Ik geloof heel erg in intuïtie (of wat voor naam je het ook wilt geven). In de zin van, ergens een goed gevoel bij hebben, ergens een idee bij hebben. (Concrete voorbeelden: nieuwe mensen ontmoeten, en meteen weten of ze te vertrouwen zijn, of niet. Dat oordeel is dan niet gebaseerd op feiten - ik ken ze immers helemaal niet - maar blijkt toch steeds weer te kloppen. Ander voorbeeldje: bepaalde Bokt-gebruikers duiken op in topics met een bepaald onderwerp, waarvan ik dat niet kon weten. En dat verbaasd me dan helemaal niets, een dergelijk vermoeden had ik dan al.) Dat soort dingen - en meer.
Wie heeft er heel regelmatig vergelijkbare ervaringen? Ideeen erover? Enzovoort.

Ik heb ook het idee dat ik - naarmate ik meer op dit gevoel durf te vertrouwen - het gevoel beter ontwikkel. Het klopt vaker of het is completer. Ik ben een vrij nuchter typ, en betrek het rationele vaak ook bij dingen. Toch geeft dat dan geen verklaring. Ik heb mezelf een tijd 'uitgetest', door sterk te letten op mijn eerste gevoel, dit vast te horen, en later controleren of dit juist was. Na 'succes' hiermee, vertrouw ik nu dus meer op dit gevoel.
Hoe denken jullie dat je jezelf hierop als het ware kan 'trainen', als dat al kan?
Het klinkt misschien wat raar, maar ik vind het ook lastig uit te leggen, wat ik precies bedoel. Misschien dat er iemand is die dit herkent, en het dan begrijpt en/of een mening over heeft.
Ben heel benieuwd.