met anti biotica geen alcohol ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

met anti biotica geen alcohol ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 10:03

ik zit aan de anti biotica nu heb ik van iemand vernomen dat je dan geen alcohol mag klopt dit ?
ik ben het gister aan me huisarts vergeten te vragen en aangezien het nu weekeind is heb ik geen mogelijkheid om het nog na te vragen weet iemand van jullie het misschien ?

vriendelijke groet, moyra

MikeRick

Re: met anti biotica geen alcohol ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:10

Volgens mij is het inderdaad niet goed, maar heb je al de bijsluiter gelezen daar zal het vast wel in staan !

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 10:11

ik heb er 2 bijsluiters ingehad die heb ik van onder tot boven helemaal na gelezen en er geen 1 woord over gevonden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:12

Dat is idd niet goed Lachen
Maar bij de meeste medicijnen is dat niet goed Lachen

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:12

even voor je gegoogeld

Antibiotica
Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem. Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:13

oor een effectieve antibioticakuur is een constante bloedspiegel van het antibioticum nodig. Deze constante hoeveelheid komt in gevaar bij de extra belasting die alcohol op de lever legt. Alcohol en antibiotica worden beiden geheel of gedeeltelijk in de lever omgezet in geschikte uitscheidingsproducten. Alcohol kan deze werking van de lever op de korte termijn verminderen, waardoor de antibiotica langer in het lichaam aanwezig zijn. Dit kan leiden tot een te sterk effect en mogelijk misselijkheid en een gebrek aan energie veroorzaken.
Veelvuldig overmatige alcoholconsumptie (± 6 glazen alcohol per dag) heeft juist het tegenovergestelde effect op de hoeveelheid antibiotica in het lichaam. Als je lichaam vaak alcohol naar binnen krijgt past de lever zich aan om de grotere hoeveelheden hiervan te kunnen verwerken. Het gevolg hiervan is dat ook de antibiotica sneller verwerkt worden, waardoor ze sneller het lichaam verlaten en minder lang werkzaam zijn.
Metronidazol brengt een extra risico met zich mee. Gelijktijdig gebruik met alcoho leidt tot hoofdpijn, ademhalingsmoeilijkheden, misselijkheid en veelvuldig overgeven. Bij overmatig alcoholgebruik nemen de effecten in kracht toe en kunnen zij uiteindelijk leiden tot bewusteloosheid, hartstilstand en zelfs de dood.

ook gegoogeld

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 10:16

ik heb de amoxicilline alpharma, bedankt voor het opzoeken voor me ik ben niet zo een google heldin altijd als ik iets nodig heb kan ik het niet vinden en een vriendin van mij vind het in 1 keer ( zal wel aan me haar kleur liggen) ik wilde dit even na checken omdat ik vanavond toch wel wilde gaan stappen als ik niet helemaal afgebroken ben van me werk.

ik heb geen geslachtsziekte , ik heb keelonsteking, oorontsteking, voorholte onsteking voor die dingen slik ik antibiotica en dan heb ik nog een zalfje met antibiotica er in voor me onstoken ogen.

edit ik denk dat ik maar gewoon ga stappe maar voor alle voorzorg geen alcohol drink is ook niks mis mee een keertje geen alcohol

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:21

Ik zou voor de zekerheid niet gaan drinken. Met medicijnen mag je al geen alcohol drinken dus dan zou dat opzicht ook niet zo goed zijn.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:04

heb dezelfde antibiotica een keer of drie gehad.. en heb daar gewoon bij gedronken.. en ook gewoon aan de shotjes..
is alle keren goed gegaan..

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:09

amberp schreef:
heb dezelfde antibiotica een keer of drie gehad.. en heb daar gewoon bij gedronken.. en ook gewoon aan de shotjes..

das erg dom van je dan! als je pech hebt gaat je lichtje uit!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:33

PintoNatal schreef:
amberp schreef:

Dat is nou ook weer een beetje overdreven hoor! Knipoog

Wat Runningkawa ook al zei, het is zeker niet verstandig, maar als het niet op de bijsluiter staat màg het in principe wel.
Mits je je natuurlijk niet helemaal te pletter zuipt maar gewoon af en toe gematigd drinkt. Vork

Maar goed, die antibiotica heb je niets voor niets: je lichaam werkt al extra hard om schadelijke bacteriën te bestrijden.
Als je je lichaam dan ook nog eens extra gaat belasten door alcohol te drinken is dat zowiezo niet erg verstandig.
Dan kun je beter de shotjes tijdens je kuurtje even laten staan. Knipoog

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:35

Nou ohnee, ik wilde zegge ik heb antibiotica gehad, maar dat was zware ontstekingsremmer en pijnstiller en daar mocht ik niet bij druinke

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:59

PintoNatal schreef:
amberp schreef:

ja joh allicht.. en waarom staat het dan niet in de bijsluiter?? en bij de gene waar je geen alcohol bij mag hebben wel?? en waarom mocht het volgens mijn arts dan gewoon??

het is inderdaad verstandiger om het niet te doen... Maar zat zo ongeveer maandelijks aan de antibiotica en t kon geen kwaad...

en je lichtje gaat daar echt niet zomaar van uit.. domme opmerking van je!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:03

Moyra zegt: ik heb keelonsteking, oorontsteking, voorholte onsteking voor die dingen slik ik antibiotica en dan heb ik nog een zalfje met antibiotica er in voor me onstoken ogen.

Klinkt niet erg fijn allemaal. Kun je dan niet beter lekker thuis blijven? Dan gaat het sneller weer over!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 20:34

voel me door de antibiotia niet meer zo slecht gelukkig, alleen op werk vandaag was erg knudde nu gaat het wel weer en als ik straks daarzo ben en krijg gewoon last ga ik toch lekker naar huisje. maar bedankt voor je mede leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:49

Dat je lichtje ineens uitgaat zal wel meevallen.
Maar wil je een optimale werking zou ik niet drinken.
Je hebt die medicijnen ook niet voor niets

Moyra, fijn dat het alweer wat beter gaat Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:51

Ik heb dezelfde medicatie als jij hebt, ben er deze week maandag mee begonnen en ben er morgen pas vanaf, ik ben een onwijs carnaval vierder maar zit nu helaas thuis,...
Ik heb het bewust niet gedaan,... ben al dik 2,5 week ziek geweest in het nieuwe jaar en voel me nog steeds niet fit, heb griep gehad en nu een keelontsteking achter de rug...

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:02

Ik had laatst ook antibiotica, het enige wat mijn huisarts zei is alcohol is nooit goed voor je..
Maar het kon verder geen kwaad, maar het hangt wel van het soort antibiotica af...

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:09

ik neem aan dat je die kuurtjes niet voor niets krijgt (keel-oor-voorhooofdholte).. Alcohol gebruik is duidelijk niet bevordelijk, ook al staat dat niet in de bijsluiter.. zoals hier boven vermeld staat is het van belangrijk dat de bloedspiegel constant blijft voor opname en werking.. Alcohol helpt hier niet aan mee.. Maar neem aan dat ieder dat zelf ook wel had kunnen bedenken..
Alcohol en medicatie is nooi bevordelijk.. Maar als dat je het gewoon zonder alcohol ging doen dus dat is erg goed en verstandig van je...
(maar op stap met ontstoken ogen?? dat dan weer niet, hihi)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:37

Ik zou het niet doen,
slik nu ook anti biotica, en mn moeder raadde het me af.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:44

Ik weet het niet hoor maar een combinatie van alcohol en anti-biotica zorgt er ook voor dat de werking van de pil teniet wordt gedaan. Niet dat ik beweer dat je al seksueel actief ben maar je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die daar ongewenst zwanger van raakt!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:44

Het is beter van niet Lachen ik slik nu ook antibioticakuurtje, had gisteravond half glas passie gehad en daar kreeg ik best wel maagpijn van dus heb gewoon cola gedronken rest van de avond Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:48

IJp schreef:
Ik weet het niet hoor maar een combinatie van alcohol en anti-biotica zorgt er ook voor dat de werking van de pil teniet wordt gedaan. Niet dat ik beweer dat je al seksueel actief ben maar je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die daar ongewenst zwanger van raakt!!

Uhm fout erger nog! Zonder drank heeft de pil al minder werking in combinatie met AB!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:56

het stond bij die van mijn vriend niet in de bijsluiter dus die heeft gedronken, ipv na 10 biertjes dronken
word je dat al na 5.
het kan denk ik niet echt kwaad maar goed zal het niet zijn... Nagelbijten / Gniffelen
en oja pas op met s*x hihi met een condoom want de pil wil het dan wel eens niet doen...zit je ook niet
op de wachten denk ik Cool

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:22

Ja, dit klopt.. Mijn broer met broncitis baalt dus enorm met zn antibioticakuurtje hier in lampengat [carnaval Knipoog ] . Het kan wel kwaad, de hele kuur heeft geen zin meer zodra je alchohol neemt. Niet doen dus.