Bij je geboorte donkerharig, op je twintigste weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Bij je geboorte donkerharig, op je twintigste weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 22:11

Volgens mijn moeder was dat een uitspraak van mij opa.. Mensen die donkerharig geboren zijn en daarna een andere haarkleur krijgen hebben op hun twintigste weer bruine haren? Is dit waar? Iemand ervaring?

Ik ben benieuwt.. Want nu verf ik mijn haar omdat het heel lelijk licht bruin is (tegen het blond aan..) maar ik wil graag hele donker bruine haren (zoals ik ze nu geverft heb). Met mijn geboorte schijn ik pikzwarte haren gehad te hebben Vingers aflikken

Ben benieuwt!

Suprice

Re: Bij je geboorte donkerharig, op je twintigste weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:13

Ik dacht dat de meeste baby's of heel blond zijn, of heel donker haar hebben, of geen haar hebben.. Maar correct me if I'm wrong Tong uitsteken Dus ik weet het niet. Het is iig in je DNA vastgelegd, maar je hoort ook wel eens dat de kleur van je ogen verandert. Maar van blond naar donkerbruin lijkt me heel extreem. Het zou denk ik wel iets donkerder of lichter kunnen worden, maar van blond naar donker bruin niet. Maar ik weet het niet zeker Tong uitsteken

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 22:16

Suprice schreef:
Ik dacht dat de meeste baby's of heel blond zijn, of heel donker haar hebben, of geen haar hebben.. Maar correct me if I'm wrong Tong uitsteken Dus ik weet het niet. Het is iig in je DNA vastgelegd, maar je hoort ook wel eens dat de kleur van je ogen verandert. Maar van blond naar donkerbruin lijkt me heel extreem. Het zou denk ik wel iets donkerder of lichter kunnen worden, maar van blond naar donker bruin niet. Maar ik weet het niet zeker Tong uitsteken

Nah.. Ik ben niet echt blond.. Ik zou eigenlijk mijn precieze haarkleur niet eens meer weten.. Een beetje flauw bruin.. twee/drie tinten ligter als kastanjekleurig denk ik Clown

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:17

Mijn man had als peuter hele blonde lokken, terwijl hij nu donker bruin haar heeft, bijna zwart. Zelf was ik ook zwart toen ik geboren werd, daarna blond en ben nu nog steeds blond. Wel donkerder blond als vroeger.
Maar ja, ik zou me er niet druk om maken. mensen met donker haren verven hun haren lichter en mensen met blond haar verven hun haren donker. tevreden zijn met jezelf is een hele kunst.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:17

Ja, ik denk dat het wel iets donkerder kan worden, maar zoals ik al gezegd had niet veel. Ook is je haar in de winter al donkerder dan in de zomer..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:19

Ik was donker bij geboorte, als kleuter echt platinablond en nu weer donker. In mijn geval klopt het dus!

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:20

Ik had knal rood haar bij mijn geboorte en nu is het meer een kastanje kleur/bruin geworden en daar ben ik heeeel erg blij mee. Mijn broer was super blond toen hij werd geboren en nu is hij donkerblond.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:21

Nou volgens mij kan dat dus wel, van blond naar bruin, want mijn moeder is daar het bewijs van. Ze was als puber/kind blond, en ze is nu echt heel donkerbruin. Ik ben ook pikzwart geboren, en ben toen heel blond geworden. Nu word ik langzaamaan weer donkerder. Ben benieuwd of ik ook echt bruin word.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:56

Dan moet ik dus op mijn 20ste ook weer van mezelf bruine haren krijgen. Clown
Mijn moeder had volgens mij ook bij de geboorte zwarte haren, als kind blonde, maar die had in haar tienertijd alweer bruine haren volgens mij. Ja

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 01:31

Bij mij was het als baby lichtbruin.Daarna een paar jaar een stuk lichter en nu weer donkerder.
Had eerst ook blauwe ogen.Nu ook niet meer.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 01:55

Ik werd geboren met donker haar met krulletjes, echt met veel haar Ja Nog voordat ik 1 jaar werd was al mijn donkere haar weg en kreeg ik blond spriethaar! Clown Langzaam is mijn haar nu steeds weer donkerder geworden, dus bij mij klopt het Haha!

Mijn krullen heb ik alleen nooit meer terug gekregen Rolleyes

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:53

Ik had pikzwart haar als baby maar heb nu gewoon donkerblond/bruinig haar (als ik het niet geverfd zou hebben Knipoog )

Mijn moeder was als kind en jonge vrouw goudblond van zichzelf, maar ze is sindsdien steeds donkerder geworden en heeft nu bruine haren Verward

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:15

In mijn geval klopt het. Pikzwart als baby, heel erg blond als kleuter. Mijn hele basisschooltijd was ik blond (werd wel steeds donkerder), en nu (21 jaar) zou niemand mijn nog blond noemen. Bruin ben ik ook niet echt. Héél donkerblond zeg maar. Het is een beetje een grijzig kleurtje, vandaar dat ik het verf. Ik verf het wel bruin overigens. Meestal verf ik het ongeveer even donker als mijn eigen kleur, je ziet bij mij bijna geen uitgroei. Alleen is bruin een stuk dieper van kleur. Ik denk niet dat je als blondje ooit kastanjebruin haar krijgt (tenzij je verft, zoals ik Haha! )

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:19

mijn buurvrouw is kapster en heeft me verteld dat je haar om de 7 jaar verandert (dus ook van kleur) het word elke keer een beetje lichter of donkerder...ik ben zelf met donker haar geboren en ben tot mijn 10e hoogblond geweest en daarna langzaam steeds donkerder...en nu heb ik donkerblond haar...dus ja het klopt wel Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:22

Ik ben met pikzwarte haren geboren, werd steeds blonder tot bijna spierwit en nu (26) wordt het weer steeds donkerder.

Ik heb ook wel 's gehoord dat het iets met de kleur van je wenkbrauwen te maken heeft. Mensen met blond haar en blonde wenkbrauwen worden niet donkerder, terwijl ik met bijna zwarte wenkbrauwen wel steeds donkerder wordt. Maar ik weet niet of dit klopt.

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:44

Ik had bij mijn geboorte ook pikzwarte haren, een heel bos trouwens Haha!
Daarna werd ik steeds lichter, in de zomer door de zon was ik echt een blondje! Nu ben ik 23 en wel weer redelijk donker..

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:46

Ik ben geboren met een hele kop vol zwart haar Clown
Ben nu van mezelf blond, ben 26 dus zou volgens je opa nu gitzwart haar moeten hebben Haha!

In mijn onderschrift kun je mijn haar zien op een van de foto's Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:17

Ben benieuwd.,..

Ben geboren met heel donkere haren/zwart.
Maar ben zo goed als heel licht blond, in mijn jonge jaren zelfs echt van dat witte blond. Met de jaren wordt ik nu steeds donkerder.

Terwijl ik lichte wenkbrauwen heb..

Dus bijv als ik me haar chocobruin wil hebben moet ik me wenkbrauwen elke dag ff bijkleuren anders is het geen gezicht.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:20

Ik was kaal als baby en een jaar later nog Lips are sealed
Maar verder weet ik niet of het klopt..

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:27

ja ik had bij mijn geboorte zwarte haren, ben daarna heel er blond geworden tot een jaar of 10 toen is het steeds donkerder geworden en nu heb ik donkerbruine haren. Dus bij mij klopt het wel war jou opa zegt

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:28

ben nu trouwens 23 in de zomer in de zon wordt het trouwens wel weer veel lichter heel apart, wordt altijd veel aan mij gevraagt heb jij je haren geverfd, maar dat is niet zo

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:31

Ik ben geloof ik met zwart haar geboren. Toen is het hartstikke blond geworden. En nu ben ik 20 en is mijn haar donkerblond, maar ik heb het idee dat het nog steeds donkerder wordt.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:36

Ik ben geboren met blond haar. Heb de eerste levensjaren ook best wel blond haar gehad maar langzaam aan is het steeds donkerder geworden en nu is het bruin. Mijn moeder is ook met blond haar geboren maar die is van blond naar rood naar bruin naar zwart gegaan!!

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:36

ik hoop het!
ik heb ook zo'n hare kleur haren, ertussen in. ik ben ook donker geboren Tong uitsteken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:23

Bij wordt ook altijd gevraagd of ik me haren heb geverfd.
In de zomer kan het echt weer wit/heel licht worden.
Heb nu ook nog, ( ben wel laatst naar de kapper geweest dus me haar is nu veel donkerder want veel licht is er nu uitgeknipt ) lichte plukken en bij mijn hoofdhuid is het donker en loopt gelijdelijk naar licht naar mijn punten toe.