Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maar_kl schreef:Ik werk met verstandelijk gehandicapten met epilepsie en de meeste slikken een flinke hoge dosis 1tje heeft soms last van trillende handen en pijn aan zijn voet (moeilijk lopen)
dorothea schreef:Heb inmiddels 11 jaar epilepsie en heb Carbamazepine geslikt, maar ik kreeg erg last van een bijwerking, eentje waar bijna niemand last van krijgt. De Carba deed het voor de rest wel goed. Ben hierna overgestapt op Depakine (maar resultaten hiermee waren minder en je wordt er een beetje dikker van), en slik nu sinds een half jaartje - naar volle tevredenheid Topamax en Depakine. Voordeel: helemaal geen last meer van epilepsie én 10 kilo afgevallen
. Het is vaak in het begin zoeken naar de beste medicijnen. Wat voor de één prima werkt, is voor de ander helemaal niets. En het is ook nog eens afhankelijk van het soort epilepsie dat je hebt.
Maar, er valt goed mee te leven, althans, in mijn geval. Als je vragen hebt, pb me gerust. Sterkte!
sannuhh schreef:Ik wil hier toch even reageren.
Ik heb sinds een hele poos af en toe ''aanvallen'', in het begin niet zo super erg, maar nu toch wel.
Ik begin heel hard te shaken/ trillen is het eigelijk niet meer te noemen, en ben buiten westen.Ben zeg maar niet meer ''bij''.
Als dat over is, ben ik heel moe en ben ik echt slapjes.![]()
Nu moet ik binnenkort naar een neuroloog. Mijn HA liet de term epilepsie wel even vallen, maar zei er verder eigelijk niks meer over.
Ik wil niet op de feiten vooruit lopen, maar wat houd epilepsie eigelijk precies in? Hoe sluiten ze het vast? En is het met medicjinen weer helemaal over?
Alvast bedankt!
Gr. Sanne