Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_DJS schreef:oke bedankt en @tienus63 als ik dat doe krijg ik informatie over brandwonden en dat moet ik niet hebben want het is niet van vuur ofzo gewoon een bijtende stof.
Arabesk schreef:waarschijnlijk was het natriumhydroxide, heel vervelend. Het bovenste laagje van je huid lost op. Spoelen met heel veel water, maar uiteindelijk herstelt de huid zich wel weer.
(ik ben chemicus en heb al van alles over mijn armen gegooid...)
NieneWiep schreef:Mijn vader heeft een keer een uur met zn hand in dat spul gelegen omdat de wc verstopt was. Gewoon goed spoelen en dan is er verder niks aan de hand.
Je huid ziet er wel raar uit dan.
Weet niet hoelang je moeder erin heeft gelegen?
tita schreef:Arabesk schreef:waarschijnlijk was het natriumhydroxide, heel vervelend. Het bovenste laagje van je huid lost op. Spoelen met heel veel water, maar uiteindelijk herstelt de huid zich wel weer.
(ik ben chemicus en heb al van alles over mijn armen gegooid...)
Proest ik betwijfel het hoor NAOH zit bijna nergens in dat mag helemaal niet het is een basis oplossing zeer gevaarlijk
En dat kun je dus niet spoelen met water want dan heb je dus niks meer aan je lijf zitten
tita schreef:Als je pure NAOH spoelt met water dan reageert het, en lost er het een en ander op