Altijd maar koude handen en voeten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Altijd maar koude handen en voeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 01:07

Ik heb een bijzonder slechte doorbloeding, met name mn benen zijn altijd koud.
Wat wel helpt zijn wisselbaden, en een...wijntje. Maar de laatste moet natuurlijk geen
gewoonte worden.
Wat zijn jullie ervaringen hierin, wat helpt hiertegen?
Zijn er pillen voor of bepaalde warmte sokken die écht goed helpen?
Ik ben ten einde raad. Haha!

Ellebel

Re: Altijd maar koude handen en voeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:13

*leest mee*. Mijn vriend snapt echt niet dat mijn voeten nog niet zijn afgestorven ofzo, ze zijn namelijk echt ijskoud. Alle vrouwen in mijn familie hebben er last van, gewoon een hele slechte doorbloeding. Zelfs sokken helpen niet (behalve voor mijn vriend dan, die krijgt tenminste niet ineens midden in de nacht twee ijsklompjes tegen zn benen)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:21

ik heb hetzelfde probleem... ik lees dus ook even mee Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:22

heeft me mams ook en die smeert sinds geruime tijd met " kamferspirtus" van het kruitvat en dat helpt, Is niet zo duur, dus misschien ook voor jullie om het te proberen. Weet nu eigelijk niet of je de naam nu zo schrijft, maar zo spreek je het wel uit hahaha

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:26

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:31

Lachaesis D12 helpt geweldig. Is volgens mij van dr Vogel.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:34

Joonsel schreef:
Zo schrijf je het volgens mij wel, Esmeralda.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamferspiritus

er staat dat dat vaak gebruikt word voor verharding van voeten bij de 4daagse.
daar ga ik al zeker 15jaar heen (en 4x mee gelopen), maar heb daar nog nooit van gehoord! Tong uitsteken

trouwens goede tip om doorbloeding te verbeteren: ga sporten, daar krijg je altijd een goede doorbloeding van.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:37

Op een andere site staat dat het ook goed is voor doorliggen en dat soort dingen.

Bij mij zijn mijn handen (bijna) altijd warm, en mijn voeten (bijna) altijd koud? Nagelbijten / Gniffelen
En ik train (voetbal) 2x per week, en 1x wedstrijd per week? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:25

Sporten helpt bij mij ook niet.......Dit is gewoon lichamelijk aangelegt, kan je niets aan doen, roken en slecht eten kan het verergeren (Nog erger?)

En die sokken, die je bij de reform kan kopen, hebben jullie daar ervaring mee?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:27

rook je ?
roken is erg slecht voor de bloedsomloop
je aders verkleinen waardoor bloed slechter stroomt, en idd krijg je dus vaker koude voeten en handen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:30

Lage bloeddruk soms? Ik werk op kantoor en regelmatig kom ik mensen tegen die met mij snel koude handen en vingers krijgen van het achter de PC zitten. Toevalligerwijs allemaal mensen die een lage bloeddruk hebben.

Zo goed mogelijk eten, regelmaat zodat je altijd voldoende ernergie heb en toch proberen niet te lang hetzelfde te doen (typen, stilzitten etc)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:36

Nee ik heb geen lage bloeddruk, het zit gewoon in mij, mn hele familie heeft die kwaal (Zijn zelfs mensen aan geopereerd)
crossmonster schreef:
rook je ?
Je helaas...ik rook.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:46

Ik heb hier ook erge last van. altijd koude voeten en handen en ook mijn benen zijn koud. beneden de 10 graden springen er ook af en toe haarvaatjes in mijn benen Boos! wat kleine zwart/blauwe plejes oplevert. echt vreselijk. Ik sport 4 X per week. rook niet en drink 1 X per week een wijntje en thats it. Wijn werkt trouwens wel Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:51

Bienotje schreef:
Lage bloeddruk soms? Ik werk op kantoor en regelmatig kom ik mensen tegen die met mij snel koude handen en vingers krijgen van het achter de PC zitten. Toevalligerwijs allemaal mensen die een lage bloeddruk hebben.

Zo goed mogelijk eten, regelmaat zodat je altijd voldoende ernergie heb en toch proberen niet te lang hetzelfde te doen (typen, stilzitten etc)

Hier nog een met lage bloeddruk.
Ik krijg ook houden handen en vingers van het achter de pc zitten.
Dus er zit wat in Tong uitsteken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:31

ThaGirl schreef:
Joonsel schreef:
Zo schrijf je het volgens mij wel, Esmeralda.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamferspiritus

er staat dat dat vaak gebruikt word voor verharding van voeten bij de 4daagse.
daar ga ik al zeker 15jaar heen (en 4x mee gelopen), maar heb daar nog nooit van gehoord! Tong uitsteken

trouwens goede tip om doorbloeding te verbeteren: ga sporten, daar krijg je altijd een goede doorbloeding van.

en als je doorbloeding goed gestimuleert is, heb je ook geen koude voeten en handen Pling

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:43

Hier nog 1 met standaard koude handen en voeten. Meestal ook een hele mooie paarsige gloed over mn nagels Schijnheilig
M'n bloeddruk is inmiddels goed(was extreem laag, maar is vanzelf goed gekomen Verward ), maar m'n bloedsomloop is nog best wel slecht. Ik rook niet en beweeg volgens mij voldoende.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:17

Vitamine E verdund het bloed en schijnt bovendien een pijnstillende werking te hebben. Pas op want het is wel een vitamine die vetoplosbaar is dus niet dat het teveel weer uitgeplast wordt zoals bij vitamine C.
Er zijn echter geen negatieve gevolgen gemeldt door mensen die langer vitamine E gebruiken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 03:07

hier ook een patient.....
en ja ik had ook een lage bloeddruk maar nu minder maar de kou wordt niet minder...

ik ben gestopt geweest met roken en de arts zei dat het dan beter zou worden maar niks hoor....

van mijn accupuncturiste heb ik chinese kruiden in vorm van pilletjes gekregen...dit helpt enigzins als ik het extreem koud heb...

mijn grootste oplossing: mijn vriend Haha!
en als hij er niet is (nachtdienst) dan ga ik heet douchen en trek daarna thermosokken van de zeeman aan (herenthermosokken)

maar kompleet oplossen? als iemand hier het antwoord weet graag ! Haha!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:49

naadje24 schreef:
...mijn grootste oplossing: mijn vriend Haha!...

Goh, dat klinkt bekend! Haha!
Vooral `s avonds als ik net in bed lig heb ik het vaak koud. M`n handen en voeten zijn dan net een stel ijsklompen... Bloos
Gelukkig gloeit mijn vriend altijd als een kachel! Vork (zelfs als het vriest loopt hij rustig zonder jas rond..)
Meestal kruip ik dan dicht tegen hem aan zodat ik vanzelf weer een beetje opwarm.
Nadeel is dat hij zoveel warmte uitstraalt, dat ik na 10 minuten echt ergens anders moet gaan liggen omdat ik anders het gevoel krijg dat ik langzaam aan het gaar koken ben Scheve mond

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:30

Cyrilletje schreef:
naadje24 schreef:
...mijn grootste oplossing: mijn vriend Haha!...

Goh, dat klinkt bekend! Haha!
Vooral `s avonds als ik net in bed lig heb ik het vaak koud. M`n handen en voeten zijn dan net een stel ijsklompen... Bloos
Gelukkig gloeit mijn vriend altijd als een kachel! Vork (zelfs als het vriest loopt hij rustig zonder jas rond..)
Meestal kruip ik dan dicht tegen hem aan zodat ik vanzelf weer een beetje opwarm.
Nadeel is dat hij zoveel warmte uitstraalt, dat ik na 10 minuten echt ergens anders moet gaan liggen omdat ik anders het gevoel krijg dat ik langzaam aan het gaar koken ben Scheve mond

haha ja idd na 10 minuten ben ik al klam van zijn warmte en zweet Tong uitsteken
maar het gebeurt nog wel eens dat hij nachtdienst heeft en ik niet en dan kom ik mooi niet in slaap Boos!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:45

Ik zal het ook wel van mijn moeder hebben, altijd koude handen en voeten. Geen oplossing voor, maar vaak als ik het koud begin te krijgen, neem ik even een lekkere douche.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:09

Ik heb er ook last van. Meestal krijg ik koude voeten bij de paarden of als ik buiten ben, dan ga ik dus lopen. Gewoon simpel rond lopen, en dan goed over je hele voet, dan worden ze vanzelf warm (over asfalt helpt beter dan over zandpaadjes e.d.)
En thuis dus idd eerst vriend 's avonds. En nu douche ik 's avonds en loop dan meteen (met dikke sloffen) naar mijn kamer en ga in bed liggen en slapen. Zo kom ik de dagen redelijk kouvrij door Haha!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:07

Hier nog één Bloos

Ik heb bij 8 graden boven nul al handschoenen aan en slaap alleen in hoogzomer niet met sokken aan.
Ik heb het bijna altijd koud, soms heb ik het 's avonds zó koud dat ik bij één van m'n dochtertjes in bed kruip om lekker warm te worden Bloos

Ik heb ook een erg lage bloeddruk, dat heeft er zeker mee te maken Ja
En vwb roken, ik kreeg vroeger ook altijd te horen dat het minder zou worden al ik zou stoppen met roken, maar dat heeft voor mij dus echt niks uitgemaakt

Ook op stal heb ik vaak erg koude handen, en die stop ik dan lekker achter tussen dat zachte stukje tussen de dijen van m'n paard. Dat is net een kacheltje, dan worden ze weer heerlijk warm Ja

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:23

Ja hoor, nog eentje die áltijd last van koude voeten en handen Nagelbijten / Gniffelen.
Bij mij zit het in de familie, ik ben ook een extreme koukleum (maar ik kan weer niet tegen hitte..). Ik heb altijd sokken aan, soms meerdere over elkaar. Wat bij mij de laatste tijd helpt, is een warme kruik in bed bij mijn voeten leggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:30

Ik denk dat ik maar eens wat ga doen met die olie,
en heeft er hier dan helemaal niemand ervaring met die warmte sokken>