depressief, en mijn leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisa88

depressief, en mijn leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 22:24

Depressief

Ik wil mijn verhaal hier voorleggen omdat ik hoop dat jullie je in mijn verhaal herkennen. Dat jullie mij misschien zouden kunnen steunen of dingen weten die ik zou moeten doen.

Ik ben een meisje van net 15, en ik ben eigenlijk al mijn hele jeugd depressief.

Het begon allemaal toen ik een meisje van rond de 8 jaar oud was. Ik kreeg last van woede aanvallen. Ik werd driftig, en ging door het lint. Soms schreeuwde ik uren, gooide ik met deuren. En als ik heel kwaad was sloeg ik zelfs mensen. Ik stampte op de trap. En wat jullie waarschijnlijk denken, ieder meisje van 8 doet dat toch wel eens. Maar bij mij ging het veel verder. Ik schreeuwde tot ik een week lang schor was en niet kon praten. Ik was ook niet meer toerekeningsvatbaar, en kon niet meer normaal denken. Tot er op een goed moment iets in mij brak en ik alleen maar kon huilen en me schuldig voelde. Ik heb ritalin gehad, en nog andere medicijnen. Omdat mijn moeder radeloos was en mij wilde ‘beschermen’. Op aanraadde van de huisarts zijn we naar een kinderpsycholoog gegaan, zij heeft mij onderzocht en getest. Hieruit kwam dat een heel uitslag, in ieder geval kwam het erop neer. Dat ik me vaak focuste op een ding en de rest achterwege liet. De rest vergat ik gewoon, en ik hielt me zo erg vast aan dat ene ding, dat ik er alleen nog maar negatief naar kon kijken. Ik had overigens wel een ver ontwikkelt taalgebruik voor mijn leeftijd.

Helaas is de therapie nooit doorgezet omdat we gingen verhuizen. En daarna leek het eigenlijk een stuk beter met mij te gaan, en dat is eigenlijk ook wel gebleven tot ik naar de middelbare school ging. Tot die tijd was ik altijd gewoon zoals de andere. Soms driftig, maar niet meer dat extreme. Toen ik de middelbare school kwam, het had echt impact op mij. Ik kon het niet meer relativeren. Er gebeurde teveel, en ik kon niet met gebeurtenissen omgaan. Daarnaast heb ik een tweelingzusje die bij mij in de klas zat. En zij leek eigenlijk altijd beter, knapper. Slimmer, aardiger. En daar kon ik niet tegenop, ik werd onzeker. Kreeg een minderwaardigheidscomplex , en thuis ging het mis. De situatie werd ondragelijk en ik sloot mezelf alleen nog maar op in mijn kamer. Ik had ruzie met iedereen, en ze maakte voor mij het leven onmogelijk. Terwijl het op school ook al moeilijk was, omdat ik me altijd buitengesloten voelde. Ik was eigenlijk ‘depressief’. Ik vind dat ik dat wel zo kan noemen. Ik dacht vaak aan zelfmoord, en ik schreeuwde ook altijd dat ik dood wilde. Ik zag het ook allemaal niet meer zitten. Ik had nog maar weinig vrienden. En buiten school had ik geen sociaal leven meer.

Op mijn 13e ben ik met mijn moeder naar ene psycholoog gegaan. Omdat het zo gewoon niet meer door kon, toen ik in de 2e klas kwam. Werd het eigenlijk niets beter, en ik werd steeds depressiever. Ik ging overigens altijd wel naar school, deed mijn dagelijkse dingen. Mijn leven ging door ik ook, daarnaast had ik mijn ‘problemen’. Ik was wel altijd ziek, duizelig kwakkelig. En daarnaast was ik brood mager, ik leek net een skelet. Mijn boosheid frustraties en verdriet aten me van binnen gewoon leeg. Ik heb een jaar bij deze psycholoog gelopen. Hij hielp me wel bij dingen die gebeurde, hoe ik ergens mee moest omgaan. Maar hij had geen plan voor de toekomst. Of het ooit beter zou worden. Op een goed moment heeft hij gezegd dat ik moest accepteren dat ik me rot zou voelen. Dat hoorde gewoon bij mij.

Ik ben overigens met een open verhemelte geboren. Daar heb ik een aantal operaties voor gehad die voor mij heel veel impact hebben gehad. Daarnaast heb ik 3 jaar geleden een ongeluk gehad met mijn paard waardoor ik mijn milt heb gescheurd. Ik denk dat dit een van de oorzaken is van wat ik niet kan verwerken. Want ik ben nog altijd onzeker over het vreselijke litteken. En dat is iets waarmee ik nog elke dag geconfronteerd word.
Ik zie mijn vader al 2 ½ jaar niet meer. Het contact met hem is altijd moeilijk geweest. En sinds mijn stiefmoeder ineens er was. Is het eigenlijk alleen maar slechter geworden. Ze maakte het voor ons allemaal onmogelijk. En na een half jaar heeft ze ons de deur uit weten te krijgen. Mijn broers pas sinds een half jaar. En de familie ook zo’n tijd. Inmiddels ziet hij ons allemaal niet meer. Inclusief de familie. Hij is zelfs nu zo ver dat hij een DNA test van ons wil, omdat wij zogenaamd zijn kinderen niet zouden zijn.

Sinds enkele maanden loop ik bij het GGZ, dit heeft allemaal heel lang geduurd. Ik heb eerst een intekengesprek gehad. Daarna een onderzoek van de psychiater, daaruit is gekomen dat ik lichtelijk autistisch ben, en een ontwikkelingsstoornis heb. Dat uit zich in dat ik grote gebeurtenissen niet kan volgen. Als er bijvoorbeeld een bus is met heel veel mensen, kan ik een ding in me opnemen. De rest valt weg of zie ik niet meer. Dit kan voor mij een heel frustrerend effect hebben. daarnaast zijn er bepaalde dingen in mijn leven gebeurd die ik niet verwerken kan. En waar ik steeds tegen aan loop. Ik loop nu bij een psycholoog en een psychiater.

Op dit moment gaat het eigenlijk echt hééél erg slecht met me, slechter dan ooit. Ik slik nu risperdal, het begon met weinig. En het is verhoogd. Daarna ben ik weer omlaag gegaan omdat het goed met me leek te gaan, maar ik heb nu ineens een ontzettende achteruitgang gehad dat ik waarschijnlijk nog meer medicijnen moet dan dat ik had. Ik ben heel erg depressief, zie het leven niet meer zitten. Heb dagen dat ik mijn bed niet meer uit kan komen. Ik huil heel veel, ben tot niets in staat. Ik heb ook last van heel erg moe zijn. Dan kan ik mijn bed niet meer uit komen of ben ik te moe om iets te doen. Ik ben inmiddels van niveau gezakt omdat ik het niet meer kon bolwerken, wat ik overigens niet kan accepteren. Daarnaast ga ik nog maar weinig naar school omdat ik het gewoon niet kan aan kan. Aankomende dinsdag heb ik een gesprek met mijn psycholoog én psychiater, om te kijken wat er moet gaan gebeuren. Want als ik een gevaar voor mezelf vorm, waar het steeds meer op lijkt. Want ik heb vaak drang om mezelf pijn te doen, om bloed te zien. En constante gedachtes aan zelfmoord, en dan zie ik beelden voor me.

Dit was zo’n beetje mijn verhaal. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en of jullie ene oplossing weten. want ik ben inmiddels wanhopig en radeloos. want ik wil zo graag weer 'beter' worden. en weer gelukkig zijn, want ik weet niet hoe lang ik dit nog vol houd.

Ketaki

Re: depressief, en mijn leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:57

heb jij geen borderline ( niet iedereen die borderline heeft, is trouwens zo hoor.)
wil er dus ook verder niemand mee beledigen.

maar laat je daar eens op testen.
misschien dat je daarom zo fel reageert.

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 14:11

Ketaki schreef:
heb jij geen borderline ( niet iedereen die borderline heeft, is trouwens zo hoor.)

dat heb ik volgens mij niet, anders zou de psychiater dat wel ondervonden hebben. en bij beide testen kwam daar niets uit

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:34

maar wat ik in het borderline topic ook gehoord heb is dat ze onder de 18 niet specifiek gaan zoeken naar borderline.
testen kun je je er altijd dan nog op laten doen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:52

ik denk dat jou probleem is dat jij je gaat vergelijken met andere,
en dat moet je niet doen.
Jij bent wie je bent en dat moet je accepteren
Je moet proberen gelukkig te zijn, want de dag van vandaag kan je nóóit meer over doen, dit leven kan je nooit meer over doen. Probeer daar over na te denken, wil jij aan jezelf toe geven om zelfmoord te plegen? Wil jij dit leven opgeven ? Dit leven waar jij nog zoveel geluk in kan hebben, waar jij zoveel dingen nog niet in hebt mee gemaakt? Probeer vrolijk door te leven en probeer niet te veel bij dingen na te denken.
Ik denk dat als je met iemand naar de stad gaat, leuke kleren gaat kopen jezelf helemaal mooi maakt, dat je je al een stuk beter voelt. En dan is je zus misschien beter? Nou en, jij bent jezelf en je wilt niet op je zus lijken.
Ik hoop dat je hier een beetje over na gaat denken, en beseft wat je doet als je zelfmoord pleegt, hoeveel pijn je mensen doet [ famillie/vrienden/geliefden] en natuurlijk jezelf... ga naar dingen toe die je leuk vind en probeer afleiding te vinden.

Jij probeerd voor je problemen weg te lopen wat erg slecht is voor een mens, ik vind dat je moet proberen het op te lossen en niet er voor weg te lopen. Niet jezelf eenzaam op gaan sluiten in je kamer, ga gezellig dingen doen, dan zul je zien dat het leven al veel leuker is. Ik weet niet of jij zo bent, of jij zo kan veranderen? En onzeker zijn moet je zeker niet, wat maakt jou het uit wat mensen denken ? en wat jou psycholoog gezegt heeft vind ik nergens opslaan, dat je moet accepteren dat jij je rot zou voelen. Dat is toch niet gezond voor een mens ?
En misschien weer contact zoeken met je vader ?
Probeer je problemen op te lossen en er niet voor weg te gaan.
Zelfmoord heeft geen nut, wat ik al zij, denk aan de dingen die je allemaal nog kunt doen. Je leeft maar 1 keer en daar moet je van genieten. Iedereen heeft wel eens een rot tijd, maar daar kunnen we allemaal weer bovenop komen, dus jij ook! dat weet ik zeker!!

Ik wil je heel erg veel succes toe wensen en als je wild praten staat mijn pb box open

Ik wilde altijd psycholoog worden maar omdat ik dat niveau niet aan kan gaat dat niet lukken wat ik erg jammer vind, want ik vind het erg leuk om mensen te helpen die het leven niet meer zien zitten

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 19:22

ik ben niet iemand die voor haar problemen wegloopt, ik ben juist iemand die er fel tegen in gaat. ik loop niet weg voor angst, of voor pijn. maar omdat ik me zo slecht voel, ben ik niet in staat om 'normaal' te doen. of om met mensen in aanraking te komen. ik probeer het toch, wasnt ik ga nu weer naar school. wat voor mij eigenlijk heel byzonder is, omdat ik elke keer afhaakte. het probleem is, dat ik me juist constant erg verzet tegen pijn, tegen mijn depressie. en tegen mezelf. ik wil me ook niet vergelijken met mijn zusje, dat deed ik. dat doe ik niet mer, ik ben nu trots op wie ik zelf ben. en mijn zus hou ik daar buiten, want zij is zoals ze is. maar toen was ik een heel onzeker meisje, dat zich vergelijkte met de rest. eigenlijk vergelijk ik mezelf niet heel veel, die fout maak ik in mijn ogen wel eens. maar niet vaak. ik besef alleen dat ik vaak mezelf de grond in trap. terwijl ik zelf weet dat ik veel meer waard ben. maar ik zie niet dat er genoeg/veel mensen zijn die mij wel mogen. ik zie alleen maar de mensen die mij niet mogen.

ik ben nu in een fase beland, dat het zo slecht is gegaan. dat ik wel moest accepteren dat ik depressief ben, dati k moet accepteren dat het zo gaat. en nu moet ik opbouwen, langzamerhand. maar het moet. want inderdaad zelfmoord is niet de oplossing, hoe graag ik het ook wilde. ik ben nu gevallen, dieper dan ooit. en nu wil ik weer omhoog, weer gaan vechten.

ik kan me voorstelle ndat je het jammer vind, als ik later sterk in mijn schoenen sta. overweeg ik het zeker om ook te gaan doen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:31

Het is al goed dat je weer wil gaan vechten. Dat is de eerste stap naar 'beter' worden. Ik heb ook een tijdje geleden gedacht dat gelukkig zijn voor mij gewoon niet bestemd was. Maar nu ben ik het wel. Door te vechten. Wat bij mij heeft geholpen is eens iets nieuws doen. Wat ik toen heb gedaan is een cursus zang gaan volgen. Even nieuwe mensen ontmoeten en iets nieuws uitproberen wat je leuk lijkt.
En probeer te genieten van de kleine dingetjes, zoals: nieuwe kleren kopen, een nieuw kapsel nemen of nieuwe make-up kopen. Gewoon iets waardoor jij jezelf mooier voelt, en ben niet bang eens iets nieuws te proberen. Naar mijn ervaring zorgt dat juist ervoor dat je weer wat beter in het leven staat.

Juist zulke kleine dingetjes hebben mij er weer bovenop geholpen.
Daarnaast: schrijf alles op in een dagboek, hoe je je voelt, alles. Dat is ook een goede uitlaatklep, en het is makkelijker dan het tegen mensen vertellen (vind ik dan). Dat helpt mee aan je verwerkingsproces.
Probeer altijd kalm te blijven, als je het niet meer kunt bolwerken, doe dan je ogen even dicht en tel tot 10, zodat je weer rustig wordt en probeer het dan opnieuw. Probeer zo stress te voorkomen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:38

Ketaki schreef:

Toen ik 16 was stelden psychologen bij mij ook borderline vast. Later bleek daar niks van te kloppen. Sowieso mogen en kunnen mensen nog niet vaststellen of je borderline hebt onder de 18, eigenlijk pas als je ergens boven de 20 bent.
Dit is nu dus in elk geval nog geen optie.

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 19:52

spoekie schreef:
Het is al goed dat je weer wil gaan vechten. Dat is de eerste stap naar 'beter' worden. Ik heb ook een tijdje geleden gedacht dat gelukkig zijn voor mij gewoon niet bestemd was. Maar nu ben ik het wel. Door te vechten. Wat bij mij heeft geholpen is eens iets nieuws doen. Wat ik toen heb gedaan is een cursus zang gaan volgen. Even nieuwe mensen ontmoeten en iets nieuws uitproberen wat je leuk lijkt.
En probeer te genieten van de kleine dingetjes, zoals: nieuwe kleren kopen, een nieuw kapsel nemen of nieuwe make-up kopen. Gewoon iets waardoor jij jezelf mooier voelt, en ben niet bang eens iets nieuws te proberen. Naar mijn ervaring zorgt dat juist ervoor dat je weer wat beter in het leven staat.

Juist zulke kleine dingetjes hebben mij er weer bovenop geholpen.
Daarnaast: schrijf alles op in een dagboek, hoe je je voelt, alles. Dat is ook een goede uitlaatklep, en het is makkelijker dan het tegen mensen vertellen (vind ik dan). Dat helpt mee aan je verwerkingsproces.
Probeer altijd kalm te blijven, als je het niet meer kunt bolwerken, doe dan je ogen even dicht en tel tot 10, zodat je weer rustig wordt en probeer het dan opnieuw. Probeer zo stress te voorkomen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

ja, dat is het begin. maar ik houd mezelf tegen door het mezelf moeilijk te maken. door me constant te verzetten.

ik denk inderdaad de kleine dingetjes helpen, ook als je zelf verandert. de kleine dingen die je anders doet dan normaal. want ik zou niet iets weten wat ik spontaan wil gaan doen ofzo. ik moet me richten p de dingen die ik altijd leuk vind, en veel tijd voor mezelf creeeren. en dat wil wel lukken nu ik een makkelijker niveau heb waarbij ik weinig hoef te doen

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 19:53

Jumpfreak schreef:
Ketaki schreef:

Toen ik 16 was stelden psychologen bij mij ook borderline vast. Later bleek daar niks van te kloppen. Sowieso mogen en kunnen mensen nog niet vaststellen of je borderline hebt onder de 18, eigenlijk pas als je ergens boven de 20 bent.
Dit is nu dus in elk geval nog geen optie.

ik weet niet eens wat bordeline precies is, dus ik denk dat al het pas boven de 20 vastgesteld kan worden dat ik het wel kan uitsluiten, maar vervelend dat het bij jou is vastgesteld terwijl je het niet blijkt te hebben!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:39

Ja, nogal. Dat schijnt wel vaker te gebeuren, dat als je echt in een heel diep dal zit en je volgens je omgeving ongezonde dingen doet, niemand meer echt grip op je heeft enzo, dat dan opeens IEDEREEN het beste weet wat er met je is en wat er moet gebeuren. Op een gegeven moment vonden ze dat ik opgenomen moest worden, uiteindelijk niet gedaan, k werd al half opgegeven (?), ben toen echt keihard gaan vechten, kreeg iets met mijn vriend (die ik nu nog steeds heb) en voila, stapje voor stapje ging het beter Lachen
Ik vind het gewoon écht héél frustrerend dat zodra je iets vreemds voor de buitenwereld doet ze meteen niet meer naar je luisteren, denken dat je niet meer gezond kunt nadenken en zogenaamd alles weten.
Maargoed.. t zijn ook maar mensen he..

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:06

Citaat:
Op dit moment gaat het eigenlijk echt hééél erg slecht met me, slechter dan ooit. Ik slik nu risperdal, het begon met weinig. En het is verhoogd. Daarna ben ik weer omlaag gegaan omdat het goed met me leek te gaan, maar ik heb nu ineens een ontzettende achteruitgang gehad dat ik waarschijnlijk nog meer medicijnen moet dan dat ik had. Ik ben heel erg depressief, zie het leven niet meer zitten. Heb dagen dat ik mijn bed niet meer uit kan komen. Ik huil heel veel, ben tot niets in staat. Ik heb ook last van heel erg moe zijn. Dan kan ik mijn bed niet meer uit komen of ben ik te moe om iets te doen. Ik ben inmiddels van niveau gezakt omdat ik het niet meer kon bolwerken, wat ik overigens niet kan accepteren

Ook ik heb risperdal geslikt en werd toen ook heel erg depressief, huilde ineens veel terwijl ik daarvoor amper huilde. En heel moe. Precies wat jij beschrijft hierboven. Risperdal daar kan je heel heel heel erg depressief van worden.

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:15

heeft iemand van jullie ervaring of ervan gehoord

bipolaire stoornissen/
bordeline

want via een tip heb ik wat gezocht enzo, en dit leek heel erg op wat ik mogelijk zou kunnen hebben. want ik herken mezelf absoluut niet in autistisch zijn. heb het altijd raar gevonden dat ik dat 'was' .

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:41

Werk in de pscyhiatrie en ik heb een zusje met BPS. Als je wat wilt weten dan pm maar. Hier in het topic mag ook hoor, wat je wilt!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:21

meiske wat ik je zowiezo aanraad is te stoppen met de risperdal,

dit is een zeer verslavend medicijn wat ggz wel vaker uit nood voorschrijft daar ze niet anders weten.
risperdal is een medicijn wat je max 3 maanden mag slikken. en daarbij zie ik niet in waarom je het krijgt daar het een psychoseremmer is.

ik zou je graag willen helpen maar dat is moeilijk zo via een forum

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:14

juline schreef:
meiske wat ik je zowiezo aanraad is te stoppen met de risperdal,

dit is een zeer verslavend medicijn wat ggz wel vaker uit nood voorschrijft daar ze niet anders weten.
risperdal is een medicijn wat je max 3 maanden mag slikken. en daarbij zie ik niet in waarom je het krijgt daar het een psychoseremmer is.

ik zou je graag willen helpen maar dat is moeilijk zo via een forum

als ik stop met risperdal, dan wil ik en kan ik niet overzien wat er met mij gebeurd. misschien ga ik wel tot het uiterste. maak ik mezelf kapot, dan maar risperdal. ik stop nu niet met deze medicijnen. ik slik een minimum. een half tablet per dag. dus het lijkt mij nog niet zo schadelijk!

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:16

heb overigens een gesprek gehad met mijn psycholoog,
die 2 stoornissen kunnen het niet zijn omdati k er nog te jong ovor ben. en ik niet alle alle symptonen heb. het schijnt als je goed therapie krijgt dat je voorkomen kan dat je wanneer je volwassen bent wel een van die stoornissen kan krijgen!

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 19:40

ik ga vanaf volgende week een emotie training krijgen. van 17 lesse nvan 2 uur met een groep.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:06

Ik zit in de psychogeriatrie dus ik weet het 1 en ander over medicatie...en risperdal wordt bij ons vaak voorgeschreven bij hevige onrust. Ook kan het helpen tegen hallucinaties/psychoses...Ik zou daarom ook niet voor dit medicijn kiezen hoor....heb je last van waanbeelden dan? Of ben je door je depressie heel erg nerveus/onrustig of chaotisch in je hoofd?

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:06

meid wat een verhaal en dat op jou leeftijd, ik leef met je mee Ach gut ik zou als ik jou
was ook een positieftiteitstraining ofzoiets gaan aanvragen want je bent heel erg negatief
ook tegenover jezelf, je vergelijkt je met andere en vind jezelf minder dan hun!
als je eerst van jezelf weer leert te houden komt de rest vanzelf wel!

heel veel sterkte!!!!!!! Vriendjes zijn?

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:08

Dit is heftig !
MIjn eerste advies: Stop met die medicijnen ! Echt die dingen zijn zooo verslaven. Mijn moeder als voorbeeld. Ze is (bijna opgeknapt) en wilt dolgraag van die pillen af, maar het kan gewoon niet omdat haar lichaam er zo aan gewend is.
Praten is heel goed. Praat alles van je af desnoods hier in dit topic. Of huilen huilen huilen huilen, dat lucht heel erg op !

Meid doe jezelf alsjeblieft niets aan je hebt nog een heel leven voor je, als je eenmaal weer 'normaal' bent en weer gelukkig bent, zal je denken gelukkig!
Koop anders iets waar je tegen kan slaan. Een boksbal of iets. Daar kan je je agressie op kwijt.

Ik hoop dat ik geen onzin uit kraam, maar ik heb redelijk veel ervaring van thuis, mijn moeder is ook zwaar depressief geweest!

Ik wens je echt héél veel sterkte! Ik hoop dat je je snel beter zal voelen.

lisa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 21:50

het schijnt dat risperdal juist niet verslavend is, verder heb ik er weinig ervaring mee. en ik heb inderdaad hevige onrust, ik kon mezelf helemaal gek maken. en dan werd ik heel kwaad. of juist heel erg depressief. dus die medicijnen zorgen voor een stukje stabiliteit. en als ik weer 'stabiel' ben ga ik zeker afbouwen. een tijdje terug deed ik dat al. ik slikte amper, en toen kreeg ik ineens een hele snelle achteruitgang. waarbij ik echt heel erg depressief werd. dus ik verminder het niet snel. ik hou het liefst hier op aan. en als het dan beter met me gaat. voor lange tijd, dan ga ik afbouwen.

morgen heb ik mijn eerste emotie training. ik vind het eigenlijk heel eng, omdat ik niet gewend ben om me als 'ziek en depressief' op te stellen bij andere. ik ben normaal het meisje zoals iedereen. of misschien lijk ik zelfs perfecter. omdat ik altijd de schijn hoog houd. ik ga nu weer regelmatig naar school. ben nu lichamelijk wel veel ziek. maar ben veel minder moe, en kan weer steeds meer. kon eerst niet eens fietsen. nu fiets ik alweer van school naar huis. dus elke dag 14 km. langzamerhand krijg ik alles weer een beetje op de rails. voel me wel heel leeg, en ben eigenlijk heel bang dat ikw eer een achteruitgang krijg. omdat dat heel vaak gebeurd is. maar ik probeer me positief in te stellen. en te genieten wanneer ik me goed voel. leuke dingen te doen. en het accepteren zoals het is. op dit moment heb ik wel een erg laag zelfbeeld van mezelf. ben niet trots op mezelf. vind mezelf niet mooi, en cijfer mezelf heel erg weg. ik kreeg juist een tijdje wat meer zelfvertrouwen. ik was er en ik mocht er zijn. maar nu voel ik me altijd lelijker, minder. terwijl ik zelf heel goed weet dat ik wel een mooi meisje ben. maar het voelt gewoon niet zo.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:23

Als ik jou was zou ik in ieder geval niet stoppen met risperdal omdat mensen híer zeggen dat dat beter voor je is. Je behandelend artsen kennen je waarschijnlijk beter. Ik ken ook iemand die risperdal al langere tijd gebruikt en bij hem brengt het juist veel rust die ook echt nodig is.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:35

Even de tijd genomen om je verhaal te lezen.
Ik zou ook niet stoppen met je medicijnen, de artsen zullen heus wel weten wat ze je geven en de gevolgen etc.
Ik vind je verhaal heel erg zwaar, vooral omdat het bij jou al op 8jarige leeftijd begon.
Mijn Pb'box staat vanzelfsprekend altijd open.
Heel veel sterkte met je revalidatie Ach gut , hoe is trouwens je les gegaan ?
xx Rachel

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:03

Prima toch dan dat die Risperdaltabletten je helpen. Vooral luisteren naar je behandelent arts vind ik ook hoor!
Heel veel sterkte en kop op meis!