Osteopaat ervaringen? Omgeving Den haag/Zoetermeer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Osteopaat ervaringen? Omgeving Den haag/Zoetermeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:30

Wie kan mij hieraan helpen?

Wegens terugkomende klachten wil ik me eens helemaal na laten kijken door een Osteopaat, heb er alleen nog geen ervaring mee en vraag me af wie er een goede kent in deze omgeving?

Zijn jullie wel eens bij een osteopaat geweest? Hoe hebben jullie dat ervaren?

Xjes Megan

Kit_for_ever

Re: Osteopaat ervaringen? Omgeving Den haag/Zoetermeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:22

Jeps. Ben er nu 2 keer geweest door een blessuren aan rug/bekken. Heb hiervoor 5 maanden bij een manueel therapeut gelopen. Ik vond het een hele aparte ervaring. Hij kijkt echt van boven naar beneden waar je 'blokkades' zitten. Dan gaat ie deze blokkades (proberen) op te heffen. Bij mij zat mn SI-gewricht vast, en 3 wervels. deze heeft ie in de eerste behandeling los gemaakt en ik heb óntzéttend veel pijn gehad daarna. Ik werd er duizelig van, ging trillen en zweten. Daarna ben ik wel 3 dagen pijnvrij geweest. De 2e behandeling stond mn SI nog goed, maar was er een wervel verschoven. Hij heeft 4 keer geprobeerd deze recht te zetten maar dat is niet gelukt. Ook na deze behandeling heb ik veel pijn gehad en ben ik tot nu toe nog niet pijnvrij geweest. Ook zit er een blokkade ergens in mn buik en in mn nieren. Hier gaat ie woensdag mee aan de slag. Ik ga 5 behandelingen doen en als t dan niet over is (moet kunnen volgens mn osteo) ga ik naar het ziekenhuis, loop al bijna een jaar met deze blessure. Als je meer wil weten kan dat altijd!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:47

Ik heb heel goede ervaringen met een osteopaat. Had hele erge rugklachten en uitstraling naar mijn benen. Was al bij de fysio en neuroloog geweest en had al medicijnen geslikt. De osteopaat was degene die me er weer vanaf geholpen heeft. Op dit moment loop ik weer bij de osteopaat voor mijn schouder, dit helpt tot nog toe niet, maar dit is misschien iets waar hij me ook niet af kan helpen, ga nou naar de orthopeet voor deze klachten.
Ik kan het je zeker aanraden!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:12

Wat kan de orthopeet voor jou doen Mirre? Hoe gaat hij te werk?

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:20

Ik moet daar nog heen, moet nog tot 12 april wachten...... en heb 3 weken geleden ofzo of 4 weken geleden al een afspraak gemaakt. De wachtlijst is erg lang. Ik hoop echt dat er iets aan gedaan kan worden! Aan mijn schouder is ook al heel wat gedaan en loop er al een jaar mee zo ondertussen.
Ik heb diclofenac ervoor gehad, ben bij de fysio geweest, heb een inspuiting gehad (wat het alleen maar erger heeft gemaakt) en ga nu dus naar de osteopaat wat tot nog toe geen resultaat geeft.
Ik heb nu naproxen en tramadol... Naproxen helpt ook niet afdoende, tramadol nog niet geprobeerd.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 19:50

Ik heb onder andere rugklachten, al heel lang en de dokter heeft me doorverwezen voor fysio maar dat heeft totaal niet geholpen dus nu wil ik richting Osteopaat..

Doet het zo'n zeeer?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:51

Ik heb hele goede ervaringen met een osteopaat. Zeker een aanrader. Het is soms wat ongemakkelijk/vermoeiend, maar het doet zeker geen pijn (en ik heb wel flink wat behandelingen meegemaakt). De mijne zit in Middelharnis.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 19:52

Ik zoek er 1 hier in de buurt..

Wordt dit gedekt door je verzekering? Wat zijn de kosten van een consult / eerste behandeling?

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:56

Sinds dit jaar vergoed mijn verzekering het helemaal. Je zou even in je polis kunnen kijken, het valt onder alternatieve geneeswijzen. Meestal wordt het zoiezo voor een gedeelte vergoed.
Bij mijn osteopaat kost het voor een half uur 55 euro.
Bij mij doen de behandelingen af en toe best pijn.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:30

Bij mij doet t wel zeer. Het is denk ik ook een stukje het idee van wat ze doen en t geluid wat je hoort. Het voelt meteen daarna bij mij heel erg week. Een aantal uur na de behandeling doet t echt verrektes veel pijn! de eerste keer werd ik er helemaal duizelig/trillerig en zweterig van. De laatste keer had ik ook veel pijn maar niet meer dat ik er naar van werd. Bij mij kost het €75,00 per uur, en word er €35,00 vergoed door de verzekering.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:41

Ben nu twee keer geweest, laatste keer afgelopen maandag.
Ik stond scheef en zat vast. De behandeling op zich deed geen pijn. Alleen in de dagen na de behandeling ben ik moe en heb ik last van mijn spieren die nu het werk moeten doen om mij overeind te houden. En steeds wisselen van houding, ik kan niet te lang zitten, staan of liggen (afgelopen maandag was de tweede behandeling).

Maar na de eerste behandeling voelde ik me na 2-3 weken een stuk beter en heb hem bijna gesmeekt om de rest van mijn rug ook los te maken. Als ik hier doorheen ben dan weet ik dat ik me beter voel en weer los ben!

Dus voor mij een positieve ervaring!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:09

Doet ie niet zowiesow al je hele rug? Bij mij gaat gelijk mn hele lijf eraan! Ik heb een blokkade in mn nieren die hij pas aan het einde van de 2e behandeling ontdekte. Toen was mn lijf al té beurs (na 4 keer tevergeefs poging tot rechtzetten verschoven wervel) om dat toen nog te behandelen. En hij was al bijna 5 kwartier bezig. De eerste keer heeft ie alle 'blokkades' die hij vinden kon aangepakt. Hij zei zelf ook wel dat hij een persoon is die meteen als ie iets vind het aanpakt. Miss dat t daar ook wel aan ligt

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 22:22

Hoe kijkt hij je na? Voelt de osteopaat aan al je gewrichtjes en botjes ofzo? Om te zien waar het vast zit?

Checkt hij ook je organen? Hoe?
Als je voor het eerst gaat, heb je dan eerst een gesprek? Of behandelt hij meteen?

Niemand die er 1 kent in mijn omgeving?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:44

Denk dat dat ook een beetje aan je klacht ligt. Je krijgt eerst altijd (denk ik) een giga vragenlijst en word je gebombardeerd met allerlei vragen. Bij mij zit het main problem in mn bekken, dus voelt ie daar wat meer. Verder ging ie mn sleutelbenen na, borstbeen, ribben, alle wervels, buik, hoofd etc...
Organen voelt ie in je buik zeg maar, hij drukt wat heen en weer enzo. Dat merk je zelf ook wel als er een blokkade zit. Dan zit er (bij mij iig) een 'harde' plek. bij mij zit die links in mn buik.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 18:13

Okeee...

Ben wel benieuwd maar weet niet goed naar welke ik moet gaan!

Heb je eerst een doktersverwijzing ofzo nodig?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:19

Nee, je kan zo een afspraak maken. Ik zou zeggen, bel gewoon eens een rondje naar osteos bij jou in de buurt maar ga niet naar eentje die niet ingeschreven staat! Dat schijnt wel heel belangrijk te zijn

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 18:21

Okeee... Maar eens gaan doen dan Knipoog

Bedankt voor de informatie!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:11

Kit_for_ever schreef:
Doet ie niet zowiesow al je hele rug?

Het is niet goed om alles in een keer te doen, er gebeurt zoveel in je lichaam als er blokkades worden weggenomen.
Als ik naga hoe ik me voel na de beide behandelingen dan ben ik blij dat ik dat niet in een keer heb gehad. Je moet het ook allemaal maar kunnen verwerken.
Citaat:
Hij zei zelf ook wel dat hij een persoon is die meteen als ie iets vind het aanpakt. Miss dat t daar ook wel aan ligt
En dat is dus niet goed, je moet wel de tijd hebben om het te verwerken wat er gebeurt.
Bij mij zat mijn rug bijvoorbeeld al jaren vast en ik stond aan alle kanten scheef, als dat in een keer losgemaakt en rechtgezet wordt dan krijgt je lichaam teveel te verwerken. Nu kan ik tenminste nog redelijk functioneren.

Mijn osteopaat is aangesloten bij de NVO, daar vind je meer informatie en ook een lijst met aangesloten osteopaten: www.osteopathie.nl

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 11:32

Okeee esther! Bedankt voor je info!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:44

Ik mag morgen weer

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:11

Klinkt heel interessant allemaal, ik zit ook te denken aan een ostheopaat.
Ik heb al een jaar of 5 lage rugklachten, ook bij de SI gewichten. Heb ook vaak 'knak' geluiden, dan voel ik het verkeerd schieten, of weer los.
Ik heb nu al 3 fysiotherapeuten gehad, die allemaal wat anders zeggen (scoliose, wervels die vast zitten, slijmbeursontsteking, enz) en allemaal zeggen ze na een paar weken dat ze er niks meer mee kunnen.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:47

Samantha_ schreef:
Klinkt heel interessant allemaal, ik zit ook te denken aan een ostheopaat.
Ik heb al een jaar of 5 lage rugklachten, ook bij de SI gewichten. Heb ook vaak 'knak' geluiden, dan voel ik het verkeerd schieten, of weer los.
Ik heb nu al 3 fysiotherapeuten gehad, die allemaal wat anders zeggen (scoliose, wervels die vast zitten, slijmbeursontsteking, enz) en allemaal zeggen ze na een paar weken dat ze er niks meer mee kunnen.

Ik kan je zeker aanraden naar een osteopaat te gaan. Had zelf ook lage rugklachten en problemen met mijn SI gewricht. Fysio kon er niks aan doen en heeft me na een tijdje doorgestuurd naar de osteopaat. Daar ben ik nog steeds heel blij mee, want hij heeft me van mijn klachten afgeholpen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:52

Nou inderdaad, als ik dit zo lees is het wel aan te raden.
Maar ik zie prijzen van 90 euro voor een uur, en ik krijg maar 35 euro per keer vergoed.
Vind het dus wel aardig duur, maar ja als het helpt.
Hoe vaak moet je erheen, en hoeveel behandelingen in totaal?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:53

Bij mij zei die 5 behandelingen. Zit na morgen aan 3

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:10

Het ligt er aan hoe vaak je er heen gaat. Ik ben de vorige keer wel aardig wat keertjes geweest, maar hij had het al vrij snel voor elkaar vond ik. Mijn osteopaat kost 58 euro voor een half uur en ik krijg ook 35 euro per keer vergoed. Ind. erg prijzig, maar als je van je klachten af komt is het het zeker waard vind ik.