wat is nu eigenlijk "knap"volgens jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

wat is nu eigenlijk "knap"volgens jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:52

nalv topic :
viewtopic.php?f=136&t=718428&start=25&st=0&sk=t&sd=a

ben ik erg benieuwd geworden wat jullie onder knap verstaan.

best een leuk discussieonderwerp

ik hoop dat jullie met links van foto's komen, of beroemde mensen
ben erg benieuwd of we het eens zouden kunnen worden over wat is mooi en wat is niet mooi

als je verliefd bent op iemand, vind je diegene mooi, maar dat is smaak, en liefde maakt blind Knipoog

maar wil graag een balletje opgooien voor een discussie van wat nu wel en niet knap gevonden wordt.

ik hoop op een leuke, gezellige discussie, en ben benieuwd wat nu wel of niet als knap wordt verstaan

johnny depp, om even een voorbeeld te noemen, wordt door mij als eenn knappe mens gezien.
maar komt dit puur door zijn uiterlijk?
of doordat hij ook nog eens leuk acteerd, en daarmee een leuk deel van zijn persoonlijkheid toont ?

Vvincent

Re: wat is nu eigenlijk "knap"volgens jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:56

Haha ik zeg één dingetje en gelijk een horde topics Haha!

Knap is altijd persoonsgebonden, ook al zijn er zat mensen die je gemeenschappelijk mooi vind ( Johny depp bijvoorbeeld ) Iedereen voelt zich weer aangetrokken tot iets anders aan hem.
Knap is trouwens ook erg aan cultuur verbonden, hier in het westen hebben we bepaalde ideaal/beelden(modellen bijvoorbeeld.) In Afrika bijvoorbeeld denken ze daar weer heel anders over,
America's next top model gevolgd dit seizoen? Ik weet geen namen meer, maar dat Afrikaanse meisje vind ik persoonlijk niks om naar te kijken terwijl anderen er helemaal weg van zijn..
Laatst bijgewerkt door Vvincent op 29-01-07 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:00

benn ik het helemaal mee eens, ik ben alleen erg benieuwd of er ook dus idd meerdere (onbekende) personen zijn die door de meerderheid knap worden gevonden

en dan dus puur van een beeld of foto,
dus niet iemands geliefde,want dan ben je zelf bevooroordeeld.
wel mag je natuurlijk een link plaatsen met je geliefde, om te kijken of er veel mensen jouw smaak delen.

ben er ook volledig van overtuigt dat schoonheid van binnenkomt.

maar ben gewoon erg benieuwd wie of wat er dan door de meerderheid als knap bevonden wordt
ik zal eens wat foto's zoeken ter illustratie

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:07

een voorbeled foto :

http://img95.imageshack.us/img95/9324/e ... 050ve1.jpg

gewoon even van internet afgeplukt.
wat vinden jullie van haar.
qua uiterlijk is ze mooi symetrisch , alleen vind ik de lippen persoonlijk minder mooi, maar veel mensen houden van mooie lippen.
maar is dit nu knap of juist niet knap?

en dan deze man
http://img56.exs.cx/img56/1648/luciano0gz.jpg

lelijk is hij zeker niet, maar erop vallen zou ik niet, hij komt me te zelfverzekerd over, maar dat is dan weer persoonlijke smaak, en ja wat isn dan echt knap
moeilijk te beoordelen , of niet dan ?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:12

crossmonster schreef:
een voorbeled foto :

http://img95.imageshack.us/img95/9324/e ... 050ve1.jpg

gewoon even van internet afgeplukt.
wat vinden jullie van haar.
qua uiterlijk is ze mooi symetrisch , alleen vind ik de lippen persoonlijk minder mooi, maar veel mensen houden van mooie lippen.
maar is dit nu knap of juist niet knap?

en dan deze man
http://img56.exs.cx/img56/1648/luciano0gz.jpg

lelijk is hij zeker niet, maar erop vallen zou ik niet, hij komt me te zelfverzekerd over, maar dat is dan weer persoonlijke smaak, en ja wat isn dan echt knap
moeilijk te beoordelen , of niet dan ?

Ik vind die vrouw knap ja, maar (voor mij is) knap een heel breed iets..ik vind niet 1 bepaald type mens leuk, gelukkig niet..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:14

nee daarom, ik ben erg nieuwsgierig naar een ieder zijn mening!

want sja, wat is nu knap?

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:14

Ik vind de vrouw wel mooi, de man heeft ook iets. Ik kan alleen niet precies uitleggen wat er aan hem is wat me tegenstaat.

Knap voor mij is als iemand er heel mannelijk uitziet. Gespierd lichaam (niet overdreven hoor) met duidelijke kaaklijnen. Johnny Depp is niet mijn ding, Orlando Bloom ook niet. Maar Brad Pitt bijvoorbeeld wel. Wie ik ook echt knap vind,ook qua uitstraling is de jongen die in Step up speelt. http://creative.myspace.com/groups/_ag/ ... ex4_02.jpg Het meisje vind ik trouwens ook mooi

Qua vrouw vind ik Angelina Jolie echt heel erg mooi! http://www.angelina-jolie-fotos.de/wall ... e_1024.jpg
Laatst bijgewerkt door Soph12 op 29-01-07 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:15

Ik vind iemand die 'knap' of 'mooi' is niet bijzonder genoeg, eerlijk gezegd. Voor mij moet het een combinatie van factoren zijn, waarom ik iemand aantrekkelijk en/of leuk vind. Dus uitstraling, intelligentie, over gevoelens en zaken kunnen praten, iets te zeggen hebben, ergens voor staan, iets kunnen, een mooi innerlijk hebben. Alleen maar een mooi plaatje zijn aan de buitenkant, vind ik niets. Zo'n Johnny Depp of Brad Pitt, tja.... Ik heb er niet zoveel mee (ik val trouwens meer op het uiterlijk van George Clooney, maar om met zo iemand te leven, zijn befaamde bindingsangst, neeeeeee Clown , lijkt me niets).

Mijn vriend ziet er prima uit (hij is lekker lang, heeft een volle krullenbos haar op zijn hoofd, vriendelijke ogen en slank), maar ik viel vooral op wie hij van binnen is, hoe hij met mensen omgaat, op zijn gedachten over van alles, zijn intelligentie en gevoeligheid. George Clooney kan (bij wijze van spreken Knipoog ) aankloppen, zo vaak hij wil, maar er gaat niets en niemand boven mijn eigen vriend, mijn allergrootste liefde.

Ik ben zelf model geweest (ik ben niet lang, maar was wel erg fotogeniek en tot ik een jaar of 32 was, had ik een echt 'barbiegezicht',zo glad en jong, zo noem ik het maar Haha! ), maar wat had ik een hekel aan al die zogenaamd 'mooie' mensen. De een was nog egocentrischer dan de ander in dat wereldje. Ik heb prachtige mensen om me heen, of ze nu wel aan het 'ideaalbeeld' voldoen of niet. Ik vind dat niet belangrijk. Iemand's uitstraling zegt me veel meer en dat heeft niets te maken met mooi of niet mooi, dik of dun, klein of lang, zwart of blank, blond of rood, en noem maar op.
Nu ik wat ouder wordt, kan ik gelukkig nog steeds in de spiegel kijken en denken 'zo, je mag er zijn' (ik heb ook mindere dagen, hoor, haha). Maar iemand die niet op erg blond, lang haar valt met felblauwe ogen en erg slank, kan anders over me denken. Prima, ieder zijn ding, hoor. Bloos

Knap schijnt te maken te hebben met symetrische trekken in het gezicht (al hoeft dat niet eens per se minder knap te zijn, als je dat niet zo hebt), de verhoudingen van het lichaam en met de cultuur. Maar iemand die niet aan de schoonheidsidealen voldoet kan enorm mooi zijn in mijn ogen, hoor.

Als tiener en twintiger kijk je vaak nog veel naar het uiterlijk. Als je ouder wordt, verandert dat ook wat meer. En gelukkig maar. Daarbij; smaken verschillen. Wat de een onweerstaanbaar knap vindt, vindt iemand anders weer niet. Kijk maar naar Johnny Depp; ik vind er niets aan.... Haha! Haha! Haha! Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:24

Ik vind niet één tja, 'type' mensen knap. Ik vind ook dat het innerlijk heel erg meeteld. Als je vanbinnen ook 'knap' bent zegmaar.
En voor iedereen is 'knap' natuurlijk iets heel anders. Als mijn beste vriendin een vriend heeft kan ik die natuurlijk helemaal niet knap vinden, en andersom ook.
Maar ik vind eigenlijk niemand echt lelijk, en voor iedereen is er wel iemand, denk ik. Er zijn vast zat mensen die mij niet knap vinden, maar ook wel anderen die mij wel knap vinden (hoop ik dan maar Knipoog ) En iedereen heeft wel iets moois. Mooi haar, of mooie ogen enz. Dat is meestal wel iets waarover iedereen het eens is.
En meestal is het zo dat de mensen die door veel mensen 'knap' genoemd worden gewoon heel erg aanspreken en vaak een symmetrisch gezicht hebben, denk ik.
Het is gewoon voor iedereen anders, 'knap' is gewoon niet over één kam te scheren. Lachen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:26

Knap...

Iedereen heeft daar zijn eigen beeld bij.
Ik vind iemand "knap" als diegene helemaal zichzelf is. Iemand die zelfvertrouwen uitstraald. Een mooi gezicht, waarbij alles gewoon klopt. Mooie ogen, mooi gebit etc.

Máár, zelfs een zogenaamd minder aantrekkelijk persoon kan "knap" zijn! Het is wat je uitstraald imo.

Het is eigelijk een stomme vraag. Er is altijd wel iemand die jou "knap" vind. Iedereen heeft een andere smaak. Er bestaan geen lelijke mensen Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:27

ik vind haar niet knap maar zeker ook niet lelijk, hij daarintegen zou ik niet zomaar voorbij lopen Knipoog

wat knap is dat is voor iedereen totaal anders, ik vind vaak hele andere types leuk(dan weer blond, dan weer donker) maar ze moeten íets hebben wat me aantrekt, bepaalde uitstraling en dan val ik er voor Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:27

helemaal mee eens bente.
maar mijn discussieonderwerp is wat vind je nou knap van alleen een foto of tv personage?

dus niet wat er van binnen zit, ik vind namelijk ook dat schoonheid van binnen komt, en vooral ogen vind ik belangrijk, en heel eerlijk gezegt val ik bijvoorbeeld ook op mannen met mooi (dik)haar

maar mensen, geven jullie eens een voorbeeld van wat jullie knap vinden , van een foto of beroemdheid

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:29

Ik vind die jongen uit prison break erg knap! En Paul walker!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:32

die jongen uit prison break vind ik ook wel aardig om te zien, al mis ik zijn haar Haha!
paul walker zegt me eerlijk gezegt niets,
maar princess geeft dus wel het voorbeeld van want mijn idee van de discussie is Knipoog

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:33

Paul walker speelt in Too fast too furious & in running scared Haha!

Maar goed, zulke knappe mannen ben ik nog nooit irl tegen gekomen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:34

Ik vind die beroemdheden eigenlijk allemaal niet echt knap, ik vind ze zo gemaakt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:34

Tja, de vrouw op de foto vind ik niet heel knap maar ook niet lelijk. Iedereen heeft wel iets, dus sowieso is er niemand lelijk.
De man op de foto vind ik persoonlijk niet écht knap, niet mijn type En ja, meestal doet de uitstraling het 'm.
Meestal is het bij mij een heel klein dingetje in de uitstraling waar ik dan voor val, maar het 'type' maakt niet echt uit ofzo.

Bedoel je Wentworth Miller uit Prison Break?
http://www.prisonbreak-france.com/diver ... -touch.jpg

Ik houd meer van wat meer haar Lachen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:36

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:36

Ik vind het van foto's helemaal moeilijk te beoordelen, want vaak hebben mensen 'iets' wat je heel erg aantrekt, of totaal niet. Goddank verschilt het per persoon, anders zouden er heel wat mensen eenzaam zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:36

mm vind dat wle meevallen angel
princess, heb je een foto van hem?

beroemdheden, sja veel zijn er idd gemaakt, denk aan groot voorbeeld pamela andersonn Haha!
vind die vrouw uit speed, ben ff haar naam kwijt, erg knap

en julia stiles uit onder andere 10 things I hate about you, ook een mooie meid, beide vind ik erg natuurlijk en niet gemaakt met botox en andere rommel

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:37

crossmonster schreef:
mm vind dat wle meevallen angel
princess, heb je een foto van hem?

beroemdheden, sja veel zijn er idd gemaakt, denk aan groot voorbeeld pamela andersonn Haha!
vind die vrouw uit speed, ben ff haar naam kwijt, erg knap

en julia stiles uit onder andere 10 things I hate about you, ook een mooie meid, beide vind ik erg natuurlijk en niet gemaakt met botox en andere rommel

Jij vind het meevallen, ik niet

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:38

en daar gaat hetn in een discussie ook om

je hebt wel gelijk, veel zijn er gemaakt, maar ik vind er toch ook wel veel inzitten die natuurlijk en leuk zijn.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:38

Julia Stiles vind ik niet knap. Ik vind haar wel leuk om te zien, omdat ze juist niet perfect is! Goeie actrice ook.

En indd veel beroemdheden zijn gemaakt, maar goed ik kijk er wel graag naar! Ja
Gelukkig hoef ik niet naast die ego's wakker te worden. Al zullen dr heus wel normale tussen zitten hihi.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:39

crossmonster schreef:
en daar gaat hetn in een discussie ook om

je hebt wel gelijk, veel zijn er gemaakt, maar ik vind er toch ook wel veel inzitten die natuurlijk en leuk zijn.

Jah dat kan best zo zijn Lachen Alleen ik heb er niet veel verstand van, omdat heel veel beroemdheden uit films komen, en ik kijk nooit films, dus ik ken er ook heel veel niet, maar degenen die ik dan net wel ken, zijn niet lelijk ofzo, maar niet mijn smaak

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:40