Na auto ongeluk, ziek melden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irissje

Na auto ongeluk, ziek melden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 19:23

Hallo Allemaal,

Aangezien ik er niet goed van word ga ik jullie maar even vermoeien met mijn verhaal!! Clown Weet alleen niet of mijn verhaal hier helemaal thuis hoort..

Ik heb 2,5 week geleden een auto ongeluk gehad. We (ik en mijn zus) zijn met een snelheid van 80 / 90 km tegen een andere auto geknald. We reeden op de snelweg toen er ineens file vorming was, dus iedereen ging heel hard remmen. Degene die voor ons reed seinde al met zijn waarschuwingsknipperlicht van kijk uit ik moet hard remmen. We remde hard maar gleeden door en zaten binnen 2 sec. op de andere auto.
Met als gevolg auto total loss.. Niet per direct hadden ik en mijn zus ergens last van.

Ik ben smiddags direct naar de huisarts geweest om me na te laten kijken. Dit moet officieel ook i.v.m de verzekering. Er bleek niet veel te zijn, was alleen erg geschrokken en hierdoor waren mijn spieren erg aangespannen in mijn rug. Mijn HA gaf als advies ibrofen 400 mg te nemen en dit 3 keer per dag, een weekend lang. Door de ibrofen zou de eventuele spierpijn weg trekken en mijn spieren gaan ontspannen.

Maandag moest mijn zus toevallig naar de fysio. Omdat ik nog zo'n last van mijn rug had heb ik ook een afspraak gemaakt om er is na te laten kijken. De fysio vertelde dat er een ruggen wervel gedraait zat, en ben toen gekraakt. De pijn in mijn rug kwam omdat mijn spieren klem zaten doordat er een wervel niet goed zat. Nu ik gekraakt was zou de pijn binnen 2 dagen wel weg zijn.. Dit gebeurde niet..

Dus ik ben weer naar de HA gegaan en gevraagd om andere medicatie omdat de ibrofen de pijn niet weg nam. Ik kreeg vervolgens Diflofenac 50 mg, dit moest ik 3 x per dag innemen. Ook hier gingen mijn spieren niet van ontspannen, de pijn werd niet minder in mijn rug en kreeg van de tabletjes hoofdpijn.

Ben in de tussentijd weer bij de fysio geweest, en hij heeft toen mijn nek gekraakt. Mijn rug bleef maar zeer doen..en het trok verder naar mijn schouders en nek.Dus je raad het al, weer terug naar de HA. Ik heb van de HA paracetamol met codeine voorgeschreven gekregen. Dit moest ik samen innemen met een Ibrofen 400 mg.
Met als gevolg, rug, schouders en nek werden niet minder en kreeg last van mijn maag door de paracetamol.....

Ik zit nog op school en loop stage. Mijn stage is 4 dagen in de week en 1 dag school. Hiernaast werk ik bij de Trekpleister op vrijdagavond en zaterdag. Op advies van mijn fysio is het beter om 3 weken niet te werken bij de trekpleister, dit omdat het teveel negatieve invloed heeft.

De negatieve invloed komt doordat ik word gedwongen om te gaan werken. Ik kan niet langer dan een half uur lopen of een half uur staan zonder half te vergaan van de pijn in mijn rug. Ik heb mij ziekgemeld bij mijn Filiaalmanager en zij ging er ook mee akkoord. Omdat ik ziek gemeld ben werd ik gebeld door een verzuimpunt, dat vind ik nog wel logisch.Alleen wat dan niet zo logisch is dat ze je zowat verplichten om gewoon te gaan werken. Ik moest van het verzuimpunt maar aangepast werk gaan doen. Dit heb ik een halve zaterdag geprobeerd, en kan vervolgens savonds niet meer slapen van de pijn in mijn rug, nek en schouders. Als ik dan mijn verhaal uitleg en zeg dat ik onmogelijk kan werken blijven ze maar hameren op het feit dat ik nog maar is naar de HA moet gaan of aangepast werk moet doen. Vandaag heb ik me weer ziek gemeld bij mij Filiaalmanager, ze vond het prima. Nouja prima ze deed niet moeilijk en accepteerde het. Dus werd ik weer gebeld door het verzuimpunt.
Ik moest van het verzuimpunt weer contact opnemen met mijn huisarts voor nieuwe medicatie en morgen zou het verzuimpunt mij weer terug bellen...

Is dit nou niet normaal of ligt dit aan mij???? Boos!

Het klopt dat ik gewoon wel op mijn stage aanwezig kan zijn, maar hier werk ik heel ontspannend. Ik loop stage op een kaars en zeepmakerij voor mensen met een beperking. De fysio zegt ook dat door al dat gezeur van de trekpleister / verzuimpunt het niet beter word met mijn rug. Omdat de spieren zich alleen maar meer gaan aanspannen omdat ik gespannen word van al de gezeur. Al mijn klachten van mijn rug, schouders en nek moeten binnen 4 weken 80 tot 90 % verminderd zijn. Alleen als het zo blijft doorgaan lukt dat nooit.. Verdrietig

Hebben jullie een idee wat ik nog kan doen?? Of dit aan mij ligt of dat het gewoon belachelijk is dat ze je bijna verplichten te gaan werken?? En zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt??

Gr. Iris *Edit even wat spelfoutjes weggehaald*
Laatst bijgewerkt door Irissje op 13-02-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Re: Na auto ongeluk, ziek melden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:25

Ik zou niet gaan werken, zo geef je je rug totaal geen tijd om te genezen en te rusten. Ik zou aan je huisarts iets van een verklaring of zo iets vragen dat je 2 weken complete rust moet nemen ivm met je rug! Ik vind het iig te belachelijk voor woorden!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:54

Ergens is het wel logisch dat ze je extra controleren omdat je nog wel stage kan lopen. Kun je niet aan je HA een verklaring vragen?

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 21:09

Lieke schreef:
Ergens is het wel logisch dat ze je extra controleren omdat je nog wel stage kan lopen. Kun je niet aan je HA een verklaring vragen?

Opzich logisch maar het is alleen maar mijn bijbaan, ook al heb ik een vast contract. En ik vind school wel wat belangerijker omdat dat me toekomst is.. Ik heb Donderdag een afspraak bij de HA eerder was er geen tijd..Dus ga is ff kijken wat ze gaan zeggen op het feit dat ik niet kan werken..

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 21:12

Irissje schreef:
Lieke schreef:

Opzich logisch maar het is alleen maar mijn bijbaan, ook al heb ik een vast contract. En ik vind school wel wat belangerijker omdat dat me toekomst is.. Ik heb Donderdag een afspraak bij de HA eerder was er geen tijd..Dus ga is ff kijken wat ze gaan zeggen op het feit dat ik niet kan werken..

Alleen het probleem is ook als ik stop met stage lopen dan moet ik een jaar overdoen van school en daar zit ik niet echt op te wachten.. Dus vandaar dat ik de Tp ''eruit gooi'' voor 3 weken.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:17

Denk aan je eigen gezondheid, die gaat boven alles.. En er is niemand die rekening houdt met jouw lijf, alleen jijzelf..

Ik zou dus gewoon ziek melden.. Als het een bedrijfsarts betreft, kan deze in met de huisarts overleggen..

Maar ga niet werken als je voelt dat het niet gaat!!! Het is maar een baantje, net als vele anderen, en je hebt maar 1 lijf!!

Bovendien als je wel stage kan lopen zonder pijn oid, zou ik hier mijn prioriteit leggen... als ze het niet willen snappen vanuit je werk, is dat jammer dan..

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:29

Splash_ schreef:
Ik zou niet gaan werken, zo geef je je rug totaal geen tijd om te genezen en te rusten. Ik zou aan je huisarts iets van een verklaring of zo iets vragen dat je 2 weken complete rust moet nemen ivm met je rug! Ik vind het iig te belachelijk voor woorden!

hier ben ik het mee eens.
Je kan het alleen maar erger maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:41

Ik zou gaan praten met je coördinator op school en hem het verhaal helemaal gaan vertellen van begin af aan, dan krijg je niet dat van "oh ja daar kom je nu pas mee"
En bij de trekpleister.. ja meid je moet denken aan je eigen gezondheid en je toekomst wat als je door het zware werken (school + stage) en dan ook nog eens een bijbaan... je kan opbreken.. dit kan nooit goed zijn voor je herstel. Geef je lichaam de kans om zichzelf weer op krachten te brengen en luister meer naar je gevoel. Als je iets niet kan dan kun je het niet klaar uit! Inderdaad even afwachten wat je HA zegt en hopelijk kan hij je verhaal nog versterken door een briefje

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:44

nog even een ander punt: je kunt je dokters en fysiokosten en je gemiste uren laten vergoeden door de verzekering omdat het nasleep is van je ongeluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:51

Irissje schreef:
Alleen het probleem is ook als ik stop met stage lopen dan moet ik een jaar overdoen van school en daar zit ik niet echt op te wachten.. Dus vandaar dat ik de Tp ''eruit gooi'' voor 3 weken.

Hoe vervelend het ook is, ik kan me wel voorstellen dat de TP er niet blij mee is dat je juist hun 'eruit gegooid' hebt. Je hebt immers gewoon een contract en krijgt doorbetaald. Dat jij je school belangrijker vind, daar kunnen zij ook niets aan doen. Dat ze het niet begrijpen kan ik me ook goed voorstellen. Je kunt immers wel de hele week naar school en stage en doorgaans is het bij rug- en spierklachten ook juist heel goed om te bewegen. Dus probeer het ook van de andere kant te bekijken.

Wat jou betreft, kan ik me ook goed voorstellen dat je hier juist gestresst van raakt en het hierdoor allemaal nog langer duurt. Als ik jou was zou ik onbetaald verlof opnemen voor een paar weken, dan ben je in 1 klap van al het gezeur af en is TP waarschijnlijk ook blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:52

LiSSy schreef:
nog even een ander punt: je kunt je dokters en fysiokosten en je gemiste uren laten vergoeden door de verzekering omdat het nasleep is van je ongeluk

Dat zou een mooie combi zijn met mijn optie 'onbetaald verlof' opnemen. Als de verzekering van de partij die het ongeluk veroorzaakt heeft, de gemiste uren op het werk kan vergoeden, heb je ook geen gedoe met TP (die er immers ook niets aan kan doen dat iemand je zo nodig aan moest rijden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:24

Overigens krijg je geen pijn in je maag van de paracetmaol, eerder van de ibuprofen, dat zijn maag killers!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:33

Wat houdt dat verzuimpunt in en wat voor contract hem je bij de trekpleister? Sowieso kun je via je verzekering strax een schadevergoeding vragen omdat je tijdelijk even uit de running bent geweest.

Buiten dat, met een 0 uren contract hebben ze niets te zeggen of je komt werken of niet. Met een contract voor een bepaald aantal uur zou ik me als ik jouw was gewoon ziekmelden en het verzuimpunt verzoeken contact op te nemen met je huisarts/ fysio en verder niet meer op in gaan. Echt veel kunnen ze je niet maken, hoogstens niets uitbetalen voor de ziekteuren. Maar dat krijg je via via wel weer vergoed. Je eigen gezondheid is belangrijker, zodra je weet dat je huisarts en fysio er 100% achter staan hoe je het nu aanpakt komt het wel goed..

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:55

je bent niets verplicht... als het voor jou niet werkt dat vervangende werk hoeft het niet.. maar je moet het wel proberen.... zeker als je een verklaring heb tvan de arts of fysio hoeft het niet en kunnen ze je echt niets verplichten.... laat je niet overbluffen.. die rug moet je nog je hele leven mee doen...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:06

inderdaad laat je niet gek maken door zulke mensen!
ik vind dat je rug heel belangrijk is en je moet je hele leven nog met 1 rug doen denk daar aan....! mijn buurvrouw heeft jaaaaren geleden zoon soort ongeluk gehad en die heeft er nu nog steeds last van dus het is echt wel belangrijk om nu actie te ondernemen dat het allemaal weer goed gaat!
en tegen diegene van de verzuimplicht gewoon zeggen dat je arts en fysio je dat hebben geadviseert... geef ze ook gewoon het telefoonnummer, waarschijnlijk doen ze daar toch niks mee Clown
en dat je wel stage loopt kan ik best begrijpen eigenlijk... zoon stage is namelijk heel wat anders als werken bij de trekpleister! op je stage kan je gaan staan zitten wanneer je wil etc etc en bij de trekpleister is dat wel anders...

succes!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:58

ok Knipoog e bedankt voor alle reacties, zal straks ff reageren op de reacties en mensen die mij hebben gepbt!!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:13

Stop met werken en meld je ziek, denk aan je eigen lichaam een ander doet dat niet. ik pb je even.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:23

CCCCorine schreef:
LiSSy schreef:

Dat zou een mooie combi zijn met mijn optie 'onbetaald verlof' opnemen. Als de verzekering van de partij die het ongeluk veroorzaakt heeft, de gemiste uren op het werk kan vergoeden, heb je ook geen gedoe met TP (die er immers ook niets aan kan doen dat iemand je zo nodig aan moest rijden).

Ook als zij de schuldige is?
Want als ik het berichtje van de TS lees, zijn de klachten ontstaan doordat zij achter op een ander is geknald en dan is zij toch de schuldige?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:32

Ik sluit me aan bij CCCorine, dat jij school belangrijker vindt is niet hun probleem. En als aangepast werk niet gaat kunnen ze het misschien zo aanpassen dat het wel gaat? Ten slotte kun je inderdaad wel stage lopen!

Heb trouwens een soortgelijk ongeluk gehad, ben dezelfde nacht toch maar gaan werken. Wel met een deken om mijn rug zodat het wat warm en ontspannen bleef, en elke paar minuten wat bewegen om los te blijven. Niet fraai, maar thuis is het met een zere rug ook niet best toeven. Dan liever even kiezen op elkaar, word je voor betaald ten slotte.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 20:17

delerium schreef:
Ik sluit me aan bij CCCorine, dat jij school belangrijker vindt is niet hun probleem. En als aangepast werk niet gaat kunnen ze het misschien zo aanpassen dat het wel gaat? Ten slotte kun je inderdaad wel stage lopen!

Heb trouwens een soortgelijk ongeluk gehad, ben dezelfde nacht toch maar gaan werken. Wel met een deken om mijn rug zodat het wat warm en ontspannen bleef, en elke paar minuten wat bewegen om los te blijven. Niet fraai, maar thuis is het met een zere rug ook niet best toeven. Dan liever even kiezen op elkaar, word je voor betaald ten slotte.

Ja ik kan inderdaad wel stage lopen.Mijn stage heeft positieve invloed op me, en door al dat gezeur bij tp werkt het bij mij alleen maar negatief. Mede hierdoor blijven mijn spieren strak staan en kan ik slecht tot niet me spieren ontspannen.
En ja ze kunnen best aangepast werk gaan zoeken tot ze een ons wegen..Alleen er zijn op de zaterdag bijna alleen maar vaste werkzaamheden zoals pallets afstapelen, kraten verslepen, stapels veranderen... Dus allemaal dingen waarbij ik moet tillen / dragen en dat kan ik niet.. Ik heb al een halve zaterdag aangepast werk gedaan.. Alleen dit schiet niet op want wat ik doe in een uur doe doet een ander een kwartier over. En nee thuis zitten is ook niet alles, dat ben ik met je eens. Mijn filiaal manager heeft er begrip voor, alleen het steunpunt stemt niet er in toe om mij ziek te melden!!

Oja ik zie dat je verteld een soort gelijk ongeluk te hebben gehad. En wel gewoon bent gaan werken. Ja hoor dit heb ik ook gedaan. En ja ik kan ook wel gaan werken hoor.. Alleen savonds kan ik haast niet meer normaal lopen vd pijn..en snachts niet slapen.. Ook wil ik niet de rest van mijn leven rond gaan lopen met pijn in mijn rug en een stijve nek en schouders... Daarom geeft mijn fysio het advies 3 weken te stoppen met werken op zaterdag om mijn lichaam te laten rusten en hierdoor te ontspannen.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 12:14

Zo ik ben bij de HA geweest en heb nu maagtabletten erbij gekregen om mijn maag te beschermen!!
Het verzuimpunt belde gister ook nog eens en toen kreeg ik een of andere man aan de lijn. Het was duidelijk te horen aan zijn stem dat het iemand was met een hogere functie. Maar toen ik zei dat ik doorgestuurd wou worden naar een bedrijfsarts begon die man stom te lachen Boos! en zei dat is prima dan ga ik je daar voor aanmelden.. Tja had ik dat maar eerder geweten. Ik denk ook dat ze zo door blijven zeuren van aangepaste werkzaamheden omdat denk ik de meeste mensen op een gegeven moment gaan zeggen van ik ga wel aan het werk. Het lag ook bijna op het puntje van mijn tong om dat ook te gaan zeggen ook al heb ik zo'n pijn aan mijn rug. Huilen Maar wou ze toch niet hun zin geven. Dus ik ben benieuwd wanneer ik naar die bedrijfsarts kan. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:21

Ik vind het heel netjes dat men je werkzaamheden wil aanpassen. Volgens mij heb je gewoon niet zo'n zin omdat je vind dat ze zeuren. Vestig maar niet teveel hoop op de bedrijfsarts.....

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 20:39

faye schreef:
Ik vind het heel netjes dat men je werkzaamheden wil aanpassen. Volgens mij heb je gewoon niet zo'n zin omdat je vind dat ze zeuren. Vestig maar niet teveel hoop op de bedrijfsarts.....

Tjonge jonge wat een banketstaaf opmerking van je. Ik wil gerust werken kan het alleen niet!!! Vreemd he dat ik bij de fysio kom en dat ik hoop dat het is over is alleen dat alles nog steeds vast zit en dat ik nog eens gekraakt moest worden. Denk je dat ik op een auto ongeluk zat te wachten of expres me zus tegen die auto heb laten rijden???? Of dat ik erop zit te wachten om niet normaal te kunnen werken of naar school kan gaan zonder pijn te hebben?? ..Ach ben nog gek ook dat ik me verdedig.. Maak het zelf is mee en oordeel dan pas.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:08

Faye staat niet alleen in die mening...
Spanning komt door het niet naar je zin hebben, en werk is ook helemaal niet om het naar je zin te hebben maar om geld te verdienen dus enige stress is te begrijpen. Get over it, als het leuker wordt heb je gewoon geluk.

Misschien zou je kunnen werken als je je stage zou stoppen? Of creeer op je werk dezelfde voorwaarden als op je stage. Op stage een fijne stoel; is vast bij de TP ook mogelijk. Alleen verhaaltje *ik kan niet werken want ze zeuren* gaat niet op.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:16

Ik kan niet oordelen over het medische verhaal maar als je het niet eens bent met de menig van de bedrijfsarts kun je altijd een deskundigenoordeel bij het UWV aanvragen. Verder kan je werkgever net als jij regres toepassen als jij je ziekmeldt. Hiermee kan je werkgever de kosten voor je loon bij ziekmelding verhalen op degene die het ongeluk heeft veroorzaakt.