als het niet lukt dat je dan als nog even verplaatst word.

charos,zolang ik niet met wildvreemde kom te liggen en gelijk naar huis mag Clown

Zydeco,ja het word mn eerste.Weet dus ook niet wat ik moet verwachten.
Zit nu al constant met de gedachte van,goh wanneer zal die willen komen.
En als de weeen maar nachts komen,niet als ik op stal bijv sta. Vork
en dat 5 weken van te voren.Maar voor ik het weet ben ik in week 40!

Jacqueline,af wat grappig.Dus als we beide niet op bokt te vinden zijn,zijn we ander werk aan het verrichten hihi.
Maar wel minder van de eerste dat je 4 weken te vroeg is gekomen.

Nee,hun vonden het niet belangrijk.Mag zelfs kiezen als de weeen zijn begonnen.

MIstral,mn eerste keus gaat ook naar thuisbevalling.Maar het is mn eerste en weet totaal niet waar ik aan moet denken hihi.
Maar daar moet ik dus idd niet aan denken al dat personeel etc.
thuis is dat betreft rustiger, en niet zo inloop kast

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:40

Ben 15, maar weet wel wat ik zou kiezen; Ziekenhuis. Het is gewoon veel veiliger. Meer zekerheid. Thuis is het misschien nu nog wel vertrouwd, maar straks bij de bevalling geeft het alleen maar stress denk ik omdat je bang bent dat het fout kan gaan en je de benodigdheden niet hebt, die er in het ziekenhuis wel heb Knipoog *Wat een zin*

Ik hoop dat alles goed gaat!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:45

@Bloempje1, met meerdere? Ik had een eigen kamertje waar een douche bij zat dus ik kon ook gewoon lekker douchen. Tv en radio was ook aanwezig maar daar vond ik op dat moment niks aan.
Ik mocht gelukkig wel dezelfde dag nog naar huis.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:50

bloempje1: Dat vond ik ook een nadeel, ik heb erg lang gelegen dus de wisseling van diensten meegemaakt. Ze kwamen allemaal kijken en voelen Bloos Haha! hoe het stond met de ontsluiting. Ik zal eerlijk zijn op dat moment maakte het me niet meer uit ik wilde alleen maar dat kind eruit hebben. Toen er een verloskundige in opleiding kwam vragen of ze ook even mocht voelen (na de zoveelste verloskundige en gynaecoloog) omdat ze niet snapten waarom de ontsluiting niet door wilde zetten heb ik gezegd dat ze dat maar ergens anders moest gaan voelen Haha! Je moet de hele bevalling gewoon over je heen laten komen, ik zag er ook vreselijk tegenop. Ik heb ook een nare bevalling gehad maar het is voor mij geen reden om niet voor een 2e (ooit) te gaan Knipoog Het klinkt raar maar een groot deel van de pijn vergeet je en als je eenmaal in de weeen ligt kun je niet meer terug en komt er een overlevingsdrang naar boven!
Ik had overigens ook een kamer voor me alleen, de ellende was alleen wel dat er in de kamer naast mij enorm lag te gillen en kon dus live meegenieten daarvan Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:50

bloempje1 schreef:
Appelbol,ja ik heb wel meer zekerheid

Paardje2005,ja al die enge verhalen mag je graag houden hihi Clown
Kijk dat zie ik ook niet zitten als het niet lukt dat je dan als nog even verplaatst word.

charos,zolang ik niet met wildvreemde kom te liggen en gelijk naar huis mag Clown

Zydeco,ja het word mn eerste.Weet dus ook niet wat ik moet verwachten.
Zit nu al constant met de gedachte van,goh wanneer zal die willen komen.
En als de weeen maar nachts komen,niet als ik op stal bijv sta. Vork
en dat 5 weken van te voren.Maar voor ik het weet ben ik in week 40!

Jacqueline,af wat grappig.Dus als we beide niet op bokt te vinden zijn,zijn we ander werk aan het verrichten hihi.
Maar wel minder van de eerste dat je 4 weken te vroeg is gekomen.

Nee,hun vonden het niet belangrijk.Mag zelfs kiezen als de weeen zijn begonnen.

MIstral,mn eerste keus gaat ook naar thuisbevalling.Maar het is mn eerste en weet totaal niet waar ik aan moet denken hihi.
Maar daar moet ik dus idd niet aan denken al dat personeel etc.
thuis is dat betreft rustiger, en niet zo inloop kast

Als ik dit allemaal zo hoor, ben jij erg zenuwachtig Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:52

RicardoOpa schreef:
Ben 15, maar weet wel wat ik zou kiezen; Ziekenhuis. Het is gewoon veel veiliger. Meer zekerheid. Thuis is het misschien nu nog wel vertrouwd, maar straks bij de bevalling geeft het alleen maar stress denk ik omdat je bang bent dat het fout kan gaan en je de benodigdheden niet hebt, die er in het ziekenhuis wel heb Knipoog *Wat een zin*

Hoe kom je daar nou bij? Een ziekenhuis bevalling is net zo veilig als thuisbevallen. Aan een ziekenhuis bevalling kleven ook nadelen hoor! En als je gaat om de pijnstilling kan ik je vertellen dat je nog weleens bedrogen uit kan komen. Zeker als je voor een ruggenprik wilt gaan want die geven ze alleen op "werkdagen" Knipoog Dus overdag als je in de nacht of avond bevalt kan het merendeel van de ziekenhuizen je deze optie al niet meer bieden!
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 18-02-07 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:53

Je moet doen wat je zelf het beste lijkt!
Ik ben met allebei mijn kids in het ziekenhuis bevallen en vond het super!
De verhalen dat het thuis romantischer en fijner zou zijn heb ik persoonlijk helemaal niets mee. Haha!
Vond het heel fijn in een ziekenhuis en heel fijne en lieve mensen!
Zelf heb ik het gevoel dat bevallen in een ziekenhuis veiliger is.
Je mag in het ziekenhuis ook zo lang douchen als je wil en rondstampen/hangen, je mag ze uitschelden Clown , heb ik niet gedaan maar ze stelden het zelf voor! Haha!
Mijn zoontje kwam moeilijk ter wereld en mijn dochter was binnen 1 minuut, 1 perswee geboren, met mijn dochtertje mocht ik thuisblijven en had ik het makkelijk thuis gekund maar zal toch altijd kiezen voor een ziekenhuisbevalling.

Heel veel succes en sterkte!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:54

MISTRAL94 schreef:
RicardoOpa schreef:

Hoe kom je daar nou bij? Een ziekenhuis bevalling is net zo veilig als thuisbevallen. Aan een ziekenhuis bevalling kleven ook nadelen hoor! En als je gaat om de pijnstilling kan ik je vertellen dat je nog weleens bedrogen uit kan komen. Zeker als je voor een ruggenprik wilt gaan want die geven ze alleen op "werkdagen" Knipoog

ik dacht dat er helemaal geen pijnstilling werd gegeven
alleen als het nodig is (uitputting o.i.d)

hier in assen doen ze daar niet aan

ik wou verhaal vertellen maar met het oog op de komende bevallingen hier hou ik mijn mond

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:59

Ik ben ook in Assen bevallen ik heb wel pijnstilling gehad Haha!
Het werkte alleen voor geen meter en bij mij was het idd omdat ik een weeenstorm had maar het geen effect had en ik al heel wat uurtjes in heftige weeen lag Haha!

MamboBeach

[/quote]

Hoe kom je daar nou bij? Een ziekenhuis bevalling is net zo veilig als thuisbevallen. Aan een ziekenhuis bevalling kleven ook nadelen hoor! En als je gaat om de pijnstilling kan ik je vertellen dat je nog weleens bedrogen uit kan komen. Zeker als je voor een ruggenprik wilt gaan want die geven ze alleen op "werkdagen" Knipoog[/quote]

ik dacht dat er helemaal geen pijnstilling werd gegeven
alleen als het nodig is (uitputting o.i.d)

hier in assen doen ze daar niet aan

ik wou verhaal vertellen maar met het oog op de komende bevallingen hier hou ik mijn mond[/quote]

Verschilt volgens mij ook per ziekenhuis.

MISTRAL94

Overigens geven ze wel pijnstilling maar ze moedigen wel aan om het zonder te doen Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:01

In amerika, daar geven ze tenminste pijnstiller s;D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:01

MISTRAL94 schreef:
Ik ben ook in Assen bevallen ik heb wel pijnstilling gehad Haha!
Het werkte alleen voor geen meter en bij mij was het idd omdat ik een weeenstorm had maar het geen effect had en ik al heel wat uurtjes in heftige weeen lag Haha!

Fijn he, had ik ook met de eerste, ik moest nog aan een infuus om de weeen op te wekken! Haha!
En ik had al zulke weeen, alleen mijn ontsluiting zette niet door! Boos!

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:03

Ik heb het ook niet op ziekenhuizen maar heb voor beide kindjes voor een ziekenhuis bevalling gekozen en dat is erg goed bevallen.

Bij de eerste was het een zware bevalling en hij was na 15.00 uur s' middags geboren en de regel in het ziekenhuis was dat je na 15.00 uur een nachtje moest blijven, wat ik achteraf gezien niet erg vond Knipoog

De tweede is ook in het ziekenhuis geboren begin van de middag en om 16.00 uur was ik al weer lekker thuis met de hummel!

Met allebei de bevallingen was het in het ziekenhuis vrij rustig en viel het met al dat personeel best mee. Daarbij vond ik het idee dat als er iets was of niet goed zou gaan het gewoon een fijn idee al in het ziekenhuis te zijn.

Ik denk dat bij beide zowel thuis als ziekenhuis zijn voor en nadelen heeft, het is moeilijk te zeggen maar doe waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Als ik weer zou moeten kiezen koos ik wederom voor het ziekenhuis.

Heel veel succes met je beslissing en geniet van de kleine straks !!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:04

Dat probleem heb ik idd ook gehad Haha! En ik maar zeggen al scheur ik uit tot aan mijn enkels ik ga dat kind er nu uitpersen (ik had namelijk al wel persdrang) Clown

Maar goed een bevalling is heel persoonlijk en heel verschillend, als ik zie wat ik ervoor terug gekregen heb zou ik het zo weer doen Knipoog Dus TS trek je niets aan van alle verhalen elke bevalling is anders en iedereen ervaart het ook weer anders. Het komt wel goed, tegen die tijd komt je moederinstinct boven en reken maar dat jullie kleine uk er uit komt hoor!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:05

Smystique schreef:
In amerika, daar geven ze tenminste pijnstiller s;D

Die vrouwen weten niet eens wat bevallen is Knipoog