Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketaki schreef:heb jij geen borderline ( niet iedereen die borderline heeft, is trouwens zo hoor.)
wil er dus ook verder niemand mee beledigen.
maar laat je daar eens op testen.
misschien dat je daarom zo fel reageert.
Ketaki schreef:heb jij geen borderline ( niet iedereen die borderline heeft, is trouwens zo hoor.)
spoekie schreef:Het is al goed dat je weer wil gaan vechten. Dat is de eerste stap naar 'beter' worden. Ik heb ook een tijdje geleden gedacht dat gelukkig zijn voor mij gewoon niet bestemd was. Maar nu ben ik het wel. Door te vechten. Wat bij mij heeft geholpen is eens iets nieuws doen. Wat ik toen heb gedaan is een cursus zang gaan volgen. Even nieuwe mensen ontmoeten en iets nieuws uitproberen wat je leuk lijkt.
En probeer te genieten van de kleine dingetjes, zoals: nieuwe kleren kopen, een nieuw kapsel nemen of nieuwe make-up kopen. Gewoon iets waardoor jij jezelf mooier voelt, en ben niet bang eens iets nieuws te proberen. Naar mijn ervaring zorgt dat juist ervoor dat je weer wat beter in het leven staat.
Juist zulke kleine dingetjes hebben mij er weer bovenop geholpen.
Daarnaast: schrijf alles op in een dagboek, hoe je je voelt, alles. Dat is ook een goede uitlaatklep, en het is makkelijker dan het tegen mensen vertellen (vind ik dan). Dat helpt mee aan je verwerkingsproces.
Probeer altijd kalm te blijven, als je het niet meer kunt bolwerken, doe dan je ogen even dicht en tel tot 10, zodat je weer rustig wordt en probeer het dan opnieuw. Probeer zo stress te voorkomen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Jumpfreak schreef:Ketaki schreef:heb jij geen borderline ( niet iedereen die borderline heeft, is trouwens zo hoor.)
Toen ik 16 was stelden psychologen bij mij ook borderline vast. Later bleek daar niks van te kloppen. Sowieso mogen en kunnen mensen nog niet vaststellen of je borderline hebt onder de 18, eigenlijk pas als je ergens boven de 20 bent.
Dit is nu dus in elk geval nog geen optie.
Citaat:Op dit moment gaat het eigenlijk echt hééél erg slecht met me, slechter dan ooit. Ik slik nu risperdal, het begon met weinig. En het is verhoogd. Daarna ben ik weer omlaag gegaan omdat het goed met me leek te gaan, maar ik heb nu ineens een ontzettende achteruitgang gehad dat ik waarschijnlijk nog meer medicijnen moet dan dat ik had. Ik ben heel erg depressief, zie het leven niet meer zitten. Heb dagen dat ik mijn bed niet meer uit kan komen. Ik huil heel veel, ben tot niets in staat. Ik heb ook last van heel erg moe zijn. Dan kan ik mijn bed niet meer uit komen of ben ik te moe om iets te doen. Ik ben inmiddels van niveau gezakt omdat ik het niet meer kon bolwerken, wat ik overigens niet kan accepteren
juline schreef:meiske wat ik je zowiezo aanraad is te stoppen met de risperdal,
dit is een zeer verslavend medicijn wat ggz wel vaker uit nood voorschrijft daar ze niet anders weten.
risperdal is een medicijn wat je max 3 maanden mag slikken. en daarbij zie ik niet in waarom je het krijgt daar het een psychoseremmer is.
ik zou je graag willen helpen maar dat is moeilijk zo via een forum