Afgelopen dagen heb ik er eens meer op gelet, en toen pas viel me op hoeveel suikers ik eigenlijk nuttig

Ik ben niet dik, heb maat 38 en weeg 64kg bij een lengte van 1,70. Maar sinds ik weer aan de anticonceptie ben, nu 2maanden, merk ik dat ik weer wat 'ronder' ga worden: op mijn heupen, bij m'n buik en bij mijn bovenbenen ben ik weer dikker geworden, en ik wéét dat dat komt omdat ik teveel snoep, ineens houdt mijn lichaam alles lekker vast

Ik ben nu eenmaal dól op zoetigheid. Ook hartige snacks overigens, maar dan spreek ik van hooguit een schaaltje chips per week.
Van zoetigheid echter kan ik ieder moment van de dag wel iets op, en dat doe ik dus ook gerust.
Een lekkere twix, snel nog even een pak yoghurtdrink op het station, 's avonds achter de laptop een zak chocopinda's.
Ongemerkt gaat het hard, en dan vergeet ik voor het gemak de vruchtensapjes en ander drinken.
Zomer 2005 ben ik 6 kilo afgevallen, puur door niet te snoepen. Opeens lukte dat gewoon, maar op de één of andere manier kan ik nu gewoon niet zonder die suikers. Ik begin regelmatig maandag vol goede moed, aan minstens een week niet snoepen.
2 dagen denk ik aan niets anders, om me vervolgens woensdag weer vol te proppen en de gemiste suikers in te halen

Het zal deels ook wel tussen m'n oren zitten, 'ik moet nu iets zoets, ik heb nu trek in zoetigheid', maargoed, ben ik nog niet mee geholpen

Ik wil niet drastisch afvallen, maar net die 3-4 kilo om me weer even lekkerder te voelen in mijn lichaam. Als ik nu zit, heb ik toch wel een klein rolletje over m'n broek, en dat vind ik van de zomer allesbehalve leuk in m'n bikini

Bovendien denk ik ook dat het niet goed is, al die suikers en zoetstoffen voor me, ik wil dus echt gaan matigen

Wie herkent het, en vooral: wie heeft er tips om die drang naar suiker (geleidelijk) af te bouwen? En hoe lang duurt het voordat je lichaam 'afgekickt' is?
Ik wil ook graag dat ik blíjvend van die suikers af kan blijven, dat ik na op mijn streefgewicht te zitten, niet na 2 weken weer terugval in mijn oude gewoonten. Toch wil ik ook wel af en toe eens een ijsje kunnen eten of wat lekkers kunnen nemen, het moet natuurlijk wel leuk blijven

Een drastisch dieet (South Beach bijv) is geen optie, ik wil wel mijn gewone maaltijden kunnen blijven volgen, m'n moeder gaat nl niet voor mij apart staan koken oid

Dus....wie helpt