vreselijke buikpijn na het eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vreselijke buikpijn na het eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:26

Hallo allemaal,

Ik merk dit nu ongeveer een weekje a anderhalf op.
Steeds als ik wat gegeten heb, heb ik binnen uur vreselijke steken in mijn buik. Het zit onderin onder mijn navel en dan aan de linker en de rechter kant. Soms is het zo erg dat ik helemaal in elkaar gekreukeld moet zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of herkent iemand hier iets uit?
Ik wil er nog wel mee naar de dokter gaan maar ik ben niet zo'n dokter fan Tong uitsteken

Anoniem

Re: vreselijke buikpijn na het eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:28

Misschien toch verstandig om naar een kundig iemand te gaan die er wat meer verstand van heeft dan menig bokker hier (no offence) en dan kan hij het helemaal opvoelen. Vanachter de computer kunnen mensen alleen maar "gokken".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:34

ach er is een medisch forum, daar kan je zulke vragen stellen Knipoog bij geen enkel medisch probleem kan je het vanachter de computer zien, maar je kunt wel ervaringen uitwisselen!

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:39

ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar hoe vaak/veel eet je? Het kan zijn als je in een keer heel veel eet of eet nadat je een lange periode niets binnen hebt gekregen dat je maag een beetje van slag raakt. (Ik heb het vaak als ik laat avondeet)Oplossing is vaak kleine beetjes eten. Zo blijft je maag continu bezig. Maar ook ik raad je aan naar een dokter te gaan Lachen
Laatst bijgewerkt door Marjet90 op 13-02-07 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:42

naar de dokter ga ik ook nog Ja moet ik toch nog heen om een moedervlek bultje te laten wegbranden;)
Maar misschien dat meer mensen het hebben dus vandaar dit topic.

Ik eet gewoon normaal alleen sla ik lunch vaak over en eet veel tussendoortjes ( ben een grote snoepert ) zo leef ik al jaren trouwens. En nu sinds die korte tijd is het steeds na het eten, maakt niet uit wat of hoeveel of wanneer ik gegeten hebt, al eet ik 1 hapje ergens van. En het kan dus niet de dikke darm zijn want die zit daar niet en de dunne darm ook niet, ik zou dan eerder aan de eilijders denken, maar wat heeft dat dan weer met het eten te maken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:33

De dokter zal toch moeten voelen waar het zit en wat het dan kan zijn.
Wat de rest van je lijf met eten te maken heeft, kan ik je wel vertellen: zodra je eten in je maag krijgt, begint er een verteringsproces waarbij er veel bloed voor naar je maag en ingewanden wordt gestuurd en dit neemt bloed weg uit andere delen (vandaar ook mogelijke spierkramp bij volle maag). Als je dus ergens een plekje hebt wat daar last van heeft (bloedgebrek) voel je dat als een kramp.
Drink je trouwens wel genoeg? Te weinig vloeistoffen opnemen kan ook zorgen voor allerlei pijntjes.

Overigens lijkt de plek idd meer naar voortplantingsorganen. Maar het kan natuurlijk dat je darmzweren hebt ofzo. Of gewoon een geirriteerde darm.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:37

Kan evt een spastische darm zijn, dat was het tenminste bij mij, vaak na het eten last van darmen, vaak na het avondeten en bij zwaar verteerbaar voedsel, een bezoekje naar de huisarts is geen gek idee!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:46

Hallo,

Ik heb dit ook. Ik heb hier al jaren last van. Niet na iedere maaltijd maar vooral als ik uit eten ben geweest, vetter heb gegeten, na pasta's enz.

Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest en deze vertelde me hier mee te leren leven. er waren wel medicijnen die ik kon innemen als ik pijn kreeg maar eer dat die werken was het al over. (na een paar keer naar de wc te zijn gegaan)

Ga in ieder geval naar de huisarts...!! Het lijkt op hetzelfde als wat ik heb maar kan altijd iets anders zijn.

Je hebt het ook pas een week en ik heb dit al een jaar of 10.

Beterschap!! Ach gut

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:52

Je hebt niet onlangs een antibioticumkuur gehad? Daar kan namelijk ook je maag/darmcultuur door van slag raken.

Sterkte!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:41

zal er toch echt mee naar de dokter gaan. Wat jij nu hebt heb ik ook gehad met andere klachten erbij en er zat toch echt iets goeds fout, was er veel te lang mee doorgelopen. Je kan er maar beter optijd bij zijn.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:45

Ik heb dit ook, maar dan meteen na 10 minuten al. En niet onder mijn navel, maar net onder mijn borst, links.

Heel vervelend is dat, doet echt heel veel pijn. Ik heb ook een afspraak bij de Huisarts, dus ik ben benieuwd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:48

Ik heb iets soortgelijks ook gehad.. Afgelopen zomer. Ik had na het eten vaak zo'n last van mijn onderbuik. Ik kon eigelijk alleen maar in mekaar gekropen op de bank liggen. Ben toen naar de dokter geweest en daar moest ik foto's laten maken. Ik bleek verstopping te hebben.. Dat kon iedereen overkomen. T is ook vanzelf weer overgegaan. GEwoon veel water drinken en vezels eten was het advies.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:54

heb er ook af en toe last van, vooral na wat vetter eten of (als iets heel lekker is)na als ik lekker vol ben( niet overvol) bij mij is het meestal iets hoger in de buik maar ook erg pijnlijk :S...maar iid genoeg water drinken en vezels (waar het bij mij wel eens aan ontbreekt want ik lust eigenlijk geen brood) eten is erg goed voor je, als het toch zo blijft en je hebt het vaak zal ik wel even naar de dokter gaan (miss moet ik zelf ook maar even een keer :S maar ookik doe dat niet graag0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:20

bedankt voor de reactie, ja het drinken is wel iets minder geworden ( heb er nooit trek in en als ik dan drink dan lijkt hetw el of het er net zo hard weer uit komt ). Maar verstopping? ik ga wel gewoon iedere dag normaal naar de wc, weet niet of dat met verstopping te maken heeft?
Het voelt niet hard aan op de plek waar het pijn doet alleen als je erop drukt doet het natuurlijk wel pijn. Het zijn ook echt steken, een flinke steek en rust, weer een flinke steek en rust...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:28

Cinnepin eet je wel rustig genoeg? (Dus niet schrokken)

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:32

Een vriendin van mij kreeg ook veel buikpijn nadat ze had gegeten, vooral na vet eten.
Ze heeft volgens de huisarts een allergie opgebouwd. Wat het precies is weet ze nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:30

ja ik eet zelfs redelijk sloom omdat ik veel klets tijdens het eten..dus dat kan het ook niet zijn

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:31

Ik herken het wel, heb dat zelf ook wel eens.
Doet echt heel veel pijn bij me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:32

ja bij mij ook..echt steken

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:57

ik had het zelfde als jij (tenminste zo klinkt het)
op dezelfde plek ook.
ze dachten eerst dat het mijn eierstokken waren.
3 weken in het ziekenhuis gelegen bleek het ziekte van crohn te zijn. bezoek aan HA is dus niet overbodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:50

crohn? omg dat wil ik niet.
heb je dan ook alleen maar na het eten buikpijn? of altijd?
en ja ik moet binnenkort zowiezo naar ha dan laat ik er gelijk naar kijken

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:51

blinde darm ontsteking? Weet niet ik ben er niet zo goed in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:52

dat zit toch rechts onder? ik heb het over de hele breedte

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:54

Ooh naja, huisarts dan maar:P

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:44

Gezond eten wil ook helpen, als ik soms lees wat je eet, vind ik een reactie van je maag/darmen niet zo gek!

Misschien kun je voor jezelf op een rijtje zetten wat je eet en wanneer regelmatig eten en gezond eten voorkomen een hoop klachten!