Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
draumpje schreef:een vitamine tekort hoef je als vegetarier niet snel op te lopen als je maar gevarieerd genoeg eet (tuurlijk zijn er uitzonderingen )
als ik jou was zou ik even een bloedonderzoek laten doen , dan weet je zeker of je het 1 of ander tekort komt
en kun je dit compenseren
ik ben nu een 3 jaar weer vega en heb nergens last van terwijl ik ook vrijwel geen melkproducten eet of drink
Judith_ schreef:draumpje schreef:een vitamine tekort hoef je als vegetarier niet snel op te lopen als je maar gevarieerd genoeg eet (tuurlijk zijn er uitzonderingen )
als ik jou was zou ik even een bloedonderzoek laten doen , dan weet je zeker of je het 1 of ander tekort komt
en kun je dit compenseren
ik ben nu een 3 jaar weer vega en heb nergens last van terwijl ik ook vrijwel geen melkproducten eet of drink
Dat jij er geen last van heb betekent niet dat iedereen er geen last van hoeft te hebben
Elise schreef:Ja, vegetarian mutiple. Zit bv. extra veel B12 in. (door een tekort hieraan kan je je idd slap voelen). Ik weet alleen even het merk niet.
FlashyFreddy schreef:Even een vraagje voor de mede vegetariërs onder jullie :
Ik ben sinds 1 januari 2005 vegetariër. Voordien at ik ook al helemaal niet zoveel vlees, omdat ik het ook gewoon niet lekker vond...
Ik eet wel nog vis. En meestal ook vervangproducten zoals tofu, groentenburgers,...
Nu voel ik me de laatste tijd vaak heel erg moe, dat had ik vroeger eigenlijk niet.
Gisteren bijvoorbeeld ben ik om 22h gaan slapen en ben vanmorgen om 8h opgestaan. Ik voel me nu alsof ik geen oog heb dichtgedaan. Ik zit op mn werk en er zijn heel wat dringende zaken die nog afghandeld moeten worden maar ik kan me gewoon niet concentreren...
Heeft iemand hier nog ervaringen mee?
Nemen jullie extra vitamen? Zo ja, de welke?