Wie doet hier ook aan spinning?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Wie doet hier ook aan spinning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:04

Ben er nu 2 weken mee bezig en vind het helemaal leuk Haha!
Nog meer mensen?
En hoe vaak per week doen jullie spinnen?

Elise88

Re: Wie doet hier ook aan spinning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:09

heb het 1 keertje gedaan .. maar ben eigenlijk even tijdelijk uitgeschakeld.
't lijkt me wel leuk om 't als dat weer gaat eens 'n tijdje vast te gaan doen. na 'n uurtje spinning heb je tenminste het gevoel dat je echt wat hebt gedáán! Haha! .. verschrikkelijk intensief.
sommige mede-spinners waren echt vast in de veronderstelling dat hun laatste uurtje geslagen had geloof 'k ..
.. mja aangezien ik 'n beetje 'conditie/uithoudingsvermogen/strakkere ik' wel kan gebruiken .. Haha!

edit: oo 'k ga dan denk 'k wel maar voor de 1 x per week. hoop 'k dat er op het sportcentrum van de uni ook 'n spinning-les bestaat die perfect aansluit op m'n nieuwe rooster Knipoog
Laatst bijgewerkt door Elise88 op 12-02-07 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:10

ik doe het minimaal 1 keer per week als het lukt, soms twee keer Tong uitsteken

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:11

Ik doe het 2 keer per week, 50 minuten, bij een sportschool. Ik ben er nu een half jaar mee bezig. Afgevallen ben ik helaas niet, maar mijn conditie is wel enorm verbeterd, en mijn benen zijn gespierder geworden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:15

ik heb het gedaan. Maar ik had last van mijn pols, spieren en pezen volgens de arts dus moest het een paar maanden laten rusten. Erg moeilijk maar het moet dan maar. Ik deed het 1x per week op de sportschool.. je moet aardig doorstouwen Tong uitsteken

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:31

Ik heb het 1 keer gedaan. Wel zwaar, maar vond het heel erg leuk Lachen Ik ga het niet als sport doen, omdat ik per dag al 35 km fiets om naar school te gaan en ik geen tijd heb door het paardrijden, anders had ik er zeker over nagedacht!!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:35

Misschien een domme vraag, maar wat is spinning? Bloos

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:38

een uur gek fietsen in een groep, met iemand in het midden die dingen zegt die je moet doen zoals staan zitten, etc.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:39

Wij doen t nu met school 1 keer in de week en dan 8 weken lang.. Lachen vind het wel leuk.. !!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:12

Ik heb het voor een week terug een keer gedaan.
Ik vond het echt killing! Bloos Je had zeker het idee dat je wat had gedaan.
Ik had de dagen erna echt last van mijn kont! Clown
Ze hadden nog gezegd dat je een fietsbroekje aan moest, maarja ik natuurlijk lekker eigenwijs niet doen.
Ik ga mooi niet in zo'n belachelijk broekje fietsen.. Hihi heb het geweten. Nagelbijten / Gniffelen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:13

Ik heb het gedaan, was echt heel erg leuk om te doen! Alleen kreeg ik pfeiffer... Dus nu ben ik er mee gestopt en voorlopig ga ik het echt niet redden om het weer te gaan doen. Veel te zwaar!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:16

Ik doe ook aan spinning. Meestal 5x per week, als ik het red ga ik elke dag. Als ik avonddienst heb, probeer ik altijd 's morgens nog een lesje mee te pikken. 's Avonds fiets ik vaak 2 lessen achter mekaar.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:43

@ Misja:

Meen je dat serieus??
Wow man, ik zou van mijn fietsje afrollen!!!!!!!!! Clown
Je hebt iig wel een goede condtitie! Ja

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:50

Sinds drie weken ben ik ook gaan spinnen. Dit vooral in het kader van de goede voornemens om wat overtollig vet kwijt te raken Clown
Wij spinnen drie keer per week drie kwartier en doen daarnaast nog 1 keer per week cardiofitness. Het is inderdaad hartstikke leuk, na een les voel je echt dat je wat gedaan hebt! De eerste paar keren heb ik flink last gehad van mijn achterwerk, maar dat is gelukkig nu over. Na drie weken ben ik overigens twee cm. van mijn billen kwijt geraakt, en 1 cm van mijn taille. Dus het jheeft wel effect!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:59

sannuhh schreef:
@ Misja:

Meen je dat serieus??
Wow man, ik zou van mijn fietsje afrollen!!!!!!!!! Clown
Je hebt iig wel een goede condtitie! Ja

Jups.. Ik doe ook altijd mee als er spinningmarathons in de buurt zijn, dat is altijd erg leuk. Laatst nog een marathon van 8 uur mee gefietst, 's nachts. En dan in de ochtend met z'n allen ontbijt!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:01

Ikkee Lachen
minimaal 1x per week, en als t lukt 2x..
Daarna ff saunatje pakken als ik thuis kom en douche,,
Ooh, wat heb ik nu al weer zin in over een uur Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:13

Ik heb het ook een hele tijd gedaan. Toen de broer van mijn collega een hartaanval kreeg op de spinningfiets en overleed, heeft dat me wel aan het denken gezet. Echt gestopt ben ik omdat ik er helaas geen tijd meer voor heb (en dat ongeluk door mijn hoofd bleef spoken).

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:14

_Eveline schreef:
Misschien een domme vraag, maar wat is spinning? Bloos

hier nog zo een die visioenen had van spinnewielen Haha! totdat ik het woord sportschool tegenkwam Clown

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:28

Mikkie schreef:
Ik heb het ook een hele tijd gedaan. Toen de broer van mijn collega een hartaanval kreeg op de spinningfiets en overleed, heeft dat me wel aan het denken gezet. Echt gestopt ben ik omdat ik er helaas geen tijd meer voor heb (en dat ongeluk door mijn hoofd bleef spoken).

Dat gebeurt heel erg veel: te weinig begeleiding vanuit sportscholen en mensen die zich heel erg laten opzwepen door muziek en andere fietsers. Ik fiets altijd met hartslagmeter, en kan dus even gas terug nemen als ik mijn max. hartslag heb bereikt. Zonder dat je dat in de gaten hebt, kan dat toch aardig vlug gebeuren.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:13

Ik heb het een paar keer gedaan met proeflessen, echt intensief zeg, die 3 kwartier Bloos!
Wel heel gaaf Ja

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:15

Misja schreef:
Mikkie schreef:

Dat gebeurt heel erg veel: te weinig begeleiding vanuit sportscholen en mensen die zich heel erg laten opzwepen door muziek en andere fietsers. Ik fiets altijd met hartslagmeter, en kan dus even gas terug nemen als ik mijn max. hartslag heb bereikt. Zonder dat je dat in de gaten hebt, kan dat toch aardig vlug gebeuren.

Ik heb tegenwoordig ook braaf mijn hartslagmeter om. Dit mede omdat ik tijdens een zondagochtend tijdens een cardioles zeer snel een hartslag van 186 had (ben zelf dertig). Dat voelde echt niet goed.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:21

Ik heb het 2 jaar lang 2 keer per week gedaan. Ben er mee gestopt omdat we 2 jaar lang dezelfde muziek hadden, een suggestie was nooit echt welkom. Nu fitness ik gewoon op de toestellen, bevalt me ook goed.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:38

Doen jullie dan RPM of spinning? Ik heb vorige maand twee proeflessen gevolgd: 1 x rpm dat was dan een uur met 7 nummers en tussendoor een momentje om een slok drinken te nemen en 1 x spinning en dat was drie kwartier non stop. Bij RPM had je dan ook een aantal maanden achter elkaar dezelfde muziek maar bij spinning was het elke week weer anders.

Ikzelf vond spinning leuker maar dat kwam ook wel door de instructeur (noem je dat zo bij fitness Knipoog ) deze begeleidde ons ook een stuk beter als degene bij RPM. Eerst dacht ik dat spinning en rpm hetzelfde was maar dat was dus blijkbaar niet zo.

Ik ben nu zelf aan het twijfelen of ik doorga met spinning maar ik vond het op zich wel leuk.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:38

-> MW

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:01

Ik wil ook echt heel graag!!! Heb een conditie van een natte krant... 3 trappen omhoog en ik kan aan de zuurstof, dat was ooit zeker weten anders dus ik wil er graag verandering in brengen. Iemand die weet of het kan als je rug/bekken klachten hebt?